Робоча навчальна програма з курсу Інформаційні системи та технології в менеджменті для спеціальності Фінанси, НУДПСУ
« Назад ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА АДМІНІСТРАЦІЯ УКРАЇНИ НАЦІОНАЛЬНИЙ УНІВЕРСИТЕТ ДЕРЖАВНОЇ ПОДАТКОВОЇ СЛУЖБИ УКРАЇНИ
Кафедра інформаційних систем і технологійРозглянуто і схвалено на засіданні Вченої ради університету Протокол № __ від «___» _______ 2009р. РОБОЧА НАВЧАЛЬНА ПРОГРАМА
"Інформаційні системи та технології в менеджменті ”для підготовки бакалаврівв галузі знань 0305 «Економіка і підприємництво»за напрямом підготовки: 6.030508 «Фінанси», денної форми навчання статус дисципліни: нормативна для підготовки бакалаврів напрям підготовки 0804 «Комп’ютерні науки» спеціальності: 6.080400 «Інтелектуальні системи прийняття рішень», денної форми навчання статус дисципліни: вибіркова Ірпінь – 2009 Робоча навчальна програма курсу "Інформаційні системи та технології в менеджменті" складена на основі ОПП підготовки бакалаврів галузі знань 0305 «Економіка і підприємництво», напряму 6.030508 «Фінанси» затвердженого в 2008 році. Автори: Антоненко В.М. , к.т.н., доцент, Свириденко В.Ю., ст. викладач Рецензент: Ріппа С.П., д.е.н. професор. Розглянуто і схвалено на засіданні кафедриінформаційних систем і технологійПротокол № ___ від «_____» ______________ 2009 р. Зав. кафедрою В.А. Одинець, к.е.н., доцентПогоджено: На засіданні вченої ради факультету економіки та оподаткування Протокол № ____ від «_____» __________________ 2009 р. Голова вченої ради факультету економіки та оподаткування Г.М. Калач к.е.н., доцент Завідувач навчально - методичного відділу О.О.Бойко Реєстраційний №_______
Предмет, мета й завдання дисципліниВ сучасних умовах економічних реформ в Україні інформатизація суспільства і комп’ютеризація різних галузей діяльності вважається стратегічним напрямком науково-технічного прогресу, спрямованого на вирішення важливих соціальних і економічних проблем. Одна з важливих проблеми інформатизації і комп’ютеризації, що постає перед установами, організаціями та підприємствами усіх форм власності це проблема проведеня комерційних та фінансових операцій на сучасному технологічному рівні, що базується на застосуванні нових комп’ютерно-телекомунікаційних систем та технологій. Предметом дисципліни є комп’ютерні телекомунікаційні системи та технології, що забезпечують проведення широкого спектру фінансово-комерційних операцій. Метою дисципліни є формування у студентів: теоретичних знань з проведення фінансово-комерційних операцій з використанням електронних засобів і нових комп’ютерно-телекомунікаційних технологій, а також можливостей застосування цих технологій у різних сферах фінансово-економічної діяльності для підвищення якості роботи підприємств і організацій; практичних навичок використання сучасних комп’ютерно-телекомунікаційних технологій для купівлі і продажу товару, організації просування товару на ринках, виконання фінансово-розрахункових операцій, проведення брокерських та трейдерських операцій на фондовому та валютному ринках, побудови віртуальних магазинів та інших підприємств. Завданням дисципліни є навчити студентів:
Вимоги до знань і вмінь студентів. Критерії оцінки успішності повинні відповідати робочо навчальній програмі й найбільш важливим вимогам до знань студентів:
