Роздрукувати сторінку
Главная \ Методичні вказівки \ Методичні вказівки \ 813 Тема 3 Підключення до мережі Internet Навчальний посібник Internet для користувача за напрямом Право, НУДПСУ

Тема 3 Підключення до мережі Internet Навчальний посібник Internet для користувача за напрямом Право, НУДПСУ

« Назад

3. Підключення до мережі Internet

Успішна робота в мережі Internet в значній мірі залежить від правильного вибору провайдера, тобто компанії яка надає користувачам послуги мережі Internet. Провайдер повинен володіти достатніми технічними можливостями для швидкої передачі даних з мережі Internet на локальний комп'ютер. Причому він повинен знаходитись в середині телефонної зони користуача, якщо той використовує звичне модемне підключення. В протилежному випадку варість телефонних рахунків буде досить значною. Провайдер повинен одержати спеціальну ліцензію на право поставки послуг мережі Internet. Швидкість передачі даних по каналу, що сполучає провайдера із зовнішнім світом, повинна бути не нижче ніж 1 мегабіт в секунду. Кількість користувачів на одну телефонну лінію провайдера не повинна перевищувати 10 чоловік при мінімально допустимій швидкості модемів провайдера 33600 біт в секунду.

Існує декілька простих правил вибору провайдера:

- Вартість послуг не повинна бути ні найдешевшою, ні найдорожчою.

- Не варто поспішати з підписанням довгострокових договорів. В самому  договорі повина бути передбачена можливість його переривання у будь-який момент. Можливо використовувати оплату по Інтернет-картці. Компанія Укртелеком пропонує варіант оплати послуг Internet як частину оплати телефонних послуг.

- Рекомендується взнати думки інших користувачів, яких даний провайдер вже обслуговує.

- Необхідно довідатись, чи надається цілодобова технічна підтримка користувачів та перевірити наявність місцевого відділення провайдера.

При підключенні провайдер повинен надати користувачу мережне ім'я  (user name або login) і домовитися про пароль (password). Як правило, пароль, при необхідності, надалі можна замінити. Така ситуація може виникнути, наприклад, при несанкціонованому використовуванні кимось іншим. Провайдер повинен також надати телефонний номер комп'ютера, до якого користувач буде підключатися для виходу в мережу Internet (dial-up number). Необхідно переконатися в тому, що цей номер доступний з телефону  лінії користувача. Для цього достатньо зателефонувати по даному номеру. Якщо будуть почуті характерні для модему довгі гудки - все гаразд. Крім того, необхідно перевірити в телефонній компанії вартість розмови при з'єднанні на даний номер. Крім іншого,  для настройки поштових сервісів буде потрібно знання імен серверів, що підтримують відповідні протоколи SMTP (Simple Mail Transport Protocol) і POP3 (Post Office Protocol), а для прискорення роботи в Internet: адреса і порт proxy-серверу. Proxy-сервер повинен бути розташований,  в безпосередній близькості від користувача. Він може належати одному або декільком провайдерам. Відзначимо, що proxy-сервер є тимчасовим накопичувачем інформації, вже одержаної іншими користувачами з мережі Internet. За рахунок цього в багатьох випадках зростає швидкість отримання даних з мережі. Крім того, proxy-сервер  дозволяє згладжувати  короткочасні "падіння" на лініях провайдера. Для прикладу в табл. 3.1 наведено вартісні (в гривнях) та технічні показники найбільш відомих провайдерів України та м.Києва. Відзначимо, що за останні декілька років вартість послуг змінилась  незначно, тому данні табл. 3.1 не втратять своє актуальності досить довго.  Наведемо пояснення додаткових параметрів: 1 - провайдера підтримує швидкість передачі даних по телефоній лінії 56 кБіт/с, 2 - провайдер дозволяє гостьовий доступ, 3 - провайдера підтримує послугу CALLBACK.

