Розподіл змісту, перелік нормативних дисциплін та анотації циклу професійної підготовки за спеціальністю Економічна кібернетика
« НазадРозподіл змісту освітньо-професійної програмиза критеріями нормативності та вибірковостіз галузі знань 0305 «Економіка та підприємництво»за спеціальністю 8.03050201 «Економічна кібернетика»
Перелік нормативних дисциплін ОПП підготовки магістраз галузі знань 0305 «Економіка та підприємництво»за спеціальністю 8.03050201 «Економічна кібернетика»
АНОТАЦІЇ НОРМАТИВНИХ ДИСЦИПЛІНЦИКЛУ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИза спеціальністю 8.03050201 «ЕКОНОМІЧНА КІБЕРНЕТИКА»
Анотація дисципліни«Моделювання в управлінні економічними системами»
Метою дисципліни «Моделювання в управлінні економічними системами» є формування у студентів системи знань щодо наукового підґрунтя, методології та інструментарію моделювання економічних об’єктів і систем, які функціонують і розвиваються за неповної узгодженості цілей та інтересів суб’єктів господарювання та управління; за неповноти, асиметрії, викривленні та несвоєчасного надходження необхідної інформації, внаслідок чого виникає конфліктність, невизначеність і породжений ними ризик, за умов дії слабо структурованих чинників, зокрема, ментальності, політичної складової, тощо, а також формування у майбутніх фахівців практичних навичок побудови та застосування сучасних економіко-математичних моделей у наукових дослідженнях та професійній діяльності. Завдання дисципліни «Моделювання в управлінні економічними системами»: систематизація знань щодо класичного та сучасного інструментарію моделювання та аналізу реальних економічних систем і процесів, основних принципів моделювання в управлінні економічними об’єктами і системами (як на макро-, так і на мезо- та мікроекономічному рівнях), вивчення типових математичних моделей для аналізу та прийняття ефективних рішень; набуття навичок побудови та застосування сучасних економіко-математичних моделей. Предмет дисципліни: методологія та інструментарій моделювання економічних об’єктів і систем, які функціонують та розвиваються в умовах невизначеності. Місце дисципліни в навчальному процесі підготовки фахівців Дана дисципліна є однією із нормативних освітньо-професійної програми підготовки магістра зі спеціальності «Економічна кібернетика». Теоретичною і методологічною базою вивчення «Моделювання у правлінні економічними системами» є дисципліни циклу природничої та загальноекономічної підготовки: «Вища математика», «Теорія ймовірності та математична статистика», «Економіко-математичні методи та моделі», та дисципліни циклу професійної підготовки: «Моделювання економіки» і «Прогнозування соціально-економічних процесів». Знання та вміння, що формуються під час вивчення дисципліни Після вивчення дисципліни студент повинен: Знати: ü класичний та сучасний інструментарій економіко-математичного моделювання, його класифікацію, умови його застосування щодо вирішення економічних задач; ü основні принципи побудови економіко-математичних моделей для аналізу реальних економічних процесів та управління економічними об’єктами в умовах невизначеності; ü типові математичні моделі для аналізу та прийняття ефективних управлінських рішень. Уміти: ü використовувати інструментарій економіко-математичного моделювання, типові математичні моделі в аналізі, прогнозуванні та управлінні економічними системами; ü грамотно ставити і самостійно розв’язувати конкретні прикладні задачі з використанням адекватних економіко-математичних моделей та інформаційних технологій; здійснювати аналіз отриманих результатів; ü аналізувати, моделювати та здійснювати моніторинг і контроль системних характеристик розвитку економічних систем: ризику, надійності, стійкості, маневреності тощо; ü застосовувати системний аналіз, економіко-математичні моделі і методи та інструментарій ризикології в здійсненні наукових досліджень в обраній сфері діяльності; ü розробляти та досліджувати економіко-математичні моделі економічного зростання на підґрунті кейнсіанської та неокласичної теорії з