« Назад
Проект
Розподіл змісту освітньо-професійної програми
за критеріями нормативності та вибірковості
з галузі знань 0305 «Економіка та підприємництво»
за спеціальністю 8.03050801 «Фінанси і кредит»
Цикли
|
Нормативна кількість навчальних годин/кредитів
|
У тому числі:
|
Нормативні дисципліни годин/кредитів
|
Варіативна компонента годин/кредитів
|
Цикл професійно орієнтованої гуманітарної та соціально-економічної підготовки
|
|
792/22
(24%)
|
–
|
Цикл професійної та практичної підготовки
|
864/24
(27%)
|
1584/44
(49%)
|
Разом за циклами
|
3240/90 (100%)
|
1656/46
(51%)
|
1584/44
(49%)
|
Перелік нормативних дисциплін ОПП підготовки магістра
з галузі знань 0305 «Економіка та підприємництво»
за спеціальністю 8.03050801 «Фінанси і кредит»
Навчальні цикли та назви нормативних дисциплін
|
Навчальний час годин/кредитів
|
І. Цикл професійно орієнтованої гуманітарної та соціально-економічної підготовки
|
1. Глобальна економіка
|
180/5
|
2. Соціальна відповідальність
|
180/5
|
3. Стратегічне управління
|
180/5
|
4. Інноваційний розвиток
|
180/5
|
5. Цивільний захист
|
36/1
|
6. Охорона праці в галузі
|
36/1
|
Разом за циклом І
|
792/22
|
ІІ. Цикл професійної та практичної підготовки
|
1. Податковий менеджмент
|
144/4
|
2.Фінансовий менеджмент
|
144/4
|
3. Фінансовий контролінг
|
144/4
|
4. Страховий менеджмент
|
144/4
|
5. Ринок фінансових послуг
|
144/4
|
6. Центральний банк і грошово-кредитна політика
|
144/4
|
Разом за циклом ІІ
|
864/24
|
Разом за циклами нормативної частини
|
1656/46
(51%)
|
АНОТАЦІЇ НОРМАТИВНИХ ДИСЦИПЛІН
ЦИКЛУ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ
за спеціальністю 8.03050801 «ФІНАНСИ І КРЕДИТ»
Анотація дисципліни «Податковий менеджмент»
Мета опанування дисципліни в контексті підготовки магістрів певної спеціальності - надання знань студентам з питань податкової діяльності необхідних майбутнім спеціалістам для здійснення управління в сфері оподаткування
Завдання дисципліни:
ü оволодіти теоретичними та організаційними основами податкового менеджменту;
ü поглиблено вивчити податкове законодавство;
ü оволодіти методологією оцінки податкових ризиків;
ü набути вміння роз’яснювати окремі положення податкового законодавства, вирішувати дискусійні питання, давати пропозиції щодо його вдосконалення;
ü вивчити складові облікової роботи податкових органів;
ü набути навиків узгодження податкових зобов’язань платника
ü набути знань з питань контрольної роботи податкових органів;
ü оволодіти знаннями з питань податкового обліку на підприємствах та страхових компаніях;
ü надати знання із складання податкової звітності.
ü набути вміння здійснення внутрішнього податкового аудиту.
Предметом дисципліни є податкова робота контролюючих органів та діяльність підприємств, страхових компаній з нарахування податків, складання податкової звітності, податкового планування.
