Київський славістичний університет
Міжрегіональний гуманітарний факультет
Кафедра інформаційних технологій
НАВЧАЛЬНО - МЕТОДИЧНИЙ КОМПЛЕКС
“Основи комп’ютерної графіки”
Спеціальність - “Менеджмент організацій ”
Спеціалізація - “Інформаційні і управляючі системи
в менеджменті”
Київ 2004
Навчально – методичний комплекс курсу “ Основи комп’ютерної графіки ” складена на підставі освітньо-професійної програми ( для студентів спеціальності „ Менеджмент організацій ” спеціалізації „Інформаційні і управляючі системи в менеджменті ” ) / Укладачі С. Ю. Вольська , ст. викладач кафедри ІТ МГІ КСУ , Н. Й. Броварська, ст. викладач кафедри ІТ МГІ КСУ /
Рецензенти
|
Л. М. Бондаренко,канд. фіз. – мат. наук, доцент
Національної академії ДПС України
|
|
С.Д. Мамченко, канд. тех. наук, доцент Національної академії ДПС України
|
ЗМІСТ
АНОТАЦІЯ
Навчально-тематичний план з дисципліни
ЗМІСТ ТЕМ ДИСЦИПЛІНИ
1. Тема: Вступ. Основні поняття про графічні формати. Особливості векторних та растрових програм. Adobe PhotoShop Corel Draw, MacroMedia Flash та ін. Сканування зображень
2. Тема: Редактори графічних форматів. Особливості векторних та растрових програм. Малювання та редагування зображень
3. Тема: Середовище обробки зображень Adobe PhotoShop7.0. Інтерфейс та основні опції. Палітри. Створення масок та особливості їх використання. Створення, редагування та використання макропослідовностей. Кольорові канали. Шари зображень. Прозорість. Лассо. Фільтри
4. Тема: Програма CorelDraw . Інтерфейс та основні опції. Інструменти та методи створення, обробки та перетворення об’єктів
5. Тема: Редактори відеорядів. Програма Macromedia Flash. Інтерфейс та основні опції. Інструменти та методика створення, обробки та перетворення об’єктів. Анімація та мультиплікація. Створення мультимедійних документів
ПЛАНИ ЛАБОРАТОРНИХ ЗАНЯТЬ ТА ЗАВДАННЯ ДЛЯ САМОСТІЙНОЇ РОБОТИ
1. Тема: Вступ. Особливості векторних та растрових програм. Adobe PhotoShop. Основні поняття та інтерфейс програми. Сканування зображень
2. Тема: Adobe PhotoShop. Малювання та редагування зображень. Формати графічних файлів
3. Тема: Adobe PhotoShop. Створення масок та особливості їх використання. Створення, редагування та використання макропослідовностей
4.Тема : Програма Adobe Illustrator. Інструменти та методи створення, обробки та перетворення об’єктів
5.Тема: Програма CorelDraw. Інструменти та методика створення, обробки та перетворення об’єктів
КОНТРОЛЬНІ ПИТАННЯ
Тести перевірки знань - Photoshop
Варіант 1
Варіант 2
Варіант 3
Варіант 4
Варіант 5
Варіант 6
Варіант 7
Варіант 8
СПИСОК РЕКОМЕНДОВАНОЇ ЛІТЕРАТУРИ
АНОТАЦІЯ
Навчально – методичний комплекс Комп’ютерна графіка представляє вагомий сектор та важливу складову інформаційних технологій в економиці. Векторна та растрова графіка широко використовуються в рекламному бізнесі, при розробці нових програмних продуктів, логотипів, торгових знаків, бізнес-презентацій та у багатьох інших сферах виробництва та маркетінгу. Навіть побіжний аналіз ринку праці в Україні та у світі переконливо свідчить що цей напрямок займає істотну долю у діяльності сучасних підприємств. Існує великий попит на фахівців – спеціалістів добре знайомих з професійними програмами комп’ютерної графіки, їх можливостями та вимогами ринку.
Метою вивчення дисципліни “Основи комп’ютерної графіки” є - формування у студентів:
- знань питань ефективного використання сучасних графічних комп‘ютерних програм в процесі рішення ними завдань фахового спрямування;
- уміння здійснювати правильний вибір програм для рішення завдань фахового спрямування;
- навичок практичної роботи з сучасними графічними комп‘ютерними програмами;
- уміння здійснювати правильний вибір серед альтернативних засобів та інструментів для вирішення завдання дизайну найбільш простим шляхом.
