Розподіл змісту, перелік нормативних дисциплін та анотації циклу професійної підготовки за спеціальністю Облік і аудит
« НазадРозподіл змісту освітньо-професійної програмиза критеріями нормативності та вибірковостіз галузі знань 0305 «Економіка та підприємництво»за спеціальністю 8.03050901 «Облік і аудит»
Перелік нормативних дисциплін ОПП підготовки магістраз галузі знань 0305 «Економіка та підприємництво»за спеціальністю 8.03050901 «Облік і аудит»
АНОТАЦІЇ НОРМАТИВНИХ ДИСЦИПЛІНЦИКЛУ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИза спеціальністю 8.03050901 «ОБЛІК І АУДИТ»
Анотація дисципліни«Бухгалтерський облік в управлінні економічним суб’єктом»Мета опанування дисципліни: формування сучасної системи знань з питань підготовки та надання облікової інформації як основи для прийняття обґрунтованих управлінських рішень на всіх рівнях управління економічним суб’єктом. Завдання дисципліни: ü вивчення концептуальних засад використання бухгалтерського обліку як інформаційного джерела системи управління економічним суб’єктом; ü набуття вмінь побудови та трансформації бухгалтерського обліку в системі управління економічним суб’єктом; ü вивчення методик і техніки надання облікової інформації для сучасних та потенційних потреб управління економічним суб’єктом; ü формування професійних суджень у сфері бухгалтерського обліку в управлінні підприємством, при розробці та реалізації стратегії економічного суб’єкту. Предмет дисципліни: сукупність теоретичних та практичних питань формування і надання облікової інформації для управління економічним суб’єктом. Місце дисципліни в навчальному процесі підготовки фахівців. Дисципліна «Бухгалтерський облік в управлінні економічним суб’єктом» є синтезуючою в навчальному плані підготовки фахівців з обліку і аудиту, що поєднує всі фахові дисципліни даної спеціальності, а також отримані знання та практичні навики в сфері управління економічним суб’єктом з питань менеджменту, економіки підприємств, фінансів, права. Професійні компетенції, що формуються при вивченні дисципліни. У результаті вивчення даної дисципліни магістр має знати: ü теоретичні, методичні та практичні засади використання бухгалтерського обліку як інформаційного джерела в управлінні економічним суб’єктом.; ü теорію, методологію, практику формування та надання облікової інформації для сучасних та потенційних потреб управління економічним суб’єктом. Після опанування даної дисципліни магістр буде вміти: ü класифікувати облікову інформацію, будувати систему бухгалтерського обліку для потреб управління; ü організовувати формування облікової інформації за стадіями облікового процесу, управляти якістю бухгалтерського обліку, контролювати якість облікової інформації; ü здійснювати підготовку бухгалтерської звітності враховуючі інформаційні потреби управління підприємством; вміти визначати існуючі та потенційні інформаційні потреби користувачів облікової інформації в управлінні підприємством; вміти консультувати управлінський персонал підприємства щодо облікової інформації, наданої в бухгалтерських звітах, вміти розробляти форми управлінської бухгалтерської звітності; ü формувати управлінську бухгалтерську звітність для управління економічним суб’єктом; ü оцінювати інформаційні потреби користувачів в управлінні підприємством; оцінювати якість облікової інформації, системи бухгалтерського обліку та бухгалтерської звітності; ü формувати думку та професійне судження про побудову та трансформацію системи бухгалтерського обліку для потреб управління підприємством; вміти застосовувати техніки та методики надання облікової інформації для сучасних та потенційних потреб управління підприємством. Зміст дисципліни за темами Тема 1. Сутність та місце облікової інформації в управлінні економічним суб’єктом. Тема 2. Бухгалтерський облік в інформаційній системі управління економічним суб’єктом. Тема 3. Принципи, методики і техніки підготовки управлінської бухгалтерської звітності. Тема 4. Оцінка очікуваних витрат для прогнозування та прийняття управлінських рішень. Тема 5. Облікова політика в ціноутворенні. Тема 6. Бухгалтерський облік в управлінні вартістю економічного суб’єкту. Тема 7. Збалансована система показників в стратегічному управлінні економічним суб’єктом. Тема 8. Інструментарій бухгалтерського обліку ї звітності в управлінні економічним суб’єктом. Тема 9. Бухгалтерський облік при прийнятті екологічних рішень. Тема 10. Бухгалтерський облік при прийнятті соціальних рішень. Тема 11. Бухгалтерський облік в управлінні ризиками економічного суб’єкта. Тема 12. Якість облікової інформації та бухгалтерського обліку.