Місце дисципліни в навчальному процесі підготовки фахівців. Курс «Податковий менеджмент» відноситься до числа фахових дисциплін, спрямованих на підготовку спеціалістів як для системи державних органів, що здійснюють управлінські функції у сфері оподаткування, так і для підприємств, страхових компаній у частині здійснення функцій з податкового рахівництва та внутрішнього податкового аудиту
Знання та вміння (професійні компетенції), що формуються при вивченні дисципліни Після вивчення дисципліни студент повинен:
Знати:
ü сутність, зміст і складові управління податками;
ü організаційні засади управління податками;
ü напрями реорганізації Державної податкової служби України;
ü сутність та методи планування і прогнозування податкових надходжень, вихідні показники, що використовуються при плануванні та прогнозуванні податкових надходжень;
ü види та джерела податкових ризиків;
ü методичні підходи до оцінки податкових ризиків;
ü етапи управління податковими ризиками;
ü порядок обліку платників податків та податкових надходжень;
ü способи узгодження податкових зобов’язань платників податків;
ü зміст, підстави та порядок надання відстрочки та розстрочки податкових зобов’язань платників податків;
ü статуси та види податкового боргу, джерела погашення податкового боргу та пені;
ü технології управління податковим боргом;
ü сутність і зміст контрольно-перевірочної діяльності податкових органів;
ü принципи податкового контролю;
ü види перевірок податкових органів;
ü методи документального та фактичного контролю правильності нарахування податків та інших обов’язкових платежів;
ü особливості податкового супроводження великих платників податків;
ü форми податкової звітності платників податків.
Уміти:
ü Аналізувати: фінансово-господарську діяльність платника податку; доцільність здійснення операцій, пов’язаних з нарахуванням та сплатою податків; податкову звітність; стан податкових надходжень та обов’язкових платежів до бюджету; виконання податкових зобов’язань у зв’язку з наданням режиму розстрочки або відстрочки податкових платежів; причини податкової заборгованості платників; типові порушення чинного законодавства з питань оподаткування.
ü Контролювати: своєчасність подання податкової звітності до податкових органів; правильність заповнення податкових декларацій та розрахунків та достовірність представлених у них даних; діяльність платників з питань правильності нарахування податків та обов’язкових платежів шляхом проведення невиїзних та виїзних документальних перевірок та внутрішнього податкового аудиту. стан активів платника, що знаходяться у податковій заставі.
ü Здійснювати моніторинг: податкових надходжень; податкових ризиків; податкового боргу; активів, що знаходяться у податковій заставі.
ü Вивчати та оцінювати: ефективність внутрішнього податкового аудиту; форми та методи податкового аудиту на підприємствах та страхових компаніях; активи платника, що підлягають продажу з метою погашення податкового боргу; причини порушень податкового законодавства.
ü Моделювати: податкові платежі підприємства та страхової компанії; податкові схеми оптимізації податкових платежів.
ü Розробляти: пропозиції щодо вдосконалення податкового законодавства; методику проведення перевірок; критерії оцінки та показники ефективності податкового контролю.
ü Розраховувати: суми податків та обов’язкових платежів, що підлягають сплаті до бюджету; суми пені та фінансових санкцій;
ü Формувати: реєстри платників податків; особові справи платників податків; картки особових рахунків платників для обліку податкових надходжень; зведені реєстри обліку податкових надходжень.
ü Ефективно використовувати сучасні інформаційні технології для: ведення податкового обліку та складання податкової звітності; ведення бази даних платників податків, податкових надходжень, реєстру податкових накладних, податкових ризиків; перевірки податкової звітності на предмет виявлення арифметичних та методологічних перевірок; формування масиву статистичної інформації щодо виконання доходної частини бюджету; відбору платників для проведення перевірок.
Зміст дисципліни за темами (перелік питань)
Модуль 1:1. Теоретичні, правові та організаційні засади податкового менеджменту
2. Планування та прогнозування податків та зборів
3. Податковий ризик-менеджмент
4. Податкове рахівництво
5. Облік платників податків
6. Облік податкових надходжень. Організація сплати податків.
7. Управління податковим боргом.
Модуль 2: 8. Теоретичні засади податкового контролю
9. Планування та організація проведення перевірок
10. Контрольна робота податкових інспекцій в сфері справляння податків на споживання
11. Контроль за правильністю нарахування та своєчасністю сплати в бюджет податку на прибуток
12. Контроль податкових органів у сфері оподаткування доходів громадян
13. Контроль за правильністю справляння єдиного податку, ресурсних, майнових та інших обов’язкових платежів
14. Митний контроль
15. Адміністрування податків: західний досвід теорії та практики
Анотація дисципліни "Фінансовий менеджмент"
Мета дисципліни: формування системи теоретичних знань та практичних навиків управління фінансами підприємств (організацій).
