Роздрукувати сторінку
Главная \ Методичні вказівки \ Методичні вказівки \ 950 Питання до модульного контролю з дисципліни Філософія, ДНУ, Донецький національний університет

Питання до модульного контролю з дисципліни Філософія, ДНУ, Донецький національний університет

« Назад

Питання до модульного контролю:

  1. Означте предмет філософії.

  2. Дайте характеристику філософії як форми світогляду.

  3. Назвіть функції філософії.

  4. Дайте визначення процесу пізнання, назвіть його форми і стадії.

  5. Назвіть загальні особливості філософії Стародавнього Сходу

  6. У чому полягає своєрідність давньогрецької натурфілософії.

  7. Які вагомі здобутки має антична натурфілософія?

  8. Чому Сократ вважається новатором, який безпосередньо підійшов до створення філософської термінології.

  9. Назвіть базові методи філософствування Сократа.

  10. Означте основні риси філософії Платона

  11. У чому полягає аристотелівська критика платонівських ідей?

  12. Означте аристотелівське тлумачення матерії і форми

  13. У чому полягає відмінність поглядів на державу Аристотеля і Платона?

  14. Назвіть головні риси і школи філософії елінізму .

  15. Які особливості має філософія у римському періоді?

  16. Чому якісно різні форми світогляду (філософія і релігія) поєдналися у ранньому Середньовіччі?

  17. Назвіть і означте принципи теоцентризму, сформульовані на етапи апологетики

  18. Назвіть особливості філософських поглядів у добу Патристики

  19. У чому полягає якісна відмінність схоластичного філософствування?

  20. Концепції “реалізму” та номіналізму у середньовічній традиції. Сутність поняття “універсалії”.

  21. Назвіть базові тези філософії Т.Аквінського.

  22. Як розкривалася проблема людини у філософії доби Відродження?

  23. Стисло означте соціально-правові ідеї філософії Відродження (Н.Макіавеллі, Т.Мора, Т.Кампанелли, Е.Роттердамського, М.Монтеня – на вибір).

  24. Загалом охарактеризуйте основні концепції права і держави в філософії Нового часу: філософсько-правові ідеї Т.Гоббса, Дж.Локка (на вибір студента).

  25. Загалом характеризуйте погляди філософів-просвітителів щодо етико-правових питань (вчення про розподіл влади Ш.Монтеск’є, теорія суспільного договору Ж.-Ж. Руссо, етичні теорії К.Гельвеція – вибір студента).

  26. Означте основні поняття філософії І.Канта.

  27. Стисло охарактеризуйте філософську систему і діалектичний метод Г. Гегеля.

  28. Наведіть етичні та соціально-політичні погляди Л. Фейєрбаха.

  29. Назвіть здобутки та принципові помилки марксистської філософії.

  30. Означте основні особливості філософських поглядів Г.С. Сковороди.

  31. Назвіть характерні риси української філософії.

  32. Стисло характеризуйте тлумачення свідомого і несвідомого у психоаналізі.

  33. Погляди на людину і особистість у філософії Ф.Ніцше.

  34. Назвіть основні тези філософії екзистенціалізму.

  35. Що таке “Постмодерн” в сучасній західній філософії – стисла характеристика напрямків філософствування.

  36. Стисло характеризуйте філософськи напрям: Феноменологія, Герменевтика, Філософія життя (на вибір студента).

  37. Предмет і задачі соціальної філософії.

  38. Означте особистість як суб’єкт та об’єкт суспільного процесу.

  39. В чому полягає проблема субстанції?

  40. Яке місце займає проблема буття в історії філософії?

  41. Які види буття Ви знаєте?

  42. Поняття матерії.

  43. Охарактеризуйте основні положення сучасної науки про склад матерії.

  44. Які існують атрибути матерії?

  45. Охарактеризуйте метафізику та діалектику як філософські методи.

  46. Назвіть принципи діалектики, дайте їх стисле тлумачення.

  47. Основні діалектичні закони: закон єдності і боротьби протилежностей, закон взаємопереходу кількісних та якісних змін, закон заперечення заперечення.

  48. Категорії діалектики.

  49. Що таке гносеологія?

  50. Структура свідомості, її основні рівні. Свідомість і самосвідомість.

  51. Сутність пізнання, суб’єкт і об’єкт пізнання. Діалектичний характер пізнання, його основні принципи.

  52. Пізнання та самопізнання.

  53. Чуттєве, раціональне, інтуїтивне пізнання, їх основні характеристики.

  54. Емпіричний та теоретичний рівні наукового пізнання, їх основні методи.

  55. Методи наукового пізнання.

  56. Поняття істини. Об’єктивні та суб’єктивні характеристики істини.

  57. Поняття людини в історії філософії.

  58. Проблема антропосоціогенезу.

  59. Життєдіяльність як єдність природного та духовно-практичного буття людини.

  60. Людина і особистість: співвідношення соціального і біологічного у цих феноменах.

  61. Масштабність особистості як її соціально-філософська характеристика. Поняття рядової, видатної, історичної та маргінальної особистості.

  62. Криза особистості у світлі глобалізаційних процесів, шляхи її подолання.

  63. Філософська сутність та походження термінів “відчуження”, “опредмечення” та “розпредмечення”.

  64. У чому полягає діалектика понять “свобода” та “необхідність”?

  65. Як співвідносяться поняття свобода, моральність, право і відповідальність?

  66. Проблема життя, смерті та безсмертя.

  67. Проблема сенсу життя людини.

  68. Суспільство як об’єкт філософського осмислення.

  69. Методологічні підходи до вивчення суспільства.

  70. Основні сфери життя суспільства.

  71. Громадянське суспільство – сучасна характеристика феномену.

  72. Суспільне буття та суспільна свідомість.

  73. Буденна та теоретична свідомість.

  74. Поняття культури. Функції культури.

  75. Проблема суспільного прогресу, культури та цивілізації.

  76. Глобальні проблеми сучасності.

З повагою ІЦ “KURSOVIKS”!