Правове регулювання валютних відносин як навчальна дисципліна
« Назад Валютне регулювання - це робота державних структур з управління обігом валюти, контролю за валютними операціями, впливу на валютний курс національної валюти, обмеження застосування іноземної валюти. «Правове регулювання валютних відносин» - навчальний курс для студентів юридичних напрямків освіти.
Метою дисципліни «Правове регулювання валютних відносин» є отримання студентами знань в області організації валютного регулювання та здійснення валютного контролю в Україні. Завдання дисципліни «Правове регулювання валютних відносин»: - розгляд головних категорій міжнародних валютних відносин; - виявлення і вивчення важливих закономірностей валютно-фінансових відносин між державами; - розкриття принципів та методів, що мають вплив на валютно-фінансову систему країни; - вивчення механізму урегулювання валютної системи країни; - придбання практичних вмінь та здібностей використання технологій валютного контролю. У підсумку оволодіння предметом студенти повинні: - знати законодавчі і юридичні документи, що регулюють валютний контроль в Україні; - знати організаційно-технологічні аспекти експортних, імпортних і зовнішньоторговельних бартерних операцій; - одержати навички складання паспорта зовнішньоекономічних угод (експортних, імпортних, бартерних); - отримати навички роботи з комерційними документами, застосовуються при проведенні валютного контролю та їх аналізу. Дисципліна відноситься до базової частини професійного циклу. Спеціальні вимоги до вхідних знань, вмінь та здібностей студента не передбачаються. Процес опанування предмету направлений на формування таких компетенцій (елементів компетенцій): - умінням контролювати додержання валютного законодавства України при переміщенні через митний кордон Митного союзу товарів, валютних цінностей, валюти України, внутрішніх цінних паперів, дорогоцінних металів і дорогоцінних каменів. Вивчення дисципліни «Правове регулювання валютних відносин» засноване на застосуванні локальної (модульної) технології. Модульне навчання пов'язане з рейтинговою структурою контролю. Дана навчальна технологія ґрунтується на дидактичному положенні системності, який має на меті: - відбір потрібної і необхідної кількості систематизованих знань учбового предмету (його понятійної бази з набором головних смислових одиниць); - систематичний контроль, логічно завершальний кожен модуль і приводить до розвитку здібностей учнів аналізувати, систематизувати та прогнозувати адекватні рішення професійних завдань. За характером педагогічного взаємодії основним видом використовуваної освітньої технології є особистісно-орієнтоване навчання. Особистісно-орієнтоване (особистісно-розвивальне) навчання сприяє розвитку ціннісно-смислової сфери студентів і орієнтований на формування системи професійних практичних навичок і умінь, що дасть можливість підготувати фахівця, здатного кваліфіковано розв'язувати професійні завдання. Дана освітня технологія орієнтована, насамперед, на саморозвиток і самореалізацію особистості в професійній діяльності і включає в себе застосування в освітньому процесі активних методів навчання. Процес навчання включає аудиторні заняття шляхом проведення семінарських занять, групові та індивідуальні консультації, поточний контроль успішності, самостійну підготовку, використання різних форм науково-дослідницької діяльності студентів, а також проведення проміжної атестації учнів. Свою увагу становленню предмету спрямовували такі науковці: Понаморенко В.Є., Столяров Ю.С., Хаменушко І.В., Логінов П. Б. Отже, дисципліна «Правове регулювання валютних відносин» дозволяє освоїти основні поняття валютного регулювання і валютного контролю, їх взаємозв'язок. З повагою ІЦ "KURSOVIKS"! |