метою аналізу та прогнозування економічного розвитку країни; ü розробляти та досліджувати економіко-математичні моделі економічного розвитку з урахуванням очікувань з метою прогнозування та удосконалення системи управління на макроекономічному рівні; ü здійснювати моніторинг і контроль розвитку економічних систем на мезо-рівні; ü розробляти та досліджувати економіко-математичні моделі діагностики можливого банкрутства підприємства; ü застосовувати економіко-математичні моделі і методи e розробці стратегії розвитку підприємства. Зміст дисципліни за темами Тема 1. Сутність управління економічними системами ТЕМА 2. Наукове підґрунтя, методологічні засади моделювання в управлінні економічними системами ТЕМА 3. Моделювання системних характеристик ТЕМА 4. Методи багатовимірної статистики у моделюванні та управлінні економічними системами ТЕМА 5. Сучасні економетричні методи у моделюванні та управлінні економічними системами ТЕМА 6. Інструментарій експертного оцінювання параметрів розвитку економічних систем ТЕМА 7. Інструментарій штучного інтелекту у прогнозуванні та управлінні економічними системами ТЕМА 8. Моделі та методи рейтингового управління ТЕМА 9. Макроекономічні моделі зростання ТЕМА 10. Моделювання очікувань у прогнозуванні розвитку економічних систем в умовах невизначеності ТЕМА 11. Моделювання в управлінні економічною безпекою регіонів ТЕМА 12. Моделювання та прогнозування фінансового стану підприємств (установ) ТЕМА 13. Моделювання стратегій розвитку підприємства Анотація дисципліни«Методологія наукових досліджень в інформаційній економіці»Метою дисципліни є опанування дисципліни в контексті підготовки магістрів: формування наукового світогляду; основи продуціонування інтелектуального капіталу як загальнонаукових методів познання, так і в галузі інтелектуального моделювання, перетворення інформації в знання, формуванні розуміння реальності і технологічному втіленні наукового знання. Завдання дисципліни: осягнення і генезис відкриття об’єктивних законів економічного розвитку, заснований на емпіричній основі чи математичний доказ в виконанні евристичній, пізнавальній, пояснювальній функції; висування гіпотез, удосконалення теорій, доказів, обґрунтувань, методів наукових досліджень, теоретичне володіння відображення реальних об’єктів і уявлення них в ідеальній формі. Предмет дисципліни полягає в дослідженні в галузі інформаційної економіки як нової економічної системи розвитку суспільства, її якісного і кількісного підходів, володіння методами дослідження між предметними зв’язками, системному інституціонально-еволюційному, соціально-особистісному методами інтелектуального моделювання. Місце дисципліни в навчальному процесі підготовці фахівців з економічної кібернетики. Теоретичною і методологічною базою вивчення методології наукового дослідження є дисципліни професійно орієнтованої гуманітарної та соціально-економічної підготовки. Дисципліна викладається в другому семестрі і базується після вивчення дисциплін: глобальна економіка, соціальна відповідальність, стратегічне управління та інноваційний розвиток. Знання та вміння, що формуються під час вивчення дисципліни Знати: ü сутність сучасних проблем вивчення науки; ü закони и їх роль в науковому дослідженні; ü методи аналізу і нобудови наукових теорій в експериментальних науках; ü моделювання економічних систем і процесів; ü методи інформаційно-економічної підтримки прийняття управлінських рішень; ü технології наукової творчості; ü організація і планування науково-дослідної роботи. Уміти: ü технології запам’ятовування інформації; ü програмування наукового дослідження; ü висунення гіпотез, їх дослідження і їх перевірка; ü побудувати науковий опис об’єкта дослідження; ü обґрунтування методів дослідження, якісний і кількісний аналіз; ü інтернет – простір і інтернет – ресурси науки; ü оцінювання якості наукового дослідження. Зміст дисципліни МОДУЛЬ 1. НАУКА ЯК СИСТЕМА ЗНАНЬ. 1.1. Наука та її методологія 1.2. Інформаційні аспекти науки МОДУЛЬ 2. ВИРОБНИЦТВО ЗНАННЯ, КРЕАТИВНІ ПРОЦЕДУРИ ЕМПІРИЧНОГО ТА ТЕОРЕТИЧНОГО РІВНЯ. 