Тема 3 Захист електронної пошти Навчальний посібник Internet для користувача частина 2, НУДПСУ
« Назад3. Захист електронної пошти3.1. Передумови захисту електронної пошти
Електронна пошта є одним із найбільш поширених та важливих сервісів, як локальних комп'ютерних мереж так і глобальної мережі Інтернет. Її роль пояснюється тим, що вона використовується не тільки для доставки приватних повідомлень, але й в якості важливого компоненту системи електронного документообігу практично всіх підприємств та організацій. По цій причині надійність та безпечність функціонування електронної пошти важлива як для приватних, так і для корпоративних користувачів. При цьому задача захисту електронної пошти від спаму на сьогодні є далекою від вирішення. Відзначимо, що в загальному випадку під терміном спам звичайно розуміють масово розповсюджувані листи, зміст яких носить рекламний або шахрайський характер. Як правило, такі листи анонімні, а більшість користувачів не давали своєї згоди на отримання цієї розсилки. По своїй суті більша частина спаму є нав'язливою та несанкціонованою рекламою. Основою передумовою існування спаму є впевненість багатьох організацій, що такий вид реклами є достатньо ефективним. Передбачається, що більшість одержувачів охоче відгукується на пропозиції товарів і послуг, які містяться в спамі. Окрім цього, спам - це один з найдешевших способів реклами. Вартість контакту з клієнтом при масовій розсилці рекламних листів набагато нижча, ніж при рекламуванні будь-яким іншим способом [1,2]. Тому розсилка спаму - це високо прибутковий бізнес, підкріплений відповідним ринком і стабільним попитом. Наслідком цього є те, що в російськомовній зоні Інтернет обсяг спаму складає близько 80% від загального обсягу всієї електронної пошти [1,3]. Ситуація погіршується за рахунок того, що широкодоступними є спеціальні програмні засоби, які дозволяють, оминаючи анти-спамовий захист, провести розсилку декількох мільйонів спам-листів на протязі 2-3 годин. Наприклад, на Web-сайтах inattack.ru та www.izone.ru розміщені, хоча і під іншою назвою та в дещо спрощеному варіанті, інсталяційні пакети прикладних програм для розсилки спаму. Тому авторами масових розсилок рекламних електронних листів все частіше стають не тільки професійні спамери, але й звичайні невеликі комерційні установи. З точки зору кінцевих користувачів, основними негативними моментами існування спаму є зменшення ефективності обробки змісту електронних листів і збільшення трафіку при використанні електронної пошти. Якщо не враховувати психологічний аспект факту неочікуваного отримання листа від невідомого адресату, то зниження ефективності обробки електронної кореспонденції відбувається за рахунок втрат часу на розпізнавання спаму. Відповідно [1,3] в великих компаніях співробітники, які працюють з електронною поштою, витрачають на обробку спаму близько 30 відсотків свого робочого часу. Негативні наслідки розсилки спаму привели до тому, що в деяких країнах боротьба з ними ведеться вже і на законодавчому рівні. Цим пояснюється актуальність задачі підвищення ефективності захисту електронної пошти від спаму. З повагою ІЦ “KURSOVIKS”! |