Завдання дисципліни:
ü вивчення теоретичних і організаційних основ та системи забезпечення фінансового менеджменту;
ü отримання знань і практичних навичок управління грошовими потоками, прибутком і активами підприємства;
ü з’ясування факторів впливу на фінансовий результат і ринкову вартість підприємства;
ü отримання знань щодо управління інвестиціями, вартістю капіталу та оптимізації його структури;
ü отримання практичних навичок управління фінансовими ризиками, антикризового фінансового управління;
ü з’ясування особливостей фінансового менеджменту суб’єктів підприємництва різних організаційно-правових форм та форм власності;
ü визначення напрямів удосконалення управління фінансами суб’єктів підприємництва.
Предмет дисципліни: фінансові відносини, що виникають у процесі управління фінансами підприємств.
Місце дисципліни в навчальному процесі підготовки фахівців. Дисципліна пов’язана з іншими дисциплінами бакалаврського і магістерського рівнів підготовки фахівців. Зокрема, вивчення дисципліни ”Фінансовий менеджмент” має базуватися на ґрунтовних знаннях з дисциплін: ”Фінанси підприємств”, ”Корпоративні фінанси”, ”Фінансовий аналіз”, “Управління фінансовою санацією”, “Оподаткування суб’єктів підприємництва”, “Бухгалтерський облік в управлінні підприємством”, ”Менеджмент”, ”Економіка підприємств”, ”Статистика”, ”Маркетинг”, “Фінансове посередництво”.
Знання та вміння, що формуються під час вивчення дисципліни
Після вивчення дисципліни студент повинен
Знати:
ü сутність і функції фінансового менеджмента;
ü організацію фінансового менеджменту на підприємстві;
ü стратегію і тактику фінансового менеджменту;
ü організаційне та інформаційне забезпечення фінансового менеджменту;
ü сутність і види грошових потоків підприємства;
ü інструментарій управління грошовими потоками;
ü методичний інструментарій оцінювання вартості грошей у часі та його застосування у фінансовий розрахунках;
ü організація і інструментарій управління прибутком;
ü управління формуванням і використанням прибутку;
ü стратегічне формування і фінансування оборотних активів;
ü сутність капіталу та його роль у діяльності підприємства;
ü форми функціонування капіталу та їх характеристики;
ü теорії структури капіталу;
ü інструментарій управління інвестиціями на підприємстві;
ü сучасні концепції організації управління ризиками;
ü методи нейтралізації фінансових ризиків;
ü методи аналізу фінансових звітів;
ü сутність та основні елементи антикризового фінансового управління;
ü моделі прогнозування банкрутства підприємства.
Уміти:
ü здійснювати аналіз прогнозування грошових потоків підприємства;
ü виявляти вплив факторів на кінцевий фінансовий результат підприємства;
ü аналізувати фінансові ризики;
ü здійснювати прогнозування грошових потоків з метою забезпечення стабільного функціонування підприємств;
ü забезпечувати розробку стратегії управління ефективним розміщенням фінансових ресурсів суб’єктів господарювання;
ü забезпечувати впровадження управлінської технології (бюджетування) з метою підвищення конкурентоспроможності та інвестиційної привабливості підприємств;
ü забезпечувати ефективне управління дебіторською заборгованістю підприємств;
ü управляти запасами ураховуючи специфіку функціонування підприємств;
ü здійснюватиконтроль за ефективністю системи антикризового фінансового управління, визначати вплив антикризових заходів на основні фінансові параметри підприємства;
ü використовувати багатофакторні кореляційно-регресійні моделі, які дозволять здійснювати оперативне регулювання структури витрат загального бюджету підприємства.
Зміст дисципліни за темами.
-
Теоретичні та організаційні основи фінансового менеджменту.
