Методичні вказівки до практичної роботи 1 на тему Автоматизований облік юридичних та фізичних осіб, НУДПСУ
« НазадПрактична робота №1. Автоматизований облік юридичних та фізичних осіб (АРМ “Облік платників”)Мета роботи: Придбання навичок по реєстрації платників податків та отриманню різної реєстраційної інформації про нихЗавдання 1. Зареєструвати платника податку - юридичну особу, відкрити картку особового рахунку по видам платежів, відпрацювати режими Пошук та Довідковий друк, cформувати довідкову інформацію про платників - юридичних осіб за вказівкою викладача. Завдання 2. Зареєструвати платника податку – фізичну особу - СПД, cформувати довідкову інформацію про платників – фізичних осіб за вказівкою викладача. Коротка довідка Програмний комплекс (ПК) “Облік платників” призначений для реєстрації юридичних осіб як платників податків після їх державної реєстрації. Інформаційна база цього АРМ містить чисельну нормативно-довідкову інформацію - довідники, які необхідні для ефективного ведення обліку платників податків, одні з яких формуються користувачем, дані для інших надходять централізовано. ПК забезпечує можливість введення інформації з пакету документів, який платник надає до податковому органу. У реєстраційну картку платника заноситься наступна інформація: - код підприємства; - код організаційно-правової форми підприємства; - назва підприємства (повна назва і скорочена та, при наявності, назва іноземною мовою); - юридична і фактична адреса; - П.І.Б. директора і головного бухгалтера, їхні номери телефонів, факсу, ідентифікаційні коди; - значком “Х” підтвердити, що це підприємство юридична особа, або це філія, або це підрозділ; - код форми власності; - код органу управління; - код форми фінансування; - сума статутного фонду; - коди видів діяльності (коди діяльності і код виду галузі народного господарства, до якої належить юридична особа); - дані про реєстрацію у районній держадміністрації та у державній податковій інспекції; - дані про відкриття рахунків у банках; - дані про види платежів, які платник сплачує; - тип підприємства; - % іноземного капіталу, якщо він є; - інформація про засновників (ідентифікаційний код, П.І.Б. або назва підприємства, фактична і юридична адреса, телефон, сума статутного фонду і у якій валюті); - код стану функціонування підприємства на сучасний момент. На основі цих даних формується у податковій службі Єдиний банк даних про платників податків – юридичних осіб. Всі відомості в Єдиному банку даних поділяються зокрема на: - ідентифікаційні дані (ідентифікаційний код (номер) та назва); - реєстраційні дані (дані про реєстрацію (ліквідацію) в органах місцевої державної влади та податковому органі); - класифікаційні дані (дані про галузеву, територіальну, відомчу підпорядкованість, форму власності, види діяльності та організаційно-правову форму господарювання) ; - довідкові дані (дані про адресу, телефон, прізвища та ідентифікаційні номери керівника, головного бухгалтера, засновників (інвесторів) ); - економічні дані, які характеризують фінансово-економічні показники господарської діяльності юридичної особи та справляння податку; - дані про банківські рахунки; - відомості про включення до реєстрів платників податків; - про відокремлені підрозділи та об’єкти платника податків; - інша податкова інформація. Номер особової картки платника повинен відповідати ідентифікаційному коду Єдиного Державного реєстру. Головне меню програмного комплексу “Облік платників” включає такі режими: Платник Реєстри Звітність Системні функції ПДС Пошта Вихід Режим Платник призначений для виконання - операцій по реєстрації ( режимі - реєстрація платника), тобто вводу даних усіх полів, інформацію яких необхідно відобразити в базі даних; – пошуку платника (режим – пошук) для перегляду та коригуванню реєстраційних даних занесених в базу даних; – вилучення платника з бази даних, при помилковому введенні. (режим – вилучення платника); – заміни коду при помилковому введені ідентифікаційного коду