Завдання дисципліни - надати можливість студенту одержати різнобічні знання про сучасний стан і тенденції розвитку комп’ютерної техніки в цьому напрямку, про важливі складові сучасних інформаційних технологій, про зміст і сутність бази комп’ютерного проектування: векторні та растрові програми комп’ютерної обробки графічних зображень.
Студент повинен знати:
-
Особливості векторних та растрових програм обробки зображень.
-
Критерії вибору програми, відповідно до завдання.
-
Основні поняття та інтерфейс програм, що вивчаються у курсі.
-
Засоби перегляду зображення.
-
Засоби збереження зображення для їх подальшого використання у інших програмах та створення твердої копії (друк на папері, друк на цифрове фото).
- Як створити та використати макропослідовності.
Студент повинен уміти:
-
Створювати зображення у растрових та векторних програмах, використовуючи відповідні команди та інструменти програм.
-
Зберігати створені зображення відповідно до подальшого використання.
-
Виконувати обмін інформацією (зображеннями) між різними програмами.
-
Готувати зображення для друку та виконувати друк на папері.
-
Готувати зображення для друку на цифрове фото.
- Виконувати верстання брошур, книг, газет, рекламних документів.
Місце дисципліни в навчальному процесі. Навчальна дисципліна “Основи комп’ютерної графіки” входить до циклу фундаментальних дисциплін, що формують фахівців з усіх спеціальностей.
Навчально-тематичний план з дисципліни
«ОСНОВИ КОМП’ЮТЕРНОЇ ГРАФІКИ»
№
|
Назва теми
|
Лекції
|
Лабораторні. заняття
|
Самост. робота
|
Всього
|
1
|
Вступ. Основні принципи та основні засоби графічних програми. Апаратні засоби. Основні поняття про графічні формати. Сканування зображень.
|
2
|
2
|
|
4
|
2
|
Редактори графічних форматів. Особливості векторних та растрових програм. Adobe PhotoShop. Інтерфейс та основні опції. Малювання та редагування зображень.
|
2
|
4
|
5
|
11
|
3
|
Adobe PhotoShop. Шари.Створення масок та особливості їх використання. Фільтри. Створення, редагування та використання макропослідовностей.
|
2
|
4
|
5
|
11
|
4
|
Програма CorelDraw . Інтерфейс та основні опції. Інструменти та методи створення, обробки та перетворення об’єктів.
|
4
|
4
|
5
|
13
|
5
|
Редактори відеорядів. Програма Macromedia Flash. Інтерфейс та основні опції. Інструменти та методика створення, обробки та перетворення об’єктів. Анімація та мультиплікація. Створення мультимедійних документів.
|
4
|
6
|
5
|
15
|
|
Всього:
|
14
|
20
|
20
|
54
|
Форма контролю: залік у 2 семестрі.
ЗМІСТ ТЕМ ДИСЦИПЛІНИ
ПЛАНИ ЛЕКЦІЙНИХ ЗАНЯТЬ
1. Тема: Вступ. Основні поняття про графічні формати. Особливості векторних та растрових програм. Adobe PhotoShop Corel Draw, MacroMedia Flash та ін. Сканування зображень.
План лекції:
Історія виникнення програм комп’ютерної графіки. Графічна інформація. Кольорові моделі. Програмні засоби компютерної графіки. Апаратні засоби компютерної графіки.. Криві Без’є. Типи контурів. Шари зображень. Робота з шарами. Кольорові канали. Інструменти вибору та редагування кольору. Сканування зображень
Рекомендована література: 1,3,4,5,10,11,12,13
2. Тема: Редактори графічних форматів. Особливості векторних та растрових програм. Малювання та редагування зображень. .
План лекції:
Основні принципи створення та обробки елементів графіки. Векторна графіка. Креслярскі сплайни. NURBS криві та криві Безьє. Інструменти малювання та редагування зображень. Фарбування та обведення контурів. Градієнтне фарбування. Інструменти та методи виділення. Зміна кордонів виділення. Клонування елементів зображення. Колорові канали. Шари зображень. Маски. Прозорість. Лассо.Фільтри.