Анотація дисципліни«Методологія і організація наукових досліджень в обліку і аудиті»Мета опанування дисципліни – формування у студентів відповідних компетенцій з теорії, організації та методології науково-дослідної діяльності у сфері бухгалтерського обліку і аудиту Завдання дисципліни: засвоєння теоретичних основ з методології науково-дослідної діяльності у сфері бухгалтерського обліку, аналізу та аудиту; засвоєння загальних та специфічних методів наукових досліджень для успішного їх використання в науковій і практичній діяльності. Предмет дисципліни – методологія та організація наукових досліджень в бухгалтерському обліку являє собою систему прийомів, засобів та норм науково-пізнавальної діяльності в економічній сфері з питань обліку, економічного аналізу та аудиту, а також вчення про їх використання в пізнанні закономірностей і явищ економіки підприємств з метою їх удосконалення. Місце дисципліни в навчальному процесі підготовки фахівців. Дисципліна«Методологія і організація наукових досліджень в обліку і аудиті» тісно взаємопов’язана з дисциплінами «Філософія», «Політична економія», «Статистика», «Бухгалтерський облік», «Фінансовий облік», «Управлінський облік», «Економічний аналіз», «Аудит», «Організація бухгалтерського обліку» та ін. Вивчення дисципліни сприятиме якіснішому написанню, оформленню та подальшому захисту магістерської дипломної роботи та інших науково-практичних і методичних робіт з питань обліку і аудиту. Знання та вміння (професійні компетенції), що формуються при вивченні дисципліни: У результаті вивчення даної дисципліни магістр має знати: ü основні поняття та базові характеристики науково-дослідного процесу; ü загальнонаукові і спеціальні методи та способи дослідження у сфері бухгалтерського обліку та аудиту; ü особливості предмету, об’єкту, структури і функції бухгалтерської науки; ü сутність і сукупність прийомів методології бухгалтерської науки; ü сучасні тенденції і напрями розвитку бухгалтерського обліку та аудиту, їх вплив на методологію бухгалтерського обліку та аудиту; ü сучасні проблеми теорії, науки і практики бухгалтерського обліку та аудиту. Належний рівень засвоєння теоретичних знань з даної дисципліни створить передумови для набуття студентами таких умінь та навичок: ü уміння використовувати критерії науковості, розробляти теорії та парадигми, застосовувати принципи та правила при здійсненні наукового дослідження в галузі бухгалтерського обліку та аудиту; ü здатність до критичного аналізу нормативно-правового забезпечення та методологічної бази з питань бухгалтерського обліку, аналізу та аудиту різноманітних об’єктів з метою їх удосконалення; ü розуміння основних тенденцій розвитку методології сучасного бухгалтерського обліку; ü здатність до вироблення нових наукових знань в галузі бухгалтерського обліку на основі дослідження його еволюції та особливостей діяльності суб’єктів господарювання на засадах об’єктивності, доказовості та точності; ü уміння використовувати наявні інформаційні ресурси і сучасні технології для проведення наукових досліджень; ü здатність використовувати конкретні підходи і методи бухгалтерського обліку для підготовки інформації для різних користувачів і за різними напрямками; ü уміння розробляти пропозиції і прогнози щодо ефективного використання засобів діяльності суб’єктів господарювання в різних напрямах економічної діяльності; ü здатність оброки великих масивів інформації з використанням автоматизованих технологій для вирішення конкретних завдань; ü уміння впроваджувати результати наукового дослідження з питань бухгалтерського обліку в практичну діяльність суб’єктів господарювання; ü уміння вести наукові дискусії та проводити публічний захист результатів досліджень. Зміст дисципліни за темами Тема 1. Основи методології і організації наукових досліджень. Тема 2. Бухгалтерський облік як наука Тема 3. Методологічні засади наукових досліджень та методика їх виконання в обліку і аудиті. Тема 4. Організація наукового дослідження в обліку і аудиті. Тема 5. Інформаційне забезпечення наукових досліджень. Тема 6. Вимоги до оформлення науково-дослідних робіт в сфері бухгалтерського обліку і аудиту. Тема 7. Систематизація результатів наукового дослідження. Тема 8. Оприлюднення та апробація результатів наукових досліджень в сфері обліку і аудиту. Тема 9. Методика і організація проведення наукових досліджень і виконання випускних кваліфікаційних робіт з бухгалтерського обліку, аналізу та аудиту у вищому навчальному закладі. Тема 10. Проблеми та перспективи розвитку методології та організації наукових досліджень в обліку і аудиті.