-
Система забезпечення фінансового менеджменту.
-
Управління грошовими потоками на підприємстві.
-
Визначення вартості грошей у часі та її використання у фінансових розрахунках.
-
Управління прибутком.
-
Управління активами.
-
Вартість і оптимізація структури капіталу.
-
Управління інвестиціями.
-
Управління фінансовими ризиками.
-
Аналіз фінансових звітів.
-
Внутрішньофірмове фінансове прогнозування та планування.
- Антикризове фінансове управління на підприємстві.
Анотація дисципліни «Фінансовий контролінг”
Мета дисципліни: сформувати у студентів базові знання з організації фінансового контролінгу, методів і прийомів функціональної підтримки планування, аналізу та контролю фінансових потоків, витрат, результативності та вартості компаній.
Завдання дисципліни:
ü з'ясування сутності фінансового контролінгу, його необхідності та функціональних завдань;
ü оволодіння навичками практичного застосування методів контролінгу;
ü набуття навичок стратегічного фінансового планування та використання системи збалансованих показників;
ü оволодіння інструментарієм оперативного фінансового контролінгу;
ü освоєння технології бюджетування та бюджетного контролю на підприємстві;
ü вивчення методичних прийомів вартісно-орієнтованого контролінгу;
ü оволодіння прийомами внутрішнього та зовнішнього фінансового консалтингу, аналітичного та методичного забезпечення фінансових рішень.
Предмет дисципліни: система методів та прийомів з інформаційно-аналітичної та методичної підтримки фінансових рішень в умовах інформаційної асиметрії для забезпечення створення доданої вартості у корпоративному секторі економіки.
Місце дисципліни в начальному процесі підготовки фахівців
Теоретичною та методологічною основою вивчення фінансового контролінгу є дисципліни гуманітарного та загальноекономічного циклів: «Фінанси», “Фінансовий аналіз”, «“Корпоративні фінанси”, “Фінансовий менеджмент”.
Знання та вміння, що формуються під час вивчення дисципліни
Після вивчення дисципліни студент повинен:
Знати:
ü особливості організації фінансового контролінгу на підприємстві;
ü засади внутрішнього та зовнішнього фінансового консалтингу;
ü порядок здійснення вартісно-орієнтованого управління компанією
ü процедуру бюджетування, бюджетного контролю та порядок складання бюджетної звітності;
ü засади трансфертного ціноутворення в компанії;
ü прийоми фінансової комунікації підприємства із зовнішнім та внутрішнім середовищем;
ü технології оцінки результативності діяльності компанії;
ü методи фінансової аналітики, діагностики та моніторингу;
ü теоретико-методичні засади внутрішнього фінансового контролю на підприємстві.
Уміти:
ü розробляти та забезпечувати реалізацію корпоративної та фінансової стратегії компанії;
ü застосовувати на практиці інструменти управління поведінкою учаників фінансових відносин;
ü розробляти внутрішні регламенти, положення та методики, необхідні для забезпечення фінансових рішень.
ü складати бюджетну звітність на підприємстві;
ü використовувати інструментарій трансфертного ціноутворення;
ü здійснювати аналіз та моніторинг звітності підприємств, складеної за вітчизняними та міжнародними стандартами;
ü забезпечити ефективну фінансову комунікацію підприємства із зовнішнім та внутрішнім середовищем;
ü застосовувати процедури внутрішнього фінансового контролю на підприємстві.
Зміст дисципліни за темами
Тема 1. Основи фінансового контролінгу
Тема 2. Організація фінансового контролінгу у сфері бізнесу
Тема 3. Бюджетування та бюджетнийй контроль у системі фінансового контролінгу
Тема 4. Внутрішнє (трансфертне) ціноутворення
Тема 5. Оцінка результативності фінансово-господарської діяльності та системи мотивації
Тема 6. Вартісно-орієнтований контролінг
Тема 7. Стратегічний фінансовий контролінг та система збалансованих показників
Тема 8. Фінансова діагностика та моніторинг у системі контролінгу
Тема 9. Гармонізація фінансової звітності як компетенція контролінгу
Тема 10. Внутрішній фінансовий контроль на підприємстві
Анотація дисципліни «Страховий менеджмент»
Мета дисципліни: оволодіння знаннями з опрацювання і реалізації управлінських рішень із комплексу питань, що забезпечують раціональне формування й використання потенціалу страхових компаній при гармонізації фінансових інтересів споживачів страхових послуг, власників і персоналу страхових компаній, посередників та держави.