2.1. Особистість ученого і технології наукової творчості 2.2. Процес наукового дослідження 2.3. Методи емпіричних досліджень 2.4. Організація і планування науково-дослідної роботи 2.5. Підвищення якості наукового дослідження Анотація дисципліни"Інформаційні системи корпоративного управління"Метою вивчення дисципліниє формування у магістрантів стратегічного типу мислення, системного уявлення про парадигмальні положення та методологічні засади інформаційної підтримки корпоративного управління, а також поглиблення знань та розвиток практичних навичок щодо побудови і використання інформаційних систем корпоративного управління та стратегічного менеджменту на великих підприємствах, у банках, в органах державного управління, в інших організаціях та ознайомлення з передовими методами комп'ютеризованої інформаційної підтримки процесів управлінської діяльності. Значна увага приділяється вивченню особливостей організації та досвіду впровадження сучасних інтегрованих інформаційних систем підтримки корпоративного управління та стратегічного менеджменту: BAAN, SAP ERP, Oracle Applications, «Галактика», «1С: Предприятие», e-Government, Universys WS, АБС Б2. Основними завданнями дисципліни є: ü засвоєння студентами теоретичних основ побудови інформаційних систем корпоративного управління та стратегічного менеджменту; ü формування у студентів достатнього уявлення про становлення, функціонування та розвиток інформаційних систем для управління підприємствами й організаціями корпоративного типу; ü набуття необхідних знань і вмінь у галузі побудови архітектури сучасних інформаційних систем корпоративного управління, технології створення складних систем за допомогою засобів реінжинірингу, реалізації промислової логістики у корпоративних інформаційних системах; ü оволодіння методами автоматизованого розв'язання економічних задач в умовах функціонування корпоративних інформаційних систем; ü отримання практичних навичок використання й адаптації сучасних інформаційних систем корпоративного управління у визначеній предметній області. У результаті вивчення дисципліни студенти повинні отримати теоретичні знання з архітектури сучасних інформаційних систем корпоративного управління, технології розв'язання економічних задач в умовах функціонування корпоративних інформаційних систем; набуття практичних навичок використання та адаптації сучасних інформаційних систем корпоративного управління та стратегічного менеджменту або їх окремих елементів у певній предметній галузі. Предметом дисципліни є парадигмальні положення та методологічні засади побудови інформаційних систем корпоративного управління та стратегічного менеджменту як філософії інформаційної підтримки розвитку сучасних підприємств і організацій корпоративного типу та практичний інструментарій впровадження, використання та підтримки корпоративних інформаційних систем для вирішення актуальних завдань забезпечення комплексної діяльності великих підприємств, банків, органів державного управління, інших організацій із розв’язання бізнес-задач засобами сучасних інформаційних технологій. Місце дисципліни в навчальному плані підготовки фахівців. Дисципліна "Інформаційні системи корпоративного управління та стратегічного менеджменту" викладається в 1 семестрі та виконує фундаментальну роль в підготовці фахівців в області проектування, впровадження та експлуатації інформаційних систем корпоративного управління та стратегічного менеджменту для різноманітних галузей науки, промисловості, бізнесу та органів державного управління. Засвоєння матеріалу забезпечується на лекціях, комп’ютерних практикумах та самостійній роботі у комп’ютерних класах, обладнаних локальними мережами, Інтернет і новітнім програмним забезпеченням. При викладанні дисципліни використовуються активні методи навчання, системний підхід, модуль-рейтингова система контролю навчання студентів. Даний курс значною мірою є узагальнюючим для раніше вивчених курсів з інформатики, програмування, економіко-математичних методів і моделей, економічної