Розподіл змісту, перелік нормативних дисциплін та анотації циклу професійної підготовки за спеціальністю Прикладна статистика
« НазадРозподіл змісту освітньо-професійної програмиза критеріями нормативності та вибірковостіз галузі знань 0305 «Економіка та підприємництво»за спеціальністю 8.03050601 «Прикладна статистика»
Перелік нормативних дисциплін ОПП підготовки магістраз галузі знань 0305 «Економіка та підприємництво»за спеціальністю 8.03050601 «Прикладна статистика»
АНОТАЦІЇ НОРМАТИВНИХ ДИСЦИПЛІНЦИКЛУ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИза спеціальністю 8.03050601 «ПРИКЛАДНА СТАТИСТИКА»
Анотація дисципліни«Методолгія та організація національного рахівництва»Мета опанування дисципліни. Метою вивчення дисципліни “Методологія та організація національного рахівництва” є здобуття студентами теоретичних знань про систему національних рахунків та інших макроекономічних міжнародних стандартів ( статистика державних фінансів, статистика платіжного балансу, статистика грошово-кредитного сектору) та практичних навичок щодо статистичного дослідження інформації та розробки макроекономічних прогнозів. Основними завданнями дисципліни є: Завданням цієї дисципліни є вивчення студентами основних категорій, принципів побудови, показників СНР з метою здійснення економічного аналізу і моделювання на макрорівні та розробки заходів щодо регулювання ринкової економіки. Опанування методикою побудови кількісних моделей економіки на базі системи національних рахунків та інших міжнародних макроекономічних стандартів (статистика державних фінансів, платіжного балансу, статистика грошово-кредитного сектору). На основі статистичного аналізу, враховуючи тенденції та закономірності, що сталися в економіці, розробляти базисні та нормативні прогнозні розрахунки. Предметом дисципліни є кількісна характеристика масових явищ та процесів, що відбуваються на макрорівні за конкретних умов часу і простору. Місце дисципліни в навчальному плані підготовки професіоналів. Вивчення курсу базується на матеріалі нормативних дисциплін бакалаврського рівня освіти: економічна статистика, економічна теорія, фінанси, мікро- та макроекономіка. Програмою передбачається подання у кожній темі як інваріантного теоретичного матеріалу, так і прикладів, які враховують потреби обраної спеціальності. Планується поєднання лекцій з індивідуальною та самостійною роботою студента, а також проведення ділової гри. Знання та вміння (професійні компетенції), що формуються при вивченні дисципліни. Після вивчення курсу студент має знати: загальні принципи побудови системи національних рахунків, концепції та класифікації, основні категорії та правила обліку. Необхідно розібратися в інтегрованій центральній структурі національних рахунків, знати, що відображають поточні рахунки, а саме рахунок виробництва, рахунки утворення, розподілу та використання доходу. Знати про рахунки нагромадження, рахунки операцій, баланси в СНР, рахунок товарів та послуг, рахунок зовнішніх операцій, основні агрегати СНР, метод аналізу даних СНР. В результаті опанування даною дисципліною студент повинен: знати: ü загальну структуру міжнародних статистичних стандартів; ü загальні принципи побудови системи національних рахунків, ü концепції та класифікації системи національних рахунків; ü основні категорії та правила обліку операцій в системи національних рахунків; ü центральну структуру національних рахунків; ü основні джерела інформації по макроекономічної статистиці; ü методику побудови поточних рахунків; ü методику побудови рахунків нагромадження; ü методику побудови балансів; ü методику побудови рахунку товарів та послуг; ü методику побудови зовнішньоекономічних рахунків; ü методику розрахунку основних макроекономічних показників; ü основні завдання статистичного вивчення державного бюджету ü загальну схему статистичного вивчення державного бюджету ü основні статистичні показники доходної та видаткової частини державного бюджету ü бюджетні