платника (режим – зміна коду), тобто старий замінити на новий; – вводу нового рахунку платнику (режим – новий рахунок ); – вводу нового платежу платнику (режим – новий платіж); – формування списків платників (режим – списки платників), інформація в яких може бути відсортована по коду, по назві підприємства, по формі власності, по видам діяльності тощо; – формування списків рахунків по банках або по платниках (режим – список рахунків); – перегляду до якого реєстру відноситься платник (режим - належність реєстру). Режим Реєстри призначений для перегляду платників податків по реєстрах, до яких вони відносені. Режим Звітність призначений для формування та друку відповідних списків для передачі їх банкам, фінансовим установам , а також для використання самою податковою службою. В цьому режим є можливість отримання різноманітної довідкової інформації, наприклад: списки та кількість платників за різними вибірками, які необхідні при наданні звітності (режим - Довідковий друк). Режим Системні функції призначений – для організації та ведення нормативно-довідникової інформації (режим - Довідники); – для виконання настройки системних даних (режим – Системні данні) та параметрів пошти (режим – Параметри пошти), для відправки та прийняття електронних файлів; - для індексування баз, архівування та відновлення баз даних, пакування баз даних тощо (режим – бази даних). Режим ПДС (пошукова довідкова система) надає змогу з допомогою телекомунікаційної мережі або модемного зв’язку формувати запити, на наявність того чи іншого платника податків у Державному реєстрі юридичних осіб, який функціонує на обласному та центральному рівнях, та отримувати відповіді. Запити формуються з допомогою відповідного довідника запитів, тобто запит чітко форматизований. Режим Пошта надаєможливість обміну інформацією з зовнішніми організаціями: з органами державної реєстрації, Нацбанком України, Держкомстатом України, що допомагає БД підтримувати в актуальному стані. У режимі Пошта дані передаються з районного рівня на обласний рівень, а далі - до ДПА України в ЦБД. При введенні даних (режим – реєстрація) максимально використовується інформація довідників з метою її кодування (функціональна клавіша F2), і тільки назва підприємства та прізвища, ім’я, по батькові директорів, бухгалтерів і засновників водяться в ручну. Звертаю Вашу увагу на те, що при реєстрації адреси платника (юридичної та фактичної), технологічна послідовність її введена така: 1) кнопкою ¯ помічається поле <Н. пункт>, кнопками Enter та ¯ із довідників області, райони, населені пункти послідовно вибирається потрібна адреса, при цьому автоматично заповнюється поле <Індекс> із довідника поштових індексів; 2) кнопкою ¯ помічається поле <Район міста>, кнопкою Enter та ¯ із довідника районів міста, при наявності таких, вибирається потрібний район; 3) кнопкою ¯помічається поле <Вулиця>, кнопкою Enter із довідника кодів вулиць, натискуючи першу літеру назви вулиці, кнопкою ¯ вибирається потрібна назва; 4) кнопкою ¯ помічається поле <Тип вулиці>, кнопкою Enter та ¯із довідника кодів типів вулиць вибирається потрібний тип; 5) номер будинку та номер квартири - заповнюються в ручну. Увага! В АРМ здійснюється переключення клавіатури на кирилицю наступним чином: Ctrl тримаєте + Alt нажимаєте, або Alt тримаєте +Ctrl нажимаєте. Пошук зареєстрованого платника виконується у режимі Платник/Пошук. Пошук швидкий здійснюється тільки по коду, а пошук повний - лише по одному значенню із запропонованих реквізитів, а саме: по коду юридичної особи або по її назві (по контексту з назви), або по МФО банку, або по розрахунковому рахунку; або по прізвищу директора або бухгалтера, або засновника, або по номеру телефону або факсу тощо. БД цього програмного комплексу (ПК) є основою для використання в усіх інших ПК, які експлуатуються у податковій системі: “Звіт” (“Податкова звітність”), “Свідоцтво ПДВ”, “Облік податків та платежів”, “Аудит”, “Касові апарати”, тощо. Програмний комплекс “Облік фізичних