Навчальний посібник Internet для користувача частина 1 для підготовки молодших спеціалістів за напрямом Право, НУДПСУ
« Назад ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА АДМІНІСТРАЦІЯ УКРАЇНИ НАЦІОНАЛЬНИЙ УНИВЕРСИТЕТ ДЕРЖАВНОЇ ПОДАТКОВОЇ СЛУЖБИ УКРАЇНИКИЇВСЬКИЙ ФІНАНСОВО-ЕКОНОМІЧНИЙ КОЛЕДЖ НУДПС УКРАЇНИНАВЧАЛЬНИЙ ПОСІБНИК“Internet для користувача (частина 1)”для підготовки молодших спеціалістів
за напрямом “Право” 0601спеціальності 6.060101 “Правознавство”;за напрямом “Економіка і підприємництво”спеціальностей 5.050104 “Фінанси” та 5.050111 “Бухгалтерський облік” Ірпінь - 2007
Навчальний посібник присвячений розгляду програмного забезпечення, необхідного для ефективного використання популярних сервісів мережі Internet. Наведена загальна характеристика такого програмного забезпечення, детально розглянуті найбільш відомі та популярні програми. Крім того, значна увага приділена процесу підключення локального комп'ютера до всесвітньої мережі. Для студентів вищих навчальних закладів, які вивчають дисципліни "Internet для користувача", "Сучасні Internet – технології ", “Інформатика і комп'ютерна техніка”, "Інформаційні системи та технології", або для самостійного вивчення основних принципів, прийомів та технологій використання всесвітньої мережі Internet.
Зміст Вступ 1. Загальна характеристика мережі Internet 1.1. Принципи функціонування 1.2. Сервіси Internet 1.2.1 Мережа WWW 1.2.2 Мережа FTP 1.2.3 Електронна пошта 2. Огляд програмного забезпечення, що застосовується при роботі в Internet 3. Підключення до мережі Internet 4. Використання сервісу WWW 4.1. Програмне забезпечення для перегляду Web-сайтів 4.1.1. Загальна характеристика 4.1.2. Браузер Microsoft Internet Explorer 4.1.3. Браузер Opera 4.1.4. Браузер Firefox 4.2. Пошук інформації 4.3. Завантаження файлів по протоколу HTTP та FTP 4.3.1. Завантаження файлів за допомогою браузеру 4.3.2. Використаня менеджерів завантаження та FTP-клієнтів 4.4. Спілкування за допомогою чатів та форумів, розміщених на Web-сайтах 4.6. Відправка SMS-повідомлень ЛАБОРАТОРНИЙ ПРАКТИКУМ Лабораторна робота №1 Використання ресурсів мережі Internet за допомогою браузеру Microsoft Internet Explorer Лабораторна робота №2 Пошук інформації в мережі Internet за допомогою вітчизняних та закордонних пошукових систем Лабораторна робота №3 Спілкування в мережі Internet за допомогою форумів та чатів Лабораторна робота №4 Відправка SMS повідомлень Використана література ГЛОСАРІЙ ВступЕфективне управління персоналом, формування оптимальних рішень у різноманітних сферах економіки та бізнесу, сталий розвиток виробництва в значній мірі залежать від рівня інформаційної забезпеченості керівного складу підприємств та організацій всіх форм власності. На сучасному етапі досягти необхідного рівня інформаційної забезпеченості можливо тільки шляхом ефективного використання всіх ресурсів всесвітньої мережі Internet. Завдання ускладнюється тим, що в більшості невеликих та середніх організацій воно вирішується в основному силами своїх працівників, які не являються професіоналами в галузі комп'ютерних технологій. Таким чином, на сьогодні фахівці різного профілю повинні опановувати практично весь технологічний процес роботи в мережі, починаючи від підключення локального комп'ютера до Internet і закінчуючи застосуванням найбільш сучасних сервісів. При цьому, для кінцевого користувача підключення і робота в Internet по своїй суті являється використанням певного програмного забезпечення, яке динамічно створюється та модернізується разом з розвитком всієї мережі. В якості характерного прикладу такої динаміки можна назвати стрімку інтеграцію Internet з мобільним телефонним зв'язком. В свою чергу це призвело до появи корисних сервісів (WAP, SMS-повідомлення), поки що недостатньо описаних в навчальній літературі. Крім того, існує ще цілий ряд сервісів (форуми, чати, мережеві пейджери), що вже давно з успіхом використовуються комп'ютерними спеціалістами для ділового спілкування, пошуку специфічної інформації та обміну досвідом і практично не використовуються в професійній діяльності фахівцями інших спеціальностей. Для кінцевого користувача труднощі в освоєнні програмного забезпечення цих сервісів пов'язані з незвичним інтерфейсом та не стандартними прийомами роботи. Адже в більшості випадків користувач кожного разу працює з окремим Web-сайтом, що має свої унікальні особливості. Саме допомогти кінцевому користувачеві розібратись в особливостях вибору, розгортання, настройки та застосування програмного забезпечення необхідного для роботи в Internet і призначений цей навчальний посібник. Основним завданням посібника є надання кінцевому користувачеві, що не є комп'ютерним фахівцем, практичних рекомендацій по роботі в мережі Internet. Тому в книзі практично відсутній опис теоретичних підвалин мережі Internet, який характерний для багатьох подібних публікацій. Адже знання значень певних бітів заголовку пакету TCP/IP, або еталонної моделі OSI, яка між іншим безпосередньо не використовується в мережі Internet, навряд чи буде цікаве менеджеру туристичної фірми та й не допоможе йому при пошуку інформації, що до оптимального маршруту морського круїзу. Теоретична