класифікації фінансових інструментів ü джерела статистичних даних про державний бюджет ü методи статистичного аналізу державного бюджету ü основні показники, що характеризують грошовий ринок ü визначення загальної грошової маси в обігу ü показники швидкості грошової маси ü прогнозування грошової маси ü джерела статистичної інформації про грошовий ринок ü основні завдання статистичного вивчення платіжного балансу ü загальну схему статистичного вивчення платіжного балансу ü основні статистичні показники рахунку поточних операцій та рахунку операцій з капіталом і фінансовими інструментами ü класифікації платіжного балансу ü джерела статистичних даних про платіжного балансу ü методи статистичного аналізу платіжного балансу вміти: ü здійснювати пошук інформації по макроекономічної статистиці; ü здійснювати критичний аналіз макроекономічних концепцій, на яких будуються національні рахунки; ü будувати поточні рахунки; ü будувати рахунки нагромадження; ü будувати баланси; ü будувати рахунок товарів та послуг; ü будувати зовнішньоекономічні рахунки; ü розраховувати основні макроекономічні агрегати; ü формулювати завдання, об’єкт і предмет статистичного дослідження державного бюджету ü оперувати ключовими термінами та основними статистичними показниками статистики державних фінансів ü надавати узагальнюючу характеристику доходної та видаткової частини державного бюджету ü визначати основні статті державного бюджету ü здійснювати пошук даних про державний бюджет ü проводити статистичний аналіз динаміки основних статей державного бюджету ü надавати загальну характеристику грошовому ринку ü проводити статистичний аналіз динаміки грошової маси ü розраховувати показники швидкості грошової маси ü здійснювати прогнозування грошової маси ü формулювати завдання, об’єкт і предмет статистичного дослідження платіжного балансу ü оперувати ключовими термінами та основними статистичними показниками статистики платіжного балансу ü надавати узагальнюючу характеристику рахунку поточних операцій та рахунку операцій з капіталом і фінансовими інструментами ü визначати основні статті платіжного балансу ü здійснювати пошук даних про платіжний баланс ü проводити статистичний аналіз динаміки основних статей платіжного балансу Зміст науки за темами Тема 1. Предмет, метод і завдання методології та організації національного рахівництва. Тема 2. Загальна характеристика СНР ООН-1993. Тема 3. Поточні рахунки СНР. Тема 4. Рахунки нагромадження. Тема 5. Баланси активів і пасивів. Тема 6. Рахунки операцій та рахунки зовнішніх операцій. Тема 7. Агрегати в СНР та їх взаємозв’язок. Тема 8. Статистика платіжного балансу. Тема 9. Статистика державних фінансів. Тема 10. Статистика грошово-кредитного сектору. Тема 11. Взаємозв’язок між макроекономічними блоками Тема 12. Вступ у фінансове програмування.
Анотація дисципліни«Статистичне забезпечення наукових досліджень»Мета опанування дисципліни. Метою вивчення дисципліни «Статистичне забезпечення наукових досліджень» – формування наукового світогляду і творчих навичок майбутніх фахівців. Основними завданнями дисципліни є: ü засвоєння студентами теоретичних основ наукових досліджень, логіки і змісту наукової діяльності; ü засвоєння студентами сучасних напрямів формування парадигми економічної науки, передусім визнання першорядного значення інформаційної складової; ü засвоєння студентами методології і методів наукового аналізу масових соціально-економічних явищ і процесів в контексті нової парадигми економічної науки; ü засвоєння студентами теорії і досвіду організації та планування наукового дослідження; ü засвоєння студентами інструментарію забезпечення надійності результатів наукових досліджень тощо. Предметом дисципліни є методи наукового пізнання, технології пошуку та обробки наукової інформації, процедури верифікації теоретичних положень, які б забезпечили високий рівень інноваційної наукової свідомості і оптимальну результативність наукових досліджень. Місце