Рекомендована література: 3,4
3. Тема: Середовище обробки зображень Adobe PhotoShop7.0. Інтерфейс та основні опції. Палітри. Створення масок та особливості їх використання. Створення, редагування та використання макропослідовностей. Кольорові канали. Шари зображень. Прозорість. Лассо. Фільтри
План лекції:
Головні формати PhotoShop 7.0. Виділення за допомогою масок. Малювання та редагування у середині масок. Зміна кольорового покриття. Формування маски на основі зображень. Маскування та шари. Символьні маски та ефекти шару. Формати спеціального призначення. Формати для обміну поміж програмами. Створення, редагування та використання макропослідовностей. Призначення прозорих ділянок зображення та технологія їх створення.
Рекомендована література: 3,4, 11,12,13
4. Тема: Програма CorelDraw . Інтерфейс та основні опції. Інструменти та методи створення, обробки та перетворення об’єктів.
План лекції:
Середовище створення та обробки зображень CorelDraw. Інтерфейс CorelDraw. Шрифти CorelDraw. Інструменти та методи обробки зображень. Команди логічної обробки контурів. Робота з шарами. Маски та складані контури. Прості та складні векторні ефекти. Фільтри. Методи перетворення растрового зображення у векторне.
Рекомендована література: 2,6,7
5.Тема: Редактори відеорядів. Програма Macromedia Flash. Інтерфейс та основні опції. Інструменти та методика створення, обробки та перетворення об’єктів. Анімація та мультиплікація. Створення мультимедійних документів. –
План лекції:
Графічні редактори відеорядів. Середовище створення, обробки та анімації зображень Macromedia Flash. Інтерфейс Macromedia Flash 5.0. Робота з шарами. Маски та складані контури. Фільтри. Методи анімації зображень та текстів. Мультиплікація.
Рекомендована література: 8,9,11
ПЛАНИ ЛАБОРАТОРНИХ ЗАНЯТЬ ТА ЗАВДАННЯ ДЛЯ САМОСТІЙНОЇ РОБОТИ
1. Тема: Вступ. Особливості векторних та растрових програм. Adobe PhotoShop. Основні поняття та інтерфейс програми. Сканування зображень -
Мета лабораторного заняття №1: Опанування навичок сканування, роботи з шарами зображення, методів зміни розміру та розрізняльної здатності
Питання для обговорення
-
Спільні властивості та відмітні особливості програм Adobe та Microsoft.
-
Особливості зображення на екрані монітору та надрукованого зображення.
Практичне завдання:
-
Встановлення одиниць виміру зображення.
-
Зміна розміру зображення.
-
Утворення нового зображення фіксованого розміру.
-
Створювання нового зображення.
-
Дублювання зображення.
-
Шари зображень. Робота з шарами. Зміна розташування шарів зображення. Склеювання шарів.
-
Сканування зображення.
2. Тема: Adobe PhotoShop. Малювання та редагування зображень. Формати графічних файлів
Мета лабораторного заняття №2: Опанування навичок роботи з інструментами виділення PhotoShop та методик заливання та обведення зображень.
Питання для обговорення
-
Гарячі клавіші інструментів виділення.
- Опції інструментів виділення.
Практичне завдання:
-
Використання інструментів групи Lasso (Лассо).
-
Зміна кордонів виділення.
-
Використання інструменту Magic Wand (Волшебная палочка).
-
Копіювання зображень.
- Клонування зображень.
Завдання для самостійної роботи: Написати реферат, використовуючи інформаційно-довідкові системи
-
Робота з навчальною програмою Енциклопедія ПК Кирила &Мефодія. Розділи:
-
Робота в Internet. Сервер інформаційних технологій: www.citforum.com
3. Тема: Adobe PhotoShop. Створення масок та особливості їх використання. Створення, редагування та використання макропослідовностей
Завдання для самостійної роботи: Використання маски для створення реклами
-
Створення символьних масок.
-
Використання інструменту Type mask (Маска текста).
-
Способи градієнтного фарбування.
-
Використання швидкого маскування.
-
Використання маскування для виділення.
-
Використання маскування зображень для формування зображення
-
Малювання та редагування у середині масок.
-
Формування маски на основі зображень.
-
Маскування та шари.
-
Створення макропослідовностейі для зміну кольорового режиму, розміру та розрізняльної здатності зображень.
4.Тема: Програма Adobe Illustrator. Інструменти та методи створення, обробки та перетворення об’єктів
Мета лабораторної роботи №3: Опанування навичок роботи з файлами та створення простих фігур
Питання для обговорення
-
Параметри документа.
