Правозастосовна практика як навчальна дисципліна
« Назад Правозастосовна практика – це вид юридичної діяльності, який заснований на певному тлумаченні закону та інших законодавчих актів. «Правозастосовна практика» – дисципліна для студентів юридичних напрямків. Цілями освоєння учбового предмету «Правозастосовна практика» є: становлення у студентів теоретичних і практичних знань в області правозастосовної діяльності, регулювання суспільних відносин, що постають при проведенні юридичної діяльності у галузі суспільних правовідносин, а також опанування правових категорій, поглядів і концепцій, існуючих у правовій науці.
Курс покликаний сприяти становленню у студентів професійних компетенцій у галузі правозастосовчої діяльності по захисту суб'єктивних прав, свобод і законних інтересів громадян та установ при проведенні юридичної діяльності в усіх галузях суспільних правовідносин. Загальні професійні цілі включають наступні компетенції: У правозастосовчій роботі: становлення вмінь приймати рішення і проводити юридичні дії у точній послідовності з законом, володіння навичками створення юридичних документів. У правоохоронній роботі: становлення вмінь до правильного і повного відображення результатів своєї професійної роботи юридичної та іншої документації. Виховні цілі курсу полягають у формуванні професійних вмінь на основі сприйняття загальнолюдських правових цінностей. У підсумку оволодіння предмету у студентів формуються компетенції, передбачені за напрямом навчання «Юриспруденція». Студенти, що завершили вивчення даної дисципліни повинні: Знати: - засади діючого законодавства; - предмет і зміст курсу, основні правові поняття галузі права, основні законодавчі документи, їх ієрархію, засади правового регулювання у галузі правозастосовчої діяльності; - головні правила та риси правозастосовної діяльності; - зміст курсу та мати уявлення про важливі проблемні питання правозастосовної діяльності, пов'язані з характеристиками діючого законодавства; - склад, структуру та тенденції становлення правового регулювання відносин у правозастосовній діяльності; - цілі, завдання і напрями реформування правового регулювання суспільних відносин на сьогоднішньому етапі; - особливості формування юридичної практики, в тому числі судової, і її ролі в механізмі (структурі) правового регулювання; - стан і формування міжнародно-правового регулювання і зарубіжного законодавства у певній галузі. Вміти: - аналізувати діюче законодавство в його зв'язку з правозастосовною діяльністю і бути здатним дати правильну правову кваліфікацію юридичного конфлікту для цілей визначення засобів і способів ефективного судового захисту, належних підстав вимог, предмета доказування і особливостей правозастосовної діяльності; - використовувати положення права в ситуаціях існування прогалин, колізій норм, складних взаємодій, розв’язувати завдання правозастосовчої практики; - проводити аргументацію ухвалених рішень, у тому числі, з врахуванням можливих наслідків, передбачати наслідки прийнятих ним рішень; - проводити аналіз нестандартних ситуацій правозастосовної практики та виробляти різні варіанти рішень; - кваліфіковано пояснювати правові акти, що утверджуються в сфері управління; - проводити експертизу юридичних та процесуальних документів; - пояснити дію нормативних правових актів у зв'язку з правозастосовною діяльністю їх адресатами. Володіти навичками: - підготовки процесуальних документів (позовної заяви, заяв, клопотань, правозастосовного акту), що дозволяють забезпечити ефективну реалізацію права на судовий захист; - складання інших письмових документів юридичного змісту; - усних виступів з правових питань, в тому числі, в змагальних процедурах, аргументації та відстоювання своєї точки зору в усній полеміці; - ведення дискусії, ділових переговорів; - консультування громадян з правових питань, що виникають у сфері правозастосовної діяльності. Ці результати досягаються за рахунок використання в процесі навчання інтерактивних методів та технологій формування названих компетенцій у студентів: - проведення лекцій із застосуванням мультимедійних технологій; - проведення семінарів у формі групових дискусій; - використання навчального залу судових засідань та проведення практичних занять; - використання архіву навчальних судових справ; - відвідування судових процесів у судах області; - моделювання питань факту, їх юридична кваліфікація і процесуальне оформлення; - залучення студентів у консультаційну діяльність. Освітній курс «Правозастосовна діяльність» відноситься до професійного циклу. Вона спирається на знання, отримані у ході вивчення курсів з філософії та теорії права, конституційно-правових основ судової та прокурорської діяльності, історії політичних і правових вчень. Компетенції, набуті в ході вивчення цієї навчальної дисципліни, готують студента до освоєння компетенцій з інших дисциплін загальнонаукового та професійного циклу і, зокрема, правозахисної діяльності адвоката, правозахисної діяльності прокурора, захист юридичних осіб і індивідуальних підприємців, діяльність судових приставів, інститут світових суддів, розгляд спорів з органами влади і управління. Свою увагу становленню предмету приділяли такі науковці: Дагель П. С., Жуманіязов М. А., Лопашенко Н. А. Отже, розвиток професійної компетенції у правозастосовній і правоохоронній діяльності передбачає вироблення активної громадянської позиції, розвиненої правосвідомості, правового мислення і правової культури. З повагою ІЦ "KURSOVIKS"! |