дисципліни в навчальному плані підготовки професіоналів. Вивчення курсу базується на сукупності нормативних дисциплін бакалаврського рівня освіти: філософія, логіка, економічна теорія, економічний аналіз, статистика, статистичне моделювання та прогнозування, інформаційні системи і технології. Знання та вміння (професійні компетенції), що формуються при вивченні дисципліни. Після вивчення курсу студент повинен: знати: ü теоретичні основи наукового пізнання, основні елементи наукової теорії; ü сформовані наукою фундаментальні, загальні та специфічні закони, що функціонують у різних галузях наукового пізнання; ü логіку наукового дослідження, його етапи; ü сучасні парадигми економічної науки; ü технології пошуку та обробки наукової інформації; ü сукупність методів, прийомів і способів емпіричного і теоретичного рівнів дослідження; ü процедури забезпечення верифікації результатів дослідження. вміти: ü формулювати задачі, теоретичні посилки і робочі гіпотези наукового дослідження; ü організовувати і планувати наукове дослідження; ü добирати і аналізувати необхідну інформацію по темі наукового дослідження; ü перевіряти гіпотези і приймати рішення; ü прогнозувати соціально-економічні процеси; ü узагальнювати результати досліджень і формулювати висновки; ü за результатами дослідження підготувати науковий звіт, доповідь чи статтю. Зміст дисципліни за темами. Тема 1. Логіка і методи наукового дослідження Тема 2. Інформаційне забезпечення наукових досліджень Тема 3. Емпіричні закономірності в системі наукових знань Тема 4. Гіпотези і доведення в наукових дослідженнях Тема 5. Статистичне прогнозування і пошук рішень Тема 6. Науковий результат: зміст і прядок оформлення Анотація дисципліни «Організація вибіркових обстежень»Мета опанування дисципліни. Мета вивчення дисципліни «Організація вибіркових обстежень» – набути теоретичні знання і практичні навички формування вибіркових сукупностей, результати обстеження яких спроможні забезпечити необхідну точність даних з мінімальними витратами. Основними завданнями дисципліни є: ü засвоєння студентами загальної методології проведення вибіркових обстежень, ü засвоєння студентами методичних положень формування основи вибірки та способів добору одиниць сукупності для обстеження, ü отримання практичних навичок у оптимізації дизайну вибірки, ü засвоєння студентами забезпечення надійності результатів вибіркових обстежень тощо. Предметом дисципліни є методологічні засади організації вибіркових обстежень та оцінювання даних вибірки. Місце дисципліни в навчальному плані підготовки професіоналів. Вивчення курсу базується на матеріалі нормативних дисциплін бакалаврського рівня освіти: теорія ймовірностей і математична статистика, соціальна статистика, демографічна статистика, бухгалтерський облік та аудит. Знання та вміння (професійні компетенції), що формуються при вивченні дисципліни. Після вивчення курсу студент повинен: знати: ü теоретичні основи формування основ вибірки; ü методологічні особливості реалізації окремих етапів формування вибіркових сукупностей; ü методичні підходи до оптимізації дизайну вибірки в умовах обмежених ресурсів; ü загальні принципи оцінювання точності й надійності результатів обстеження при різних дизайнах вибірок; ü методологічні підходи до композиційного оцінювання різних типів показників в умовах гармонізації програм різних вибіркових обстежень. вміти: ü вибирати економічно ефективні способи розміщення вибірки і визначати мінімально необхідний обсяг вибіркової сукупності; ü оцінювати точність і надійність результатів обстеження при різних дизайнах вибірки; ü використовувати непрямі методи оцінювання параметрів сукупності, які отримані за даними різних вибірок і базуються на ідеї композиційного оцінювання; ü визначати оптимальну частку заміщення при проектуванні повторних вибіркових обстежень; ü набути навички контролю та коригування результатів вибіркових обстежень та поширення їх на генеральну сукупність.
