Роздрукувати сторінку
Главная \ Методичні вказівки \ Методичні вказівки \ 669 Методичні вказівки до лабораторної роботи на тему Нормативно-довідкова інформація, НУДПСУ

Методичні вказівки до лабораторної роботи на тему Нормативно-довідкова інформація, НУДПСУ

« Назад

Лабораторна робота

ТЕМА НОРМАТИВНО-ДОВІДКОВА ІНФОРМАЦІЯ

МЕТА Навчитись вводити організації, створювати їх структури, заповнювати картки співробітників.

Хід роботи

Перед початком роботи із програмою необхідно визначити й заповнити основні каталоги й довідники системи Галактика ERP. Загальносистемні каталоги використовуються при введенні в систему первинних документів. Крім того, дані загальносистемних каталогів можуть використовуватися для аналітичного обліку по рахунках бухгалтерського обліку.

1. КАТАЛОГ ОРГАНІЗАЦІЙ

Відомості про всі організації, у тому числі включаючи власну, утримуються в каталозі «Організації й банки».

Шлях від головного меню

Настроювання Þ Настроювання Þ Заповнення каталогів Þ Організації й банки

Перейдіть у режим редагування картки Власної організації, F4. Верхня панель картки призначена для введення найменування організації: У поле «Найменування» вказується повне юридичне найменування організації. Нижня панель картки призначена для введення реквізитів організації;

На Закладці Податкова інформація вказуються:

- ИНН;

- Код платника ПДВ (КПП).

На Закладці Інше:

-  Держава. Поле «Податки» (у каталозі Держав) указує на те, чи треба розраховувати   податки  при  оформленні  документів  на  закупівлю  (продаж)   в організації із цієї країни.

-  Місто

-  Адреса

На   Закладці   Банки   вказуються   відомості   про   банківські   реквізити   по   всіх наявних в організації рахунках.

Реквізити банків уводяться шляхом вибору з каталогу банків.

Каталог «Організації й банки» може бути представлений в ієрархічному виді, для перемикання режиму відображення натисніть Alt-S.

Уведіть у каталог реквізити нової організації — F7:

- У поле «Найменування» укажіть - ТОВ Рекорд

На Закладці Юридична інформація вкажіть «Юридичну адресу», дане поле заповнюється за допомогою значка  або по клавіші F3:

У поле «Населений пункт» натисніть F3.

Примітка: заповнення каталогу АТД (F4 -редагування першого запису, F7 - створення наступних записів у каталозі Ctrl-F7 — створення підлеглих записів).

З  каталогу АТД  ( Адміністративно-територіальний  Поділ)  виберіть  Київ  і вкажіть адресу:

- Укажіть правила формування адреси на закладці Інші.

- Натисніть [Ок].

У результаті Юридична адреса організації:

На Закладці Податкова інформація вкажіть:

- ИНН - 3345670014

- Код платника ПДВ - 334567004

На Закладці Банки введіть інформацію про розрахунковий рахунок організації:

Найменування банку

Розрахунковий рахунок

використовувати за замовчуванням

ЗАТ «ПРАЙМ-БАНК»

260052123645

 

У поле «Найменування банку» натисніть F3 і виберіть ЗАТ «ПУМБ». У поле «Основний р/р» уведіть із клавіатури 260052123645.

Поверніться на закладку Юридична інформація. Закрийте картку, Esc.

Додайте в каталог реквізити організації:

Підприємство

Юридич.

Банк

МФО

Основний Р/Рахунок

 

адреса

 

 

 

ТОВ    Універсал

Україна

АКБ «Фінбанк»

343001

26354875478422

 м. Полтава

Полтава

 м. Полтава *

 

 

ИНН 7725778512

 

 

 

 

Код платника

 

 

 

 

ПДВ 774801001

 

 

 

 

* Доповните каталог Банків (F7).

2. КАТАЛОГ ПІДРОЗДІЛІВ

У каталозі «Підрозділу, склади» вказується структура внутрішніх підрозділів підприємства.