інформація представлена в мінімальному обсязі, необхідному для розуміння реалізації практичних прийомів. Дана книга є першою частиною навчального посібника. Вона складається з чотирьох теоретичних розділів та лабораторного практикуму, що призначений для отримання практичних навичок використання Web-браузерів, ефективного пошуку інформації, розміщеної як на вітчизняних так і на закордонних Web-сайтах, професійного спілкування за допомогою форумів і чатів та відправки SMS-повідомлень з Web-сайтів мережі Internet на мобільні телефони. Для студентів вищих навчальних закладів, які вивчають дисципліни "Internet для користувача", "Сучасні Internet – технології ", “Інформатика і комп'ютерна техніка”, "Інформаційні системи та технології", або для самостійного вивчення основних принципів, прийомів та технологій використання всесвітньої мережі Internet . Навчальний посібник орієнтований на самостійну роботу студентів по закріпленню знань, що одержані під час проведення аудиторних занять. Використана література
ГЛОСАРІЙDOM (Document Object Model - DOM) – інтерфейс прикладного програмування браузера, пов’язує між собою HTML, CSS та мови сценаріїв. JavaScript - це мова програмування, що використовується в складі HTML-сторінок для збільшення їх функціональності та можливостей взаємодії з користувачем. Web-орієнтовані ІС це інформаційні системи , призначені та пристосовані для використання мережі WWW Web-сервер – сервер, який обслуговує запити користувачів (клієнтів) згідно з протоколом HTTP, забезпечує актуалізацію, збереження інформації WEB-сторінки, зв’язок з іншими серверами. Web-сторінка (Web-сайт) окремий інформаційний ресурс мережі WWW, що має власну адресу. HTML-документ – файл текстової або нетекстової природи (звук, відео, зображення), створений за допомогою мови гіпертекстової розмітки HTML (Hyper Text Mark-up Language). TCP/IP це множина комунікаційних протоколів, що визначають як комп’ютери різноманітних типів з різноманітними операційними системами можуть спілкуватись між собою. Браузер (Броузер, Browser) – спеціальне програмне забезпечення , що надає користувачам інтерфейс для доступу до інформації Web-сторінок та їх перегляду. Впровадження стилів в HTML-документ – це технологія, що дозволяє задати всі правила таблиці стилів безпосередньо в самій HTML-сторінці. Впровадження стилів в тег HTML-документу – це технологія, що дозволяє змінювати форматування конкретних елементів HTML-сторінки. Гіперпосилання – методика зв’язування одного Web-ресурсу з іншим. Гіперпосилання складається із двох частин. Перша частина це об’єкт який користувач бачить у вікні браузера і вибір якого призводить до переходу на цільовий Web-ресурс Гіперпосилання складається із двох частин. Перша частина це об’єкт який користувач бачить у вікні браузера і вибір якого призводить до переходу на цільовий Web-ресурс. Динамічний HTML (DHTML) – це термін, який використовується для позначення HTML-сторінок з динамічно змінюваним змістом. Реалізація DHTML складається із трьох компонентів: безпосередньо HTML, каскадних таблиць стилів (CSS) та мови сценаріїв (JavaScript або VBScript). Internet (мережа Internet) – сукупність мереж та обчислювальних засобів, які використовують стек протоколів TCP/IP (Transport Control Protocol/Internet Protocol), спільний простір імен та адрес для забезпечення доступу користувачів до інформаційних ресурсів мережі. Зв’язування стилів з HTML-документом – це технологія, що дозволяє використовувати одну таблицю стилів для форматування декількох HTML-сторінок. Каскадна таблиця стилів (CSS) - це технологія визначення та з’єднання стилів з HTML-сторінкою. Клієнт мережі WWW– браузер, що використовується клієнтом мережі Internet для доступу до ресурсів мережі WWW. Метод об’єкту JavaScript – це функція, що пов’язана з об’єктом. Об’єкт JavaScript – це цілісна конструкція, що має властивості, які є змінними JavaScript та методи їх обробки. Провайдер – юридична або фізична особа, яка надає користувачам доступ до мережі Internet. Сервер – об’єкт комп’ютерної системи (програмний або програмно-апаратний засіб), що надає послуги іншим об’єктам за їх запитами. Списки широко розповсюджена форма показу даних. Мовою HTML передбачено використання трьох стандартних видів списків: маркірованого, нумерованого та списку визначень. Стиль - це все те, що визначає зовнішній вигляд HTML-сторінки при її відображенні в вікні браузера. Таблиця стилів - це шаблон, який керує форматуванням тегів HTML-сторінки. Тег HTML – команда мови HTML. Скрипт ( сценарій) – програма JavaScript. Форма – засіб для передачі інформації від клієнта на Web-сервер. Як правило, результатом такої передачі є відображення у клієнта нового HTML-документа, сформованого Web-сервером на основі переданої інформації. Фрейм – прямокутна областей вікна браузера в яку можливо завантажити окремий HTML-документ. В основному фрейми застосовуються для організації управління завантаженням HTML-документів в певну область вікна браузера при роботі користувача в іншій області, тобто для організації меню. Функція JavaScript – це іменована група команд, які вирішують певну задачу та можуть повернути деяке значення. З повагою ІЦ “KURSOVIKS”! |