Таблиця 3.1

Характеристики найбільш відомих провайдерів України та м.Києва

Провайдер

Необмежений

доступ (вартість)

Погодинний

доступ (вартість)

 Додаткові

параметри

Повний

Домашній

Нічний

В день

Вечірній

Нічний

1

2

3

4

5

6

7

8

Adamant

192

53

16

0.6

0.6

0

1,2

Adamant Callback

 

 

 

5.4

5.4

5.4

1,2,3

Deshevshe.

NET

 

 

 

0,95

0,95

0,5

1

Deshevshe.

NET

callback

200

100

50

1.75

1.5

1.35

1,3

Diallink

300

170

50

2

1.5

0.7

1,2

DiaWest Callback

 

 

 

2.10

2.10

2.10

1,2,3

Dreamnet

0

0

0

0

0

0

1,2

Elvisti

0

0

0

0

0

0

1,2

Elvisti callback

 

 

 

2.5

2.25

2

1,2,3

Epsilon

60

40

 

1

1

0.5

 

Express

0

0

0

0

0

0

1,2

Express Callback

 

 

 

1.90

1.90

1.65

1,2,3

Farlep-Kiev

 

 

 

2

2

2

1,2,3

Faust

275

165

55

1.00

0.50

0.25

2,3

GalaOnline

397,50

 

 

2.19

1.99

1.79

1,2,3

Global Ukraine

59

39

15

1

0.5

0.5

1

Global Ukraine callback

230

130

 

1.5

1.5

0.7

1,3

Goodwin online

142,5

68,4

28.5

2.28

1.14

0.57

2

HуВсе Callback

 

 

 

1.80

0.90

0.30

1,2,3

Intercom

0

0

0

0

0

0

1,2

Intercom Callback

 

 

 

2.10

2.10

2.10

1,2,3

IPTelecom

210

50

25

3,45

2,45

0,95

1,2

IPTelecom Callback

300

145

125

3,45

2,45

0,95

1,2,3

Mirotel

145

50

25

0.25

0.25

0.225

5

Navigator Online

175

80

40

3

1.5

1.5

2

NBI

108

52

22

1.62

1.08

1.08

1

Optima Telecom

 

 

 

2

 

1

1,3

OptiMag

 

239

177

2.1

2.1

1.05

1,3

Prostointer.

net

0

0

0

0

0

0

1,2

Prostointer.

net

Callback

 

 

 

2

2

2

1,2,3

Sitel

 

 

 

0.2

0.2

0.1

1,2

Sitel callback

 

 

 

2.2

1.9

1.9

1,2,3

Starcom

145

50

 

 

 

 

1

Surfmax

0

0

0

0

0

0

1,2

SvitOnline

 

 

 

3.5

2.7

1.95

1,2,3

Top-net

150

50

25

1.5

0.8

0.8

1,2

Tелеком-

2000

 

 

 

0.30

0.30

0.15

1,2

Tелеком-

2000

callback

 

 

 

1.95

1.95

1.5

1,2,3

Tранс

телеком

180

70

50

1.40

1.40

0.90

1,2,3

Ukr-Inter.Net

123

48

24

1

0.5

0.25

1,2

UkrNet

149

49

9

 

 

 

1,2

UkrNet Callback

 

 

 

1.50

1.50

0.5

1,2,3

UkrTel.

Com

88

33

 

1.22

0.99

0.33

2

Ukrtelecom

63

 

30

0.36

0.36

0.36

1

Universal Network

240

102

60

1.8

1.8

1.8

1,2,3

Valor

160

80

30

3.40

2.40

1.30

1,2,3

ViewNet

165

55

27.5

1

1

1

2

VIP Telecom

90

50

30

1

0.025

0.05

2

VOLZ

0

0

0

0

0

0

1

VOLZ Callback

 

 

 

0.25

0.25

0.25

1,2,3

Zadarma

0

0

0

0

0

0

1,2

Zeos

110

55

3.25

0.200

1.5

0,9

1,2

Zeos

CallBack

 

150

100

2,4

1.75

1.75

1,2,3

При виборі слід звертати увагу на рекламні акції, які час від часу проводять всі провайдери. Це дозволяє відслідковувати нові можливості, які провайдера надають з метою залучення нових клієнтів та перевірити якість технічних послуг.