Каталог підрозділів може являти собою ієрархічну структуру. Ієрархія створюється шляхом вибору в поле «Вищий підрозділ».

Заповните каталог підрозділів:

Шлях від головного меню

Настроювання ÞНастроюванняÞ Заповнення каталогів Þ Підрозділу, склади

Найменування

Найменування

Код

Тип

Вище (F3)

Комерційний відділ

4402

Підрозділ

Адміністрація

Склад напівфабрикатів

2003

Склад

Виробничий відділ

Також як ікаталог організацій, каталог підрозділів можна переглядати як у режимі списку, так і в ієрархічному режимі.

Для   перемикання   між   режимами використовуйте функцію Локального меню «Вистава ієрархії» (Alt+S).

 

3. КАТАЛОГ МАТЕРІАЛЬНО-ВІДПОВІДАЛЬНИХ ОСІБ

Прізвища матеріально-відповідальних осіб можна вводити із клавіатури (вручну) або вибирати з каталогу співробітників підприємства.

Заповните каталог МОЛ використовуючи каталог співробітників підприємства:

Шлях від головного меню

Настроювання Þ Настроювання Þ Заповнення каталогів Þ Матеріально-відповідальні особи

Прізвище МВО

(вибирається зі списку співробітників)

Склад (вибирається зі списку підрозділів)

Громів Ілля Миколайович

Склад напівфабрикатів

 

4. КАТАЛОГ МАТЕРІАЛЬНИХ ЦІННОСТЕЙ

Уведення ТМЦ

Відомості про всі Матеріальні Цінності втримуються в каталозі МЦ:

Шлях від головного меню

Настроювання Þ Настроювання Þ Заповнення каталогів Þ МЦ Þ Каталог МЦ

Доповните каталог Матеріальних Цінностей:

Заповните Параметри МЦ:

Параметр (Найменування поля)

Значення

Найменування МЦ

Воздуховід гофрований

Облікова одиниця

Штука

Група

(0901) Інструмент і оснащення для виробництва ГП

(виконаєте перерахування номенклатурного номера)

Податки {автомат.)

Основна - ПДВ - Основна

Відпускна одиниця

Штука

Параметр (Найменування поля)

Значення

Шаблон

Дошка паркетна ГРАБО

Тип покриття

Дуб

Виробник покриття

ГРАБО

Країна походження

Угорщина

Після введення натисніть Enter.

Відповідайте ствердно на Попередження: ДА

У режимі редагування створеної картки МЦ укажіть:

Параметр (Найменування поля)

Значення

Найменування МЦ

Дошка паркетна, Дуб Натур ГРАБО Угорщина

Група

(180201) Паркетна дошка, Дуб

Уведіть у каталог МЦ (доповнюючи по необхідності каталог одиниць виміру);

Шлях від головного меню

Настроювання Þ Настроювання Þ Заповнення каталогів (Þ МЦ Þ Каталог МЦ

Параметр

Значення

Найменування МЦ

Оліфа

Облікова одиниця

Кілограм (вибір з каталогу одиниць виміру)

Податки

Основна (автоматично, за замовчуванням)

Група

1008 - Будматеріали (вибір з каталогу груп МЦ)

Номенклатурний номер

1008001 (формується системою автоматично)

[Відпускні одиниці]

Кілограм Банка (2 кг), коеф. - 2 - Активна

Каталог Груп матеріальних цінностей є внутрішнім для каталогу МЦ і формуються при редагуванні картки матеріальної цінності (Вибір у поле «Група»).

У навчальному прикладі коди груп МЦ в основному відповідають рахункам бухгалтерського обліку.

Структура груп матценностей є ієрархічною. Ієрархія задається по перших символах коду групи - наприклад, група 1008 є підгрупою групи 10 (збігаються перші символи коду групи).

