Роздрукувати сторінку
Главная \ Методичні вказівки \ Методичні вказівки \ 902 Розподіл змісту, перелік нормативних дисциплін та анотації циклу професійної підготовки за спеціальністю Економічна теорія

Розподіл змісту, перелік нормативних дисциплін та анотації циклу професійної підготовки за спеціальністю Економічна теорія

« Назад

РОЗПОДІЛ ЗМІСТУ, ПЕРЕЛІК НОРМАТИВНИХ ДИСЦИПЛІН ТА АНОТАЦІЇ ЦИКЛУ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ ЗА СПЕЦІАЛЬНОСТЯМИ:

спеціальність 8.03050101 «Економічна теорія»

Розподіл змісту освітньо-професійної програми

за критеріями нормативності та вибірковості

з галузі знань 0305 «Економіка та підприємництво»

за спеціальністю 8.03050101 «Економічна теорія»

 

Цикли

Нормативна

кількість

навчальних

годин/кредитів

У тому числі:

Нормативні

дисципліни

годин/кредитів

Варіативна

компонента

годин/кредитів

Цикл професійно орієнтованої гуманітарної та соціально-економічної підготовки

 

792/22

(25%)

 

-

Цикл професійної та практичної підготовки

720/20

(22%)

1728/48

(53%)

 

Разом за циклами

3240/90

(100%)

1512/42

(47%)

1728/48

(53%)

Перелік нормативних дисциплін ООП підготовки магістра

з галузі знань 0305 «Економіка та підприємництво»

за спеціальністю 8.03050101 «Економічна теорія»

Навчальні цикли та назви нормативних дисциплін

Навчальний час

годин/кредитів

І. Цикл професійно орієнтованої гуманітарної та соціально-економічної підготовки

1. Глобальна економіка

180/5

2. Соціальна відповідальність

180/5

3. Стратегічне управління

180/5

4. Інноваційний розвиток

180/5

5. Цивільний захист

36/1

6. Охорона праці в галузі

36/1

Разом за циклом І

792/22

ІІ. Цикл професійної та практичної підготовки

1. Сучасні економічні теорії

180/5

2. Макроекономічна політика

180/5

3. Мікроекономічний аналіз

180/5

4. Економетрика і моделювання економічної динаміки

180/5

Разом за циклом ІІ

720/20

Разом за циклами нормативної частини

1512/42

(47%)

АНОТАЦІЇ НОРМАТИВНИХ ДИСЦИПЛІН

ЦИКЛУ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ

за спеціальністю 8.03050101 «ЕКОНОМІЧНА ТЕОРІЯ»

Анотація дисципліни «Сучасні економічні теорії»

Мета дисципліни: розуміння основних проблем сучасної економічної теорії, її провідних напрямів і закономірностей  розвитку; систематизація знань щодо сутності і механізмів функціонування господарських систем з позицій основних шкіл сучасної економічної теорії.

Завдання дисципліни:

ü забезпечення фундаментальної економічної підготовки фахівців з урахуванням передових надбань світової теоретичної думки;

ü опанування категоріально-понятійним апаратом та методологією досліджень різних шкіл;

ü формування уявлень про основні і альтернативні течії сучасної економічної думки;

ü аналіз наукового внеску окремих представників, шкіл та напрямів в сучасну економічну теорію.

Предмет дисципліни: вивчає основні течії економічної теорії  на зламі ХХ– ХХІ ст., що дає можливість студентам оволодіти сучасною методологією і інструментарієм економічного аналізу, зрозуміти логіку розвитку  економічної думки в контексті прогресу суспільства. 

Місце дисципліни в навчальному процесі підготовки фахівців

Курс “Сучасні економічні теорії” тісно пов’язаний з іншими дисциплінами навчального плану, зокрема “Макроекономіка”, “Інституціональна економіка”, “Історія економічних учень” та ін.

Знання та вміння, що формуються під час вивчення дисципліни

Після вивчення дисципліни студент повинен:

Знати:

ü основну проблематику досліджень в сучасній економічній думці;

ü головні напрями і школи сучасної економічної теорії;

ü наукові здобутки провідних представників сучасної економічної науки;

ü місце і роль економічних ідей і пропозицій сучасної теорії в економічній політиці провідних країн Заходу.

