Навчальний посібник Електронна Комерція, НЕУ, Національний економічний університет
« Назад МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ КИЇВСЬКИЙ НАЦІОНАЛЬНИЙ ЕКОНОМІЧНИЙ УНІВЕРСИТЕТ
A.M. БерезаЕЛЕКТРОННА КОМЕРЦІЯНавчальний посібникРекомендовано Міністерством освіти і науки України Київ 2002 ЗМІСТ Передмова Розділ 1. Електронна комерція 1.1. Порівняльний аналЬ традиційної комерції з електронною 1.2. Типи і категорії електронної комерції 1.3. Сфери поширення та рівні електронної комерції 1.4. Можливості електронної комерції 1.5. Правові аспекти електронної комерції Розділ 2. Платіжні та фінансові системи Internet 2.1. Пересилка комерційної інформації в Internet 2.2. Вимоги до платіжних систем та їх класифікація 2.3. Платіжні системи на основі кредитних карток 2.4. Платіжні системи на основі електронних грошей 2.5. Платіжні системи на основі електронних чеків 2.6. Системи Internet-банкінгу 2.7. Системи управління інвестиціями через Internet 2.8. Internet-страхування Розділ 3. Безпека інформації при електронній комерції 3.1. Проблеми безпеки інформації 3.2. Заходи забезпечення безпеки інформації 3.3. Основні складові безпеки систем електронної комерції 3.4. Засоби захисту інформації Розділ 4. Маркетинг в електронній комерції 4.1. Поняття маркетингу, система маркетингу підприємства 4.2. Маркетингові дослідження на Internet-ринку 4.3. Реклама в електронній комерції та її ефективність 4.4. Принципи маркетингу в Internet Розділ 5. Електронний ринок 5.1. Електронний ринок на базі Internet 5.2. Електронний магазин 5.3. Аналіз інформації — основа ринку 5.4. Обробка електронних платежів та вибір платіжних ресурсів Розділ 6. Електронна підтримка споживачів 6.1. Програмне забезпечення для електронної комерції: класифікація та аналіз 6.2. Клієнтська база даних: характеристика та аналіз 6.3. Альтернативні торгові системи: характеристика та аналіз 6.4. Концепція Web Response 6.5. Аналіз: захист конфіденційної інформації, турбота про безпеку 6.6. Технології підтримки електронної комерції. Вбудована гнучкість Розділ 7. Віртуальні підприємства 7.1. Поняття віртуального підприємства 7.2. Класи віртуальних підприємств 7.3. «Життєвий цикл» та необхідні функціональні можливості (функціональності) віртуальних підприємств 7.4. Технологічні засоби для побудови віртуальних підприємств 7.5. Етапи створення віртуального підприємства. 7.6. Приклади реальних віртуальних підприємств Розділ 8. Тактичні прийоми електронної комерції 8.1. Internet як основа розвитку системи електронної комерції 8.2. Розвиток та використання стандартів у системах електронної комерції 8.3. Програмні агенти як посередники в електронній комерції 8.4. Гнучкість організаційної структури 8.5. Підвищення ефективності в електронній комерції 8.6. Застосування електронної комерції 8.7. Необхідність експериментування в ринковому просторі. 8.8. Організаційні питання в електронній комерції 8.9. Практичні питання в електронній комерції 8.10. Маркетингові заходи 8.11. Правові питання в електронній комерції Розділ 9. Перспективи електронної комерції Термінологічний словник ПЕРЕДМОВА
Двадцять перше століття кинуло людству виклик у формі всесвітньої «павутини» Internet та появи інтерактивного бізнесу чи віртуальної економіки. Інтерактивний бізнес — це бізнес, побудований на спільних діях бізнес-процесу в особі бізнесмена і комп'ютера або іншого засобу зв'язку обміну інформацією. Віртуальна економіка — це економіка, заснована на Інтерактивному бізнесі та на головному законі людини — економії часу. Вже сьогодні у розвинутих державах існує багато випадків реалізації даного закону, а саме: використовуючи засоби зв'язку, не виходячи з дому, управляти технологічними лініями на виробництві або фінансово-комерційною діяльністю; вести бухгалтерський облік; здійснювати дистанційне навчання, читання книг і періодики; купувати товари; виконувати банківські, біржові й інші фінансові операції. Нині Internet впливає як на зовнішні відносини між компаніями та їх партнерами чи клієнтами, так і на внутрішню структуру самих компаній. Мета посібника «Електронна комерція» — дати студентам у достатньому обсязі й доступному вигляді основні теоретичні положення і принципи електронної комерції, сучасні підходи до даної проблеми. Авторами посібника є. канд. екон. наук, доц. кафедри ТСЕ А. М. Береза — передмова, 1 і 9 розділи; канд. екон. наук, доц. / А. Козак — 2 та 4 розділи; канд. екон. наук, доц. Ф. А. Левченко — 3 і 5 розділи; ст. викладач В. М. Гужва — 7 та 8 розділи; ст. викладач В. С. Трохнменко — 6 розділ і термінологічний словник. З повагою ІЦ “KURSOVIKS”! |