Анотація дисципліни «Організація бухгалтерського обліку»Мета опанування дисципліни - формування компетенцій з організації облікового процесу в управлінні діяльністю суб’єктів господарювання. Завдання дисципліни: надання студентам компетенцій щодо створення раціонально організованого обліково-контрольного та аналітичного процесу, орієнтованого на інформаційне забезпечення управлінських рішень. Предмет дисципліни: закономірності та технологія побудови системи бухгалтерського обліку, контролю та аналізу представленої як процес, що перебуває у постійному розвитку та потребує наукової організації праці виконавців й відповідного забезпечення Місце дисципліни в навчальному процесі підготовки фахівців: Дисципліна «Організація бухгалтерського обліку» є однією з обов`язкових складових, що забезпечує формування професійних знань студентів за спеціальністю «Облік і аудит» в сучасних умовах діяльності економічних суб’єктів. Вивчення дисципліни базується на знаннях, отриманих студентами при вивченні наступних дисципліни бакалаврського рівня “Бухгалтерський облік (загальна теорія)”, “Фінансовий облік 1”, “Фінансовий облік 2”, “Управлінський облік”, “Аналіз господарської діяльності”, “Облікова політика підприємства”, “Аудит”, а також інших дисциплін магістерської програми. Професійні компетенції, що формуються при вивченні дисципліни: Після вивчення дисципліни студента повинен знати: ü сутність та концептуальні основи організації бухгалтерського обліку; ü нормативно-правове регулювання організації бухгалтерського обліку; ü об’єкти організації бухгалтерського обліку на підприємстві; ü методи організації бухгалтерського обліку на підприємстві; ü порядок організації бухгалтерського обліку на підприємстві як процесу; ü організація бухгалтерського обліку в умовах використання електронних обчислюваної техніки; ü номенклатуру бухгалтерського діловодства; ü організацію праці людей, зайнятих бухгалтерським обліком на підприємстві; ü організацію роботи бухгалтерських служб; ü методику вивчення чисельності бухгалтерського апарату; ü особливості організації бухгалтерського обліку на окремих ділянках; ü свої права і обов’язки в системі організації обліку; ü сутність та зміст нормативно-правового забезпечення функціонування ü бухгалтерського обліку на підприємстві; ü зміст та методику підготовки наказу про облікову політику підприємства; ü сутність та зміст технічного та інформаційного забезпечення обліку. Після вивчення дисципліни студент повинен вміти: ü розкрити сутність та актуальність терміну «організація бухгалтерського обліку; ü пояснити концепцію організації бухгалтерського обліку; ü визначити та охарактеризувати об’єкти організації обліку; ü розуміти роль організації обліку в системі сучасного управління; ü пояснити взаємозв’язок та розбіжності між методикою та організацією ü бухгалтерського обліку; ü визначити оптимальну кількість облікового апарату; ü розуміти принципи організації роботи апарату; ü формувати підрозділи бухгалтерської служби, розробляти положення про бухгалтерські служби та посадові інструкції; ü будувати графіки роботи облікового персоналу; ü розраховувати потрібну чисельність бухгалтерського апарату; ü розкривати взаємозв’язок методики та техніки в процесі організації ü бухгалтерського обліку; ü розробляти організаційні регламенти; ü організувати роботу людей (працівників) не бухгалтерських підрозділів по виконанню ними бухгалтерських функцій; ü пояснювати сутність централізації та децентралізації обліку; ü підготувати проект наказу про облікову політику підприємства. Зміст дисципліни за темами Тема 1. Організація бухгалтерського обліку в системі управління підприємством: теоретичні підходи, принципи та інструментарій Тема 2. Організація облікового процесу на підприємстві та його нормативно-правове забезпечення Тема 3. Організація роботи облікового персоналу, формування та функціонування облікових підрозділів. Тема 4. Організація бухгалтерського контролю та юридичної відповідальності на підприємстві. Тема 5. Організація забезпечення ефективного функціонування системи бухгалтерського обліку та планування її розвитку Тема 6. Організація документування господарських операцій та документообігу Тема 7. Особливості організації обліку активів, капіталу та зобов’язань Тема 8. Організація обліку доходів, витрат та фінансових результатів діяльності підприємства. Тема 9. Основи організації управлінського обліку та узагальнення даних для цілей управління. Тема 10. Організація процесів формування та обробки фінансової, управлінської та податкової звітності підприємства Тема 11. Організація систем захисту облікової інформації.