-
Копіювання об’єктів.
-
Способи виділення об’єктів.
- Способи перетворення об’єктів.
Практичне завдання:
-
Вивчення інтерфейсу Adobe Illustrator. Робота з файлами.
-
Створення простих фігур за допомогою інструментів Прямоугольник, Елипс, Поворот, Выделение ,Фон та Линия.
-
Робота у палітрах Каталог та Синтез. Створення багатокутників.
-
Робота з командами Огрубление меню Фильтр.
-
Створення зображення інструментами Перо, Зеркало, Наклон, Размер, Команди Объеденить та Группировать. Меню Объект.
-
Використання можливостей трансформації об’єктів та трансформація тексту в області.
-
Використання перетворення тексту у контури для створення нового дизайну шрифту.
-
Використання маскування для створення нового дизайну шрифту.
-
Виконання тексту уздовж контуру для створення нового дизайну шрифту.
5. Тема: Програма CorelDraw. Інструменти та методика створення, обробки та перетворення об’єктів
Питання для обговорення
-
Загальні та відмінні ефекти CorelDraw та Illustrator.
-
Кольорові ефекти векторних зображень
- Кольорові ефекти растрових зображень
Завдання для самостійної роботи: Створення календаря. Використання кольорових та векторних ефектів для створення малюнків
-
Використання сітки.
-
Імпорт растрових зображень.
-
Використання інструментів стандартних об’єктів.
-
Фарбування об’єктів.
-
Редагування зображень з використанням простих векторних ефектів.
-
Редагування зображень за допомогою складних векторних ефектів: Add Perspective, Envelope, Blend, Contour, Extrude, Lens, Power Clip, Interactive Transparency, Interactive Distortion, Interactive Drop Shadow
КОНТРОЛЬНІ ПИТАННЯ:
-
Принципи роботи PostScript. Криві Без’є. Типи контурів.
-
Adobe Photoshop. Строчка стану. Плаваючі палітри. Клавіші та модифікатори. Створювання нового зображення. Дублювання зображення.
-
Шари зображень. Робота з шарами. Шар абсолютної прозорості.
-
Кольорові режими. Кольорові канали. Інструменти вибору та редагування кольору. Інструменти малювання та редагування зображень.
-
Фарбуваня та обведення контурів. Градієнтне фарбування.
-
Інструменти та методи виділення. Зміна кордонів виділення.
-
Клонування елементів зображення.
-
Виділення за допомогою масок. Малювання та редагування у середині масок. Зміна красного покриття.
-
Формування маски на основі зображень. Маскування та шари.
-
Символьні маски та ефекти шару.
-
Формати спеціального призначення. Формати для обміну поміж програмами.
-
Головні форматиPhotoShop.
-
Створення, редагування та використання макропослідовностей.
-
Призначення прозорих ділянок зображення та технологія їх створення.
-
Інтерфейс Adobe Illustrator.
-
Інструменти та правила створення та редагування точних контурів.
-
Налагодження інструменту Кисть.
-
Команди логічної обробки контурів.
-
Маски та складані контури Adobe Illustrator.
-
Використання перетворення тексту у контури для створення нового дизайну шрифту.
-
Графічні ознаки шрифтів. Шрифти Adobe Illustrator. Шрифти CorelDraw.
-
Створення тексту уздовж контуру та вертикального тексту. Перетворення тексту у контури.
-
Інтерфейс CorelDraw.
-
Відмінності інтерфейсу CorelDraw та Illustrator.
-
Робота з шарами у CorelDraw.
-
Можливості використання сітки для створення малюнків у CorelDraw.
-
Використання інструментів для виводу лінійного розміру об’єкту у CorelDraw.
-
Інструменти редагування конфігурації контурів у CorelDraw.
-
Інструменти створення точних контурів.
-
Маски та складані контури.
-
Загальні та відмінні ефекти CorelDraw та Illustrator
-
Прості та складні векторні ефекти CorelDraw.
-
Кольорові ефекти растрових зображень у CorelDraw.
-
Кольорові ефекти векторних зображень у CorelDraw.
- Методи перетворення растрового зображення у векторне.