Уміти:

ü аналізувати економічні ситуації з позицій різних шкіл сучасної економічної думки;

ü охарактеризувати основні течії сучасної економічної теорії та погляди її провідних представників;

ü провести порівняльний аналіз окремих доктрин, шкіл, течій сучасної економічної науки.

Зміст дисципліни за темами

Тема 1. Генезис сучасних економічних теорій. Предмет курсу.

Тема 2. Методологія економічної науки й сучасні моделі розвитку економічної теорії.

Тема 3. Еволюція кейнсіанства. Теорії посткейнсіанства і нового кейнсіанства.

Тема 4. Сучасні концепції неолібералізму і соціальної школи.

Тема 5. Монетаризм як основна школа сучасної неокласики.

Тема 6. Теорії економічного неоконсерватизму.

Тема 7. Соціально-інституціональні технократичні теорії.

Тема 8. Теоретико-методологічні засади, структура та основні теорії неоінституціоналізму.

Тема 9. Ліворадикальна політична економія. Економічні теорії сучасного марксизму і соціал-демократії.

Тема 10. Концепції економічних реформ у постсоціалістичних країнах.

Тема 11. Економісти лауреати Нобелівської премії.

Тема 12. Новітні тенденції в розвитку світової економічної думки.

 

Анотація дисципліни «Макроекономічна політика»

Мета дисципліни: формування умагістрів  теоретичних та прикладних знань щодо способів впливу держави на поведінку суб’єктів господарювання задля досягнення економічної стабільності та зростання.

Завдання дисципліни  полягають у вивченні магістрами теорій макроекономічної політики, вітчизняного та зарубіжного досвіду державного регулювання національної економіки.

Місце дисципліни в навчальному процесі. Наука макроекономічної політики уособлює теоретико-методологічні розробки з макроекономіки, мікроекономічного аналізу, макроекономічного прогнозування, моделювання економічної динаміки і  складає теоретичну базу державного управління економікою.

Знання та вміння, що формуються підчас вивчення дисципліни

Після вивчення дисципліни студент повинен:

Знати:

ü предмет, завдання, проміжні та кінцеві цілі  макроекономічної політики.

ü ключові положення, які лежать в основі теорії макроекономічної політики;

ü складові макроекономічної політики за методом впливу та за функціональною ознакою;

ü аналіз і узагальнення причин та соціально-економічних наслідків кризових явищ в економіці;

ü принципи формування засад державної економічної політики на макрорівні, її заходи та умови проведення.

Уміти:

ü аналізувати макроекономічні результати функціонування економіки;

ü застосовувати правило взаємного узгодження цілей макроекономічної політики;

ü здійснювати аналіз і давати загальну оцінку заходів державного макроекономічного регулювання;

ü будувати макроекономічні прогнозні моделі розвитку складових національної економіки;

ü застосовувати фінансове програмування з метою коригування макроекономічної політики;

ü обґрунтовувати макроекономічні антикризові заходи держави.

Зміст дисципліни за темами

Тема 1. Макроекономічна політика: предмет, цілі та інструменти.

Тема 2. Загальна рівновага – теоретична основа макроекономічної політики.  

Тема 3. Політика забезпечення повної зайнятості

Тема 4. Грошова політика у макроекономічному регулюванні.

Тема 5. Реалізація макрофінансової політики

Тема 6. Макроекономічна політика за умов поглиблення глобалізації

Тема 7. Макроекономічна політика державного сектору та заборгованості

Тема 8. Політика економічного зростання

Тема 9. Фінансове програмування як метод макроекономічної політики

Тема 10. Антикризова макроекономічна політика та її інституційне забезпечення


Анотація дисципліни «Мікроекономічний аналіз»

Мета дисципліни: подальша систематизація знань, отриманих раніше після вивчення курсу «Мікроекономіка», істотне розширення та поглиблення знань студентів в галузі мікроекономічного аналізу поведінки фірми.

Завдання дисципліни полягають у опануванні знань щодо принципів та закономірностей функціонування фірм в межах галузевих ринків; формуванні навичок аналітичної роботи по оцінці конкурентної поведінки фірми на ринках продукції та ресурсів, поглибленні навичок щодо оцінки можливих наслідків рішень для економіки в цілому й для окремих ринків.

Предмет дисципліни: поведінка фірми в умовах базових характеристик недосконало конкурентних ринкових структур та напрямків державної галузевої політики.