кібернетики, технології проектування та адміністрування баз і сховищ даних, дослідження операцій, моделей економічної динаміки, прогнозування соціально-економічних процесів, систем підтримки прийняття рішень, управління проектами інформатизації. Знання та вміння (професійні компетенції), що формуються при вивченні дисципліни. В результаті вивчення дисципліни студенти набувають необхідних знань та навичок щодо проектування, розроблення та впровадження інформаційних систем і технологій підтримки корпоративного управління та стратегічного менеджменту для різноманітних галузей науки, промисловості, бізнесу та органів державного управління. У результаті опанування даною дисципліною студент повинен: знати: ü основні принципи проектування інформаційних систем корпоративного управління; ü типи корпоративної архітектури; ü основні принципи побудови і функціонування корпоративних інформаційних систем; ü методи корпоративного управління та стратегічного менеджменту; ü методи побудови корпоративної ІТ-інфраструктури; ü технології формування корпоративного контенту та методи його захисту; ü інформаційні технології корпоративного типу; ü спеціалізовані програмні продукти для підтримки корпоративного управління. вміти: ü розробляти структуру корпоративної архітектури; ü проектувати, програмно реалізовувати та адмініструвати корпоративні бази та сховища даних; ü розробляти і здійснювати програмну реалізацію функціональних задач компонентів корпоративних інформаційних систем; ü створювати та підтримувати корпоративну інфраструктуру КІС; ü впроваджувати та адмініструвати корпоративні інформаційні системи галузевого спрямування; ü застосовувати програмні пакети BAAN, SAP ERP, Oracle Applications, «Галактика», «1С: Предприятие», e-Government, Universys WS, АБС Б2 для підтримки корпоративного управління та стратегічного менеджменту в різних галузях економіки; ü забезпечувати захист корпоративного контенту; ü застосовувати технології підтримки портальних рішень в системі корпоративного управління та стратегічного менеджменту. Зміст дисципліни за темами Тема 1. Концепція корпоративного управління. Тема 2. Формування системи стратегічного менеджменту в корпораціях. Тема 3. Методи та моделі стратегічного менеджменту. Тема 4. Корпоративна архітектура. Тема 5. Методології корпоративного управління. Тема 6. Інформаційна підтримка управління організацією корпоративного типу. Тема 7. Програмне та технічне забезпечення корпоративних інформаційних систем. Тема 8. Характеристика типових компонентів КІС. Тема 9. ІТ-інфраструктура КІС. Тема 10. Управління корпоративною ІТ-інфраструктурою. Тема 11. Інформаційні технології корпоративного типу. Тема 12. Захист корпоративного контенту. Тема 13. Сучасні корпоративні інформаційні системи підприємств, організацій, державних установ. Тема 14. Перспективи розвитку інформаційних систем корпоративного управління.
Анотація дисципліни«Інформаційний менеджмент»Метою вивчення дисципліни є створення студентам можливості для оволодіння системними знаннями теорії та практики управління інформаційною діяльністю суб’єктів господарювання будь-якого виду, а також опанування відповідного інструментарію для успішного управління інформаційними ресурсами, системами, технологіями. Основними завданнями дисципліни є: ü вивчення теорії, вітчизняного і зарубіжного передового досвіду з управління інформаційною діяльністю організацій; ü набуття практичних навичок з управління інформаційною діяльністю організацій. Предметом дисципліни є процеси інформаційної діяльності на підприємстві та методи їх організації й управління. Місце дисципліни в навчальному плані підготовки фахівців. Дисципліна «Інформаційний менеджмент» виконує фундаментальну роль у підготовці фахівців у сфері управління інформаційною діяльністю суб’єктів господарювання будь-якого виду. Теоретичною і методологічною базою вивчення дисципліни “Інформаційний менеджмент” є дисципліни загальноекономічної та професійної підготовки: “Макроекономіка”, “Мікроекономіка”, “Економіка підприємства”, “Менеджмент”, “Маркетинг”, „Технологія