Анотація дисципліни «Організація і методика аудиту»Мета вивчення дисципліни – оволодіння студентами базовими теоретичними знаннями та набуття практичних навичок організації і методики проведення аудиту (незалежної перевірки систем обліку, внутрішнього контролю і фінансової звітності) та виконання інших видів аудиту та аудиторських послуг (супутніх робіт), організації роботи аудиторської фірми, праці аудиторів. Завдання дисципліни: ü засвоєння теоретичних основ функціонування аудиту як притаманного для ринкової економіки інституту незалежного фінансового контролю в Україні; ü вивчення законодавчо-нормативних актів, що регулюють аудиторську та банківську діяльність в Україні, Міжнародних стандартів контролю якості, аудиту, огляду, іншого надання впевненості та супутніх послуг; ü набуття практичних навичок з організації, планування та методики виконання аудиторських процедур, оформлення поточних та підсумкових документів аудитора; ü набуття необхідних знань та практичних навичок щодо використання результатів аудиторської перевірки у процесі прийняття управлінських рішень суб’єктами господарювання, організації взаємодії аудиторів та менеджерів різних рівнів управління. Предмет дисципліни – організація процесу аудиту та надання аудиторських послуг і методика їх виконання аудиторами (аудиторськими фірмами), внутрішніми аудиторами. Місце дисципліни в навчальному процесі підготовки фахівців. Дисципліна “Організація і методика аудиту“ є складовою магістерської програми “Облік і аудит в управлінні підприємницькою діяльністю“ та базується на фундаментальних знаннях з таких курсів як “Економіка підприємства“, “Бухгалтерський облік“, “Фінансовий облік“, “Фінансовий аналіз суб’єктів підприємницької діяльності“, “Аудит“, “Внутрішній аудит“, “Фінанси“, “Гроші та кредит“, “Господарське право“, “Комп`ютерні технології в аудиті“, “Інформаційні системи і технології в обліку“. Вивчення дисципліни “Організація і методика аудиту” дозволяє забезпечити формування у студентів таких компетенцій щодо спеціалізованого об’єкта професійної діяльності: ü знати законодавчо-нормативну базу аудиторської діяльності, вміти організувати аудиторську фірму, планувати та контролювати її роботу. ü знати Міжнародні стандарти контролю якості, аудиту, огляду, іншого надання впевненості та супутніх послуг, здійснювати організацію і методику аудиту у відповідності до них. ü знати види супутніх аудиту послуг та володіти необхідними навичками для організації і методики їх виконання. ü знати і дотримуватись норм Кодексу професійної етики. ü знати методику і вміти здійснювати зовнішній і внутрішній аудит фінансової та податкової звітності господарюючих суб’єктів, а також окремих об’єктів, класів операцій. ü знати специфіку аудиторської перевірки акціонерних товариств, малих підприємств, підприємств з іноземними інвестиціями та інших суб’єктів господарської діяльності. ü вміти планувати роботи з аудиту. ü вміти складати робочі програми аудиту конкретних напрямів діяльності суб’єктів господарювання. ü знати типові помилки і порушення, що виникають в обліковій системі суб’єктів господарювання. ü вміти складати Звіт незалежного аудитора. ü знати і вміти організовувати роботу аудиторів та аудиторських фірм. ü знати основні напрями та виконувати контроль якості аудиторів (аудиторських фірм). Після опанування даної дисципліни студент повинен знати: ü сутність аудиту в ринкових умовах, його значення, завдання і тенденції розвитку аудиторської діяльності; ü правові та організаційні основи інституту аудиту в Україні та за кордоном; ü поняття аудиторського процесу, його етапів; ü організаційні та методичні аспекти проведення аудиту фінансової звітності та надання супутніх аудиту послуг; ü міжнародний досвід