Розглянемо процедуру підключення домашнього комп'ютера, що працює під управлінням операційної системи Windows до мережі. Будемо вважати, що підключення проводиться по телефонній лінії і всі необхідні дані (ім'я користувача, пароль, номер телефону для локального доступу та DNS  адреси) відомі. Відзначимо, що для підключення необхідно мати той же дистрибутив операційної системи Windows, яка була встановлена на комп'ютері.

Встановлюємо компоненти програмного  забезпечення які вдповідають за функціонування контролера віддаленого доступу (Dial-Up Adapter)  та протоколу TCP/IP. Для цього:

- Відкриваємо вікно додатку “Мой компьютер”.

- У вікні “Мой компьютер” за допомогою іконки “Панель управления” відкриваємо відповідне вікно.

- У вікні “Панель управления” за допомогою іконки “Сеть” відкриваємо одноіменне вікно, показане на рис. 3.1

- У вікні “Сеть”, переходимо на вкладку “Конфигурация” та натискаємо кнопку “Добавить”. З'являється нове  вікно “Выбор типа компонента”.

- У вікні “Выбор типа компонента”, показаному на рис. 3.2, відмічаємо рядок “Сетевая плата” та натискаємо кнопку “Добавить”.

- Відповідно рис. 3.3 встановлюємо опції вікна вибору мережевої плати:  “Изготовители” - “Microsoft”, “Сетевые платы” - “Контролер удаленного доступа”. Натискаємо кнопку “OK”.

- Зовнішній вигляд вікна “Сеть” змінюється відповідно рис. 3.4. Натискаємо в цьому вікні кнопку “Добавить”.

- У новому вікні “Выбор типа компонента”, показаному на рис. 3.2, відмічаємо рядок “Протокол” та натискаємо кнопку “Добавить”.

- Відповідно рис. 3.5 встановлюємо опції вікна вибору мережеого протоколу:  “Изготовители” - “Microsoft”, “Сетевые протоколы” - “TCP/IP”. Натискаємо кнопку “OK”.

- Зовнішній вигляд вікна “Сеть” повинен змінитися відповідно рис. 3.6.

- Для того, щоб встановлені настройки почали діяти перезавантажимо комп'ютер.

1. Встановлюємо компоненти програмного  забезпечення які відповідають за можливість реалізації віддаленого доступу до мережі. Для цього:

- За допомогою іконки “Установка и удаление программ”, яка знаходиться на панелі управління відкриваємо, показане на рис. 3.7, одноіменне вікно.

- Відповідно рис. 3.7, переходимо на вкладку Windows, встановлюємо перемикач на опції “Связь” та натискаємо на кнопці “Состав”.

- В новому вікні “Связь”, відповідно рис.3.8, встановлюємо перемикач на опції “Удаленній доступ к сети” та натискаємо кнопку “ОК”. 

- Після установки компонента перезавантажуємо комп'ютер.

2. Встановлюємо нове мережеве з'єднання. Для цього:

- За допомогою іконки “Удаленній доступ к сети”, яка знаходиться у вікні

Рис. 3.6 Вікно “Сеть” з встановленими “Контроллером удаленного доступа” та протоколом “TCP/IP”

“Мой компьютер” запускаємо майстер створення нового з'днання з віддаленою мережею.

- На першому етапі, відповідно рис. 3.9, необхідно вказати ім'я з'єднання, наприклад ХХХХХ, та  вказати тип модема. Після цього натискаємо кнопку “Далее”.