Місце дисципліни в навчальному процесі підготовки фахівців

Теоретичною і методологічною базою вивчення дисципліни «Мікроекономічного аналізу» є дисципліни циклу природничо-наукової та загальноекономічної підготовки: «Мікроекономіка», „Математика для економістів”, „Економіко-математичні методи та моделі”.

Знання та вміння, що формуються  під час вивчення дисципліни

Після вивчення дисципліни студент повинен

знати:

ü термінологію і основні прийоми мікроекономічного аналізу ринкової поведінки фірми;

ü загальні моделі поведінки фірми в умовах недосконалоконкурентних ринків продукту та ресурсів;

ü принципи прийняття й реалізації фірмою управлінських рішень;

ü основні концепції загальної ринкової рівноваги та ефективності ринкової економічної системи, характер інституціональних аспектів поведінки фірм.

вміти:

ü аналізувати та систематизувати фактори, що визначають специфіку поведінки  фірми на продуктових та ресурсних ринках;

ü оцінювати прийняті фірмою економічні рішення;

ü виявляти закономірності взаємодії ринку і його учасників;

ü досліджувати причинно-наслідкові зв’язки й прогнозувати наслідки прийнятих рішень окремими суб'єктами ринку;

ü оцінювати ефективність заходів державної політики відносно регулювання ринків і галузей.

Зміст дисципліни за темами

Тема 1. Базові положення мікроекономічного аналізу фірми.

Тема 2. Детермінанти галузевої структури ринку продукту та показники ринкової влади фірми.

Тема 3. Ринкові бар’єри.

Тема 4. Стратегічна поведінка фірм в умовах недосконало конкурентних ринків продукту.

Тема 5. Дискримінаційне ціноутворення фірми.

Тема 6. Диференціація продукту як форма нецінової конкуренції фірм.

Тема 7. Інноваційна активність фірм та структура ринку.

Тема 8. Вертикальна інтеграція фірм.

Тема 9. Попит фірми на виробничий фактор.

Тема 10. Формування ціни на виробничий фактор.

Тема 11. Ефективність виробництва.

Тема 12. Інституційні аспекти поведінки фірм.


Анотація дисципліни

„Економетрика і моделювання економічної динаміки”

Мета дисципліни: формування системи теоретичних знань та практичних навичок щодо сучасних економетричних методів та методів моделювання та аналізу динамічних систем.

Завдання дисципліни: вивчення  методів побудови та аналізу економетричних моделей; оволодіння теоретичними знаннями щодо синергетичної парадигми, моделюванні нелінійних динамічних систем, аналізу їх поведінки, рівноваги та стійкості; набуття практичних навичок економетричного моделювання; засвоєння методів аналізу лінійних та нелінійних моделей динаміки; освоєння сучасного програмного забезпечення моделювання.

Предмет дисципліни: сучасний інструментарій економетричного моделювання та синергетики.

Місце дисципліни в навчальному процесі: вивчення дисципліни потребує володіння знаннями і практичними навичками аналізу та рішення задач у межах магістерської програми з макроекономічної політики, економічної статистики, економіко-математичного моделювання та прогнозування.

Знання та вміння, що формуються підчас вивчення дисципліни

Після вивчення дисципліни студент повинен:

Знати:

ü програмне забезпечення економетрики;

ü основні наукові розробки у галузі економетричного моделювання;

ü економетричні моделі інтегрованого типу;

ü синергетичний підхід в моделюванні економіки.

Уміти:

ü використовувати сучасні програмні засоби у теоретичних та прикладних дослідженнях;

ü побудувати економетричні моделі на основі статистичної вибірки;

ü застосовувати економетричні методи та методи синергетики для наочного відображення економічної динаміки.

Зміст дисципліни за темами

Тема 1. Методологія та інструментарій економетричного дослідження.

Тема 2. Лінійні та нелінійні моделі регресії.

Тема 3. Економетричні моделі інтегрованого типу.

Тема 4. Моделі часових рядів.

Тема 5. Моделі динамічних систем.

Тема 6. Лінійні моделі динамічних систем.

Тема 7. Нелінійні моделі динамічних систем.

Тема 8. Синергетичний підхід в моделюванні економіки.

З повагою ІЦ “KURSOVIKS”!