Уведіть у каталог матеріальні цінності:

Найменування МЦ

Облікова одиниця

Група

Податки

Відпускні одиниці

Емаль ПФ 1425

Кг

1008

Основна

Кг Банку 3 кг

Стартер ГАЗ 3307

Штука

100501

Основна

Штука

Валик малярський

Штука

11

Основна

Штука

 

Лабораторна робота

Тема РОБОТА З ДОКУМЕНТАМИ.ОФОРМЛЕННЯ ДОГОВОРІВ

Мета Навчитись працювати з документами на підприємстві.

Хід роботи

Оформлення договору на закупівлю

Номер

Дата

Вид

Тип

               На період

На суму

  з                                по

П-003

05/ММ/ГГГГ

Запупівля

В НДЕ

05/01/ГГГГ

04/02/ГГГГ

Дорівнює сумі за позиціями специфікації

Контрагент 1

Покупець

Своя організація

Контрагент 2

Продавець

ООО Колос

Специфікація договору-обов‘язкова:

Назва

Опт.Один.Вим.

Кількість

Ціна

Ліс круглий, береза

м3

50,00

1690,00

Ліс круглий, сосна

м3

80,00

1600,00

Ціна товарів по специфікації с учетом налогов

Загальна сума до Договору 212500,00 грн., в т.ч. податки- 32415,25 грн.

1. Створіть новий Договір.

Шлях від головного меню

Керування договорами Þ Документи Þ Договори Þ F7 Þ Договір

При створенні нового Договору, йому автоматично привласнюється статус «оформлюваний».

У вікні вибору виду договорів виберіть вид «Закупівля» із групи купівлярпродаж, шляхом уведення двох підвидів: закупівля й продаж.

2. Задайте обов'язкові параметри Договору

Договір

Дата

Вид договору

Тип

Па період

 

 

с

по

П-003

05/ММ/ГГГГ

Закупівля

У НДЕ

05/01/ГГГГ

04/02/ГТГТ

Контрагент 1

Власна організація

Контрагент 2

Колос ТОВ

3. Укажіть відповідальний за договір Центр Відповідальності - Відділ Постачання. Екранна кнопка [Контрагент! 1].

4. Відкрийте розширену інформацію з Договору - екранна кнопка [Розширена інформація].

4.1.  На Закладці Взаєморозрахунки перевірте «входимость» податків у вартість товару -
 входять.

4.2.  Задайте призначення договору (Закладка «Призначення»):
-   Призначення: Виробництво ГП

5. Заповните обов'язкову специфікацію Договору - [Специфікація]. У поле «Найменування позиції специфікації» виберіть ТМЦ із каталогу. Клавішею Ins позначте позиції специфікації в каталозі ТМЦ, укажіть кількість. Укажіть Ціну по позиціях специфікації Договору.

Закрийте вікно Редагування специфікації Договору i виконаєте перерахування суми за договором.

6. Заповнений Договір буде виглядати в такий спосіб.

7. Переведіть Договір П-003 у статус «, Що Виконується».

Зміна статусу Договору виконується після того, як оформлення документа завершене.

Після зміни статусу Договору на «, Що Виконується» зміну пунктів специфікації, виду Договору або інших реквізитів недоступно.

У поле «Статус» натисніть F3. Установите курсор на статус «, що виконується».

Підтвердите вибір, Enter.

У Протоколі зміни статусу натисніть Enter.

Відповідайте ствердно на попередження.

 

Оформлення договору на продаж

1. Створіть новий договір.

Номер

Дата

Вид

Тип

               На період

На суму

  з                                по

ПС05/002

15/01/ГГГГ

Продаж

В НДЕ

05/01/ГГГГ

14/03/ГГГГ

Дорівнює сумі за позиціями специфікації

Контрагент 1

Продавець

Своя організація

Контрагент 2

Покупець

ЗАО Рекорд

Відповідальний за договір: Відділ збуту

Оплата: за фактом виставлення рахунку на протязі 10 днів

Призначення договору: Група 2

Специфікація договору – обов‘язкова (ціни відповідно до Прайс-листу «Готова продукція»:

Найменування

Од.віміру

Кількість

Ціна

Дошка обрізна 20, береза

м3

85,00

3250,00

Дошка обрізна 20, сосна

м3

80,00

2950,00

Ціна товару відповідно специфікації з урахуванням податків

Загальна сумо відповідно договору -512250,00 грн., в т.ч. податки 78139,83 грн.