Тести перевірки знань - Photoshop
Варіант 1
<CTRL+А> -
<CTRL+ПЛЮС> -
<CTRL+МИНУС> -
-
Добавлення до виділеної частини
-
Новий файл
-
Копіювати в буфер
-
Зменшити масштаб
-
Відмінити або повторити останню операцію
-
Виділити все
-
Знищити в буфер
-
Зберегти
-
Зняти виділення
-
З’єднати з нижнім шаром
-
Вставити
-
Збільшити масштаб
-
Відкрити файл
-
Заповнити виділення основним кольором
-
Віднімання з виділеної області
-
Інвертування виділення
2. Виберіть вірний варіант призначення наступних клавіш для активізації інструментів:
<M> -
<V> -
-
“Перо”
-
“Штамп”
-
“Волшебная палочка”
-
“Прямоугольное выделение”
-
“Поменять местами основной и фоновый цвета”
-
“Сдвиг”
-
Палітра INFO
-
Колір головний/фон – чорний/білий
-
“Текст”
3. Виберіть відповідні роз’яснення кольорових моделей:
HSB -
RGB -
Lab -
CMYК -
-
Аддитивна модель (червоний, зеленій, синій).
-
Колір, насиченість, яскравість.
-
Субтрактивна модель (голубий, пурпурний, жовтий).
- Яскравість + два кольорових каналів.
4. Виберіть вірні варіанти призначень форматів файлів:
.jpeg -
.gif -
-
Формат растрової графіки з втратою деяких атрибутів зображення
-
Власний формат зі збереженням інформації про канали, шари, і т.д.
-
Для використання в електронних документах.
-
Універсальний формат для збереження об’єктно-орієнтованої графіки (зі збереженням прозорих областей), яка призначена для програми верстки та малювання.
-
Формат стискання файлів
-
Виконуючий файл
Варіант 2
1. Виберіть вірний варіант призначення наступних комбінацій клавіш:
<CTRL+X> -
<CTRL+D> -
<CTRL+V> -
-
Добавлення до виділеної частини
-
Новий файл
-
Копіювати в буфер
-
Зменшити масштаб
-
Відмінити або повторити останню операцію
-
Виділити все
-
Знищити в буфер
-
Зберегти
-
Зняти виділення
-
З’єднати з нижнім шаром
-
Вставити
-
Збільшити масштаб
-
Відкрити файл
-
Заповнити виділення основним кольором
-
Віднімання з виділеної області
-
Інвертування виділення
2. Виберіть вірний варіант призначення наступних клавіш для активізації інструментів:
<S> -
<W> -
-
“Перо”
-
“Штамп”
-
“Волшебная палочка”
-
“Прямоугольное выделение”
-
Поменять местами основной и фоновый цвета
-
“Сдвиг”
-
Палітра INFO
-
Колір головний/фон – чорний/білий
-
“Текст”
3. Виберіть відповідні роз’яснення кольорових моделей:
HSB - RGB - Lab - CMYК -
- Аддитивна модель (червоний, зеленій, синій).
- Колір, насиченість, яскравість.
- Субтрактивна модель (голубий, пурпурний, жовтий).
- Яскравість + два кольорових каналів.
4. Виберіть вірні варіанти призначень форматів файлів:
.jpeg -
.еxe -
- Формат растрової графіки з втратою деяких атрибутів зображення
- Власний формат зі збереженням інформації про канали, шари, і т.д.
- Для використання в електронних документах.
- Універсальний формат для збереження об’єктно-орієнтованої графіки (зі збереженням прозорих областей), яка призначена для програми верстки та малювання.
- Формат стискання файлів
- Виконуючий файл
5. Які елементи входять до складу плаваючих палітр:
- Смуга заголовку.
- Випадаюче меню.
- Опції.
- Смуга меню.
- Кнопка згортання вікна.
- Інформаційне поле.
- Ділянка масштабування.
- Вікно зображення.
- Кнопка закривання вікна.
6. Яке меню виконує наступні операції:
Виклик палітри Дій -
Зміна розміру зображення –
Дублікат зображення –
Виділення усього зображення –
Зміна вигляду курсорів -
- File
- Edit
- Image
- Layer
- Select
- Filter
- View
- Window
- Help
7. Які елементи входять до складу плаваючих палітр:
- Смуга заголовку.
- Випадаюче меню.
- Ярлик сторінки.
- Панель інструментів.
- Контекстне меню.
- Опції.
- Смуга меню.
- Кнопка згортання вікна.
- Інформаційне поле.
- Ділянка масштабування.
- Вікно зображення.
- Кнопка закривання вікна.
