Роздрукувати сторінку
Главная \ Методичні вказівки \ Методичні вказівки \ 898 Тема 7 Бази даних та системи управління базами даних з курсу Основи інформатики та обчислювальної техніки, НУДПСУ

Тема 7 Бази даних та системи управління базами даних з курсу Основи інформатики та обчислювальної техніки, НУДПСУ

« Назад

 ТЕМА 7
БАЗИ ДАНИХ ТА СИСТЕМИ
УПРАВЛІННЯ БАЗАМИ ДАНИХ

Практична робота № 20

Тема: Microsoft Access. Розробка бази даних. Створення таблиць

Мета: навчитись створювати базу даних, розробляти таб­лиці, використовуючи засоби СУБД Microsoft Access.

Хід роботи

Завдання 1. Створити базу даних за розробленим проектом

Створення нової бази даних:

Крок 1. Запустити MS Access.

Крок 2. В області задач клацнути на значку Новая база даних.

Крок 3. В діалоговому вікні Файл новой базы данных ввести ім’я файла: Склад, вказати місце зберігання (на сервері в своїй папці), після чого натиснути кнопку Создать.

Access виводить вікно БД Склад, що має в собі сім вкладок: Таблицы, Формы, Запросы, Отчеты, Страницы, Макросы и Модули.

Завдання 2. Створення таблиць бази даних

MS Access дозволяє створювати таблиці БД п’ятьма різними способами:

– в режимі Майстра таблиць;

– в режимі Конструктора таблиць;

– в режимі Таблиці;

– імпорт таблиці;

– зв’язати з таблицею іншої бази даних.

Режим Майстра таблиць дозволяє практично безпомилково створити потрібну таблицю, але потребує відносно великих часових витрат і тому рекомендується на початкових стадіях роботи з MS Access; режим Конструктора дозволяє точно встановлювати типи і властивості полів, що значно економить дисковий простір; режим Таблиці використовується для швидкого створення відносно невеликих таблиць.

2.1. Створення таблиці в режимі Конструктора

Крок 1. У вікні бази даних Склад, при активній вкладці Таблицы, натиснути кнопку Создать.

Крок 2. У діалоговому вікні Новая таблица вибрати режим Конструктор і натиснути ОК;

Крок 3. У вікні бланку Конструктора таблиці, що відкрилося, послідовно ввести імена полів, тип даних і опис (у верхній частині бланку); у нижній частині бланку встановлюються властивості поля (Мал. 2.1.1).

Спочатку вводиться ім’я поля, потім, у наступних графах вводяться тип даних і опис. При активізації відповідного рядка в графі Тип данных у правій частині вибраного рядку з’являєтьс значок випадаючого списку (квадратик з чорним трикутником вершиною вгору); клацанням Миші по квадратику відкривається список і вибирається потрібний тип поля. У правій графі верхньої частини вікна Конструктора вводиться опис полів.

Встановлення властивостей поля здійснюється клацанням лівою кнопкою Миші в полі вводу властивості (рос. свойства) для його активізації, після цього здійснюється або вибір зі списку, або введення необхідних параметрів.

Ввести імена полів, типи даних, їх описи і властивості (Таблиця 2.2.)

Таблиця 2.2

Имя поля

Тип данних

Описание

Свойства поля

Код

Счетчик

Номера п/п

Длинное целое, последовательные (установка по умолчанию)

Назва фірми

Текстовый

 

Размер поля 30

Посада

Текстовый

 

Размер поля 30

Прізвище

Текстовый

 

Размер поля 20

Ім’я

Текстовый

 

Размер поля 15

По-батькові

Текстовый

 

Размер поля 15

Крок 4. Закрити вікно Конструктора, клацнувши на кнопці ´у правій частині рядка заголовку вікна; на запит про збереження змін відповісти Да; у наступному вікні діалогу – Сохранение – ввести ім’я таблиці: Фірми і натиснути ОК.

Крок 5. У вікні бази даних Склад на вкладці Таблицы відкрити таблицю Фірми ; у вікні таблиці, що відкрилося, ввести дані в поле Назва фірми; в поля Посада, Прізвище, Ім’я и По-батькові ввести довільні дані (Таблиця 2.3).

Таблиця 2.3

Код

Назва фірми

Посада

Прізвище

Ім’я

По-батькові

1

Олімп

 

 

 

 

2

Фуршет

 

 

 

 

3

Добробут

 

 

 

 

4

Енергетичні системи

 

 

 

 

5

Саламандра

 

 

 

 

6

Орхідея

 

 

 

 

7

Еверест

 

 

 

 

8

ЛТД Траст

 

 

 

 

9

ASTRON

 

 

 

 

10

Электроника Ц

 

 

 

 

11

Бобров+К

 

 

 

 

12

Марс

 

 

 

 

Крок 6. Закрити вікно таблиці, клацнувши по кнопці ´у правій частині рядку заголовку вікна; на запит про збереження змін відповісти Да.