Завдання дисципліни:
набуття студентами стійких знань з теорії управління страховою компанією; вивчення потреби й опрацювання умов надання страхових послуг; набуття практичних навичок щодо організації продажу страхових послуг з урахуванням оптимізації каналів реалізації і побажань окремих категорій споживачів цих послуг; опанування методами оцінки ризиків і оформлення договорів прийняття їх на страхування; здійснення за потреби перестрахування частини ризиків; набуття практичних навичок щодо урегулювання страхових претензій; формування сприйняття організації вхідних і вихідних грошових потоків та забезпечення фінансової надійності страховиків.
Предмет дисципліни: фінансові аспекти управління процесами створення і ефективного використання потенціалу страхових організацій.
Місце дисципліни в навчальному процесі підготовки фахівців
Теоретичною і методологічною базою вивчення «Страхового менеджменту» є дисципліни гуманітарного та загальноекономічного циклів, а також такі дисципліни: «Страхування», «Страхові послуги», «Менеджмент», «Фінанси страхових організацій».
Знання та вміння, що формуються під час вивчення дисципліни
Після вивчення дисципліни студент повинен:
Знати:
ü особливості і перспективи розвитку підприємницької діяльності в страхуванні;
ü сутність, функції, роль страхового менеджменту в умовах розбудови соціально-орієнтованої ринкової економіки;
ü порядок проектування, реєстрації й ліцензування страхових організацій, зміст державного нагляду за їх діяльністю;
ü складові потенціалу страховика, його формування і напрямки забезпечення ефективного використання;
ü принципи побудови раціональної структури страхової організації та повноваження органів її управління;
ü умови формування й підвищення кваліфікації персоналу страховиків;
ü порядок визначення потреби в фахівцях, форми й методи мотивації їх роботи;
ü принципи управління страховою компанією;
ü значення і методи опрацювання стратегічного плану діяльності страховика;
ü сутність і способи активізації маркетингової діяльності в страхових організаціях;
ü методи вивчення попиту на страхові послуги;
ü технологію відбору ризиків на страхування і врегулювання страхових претензій;
ü особливості управління грошовими потоками в страхуванні;
ü порядок формування та розміщення коштів страхових резервів;
ü методи відбору ефективних варіантів реалізації інвестиційних проектів в страхових компаніях;
ü умови оподаткування страхових організацій;
ü умови й способи досягнення підвищення фінансової надійності страхової організації;
ü процедуру здійснення фінансового моніторингу операцій страховика.
Уміти:
ü обґрунтовувати економічну доцільність створення (реорганізації) страхової організації;
ü розробляти місію, цілі й стратегічні завдання страховика;
ü формувати раціональну структуру управління страховою організацією;
ü опрацьовувати бізнес-план страховика;
ü організувати процес бюджетування в страховій організації;
ü здійснювати контроль за виконанням завдань підрозділами й окремими виконавцями і ропонувати раціональні форми їх мотивації;
ü використовувати сучасні інформаційні технології в управлінні страховою організацією;
ü досліджувати стан ринку страхових послуг;
ü досліджувати попит на страхові послуги та організовувати ефективну систему їх продажів;
ü організовувати роботу страхових посередників;
ü оформляти договори страхування і контролювати їх виконання;
ü здійснювати андерайтинг з основних видів страхових ризиків;
ü управляти страховим портфелем страховика;
ü оформляти документально страхові випадки та розраховувати розмір належних страхових виплат потерпілим;
ü аналізувати діяльність страховика і опрацьовувати заходи, що спрямовані на її покращення;
ü визначати достатність коштів страхових резервів для забезпечення виконання зобов’язань перед страхувальниками;
ü визначати напрями ефективного розміщення страхових резервів та тимчасово вільних власних коштів страховика;
ü забезпечувати контроль за фінансовою надійністю страхової компанії;
ü здійснювати перевірку правильності проведення страховиками фінансових операцій;
ü проводити фінансовий моніторинг у страховій організації.