8. Яке меню виконує наступні операції:
Виклик палітри Шарів -
Зміна масштабу зображення -
Друк зображення -
З’єднати з нижнім шаром -
Встановлення опцій направляючих –
- File
- Edit
- Image
- Layer
- Select
- Filter
- View
- Window
- Help
Варіант 3
1. Виберіть вірний варіант призначення наступних комбінацій клавіш:
<CTRL+S> -
<CTRL+Z> -
<CTRL+ПЛЮС> -
- Добавлення до виділеної частини
- Новий файл
- Копіювати в буфер
- Зменшити масштаб
- Відмінити або повторити останню операцію
- Виділити все
- Знищити в буфер
- Зберегти
- Зняти виділення
- З’єднати з нижнім шаром
- Вставити
- Збільшити масштаб
- Відкрити файл
- Заповнити виділення основним кольором
- Віднімання з виділеної області
- Інвертування виділення
2. Виберіть вірний варіант призначення наступних клавіш для активізації інструментів:
<X> -
<D> -
- “Перо”
- “Штамп”
- “Волшебная палочка”
- “Прямоугольное выделение”
- Поменять местами основной и фоновый цвета
- “Сдвиг”
- Палітра INFO
- Колір головний/фон – чорний/білий
- “Текст”
3. Виберіть відповідні роз’яснення кольорових моделей:
HSB - RGB - Lab - CMYК -
- Аддитивна модель (червоний, зеленій, синій).
- Колір, насиченість, яскравість.
- Субтрактивна модель (голубий, пурпурний, жовтий).
- Яскравість + два кольорових каналів.
4. Виберіть вірні варіанти призначень форматів файлів:
.еxe -
.psd -
- Формат растрової графіки з втратою деяких атрибутів зображення
- Власний формат зі збереженням інформації про канали, шари, і т.д.
- Для використання в електронних документах.
- Універсальний формат для збереження об’єктно-орієнтованої графіки (зі збереженням прозорих областей), яка призначена для програми верстки та малювання.
- Формат стискання файлів
- Виконуючий файл
1. Виберіть вірний варіант призначення наступних комбінацій клавіш:
Варіант 4
<CTRL+C> -
<CTRL+O> -
<CTRL+N> -
- Добавлення до виділеної частини
- Новий файл
- Копіювати в буфер
- Зменшити масштаб
- Відмінити або повторити останню операцію
- Виділити все
- Знищити в буфер
- Зберегти
- Зняти виділення
- З’єднати з нижнім шаром
- Вставити
- Збільшити масштаб
- Відкрити файл
- Заповнити виділення основним кольором
- Віднімання з виділеної області
- Інвертування виділення
2. Виберіть вірний варіант призначення наступних клавіш для активізації інструментів:
<F8> -
<T> -
- “Перо”
- “Штамп”
- “Волшебная палочка”
- “Прямоугольное выделение”
- Поменять местами основной и фоновый цвета
- “Сдвиг”
- Палітра INFO
- Колір головний/фон – чорний/білий
- “Текст”
3. Виберіть відповідні роз’яснення кольорових моделей:
HSB - RGB - Lab - CMYК -
- Аддитивна модель (червоний, зеленій, синій).
- Колір, насиченість, яскравість.
- Субтрактивна модель (голубий, пурпурний, жовтий).
- Яскравість + два кольорових каналів.
4. Виберіть правильні варіанти призначень форматів файлів:
.psd -
.tif -
- Формат растрової графіки з втратою деяких атрибутів зображення
- Власний формат зі збереженням інформації про канали, шари, і т.д.
- Для використання в електронних документах.
- Універсальний формат для збереження об’єктно-орієнтованої графіки (зі збереженням прозорих областей), яка призначена для програми верстки та малювання.
- Формат стискання файлів
- Виконуючий файл
5. Які елементи входять до складу Робочого столу Photoshop:
- Смуга заголовку.
- Випадаюче меню.
- Ярлик сторінки.
- Панель інструментів.
- Контекстне меню.
- Опції.
- Смуга меню.
- Кнопка згортання вікна.
- Інформаційне поле.
- Ділянка масштабування.
- Вікно зображення.
- Кнопка закривання вікна.
6. Яке меню виконує наступні операції:
Виклик Лінійок –
Перетворення –
Нове зображення –
Виділення прямокутника –
Зміна розміру полотна зображення -
- File
- Edit
- Image
- Layer
- Select
- Filter
- View
- Window
9.Help