осіб” призначений для реєстрації СПД, після їх державної реєстрації. В реєстраційну картку платника податку – фізичну особу заноситься обов’язково наступна інформація: - ідентифікаційний номер; - прізвище, ім’я, по-батькові; - адреса проживання; - пільги по прибутковому податку. а для СПД ще: - паспорті данні; - вид діяльності; - дані про реєстрацію у районній держадміністрації та у державній податковій інспекції; - дані про відкриття рахунків у банках, за наявності таких. Основні файли, у яких зберігається інформація реєстраційних карток платників: Splat.dbf – список зареєстрованих платників; Cheta.dbf – список рахунків платників у банках; Splatp.dbf – список платежів платників; Platej.dbf – види платежів; Spr_tlfn.dbf – список П.І.Б. директорів, головних бухгалтерів, юридичних адрес та телефонів; Spfound .dbf – список засновників. Завдання 1. Зареєструвати умовного платника податку - юридичну особу, відкрити картку особового рахунку по видам платежів, відпрацювати режими Пошук та Довідковий друк, cформувати довідкову інформацію про платників - юридичних осіб за вказівкою викладача. Порядок виконання роботи. 1.1. Запуск програми Кнопка Пуск/Програми/OBLIK_юр.осіб На запит пароль – набрати пароль, вказаний викладачем. На екрані виконується індексація довідників та інформаційних файлів, а потім з’являється головне меню АРМ. 1.2. Перейдіть у режим Системні функції/Довідники. Перегляньте усі довідники та ознайомтесь з їх змістом та структурою. 1.3. Для реєстрації підприємства перейдіть у режим роботи Платник/ Реєстрація платника /Юридичної особи/ Введіть код нового платника. Введіть реєстраційні дані умовного платника, а саме: Код підприємства – набрати умовний код, який складається з номера числа та місяця і року Вашого народження (тобто ввести 8-ми значний умовний код) і на повідомлення: Помилковий код платника, підтвердити: Продовжити. На екрані пуста облікова картка в яку занесіть:
1.4. Відпрацюйте режим пошуку платника податку через режим Пошук і переконайтесь, що реєстраційна картка Вашого підприємства є і усі введенні дані відображаються на екрані. Крім того, знайдіть реєстраційні дані підприємства по реквізиту, вказаного викладачем. У звіті по даній роботі відобразити основні характеристики цього підприємства: код, назву, организаційно-правову форму, форму власності, функціонує чи не функціонує підприємство, якщо не функціонує, то яка причина, який основний вид діяльності, чи має ЗЕД, які платежі має, які має рахунки і у яких банках. 1.5. Виберіть з головного меню режим роботи Звітність/Довідковий друк. Завдання: ознайомтесь з усіма формами та змістом звітної та довідкової інформації. Формуйте інформацію для ознайомлення тільки на екран (відеокадр). У звіті по даній роботі запишіть скільки підприємств ліквідовано на даний час. Завдання 2. Зареєструвати платника податку – фізичну особу - СПД, cформувати довідкову інформацію про платників – фізичних осіб за вказівкою викладача. Порядок виконання роботи. 2.1. Запуск програми Кнопка Пуск/Програми/OBLIK_фіз.осіб На запит пароль – набрати пароль, вказаний викладачем. На екрані з’являється головне меню АРМ. 2.2. Перейдіть у режим Адміністратор/Сервіс/Перевірка готовності та виконайте цей режим. Мета виконання - з’ясуйте призначення цього режиму. 2.3. Для реєстрації підприємця перейдіть у режим роботи Облік СПД/Реєстрація/ Реєстрація платників. На екрані пуста облікова картка в яку занесіть умовну інформацію про себе, як підприємця, мова - українська. 2.4. Увійдіть у режим роботи Облік СПД/ Довідки. Завдання: ознайомтесь з усіма формами та змістом довідкової інформації. Формуйте довідкову інформацію тільки на екран (відеокадр). Результатом роботи повинен бути звіт, у якому повинно бути відображені результати виконання практичної роботи, а також відповіді на контрольні питання. Оцінка за виконання роботи формується на основі захисту звіту з демонстрацією на екрані результатів виконаної роботи. Контрольні питання:
З повагою ІЦ “KURSOVIKS”! |