Конституційна реформа в Україні як навчальна дисципліна
« Назад Конституційна реформа - явище, властиве державі перехідного типу, виступає головним чинником сучасного етапу становлення українського суспільства і організаційною формою процесів зміни суспільних відносин в Україні, характерних для перетворення її в новий якісний стан. Предмет «Конституційна реформа в Україні» є курсом за вибором варіативної складової професійного циклу за напрямом навчання «Юриспунденція». Ціллю оволодіння предмету «Конституційна реформа в Україні» є становлення у студентів об'єктивних уявлень, накопичення необхідних знань про закономірності, способи і умови перетворення держави і права, їх якісного переходу від одного історичного виду до іншого. Це дозволяє достовірно і з об’єктивною оцінкою розглянути етапи і напрямки, перетворення, що відбуваються, адаптуватися до нових українських реалій, до нової системи суспільних відносин, оформлюючих нормами, інститутами та галузями сучасного українського права і законодавства. Предмет курсу – становлення історичних змін в державі та праві України. У підсумку оволодіння предметом студент повинен: Знати: - роль базових в досліджуваному предметі правових категорій і понять; - систему та джерела і особливості правового регулювання відносин у рамках досліджуваної дисципліни; - різні наукові підходи і точки зору в рамках досліджуваного курсу. Вміти: - володіти поняттями і категоріями і термінами; - проводити аналіз, вірно роз’яснювати і використовувати правові норми; - ухвалювати рішення і проводити юридичні дії у точній відповідності до закону; - проводити правову експертизу законодавчих правових актів; - надавати висококваліфіковані юридичні висновки і консультації; - вірно складати і оформляти правові документи. Процес опанування предмету направлений на становлення наступних компетенцій: а) Загальнокультурні: - знання культури мислення, спроможність до узагальнення, аналізу, сприйняття інформації, постановки мети та вибору шляхів її вирішення; - спроможність логічно правильно, аргументовано і ясно конструювати усну та письмову мова; - спроможність проводити аналіз соціально важливих проблем і процесів; - володіння головними методами, способами і засобами одержання, накопичення, переробки інформації, мати вміння роботи з комп'ютером як засобом управління інформацією; - здатність діяти з інформацією в глобальних комп'ютерних мережах; б) професійні: -- у нормотворчій роботі: - спроможний приймати участь у створенні законодавчих актів згідно з напрямком своєї професійної роботи. Відповідно до видів професійної роботи бакалавр юриспруденції має розв’язувати такі професійні завдання: - нормотворча (участь у створенні нормативно - правових актів); - правозастосовна (обґрунтування і прийняття в межах посадових обов'язків рішень, а також здійснення дій, пов'язаних з реалізацією правових норм, формування юридичних документів); - правоохоронна (забезпечення законності, правопорядку, безпеки особистості, суспільства і країни; охорона громадського порядку; - попередження, припинення, виявлення, розкриття і розслідування правопорушень; - захист приватної, державної, муніципальної та інших форм власності); - експертно-консультаційна (консультування з проблем права, проведення правової експертизи документів); - педагогічна (навчання правових предметів; проведення правового виховання).
Дослідженням становлення дисципліни займаються такі науковці: Демиденко В.О., Лазарєв А.А., Колодій А.М., Погорілко В. Л. Отже, дисципліна «Конституційна реформа в Україні» є актуальною на даний час, адже знайомить студентів з тими історичними перетвореннями держави і права, їх якісного переходу від одного історичного типу до іншого. З повагою ІЦ "KURSOVIKS"! |