Зміст дисципліни за темами
Тема 1. Сутність і роль страхового менеджменту.
Тема 2. Ресурсний потенціал, структура й органи управління страховою організацією.
Тема 3. Планування у страховій організації.
Тема 4. Комунікації та інформаційне забезпечення страхового менеджменту.
Тема 5. Управління маркетинговою діяльністю в страховому бізнесі.
Тема 6. Управління відбором ризиків на страхування.
Тема 7. Врегулювання страхових претензій.
Тема 8. Управління грошовими потоками страховика.
Теми 9. Управління фінансовою надійністю страховика.
Тема 10. Фінансовий моніторинг у страхових організаціях.
Анотація дисципліни «Ринок фінансових послуг»
Мета дисципліни: формування знань та практичних аспектів управління фінансами за допомогою послуг фінансових посередників, їх аналізу, функціонування ринку фінансових послуг в цілому та окремих сегментів.
Завдання дисципліни:
ü формування комплексного розуміння взаємозв’язків різних суб’єктів фінансових відносин на ринку фінансових послуг, їх економічної природи та характеру;
ü вивчення підходів до визначення потреб споживачів у фінансових послугах та можливостей задоволення вказаних потреб різними фінансовими установами;
ü характеристика та позиціонування фінансових послуг різних фінансових установ на фінансовому ринку в цілому і на окремих його сегментах - зокрема;
ü формування навичок порівняльного аналізу фінансових послуг та визначення конкурентних переваг та недоліків окремих видів послуг-замінників, встановлення економічних критеріїв споживання різних видів фінансових послуг;
ü висвітлення основних напрямків державної політики в галузі регулювання фінансових відносин, які виникають на ринку фінансових послуг, ролі та значення саморегулювання.
Предмет дисципліни - специфічна сфера відносин, які виникають в процесі руху фінансових ресурсів між державою, юридичними і фізичними особами, який опосередковується за допомогою послуг спеціалізованих фінансових установ.
Місце дисципліни в навчальному процесі підготовки фахівців. В системі підготовки фахівців дисципліна "Ринок фінансових послуг" займає особливе значення, оскільки дає можливість студентові опанувати економічний зміст та прагматичні схеми надання окремих фінансових послуг, а також фінансовий механізм функціонування фінансових установ різних видів. В сучасних умовах подібні компетенції є обов’язковою умовою для працівників фінансової системи, адже ринок ринок фінансових послуг об’єктивно перетворився на один домінуючих механізмів управління фінансами як на макро-, так і на мікрорівні.
Знання та вміння, що формуються під час вивчення дисципліни
Після опанування дисципліни студент повинен:
Знати:
ü сутність ринку фінансових послуг та фінансових послуг як економічних категорій;
ü класифікаційні ознаки, що застосовуються до фінансових послуг;
ü споживчі характеристики окремих фінансових послуг;
ü місце окремих фінансових послуг в русі фінансових фондів в межах економіки;
ü механізми державного регулювання сфери фінансових послуг.
Уміти:
ü аналізувати економічний зміст та схеми надання окремих фінансових послуг; фінансовий механізм функціонування фінансових установ різних видів;
ü контролювати та здійснювати фінансовий моніторинг: руху фінансових потоків при використанні фінансових послуг; руху фінансових потоків при наданні фінансових послуг;
ü вивчати та оцінювати: ефективність використання фінансових послуг суб’єктами господарювання, фізичними особами та державними установами.