Зміст дисципліни за темами Тема 1. Завдання і способи організації вибіркових обстежень Тема 2. Точність вибіркових оцінок Тема 3. Основи для вибірок в переписах і обстеженнях Тема 4. Організація стратифікованої вибірки Тема 5. Організація багатоступеневої вибірки Тема 6. Непрямі методи оцінювання у вибіркових обстеженнях Тема 7. Повторні вибіркові обстеження і принципи ротації Тема 8. Поширення результатів вибіркового обстеження на генеральну сукупність Тема 9. Ефективність вибірки Анотація дисципліни «Бізнес-статистика»Мета опанування дисципліни. Метою вивчення дисципліниє надання студентам поглиблених знань з теорії та практики статистичного аналізу бізнес-процесів. Значна увага приділяється застосуванню в бізнес-аналізі сучасних програмних продуктів MS-Exell, Statistica, SPSS. Основними завданнями дисципліни є: ü засвоєння студентами теоретичних основ статистичного аналізу бізнес-процесів; ü формування у студентів достатнього уявлення про методологічні засади статистичного аналізу бізнес-процесів; ü набуття необхідних знань і вмінь застосування статистичних методів для всебічної кількісної оцінки стану та розвитку бізнесу в країні; ü отримання практичних навичок застосування та адаптації статистичних методів аналізу бізнес-процесів та прийняття відповідних обґрунтованих управлінських рішень. Предметом дисципліни є статистична методологія кількісного вивчення масових бізнес-процесів в економіці. Місце дисципліни в навчальному плані підготовки професіоналів. Дисципліна «Бізнес-статистика» викладається в 2-му навчальному семестрі та виконує фундаментальну роль в підготовці професіоналів-аналітиків в сфері державного управління та бізнесу. Засвоєння матеріалу забезпечується на лекційних та практичних заняттях, роботі в комп’ютерних класах, індивідуальних консультаціях та самостійній роботі. Курс «Бізнес-статистика» значною мірою є узагальнюючим для дисциплін бакалаврського рівня: «Теорія ймовірностей і математична статистика», «Статистика», «Економічна статистика», «Статистичне моделювання і прогнозування». Знання та вміння (професійні компетенції), що формуються при вивченні дисципліни. В результаті вивчення дисципліни студенти набувають необхідних теоретичних знань та практичних навичок щодо статистичного аналізу бізнес-процесів. В результаті опанування даною дисципліною студент повинен: знати: ü роль статистики в бізнесі; ü основні етапи статистичного аналізу бізнес-процесів; ü класифікації та структури даних; ü способи перетворення даних; ü основні закони розподілу випадкових величин; ü сутність статистичних гіпотез та необхідність їх перевірки; ü критерії перевірки статистичних гіпотез для різних типів даних; ü основи дисперсійного аналізу; ü статистичні методи аналізу структури сукупності та її змін; ü методи статистичного оцінювання ефективності бізнес-процесів. вміти: ü класифікувати дані, що характеризують конкретний бізнес-процес; ü перетворювати при необхідності первинні дані з метою забезпечення їх спів ставності та відповідності вимогам статистичного аналізу; ü формулювати та кількісно описувати закон розподілу випадкових величин; ü формулювати нульову та альтернативну гіпотези відповідно до мети статистичного аналізу; ü обґрунтовувати вибір критеріїв для перевірки статистичних гіпотез; ü застосовувати методи одномірного та багатовимірного дисперсійного аналізу; ü здійснювати статистичну оцінку різних видів структур; ü здійснювати порівняльний аналіз структур; ü здійснювати статистичне оцінювання змін в структурі сукупності; ü використовувати статистичні методи для оцінювання ефективності бізнес-процесів; ü застосовувати пакети прикладних програм для розв’язання задач кількісного оцінювання бізнес-процесів. Зміст дисципліни за темами Тема 1. Роль статистики в бізнесі. Тема 2. Структури даних. Класифікація, розподіл та перетворення даних. Тема 3. Випадкові величини і закони розподілу як основа бізнес-аналітики. Тема 4. Статистичні гіпотези і статистичні висновки. Тема 5. Дисперсійний аналіз в дослідженні бізнес-процесів. Тема 6. Непараметричні методи в бізнес-аналізі. Тема 7. Аналіз закономірностей для якісних даних (аналіз хі-квадрат)». Тема 8. Статистичні методи аналізу структури сукупності та її змін. Тема 9. Статистичне оцінювання ефективності бізнес-процесів. З повагою ІЦ “KURSOVIKS”! |