Професійна психологія та конфліктологія як навчальна дисципліна
« Назад У відповідності з сучасними вимогами до професійної освіти фахівець повинен бути готовим до вирішення нестандартних виробничих завдань, бути здатним внести свій внесок у вдосконалення тієї сфери діяльності, яку обере в якості професії.
Крім того, вища школа покликана сформувати громадянську і наукову позицію фахівця; життєві орієнтації, здатність брати участь у життєвих обставинах в якості активної діючої сили і чинити на них позитивний вплив; здатність керувати своїм життям і тим самим вносити свій внесок у соціокультурний розвиток суспільства. В процесі отримання професійної освіти студент повинен розвинутися до рівня професійно-зрілої особистості. Зазначеним вимогам відповідає дисципліна «Професійна психологія та конфліктологія».
Мета пропонованого курсу забезпечити максимальну готовність майбутнього фахівця до нестандартних проблемних ситуацій в професійної діяльності та особистому житті. Завдання курсу: - забезпечити пізнання студентом відповідності своїх особистісних характеристик обраної професії; - навчити студентів самокорекції, самовихованню відповідно до виявлених недоліків; - дати уявлення про професійний стрес і заходи захисту від нього; - навчити техніці безконфліктного ефективного ділового спілкування; - забезпечити готовність майбутніх фахівців до нестандартних професійних завдань. Дисципліна «Професійна психологія та конфліктологія» відноситься до дисциплін за вибором професійного циклу. Базовими предметами для опанування даної дисципліни є: психологія, педагогіка, філософія, культурологія, соціологія.
Процес вивчення дисципліни «Професійна психологія та конфліктологія» спрямований на формування таких загальнокультурних та професійних компетенцій: – володіти культурою мислення, бути здатним до узагальнення, аналізу, сприйняття інформації, постановці мети та вибору шляхів її досягнення; – здатність вибудовувати і реалізовувати перспективні лінії інтелектуального, культурного, морального, фізичного та професійного саморозвитку і самовдосконалення; – бути готовим до кооперації з колегами, роботи в колективі; – здатність організувати своє життя у відповідності з соціально-значними уявленнями про здоровий спосіб життя; – демонстрацією значущості своєї майбутньої спеціальності, прагненням до відповідального ставлення до своєї майбутньої трудової діяльності; – здатність організувати свою працю, самостійно оцінити результати своєї діяльності; – здатність самостійно набувати за допомогою інформаційних технологій і використовувати в практичній діяльності нові знання та вміння, у тому числі в нових галузях знань, безпосередньо не пов'язаних зі сферою діяльності. У процесі вивчення курсу «Професійна психологія та конфліктологія» передбачається створення у студента цілісного уявлення про предмет, цілі, завдання, структуру курсу. В результаті студент повинен знати: – основи психології та педагогіки професійної діяльності; – основи ділової комунікації та менеджменту; – прийоми самозахисту в стресових ситуаціях; – методи самовиховання і самокорекції. В результаті вивчення даного курсу студенти повинні оволодіти вміннями: – здійснювати самодіагностику професійно значущих особистісних характеристик; – аналізувати результати самодіагностики; – планувати і здійснювати самовиховання і самокорекцію; – виконувати антистресові програми і вправи. В результаті вивчення даного курсу студенти повинні мати практичний досвід: – вирішення нестандартних професійних завдань; – аналізу і розв'язання конфліктних ситуацій; – захисту себе від стресових факторів; – самовдосконалення в професійному та особистісному плані. Свою увагу становленню предмету приділяли такі науковці: Крисько В.Г., Климов Є.А., Донцов І.А. Отже, знання і навички, які отримають студенти при вивченні даної дисципліни, націлені на практичне застосування при опануванні дисциплін професійного циклу. З повагою ІЦ "KURSOVIKS"! |