Зміст дисциплін за темами
Тема 1. Поняття фінансових послуг та ринку фінансових послуг.
Тема 2. Поняття фінансового посередництва, його класифікація.
Тема 3. Інституційна структура ринку фінансових послуг.
Тема 4.Сегментарна структура ринку фінансових послуг.
Тема 5. Фінансові послуги на ринку грошей.
Тема 6. Фінансові послуги на валютному ринку.
Тема 8. Фінансові послуги на фондовому ринку.
Тема 9. Фінансові послуги з управління ризиком.
Тема 10. Інфраструктура ринку фінансових послуг.
Тема 11. Державне регулювання та саморегулювання ринку фінансових послуг.
Анотація дисципліни «Центральний банк та грошово-кредитна політика»
Мета дисципліни: допомогти магістрантам нової генерації здобути систему теоретичних і прикладних знань у галузі функціонування центрального банку та проведення грошово-кредитної політики. Отримані в процесі вивчення даної дисциплини знання стосовно діяльності центрального банку мають стати важливою конкурентною перевагою у подальшій професійній діяльності.
Завдання дисципліни – засвоєння студентами ролі, специфіки та практики використання грошово-кредитної політики центрального банку в механізмі державного регуювання економіки; ознайомлення студентів з основними напрямками діяльності центрального банку щодо грошово-кредитного обслуговування комерційних банків та уряду.
Предмет дисципліни - економічні відносини, що виникають у процесі діяльності центрального банку на грошовому ринку з приводу реалізації грошово-кредитної політики, регулювання діяльності банків, розрахункового обслуговування уряду, організації грошового обігу.
Місце дисципліни в навчальному процесі підготовки фахівців. Вивчення дисципліни базується на матеріалі нормативних наук бакалаврського рівня освіти: економічна теорія, макроекономіка, фінанси, гроші та кредит, бюджетна система, операції банків та небанківських установ.
Знання та вміння, що формуються при вивченні дисципліни
У результаті вивчення даної дисципліни магістр повинен:
Знати:
ü призначення і правовий статус центрального банку;
ü основні напрями діяльності центрального банку як емісійного центру готівкового обігу, банку банків, органу банківського регулювання та нагляду, банкіра уряду, провідника грошово-кредитної політики, органу валютного регулювання та контролю;
ü сутність, трансмісійний механізм та інституційні основи грошово-кредитної (монетарної) політики, її місце в системі державного регулювання економіки;
ü механізм формування пропозиції грошей;
ü цілі грошово-кредитної політики та її взаємозв’язок з фіскально- бюджетною політикою, з політикою державних запозичень;
ü зміст і порядок застосування монетарних інструментів.
Уміти:
ü оцінювати вплив центрального банку на реальні економічні процеси;
ü самостійно аналізувати стан грошового ринку та банківської системи;
ü самостійно розв‘язувати конкретні проблеми, що стосуються управління пропозицією грошей і взаємовідносин між центральним банком і комерційними банками, а також між центральним банком та урядом;
ü аналізвати регулятивно-наглядову діяльность центрального банку щодо системи комерційних банків;
ü уміти робити висновки щодо застосування основних інструментів грошово-кредитної (монетарної) політики;
ü оцінювати ефективність грошово-кредитної політики, яку проводить центральний банк;
ü оцінювати взаємодії фіскально-бюджетної та грошово-кредитної політики.
Зміст дисципліни за темами
Тема 1. Статус, організація та основні напрями діяльності центральних банків
Тема 2. Організація та регулювання готівкового обігу
Тема 3. Рефінансування банків
Тема 4.Організація та регулювання платіжних систем
Тема 5. Регулювання діяльності банків
Тема 6. Банківський нагляд
Тема 7. Центральний банк – банкір і фінансовий агент уряду
Тема 8. Грошово-кредитна політика
Тема 9. Інструменти грошово-кредитної політики
Тема 10. Валютна політика. Валютне регулювання і контроль
З повагою ІЦ “KURSOVIKS”!
|