Шлях від головного меню

Керування договорами Þ  Документи Þ  Договори Þ  Договір

1. При створенні нового договору, йому автоматично привласнюється статус «оформлюваний».

Виберіть вид договору Продаж (група « купівля-продаж»).

2. Задайте необхідні (обов'язкові) параметри договору.

3. Укажіть відповідальний за договір Центр Відповідальності - Відділ Збуту. Екранна кнопка [Контрагент1].

4. Відкрийте розширену інформацію з договору, екранна кнопка [Розширена інформація].

4.1. Укажіть входження податків у вартість товару (Закладка «Взаєморозрахунки»): -
 
входять,
Ціни згідно зі специфікацією

4.2. Укажіть режим поставок і оплати за договором (Закладка «Виконання»):

- Поставка МЦ/Послуг на протязі планового періоду з 15/01/ГГГГ по 01/03/ГГГГ;

- Оплата по  факту  з   16/01/ГГГГ  по   15/03/ГГГГ,  у  плину 10 днів після виставляння рахунку.

4.3. Задайте призначення договору (Закладка «Призначення»):

-   Призначення: Група 2

5. Заповніть обов'язкову специфікацію договору,  екранна  кнопка [ Специфікація].

У поле «Найменування позиції специфікації» — виберіть (F3) ТМЦ із Прайс-листа «Готова продукція»:

Позначте (Ins) позиції Прайс-листа й укажіть кількість.

Підтвердите вибір, Enter.

Заповнена специфікація

Закрийте вікно Редагування специфікації договору (Esc), дайте позитивну відповідь на запит системи.

5. Переведіть договір ПС05/0002 у статус «, Що Виконується».

Оформлення договору з Календарним Планом

У календарному плані можливе створення пунктів календарного плану окремо по товарних і фінансових потоках.

Оформіть договір на закупівлю:

Номер

Дата

Вид

Тип

               На період

На суму

  з                                по

С-027 (вхідний-А-02-212)

14/01/ГГГГ

Запупівля

В НДЕ

14/01/ГГГГ

30/04/ГГГГ

Дорівнює сумі за позиціями специфікації

Контрагент 1

Покупець

Своя організація

Контрагент 2

Продавець

ОАО Омега

Специфікація договору - обов‘язковий

Найменування

Од.виміру

Кількість

Ціна

Дошка паркетна, Дуб Натур ГРАБО Угорщина

Упаковка 2,7 м2

1000

698,00

Дошка паркетна, Ясень Натур ГРАБО Угорщина

Упаковка 2,7 м2

500

698,00

Дошка паркетна, Бук Натур ГРАБО Угорщина

Упаковка 2,7 м2

800

698,00

Загальна сума до Договору 1605400,00 грн., в т.ч. податки- 244891,53 грн.

Призначення договору – Закупівля товару

Відповідальний за договір:  Відділ постачання

Відповідно до умов договору Продавець виконує відвантаження МЦ до договору щомісячно на протязі періоду дії договору.

1. Створіть новий договір.

Шлях від головного меню

Керування договорами Þ  Документи Þ  Договори Þ  F7 Þ  Договір

Виберіть вид договору Закупівля.

2. Задайте необхідні (обов'язкові) параметри договору.

Номер

Дата

Вид

Тип

На період

 

 

 

 

 

 

с

по

С-027 (Вхідний А-02-212)

14/01/ГГГГ

Закупівля

у НДЕ

14/01/ГГГГ

30/04/ГГГГ

Контрагент 1

Покупець

Власна організація

Контрагент 2

Продавець

ВАТ Омега.