- На другому етапі, відповідно рис. 3.10, вказуємо код міста, номер свого телефону,  код України та нитискаємо кнопку “Далее”.

- Після виводу на екран заключного, інформаціного вікна майстра, натискаємо кнопку “Готово”. Іконка нового з'єднання відображається у вікні віддаленого доступу як це показано на рис.3.11.

3. Проводимо настройку з'єднання ХХХХХ. Для цього:

- В контекстному меню з'єднання ХХХХХ вибираємо рядок “Свойства”.

- Переходимо на вкладку “Тип сервера” та встановлюємо значення перемикачів відповідно рис. 3.12.

- Натискаємо кнопку “Настройка TCP/IP”. З'являється відповідне вікно настройки. Як правило провайдер не виділяє користувачеві фіксовану IP-адресу. В цьому випадку змінювати встановлений режим призначення IP-адреси сервером не потрібно. В протилежному випадку необхідно вибрати перемикач “Адрес IP вводится вручную” та ввести IP-адресу вказану провайдером.

- Встановимо другий перемикач в позицію “Адреса  вводятся вручную” та введемо вказані провайдером адреси DNS-серверу. Для прикладу на рис. 3.13 вказані  адреси 194.117.5.5 та 192.112.3.3. Натискаємо кнопку “ОК” до закінчення роботи майстра.

На цьому підготовчі процедури підключення комп'ютера до мережі Internet можна вважати закінченими. Можливо приступати до безпосередньої роботи в мережі. Для цього:

  1. За допомогою іконки “ХХХХХ” вікна “Удаленный доступ к сети” відкриваємо, показане на рис. 3.14, вікно “Установка связи”.

  2. При бажанні можливо ввімкнути перемикач “Сохранить пароль”. Це дозволить не вводити пароль при наступному підключенні. Крім того можливо змінити параметри телефонного з'єднання. 

  3. Вводимо ім'я користувача, пароль та натискаємо кнопку “Подкючиться”.

В результаті на екрані з'явиться, показане на рис. 3.15, вікно сигналізації про набір номеру телефону провайдера.

Після набору комп'ютер за допомогою вікна показаного на рис. 3.16, сповістить про перевірку сервером імені користувача та паролю.

Якщо зв'язок успішно встановлений, то на екрані з'явиться вікно показане на рис. 3.17. В цьому вікні відображається швидкість обміну даними та термін використання зв'язку. Перервати зв'язок можливо за допомогою кнопки “Завершить связь”.

В випадку, коли зв'язок не встановлюється по причині надмірного завантаження телефонної лінії, на екрані з'явиться вікно, показане на рис. 3.18.

Характерними помилками настройок з'єднання є некоректна робота модема, збої на телефоній лінії, неправильний запис IP-адрес DNS-серверу та номера телефону провайдера. Якщо після перевірки цих настройок зв'язок не встановлюється необхідно звернутись за допомогою в службу технічної підтримки провайдера.

Контрольні запитання

  1. Назвіть основні технічні характеристики провайдера?

  2. Назвіть основні правила вибору провайдера для підключення Internet в домашніх умовах?

  3. Які дані потрібно отримати від провайдера для підключення до мережі Internet в домашніх умовах?

  4. Що таке proxy-сервер?

  5. Який провайдера із наведених в табл.1 є найбільш прийнятним для вашого особистого підключення до мережі Internet?

  6. Як встановити та настроїти програмне забезпечення потрібне для функціонування мережевої карти?

  7. Як додати програмні компоненти необхідні для підтримки протоколу TCP/IP?

  8. Як встановити компоненти програмного  забезпечення які відповідають за можливість реалізації віддаленого доступу до мережі?

  9. Як встановити нове мережеве з'єднання?

  10. Як настроїти параметри мережевого з'єднання?

  11. Як задати адресу DNS-серверу провайдера?

  12. Як відкрити мережеве з'єднання?

З повагою ІЦ “KURSOVIKS”!