проектування та адміністрування БД і СД”, “Інформаційні системи і технології в управлінні”, “Організація та проектування баз і сховищ даних”, “Управління проектами інформатизації”, “Економічна кібернетика”, ”Економіка та організація інформаційного бізнесу” та ін. бакалаврського циклу. Знання та вміння (професійні компетенції), що формуються в процесі вивчення дисципліни. У результаті вивчення дисципліни студенти набувають необхідних знань та навичок щодо управління інформаційною діяльністю суб’єктів господарювання будь-якого виду, а також опанування відповідного інструментарію для успішного управління інформаційними ресурсами, системами, технологіями. У результаті опанування даною дисципліною студент повинен: знати: ü сутність, зміст, значення та місце інформаційного менеджменту в системі менеджменту на підприємстві; ü сутність поняття, класифікацію та особливості інформаційних ресурсів (ІР) як економічної категорії; ü вплив ІР на конкурентоспроможність підприємства; ü методи визначення інформаційних потреб організації, джерела та канали отримання стратегічної інформації; ü сутність поняття інформаційної інфраструктури, вимоги до неї; ü принципи та стратегії створення й розвитку інформаційної інфраструктури підприємства; ü нормативно-правове й науково-методичне забезпечення процесів управління інформаційними технологіями (ІТ) на підприємстві; ü питання, пов’язані з організацією роботи інформаційної служби підприємства; ü принципи управління ІТ відповідно до міжнародного стандарту ISO 20000, ISO 38500 і методологій СОВІТ, ITIL, ITSM, MOF тощо; ü сутність поняття економічної ефективності ІС та проблеми її оцінки; ü найпоширеніші методики оцінювання ефективності ІТ-інвестицій та проблеми їх використання; ü сутність моделі сукупної вартості володіння (ТСО) та методики її розрахунку. вміти: ü організувати та проводити інформаційну діяльність на будь-якому об’єкті (як інформаційної, так і неінформаційної сфери); ü організувати інформаційне обслуговування органів управління будь-якого рівня; ü розробляти основні контури ІТ-стратегії та ІТ-політики організації залежно від конкретної ситуації; ü розробляти моделі бізнес-процесів з використанням спеціалізованих програмних засобів (Bpwin); ü оцінювати рівень інформатизації об’єкта; ü аналізувати та реорганізовувати діяльність підприємства з метою підвищення рівня його інформатизації; ü вибирати готові ІТ-рішення, та обґрунтовувати свій вибір; ü визначати інформаційні потреби користувачів; ü аналізувати та оцінювати економічну ефективність ІС за різними методиками; ü виявляти резерви підвищення ефективності інформаційної діяльності структур (фірм, служби, ІТ-підрозділу тощо) та вміти мобілізувати їх. Зміст дисципліни за темами (перелік питань) Тема 1. Інформаційний менеджмент як новий напрямок в теорії менеджменту. Тема 2. Інформаційні ресурси як економічна категорія. Тема 3. Формування та управління інформаційними ресурсами організації. Тема 4. Концепція управління життєвим циклом інформації. Тема 5. Сутність інформаційної логістики. Тема 6. Документаційна система офісу (організації). Тема 7. Правові аспекти комплексної захищеності інформаційних ресурсів. Тема 8. Методологія та інструментальні засоби моделювання бізнес-процесів. Тема 9. Методологія та засоби моделювання інформаційної системи – ARIS. Тема 10. Міжнародні стандарти управління та їх інформаційна підтримка. Тема 11. Планування розвитку інформаційної інфраструктури об’єкта. Тема 12. Управління процесом створення/розвитку і супроводження ІС на підприємстві. Тема 13. Оцінювання витрат на супроводження і розвиток ІС. Тема 14. Введення в методологію управління інформаційними технологіями. Тема 15. Основи управління інформаційною службою: задачі, організаційна структура, проблеми. Тема 16. Модель процесів інформаційної служби ITIL/ITSM (Information Technology Infrastructure Library/IT Service Management). Тема 17. Економічна ефективність інформаційної служби. Тема 18. Консалтинг у сфері інформаційних технологій. З повагою ІЦ “KURSOVIKS”! |