3. Укажіть відповідальний за договір Центр Відповідальності - Відділ Постачання.

Екранна кнопка [Контрагент1].

4. Відкрийте розширену інформацію з договору, екранна кнопка [Розширена інформація]:

4.1. Укажіть (Закладка «Взаєморозрахунки»).

- входимость податків у вартість товару - входять

- ціни згідно зі специфікацією

4.2. Задайте призначення договору (Закладка «Призначення»):

- Призначення: Закупівля товарів

5. Заповните обов'язкову специфікацію договору, екранна кнопка [Специфікація].

У поле «Найменування позиції специфікації» — виберіть (F3) ТМЦ із каталогу. Укажіть ціну по позиціях специфікації:

Закрийте вікно Редагування специфікації договору (Esc), дайте позитивну відповідь на запит системи.

Створіть   календарний   план   по   Рухові   МЦ/послуг   до   договору   С-027   з рівномірною розбивкою по місяцях, екранна кнопка [План].

Для формування пунктів календарного плану викличте функцію Контекстного меню «Автоформирование пунктів календарного плану/Пакетне»

Укажіть параметри формування ПКП.

Натисніть екранну кнопку [Продовжити].

Результат формування.

7. Створіть фінансовий календарний план до договору С-027 по кожному товарному ПКП.

Для формування пунктів календарного плану  викличте функцію Локального меню «Автоформирование пунктів календарного плану/Пакетне»

Укажіть параметри формування ПКП. Фінансові пункти календарного плану формуються по всім товарним ПКП.

Натисніть екранну кнопку [Продовжити].

Сформовані ПКП договору:

Закрийте вікно Редагування календарного плану договору (Esc). 8. Переведіть договір З-027 у статус «, Що Виконується».

ФОРМУВАННЯ ДОКУМЕНТІВ-ПІДСТАВ

Формування Документа-Підстави ( ДО) на закупівлю за договором

***  Уведіть Документ-Підстава  на закупівлю (Рахунок)  №  458  від 28/01/ГГГГ за договором П-003 з ТОВ Колос

Найменування, кількість і ціна ТМЦ згідно зі специфікацією договору.

1. Створіть документ-підстава № 458 від 28/01/ГГГГ на закупівлю (F7);

Шлях від головного меню

Керування договорами Þ  Документи Þ  ДО на закупівлю

У створеному ДО введіть із клавіатури:

-  У поле «Номер» - 458

- У поле «Виписаний» укажіть дату виписки рахунку - 28/01/ГГГГ.

Натисніть кнопку [Розширена інформація] і в поле «Договір» виберіть договір П-003 зі списку договорів.

Натисніть Enter.

Підтвердите створення ДО на основі договору П-003.

Перенесіть усю специфікацію договору в ДокументоПідстава.

Закрийте Розширену інформацію, Esc.

Заповнений ДО виглядає в такий спосіб.

 

Формування Документа-Підстави ( ДО) на продаж за договором

Уведіть Рахунок ( ДО) на продаж № 27 від 28/01/ГГГГ за договором ПС05/0002 із ТОВ Рекорд

Найменування, кількість і ціна ТМЦ згідно зі специфікацією договору.

1. Створіть документ-підстава № 27 від 28/01/ГГГГ на продаж (F7):

Шлях від головного меню

Керування договорамиÞ  ДокументиÞ  ДО на продаж

У створеному ДО введіть із клавіатури:

- У поле «Номер» - 27

- У поле «Виписаний» укажіть дату виписки рахунку - 28/01/ГГГГ.

Натисніть кнопку [Розширена інформація] і в поле «Договір» виберіть договір IIC05/0002 зі списку договорів.

Натисніть Enter. Підтвердите створення ДО на основі договору ПС05/0002.

Перенесіть усю специфікацію договору в документ-підстава.

Закрийте Розширену інформацію, Esc.

З повагою ІЦ "KURSOVIKS"!