організації та методики проведення фінансового аудиту й аудиту ефективності, надання аудиторських послуг. Студент після опанування даної дисципліни повинен уміти: ü організувати аудиторську фірму, скласти її засновницькі документи, провести її реєстрацію для здобуття права здійснення аудиторських послуг; ü скласти план роботи аудиторської фірми, стратегію та загальний план аудиту, програму аудиту, посадові інструкції працівників аудиторської фірми; ü вести ділове листування з замовниками аудиту; ü організувати нормативно-правове, інформаційне, технічне та інше забезпечення праці аудиторів; ü вибрати оптимальні методи, способи та прийоми здійснення аудиторських процедур і організувати їх виконання; ü складати поточні та підсумкові робочі документи аудитора і організувати здачу виконаних послуг замовникові; ü аналізувати отриману під час аудиторської перевірки інформацію, готувати звітність аудитора та аудиторської фірми перед замовником та Аудиторською палатою України; ü організувати на підприємствах і в організаціях систему внутрішнього аудиту: вибрати оптимальну структуру, штат, розподілити обов’язки, визначити методи роботи, порядок проведення аудиторських процедур та звітування про виконання робіт; ü налагодити співпрацю аудиторів та працівників підприємства-замовника аудиту під час підготовки, проведення та закінчення аудиторських послуг, запобігати виникненню конфліктів між сторонами; ü об’єктивно оцінювати інформацію, отриману в процесі аналізу аудиторських доказів і фактів, готувати висновки і рекомендації та представляти звіти за результатами проведення аудиту ефективності. Результатом вивчення дисципліни "Організація і методика аудиту" повинно стати не тільки засвоєння знань з теоретичних основ проведення аудиту в ринкових економічних умовах, а і набуття практичних навичок з організації співпраці аудиторів і менеджерів, як замовників та користувачів аудиторської інформації для вироблення правильних управлінських рішень. Сфера реалізації набутих знань в майбутній професії: система управління корпорацій, підприємств та окремих структурних підрозділів; аудиторські фірми та підрозділи внутрішнього аудиту суб’єктів господарювання. Зміст дисципліни за окремими темами Тема 1. Предмет, метод та об’єкти організації і методики аудиту. Тема 2. Організація діяльності аудиторської фірми та праці аудиторів. Тема 3. Контроль якості роботи аудиторів та аудиторських фірм. Тема 4. Організація процесу аудиторської перевірки фінансової звітності та її інформаційне забезпечення. Тема 5. Організація і методика аудиту установчих документів та власного капіталу. Тема 6. Організація і методика аудиту необоротних активів та інвестицій. Тема 7. Організація і методика аудиту грошових коштів та дебіторської заборгованості. Тема 8. Організація і методика аудиту запасів та незавершеного виробництва. Тема 9. Організація і методика аудиту праці та її оплати. Тема 10. Організація і методика аудиту зобов’язань. Тема 11. Організація і методика аудиту витрат. Тема 12. Організація і методика аудиту доходів і фінансових результатів. Тема 13. Організація і методика узагальнення результатів аудиту фінансової звітності. Тема 14. Організація і методика виконання завдань з огляду фінансової звітності. Тема 15. Організація і методика спеціальних видів аудиту та виконання завдань з надання впевненості, які не є аудитом чи оглядом фінансової звітності. Тема 16. Організація і методика виконання завдань з аудиту податкової звітності. Тема 17. Особливості організації і методики аудиту в державному секторі. Тема 18. Організація і методика аудиторських послуг. Тема 19. Організація і методика внутрішнього аудиту. Тема 20. Проблеми розвитку аудиту в Україні. З повагою ІЦ “KURSOVIKS”! |