2.2. Створення таблиці в режимі Таблицы

Крок 1. У вікні Склад: база данных активізувати вкладку Таблицы і натиснути кнопку Создать.

Крок 2: У діалоговому вікні Склад: база данных вибрати режим Таблицы і натиснути ОК; MS Access |відкриває вікно заготовки таблиці (20 стовпчиків на 30 рядків) зі стандартними установками імен і типів полів.

Крок 3. Перейменувати поля таблиці, для чого в діалоговому вікні

Таблица 1: таблица здійснити подвійне клацання правою кнопкою Миші на напису Поле1; заголовок поля виділяється кольором, у ньому з’являється текстовий курсор; ввести нове ім’я поля: КОД; аналогічним чином перейменувати заголовки полів: Поле 2 – Назва фірми; Поле 3 – Місто; Поле 4 – Адреса; Поле 5 – Телефон.

Перехід від поля до поля здійснюється натисненням клавіші Tab або за допомогою Миші; по закінченню вводу імені поля натискати клавішу Enter;

Крок 4. Заповнити створену таблицю, використовуючи для поля Назва фірми дані таблиці Фірма, для решти полів ввести довільні дані; у поле Телефон дані не вводити;

Крок 5. Створити таблицю, клацнувши на кнопці Сохранить у панелі інструментів вікна таблиці. MS Access виведе вікно діалогу Сохранить как… Ввести ім’я таблиці: Адреси і натиснути ОК.

Крок 6. Відкрити таблицю Адреси в режимі конструктора і встановити властивості полів (Таблиця 2.4).

Таблиця 2.4.

Имя поля

Тип данных

Описание

Свойства поля

Код

Счетчик

Номера п/п

Длинное целое, последовательные (установка по умолчанию)

Назва фірми

Текстовый

 

Размер поля – 25

Місто

Текстовый

 

Размер поля – 20

Адреса

Текстовый

 

Размер поля – 25

Телефон

Текстовый

 

Размер поля – 14;

Маска ввода:

(#####)-###-####

Крок 7. Закрити вікно Конструктора, клацнувши по кнопці ´у правій частині рядка заголовку вікна; на запит про збереження змін відповісти Да;

Крок 8. Відкрити таблицю Адреси і, використовуючи маску вводу, ввести номери телефонів;

Маска вводу прискорює і спрощує введення однотипних даних; при введенні номерів телефонів у відповідне поле таблиці необхідно вводити лише цифри номера. Для міст з тризначним кодом перші дві цифри коду замінюються пробілами.

Крок 9. Закрити таблицю Адреси.

Вами створена база даних, яка має в собі дві таблиці.

Завдання 3. Складіть звіт. Захистіть виконану роботу.

Перелік питань до захисту практичної роботи

  1. Яку базу даних називають реляційною?

  2. Які об’єкти існують в реляційній базі даних?

  3. Які способи створення таблиць існують в Microsoft Access?

  4. Як створити таблицю в режимі таблиці?

  5. Як створити таблицю в режимі конструктора?

  6. Які типи полів можна використовувати в Microsoft Access?

  7. Які основні властивості мають текстові поля і як їх задати?

  8. Які властивості мають числові поля і як їх задати? Які різновиди числових полів існують?

  9. Скільки символів можна ввести в поле текстового типу?

  10. Які властивості має поле МЕМО?

  11. Що таке маска вводу, як її задати?

  12. Які поля мають тип oб’єкт ОLE?

  13. Яке поле таблиці можна вважати унікальним полем?

  14. Як надати унікальному полю статусу ключа таблиці?

  15. Поле якого типу є ключем в більшості таблиць?

  16. За допомогою якої клавіші зручно переміщуватись до наступного поля у записі?

  17. Яку назву має запис таблиці реляційної бази даних?

  18. Яку назву має поле запису таблиці реляційної бази даних?

  19. Як змінити назву поля у таблиці, його властивості чи вилучити його з таблиці?

  20. Які режими відображення таблиці існують в Microsoft Access і яке їх призначення? Як встановити відповідний режим?

  21. Чи потрібно переходити в режим конструктора при вилученні деякого запису в таблиці?

  22. Що таке структура даних?

З повагою ІЦ “KURSOVIKS”!