Роздрукувати сторінку
Главная \ Методичні вказівки \ Методичні вказівки \ 971 Навчальний посібник Електронна Комерція, НЕУ, Національний економічний університет

Навчальний посібник Електронна Комерція, НЕУ, Національний економічний університет

« Назад

МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ КИЇВСЬКИЙ

НАЦІОНАЛЬНИЙ ЕКОНОМІЧНИЙ УНІВЕРСИТЕТ

A.M. Береза

ЕЛЕКТРОННА КОМЕРЦІЯ

Навчальний посібник

Рекомендовано Міністерством освіти і науки України

Київ 2002

ЗМІСТ

Передмова

Розділ 1. Електронна комерція

1.1. Порівняльний аналЬ традиційної комерції з електронною

1.2. Типи і категорії електронної комерції

1.3. Сфери поширення та рівні електронної комерції

1.4. Можливості електронної комерції

1.5. Правові аспекти електронної комерції

Розділ 2. Платіжні та фінансові системи Internet

2.1. Пересилка комерційної інформації в Internet

2.2. Вимоги до платіжних систем та їх класифікація

2.3. Платіжні системи на основі кредитних карток

2.4. Платіжні системи на основі електронних грошей

2.5. Платіжні системи на основі електронних чеків

2.6. Системи Internet-банкінгу

2.7. Системи управління інвестиціями через Internet

2.8. Internet-страхування

Розділ 3. Безпека інформації при електронній комерції

3.1. Проблеми безпеки інформації

3.2. Заходи забезпечення безпеки інформації

3.3. Основні складові безпеки систем електронної комерції

3.4. Засоби захисту інформації

Розділ 4. Маркетинг в електронній комерції

4.1. Поняття маркетингу, система маркетингу підприємства

4.2. Маркетингові дослідження на Internet-ринку

4.3. Реклама в електронній комерції та її ефективність

4.4. Принципи маркетингу в Internet

Розділ 5. Електронний ринок

5.1. Електронний ринок на базі Internet

5.2. Електронний магазин

5.3. Аналіз інформації — основа ринку

5.4. Обробка електронних платежів та вибір платіжних ре­сурсів

Розділ 6. Електронна підтримка споживачів

6.1. Програмне забезпечення для електронної комерції: кла­сифікація та аналіз

6.2. Клієнтська база даних: характеристика та аналіз

6.3. Альтернативні торгові системи: характеристика та аналіз

6.4. Концепція Web Response

6.5. Аналіз: захист конфіденційної інформації, турбота про безпеку

6.6. Технології підтримки електронної комерції. Вбудована гнучкість

Розділ 7. Віртуальні підприємства

7.1. Поняття віртуального підприємства

7.2. Класи віртуальних підприємств

7.3. «Життєвий цикл» та необхідні функціональні можливості (функціональності) віртуальних підприємств

7.4. Технологічні засоби для побудови віртуальних підпри­ємств

7.5. Етапи створення віртуального підприємства.

7.6. Приклади реальних віртуальних підприємств

Розділ 8. Тактичні прийоми електронної комерції

8.1. Internet як основа розвитку системи електронної ко­мерції

8.2. Розвиток та використання стандартів у системах елект­ронної комерції

8.3. Програмні агенти як посередники в електронній ко­мерції

8.4. Гнучкість організаційної структури

8.5. Підвищення ефективності в електронній комерції

8.6. Застосування електронної комерції

8.7. Необхідність експериментування в ринковому просторі.

8.8. Організаційні питання в електронній комерції

8.9. Практичні питання в електронній комерції

8.10. Маркетингові заходи

8.11. Правові питання в електронній комерції

Розділ 9. Перспективи електронної комерції

Термінологічний словник

ПЕРЕДМОВА

Двадцять перше століття кинуло людству виклик у формі всесвітньої «павутини» Internet та появи інтерактивного біз­несу чи віртуальної економіки. Інтерактивний бізнес — це біз­нес, побудований на спільних діях бізнес-процесу в особі біз­несмена і комп'ютера або іншого засобу зв'язку обміну інфор­мацією. Віртуальна економіка — це економіка, заснована на Інтерактивному бізнесі та на головному законі людини — еко­номії часу. Вже сьогодні у розвинутих державах існує багато випадків реалізації даного закону, а саме: використовуючи за­соби зв'язку, не виходячи з дому, управляти технологічними лініями на виробництві або фінансово-комерційною діяльніс­тю; вести бухгалтерський облік; здійснювати дистанційне на­вчання, читання книг і періодики; купувати товари; виконува­ти банківські, біржові й інші фінансові операції. Нині Internet впливає як на зовнішні відносини між компаніями та їх парт­нерами чи клієнтами, так і на внутрішню структуру самих ком­паній.

Мета посібника «Електронна комерція» — дати студентам у достатньому обсязі й доступному вигляді основні теоретичні по­ложення і принципи електронної комерції, сучасні підходи до да­ної проблеми.

Авторами посібника є. канд. екон. наук, доц. кафедри ТСЕ А. М. Береза — передмова, 1 і 9 розділи; канд. екон. наук, доц. / А. Козак — 2 та 4 розділи; канд. екон. наук, доц. Ф. А. Лев­ченко — 3 і 5 розділи; ст. викладач В. М. Гужва — 7 та 8 розді­ли; ст. викладач В. С. Трохнменко — 6 розділ і термінологічний словник.

З повагою ІЦ “KURSOVIKS”!