Міжпредметні зв’язки Дисципліна базується на знаннях, набутих при вивченні таких дисциплін: “Інформатика та комп’ютерна техніка”, “Фінанси”, “Маркетинг", «Фінанси підприємств», «Фінансові ринки», «Інвестування», «Банківська справа», «Економіка підприємства», «Податкова система». Дисципліна забезпечує підготовку студентів до написання випускної роботи та дипломного проектування. Методи і форми викладання дисципліни. Вивчення дисципліни передбачає лекційні і практичні заняття в спеціалізованих лабораторіях персональних комп‘ютерів, які повинні бути з‘єднані у локальну комп‘ютерну мережу и мати вихід до глобальної мережі. Під час вивчення курсу студенти виконують самостійне опрацювання частини матеріалу. Самостійна робота студентів сприяє закріпленню набутих знань та практичних навичок. До складу програми входять рекомендації щодо самостійної роботи студентів, список рекомендованої літератури. Форми і засоби проміжного та підсумкового контролю. Необхідною умовою навчання є контроль набутих знань. Для поточного підсумкового контролю програмою передбачені контрольні питання до кожної теми курсу і модульного контролю. Після завершення вивчення курсу проводиться підсумковий контроль. Під час проведення поточного контроль студенти отримують бали за виконані самостійні та практичні завдання, а також поточне тестування по лекційним матеріалам. Форми проведення поточного контролю, їх періоди визначаються робочим планом викладача. Підсумкова оцінка визначається за кредитно – модульною системою оцінки знань на підставі результатів одержаних студентом на протязі вивчення всього курсу. При визначення підсумкового рейтингу студентів за кредитно – модульною системою оцінки знань згідно до вимог Болонської декларації використовується наступна шкала оцінки знань:
Робоча навчальна програма курсу вміщує структурний план дисципліни із погодинним розподілом на лекційні, лабораторні заняття, самостійну роботу студентів, план лекцій курсу та зміст лабораторних занять, а також розподіл балів оцінювання роботи студентів згідно модульній системі.
ОПИС НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ"Інформаційні технології у менеджменті”для підготовки бакалаврівв галузі знань 0305 «Економіка і підприємництво»за напрямом підготовки 6.030508 «Фінанси», (денна форма навчання) Предметом дисципліни є комп’ютерні телекомунікаційні системи та технології, що забезпечують проведення широкого спектру фінансово-комерційних операцій. Метою дисципліни є формування у студентів: теоретичних знань з проведення фінансово-комерційних операцій з використанням електронних засобів і нових комп’ютерно-телекомунікаційних технологій, а також можливостей застосування цих технологій у різних сферах фінансово-економічної діяльності для підвищення якості роботи підприємств і організацій; практичних навичок використання сучасних комп’ютерно-телекомунікаційних технологій для купівлі і продажу товару, організації просування товару на ринках, виконання фінансово-розрахункових операцій, проведення брокерських та трейдерських операцій на фондовому та валютному ринках, побудови віртуальних магазинів та інших підприємств.
ЗМІСТ ПРОГРАМИ ЗА ЗМІСТОВИМИ МОДУЛЯМИЗмістовий модуль 1. Основи інформаційних систем і технологійЛЕКЦІЯ (2 год.) ТЕМА 1. Інформаційні системи та їх роль в управлінні економікою.
Література: [2],[4],[6],[8],[12],[11]
ЛЕКЦІЯ (2 год.) Тема 2. Економічна інформація і засоби її формалізованого опису.
Література: [1],[4],[5],[7],[9],[12]
ЛЕКЦІЯ (2 год.) Тема 3. Організаційно-методичні основи створення і функціонування систем управління фінансами.
Література: [1],[4],[5],[7],[6],[12],[3],[10]
ЛЕКЦІЯ (2 год.) Тема 4. Організація інформаційних баз систем обробки економічної інформації.
Література: [1],[4],[5],[7],[9],[8],[3],[10]
ЛЕКЦІЯ (2 год.) Тема 5. Інформаційні технології оброблення економічної інформації.
Література: [1],[4],[5],[7],[9],[12]
Змістовний модуль 2 «Інформаційні системи в бюджетних установах»ЛЕКЦІЯ (2 год.) Тема 6. Автоматизована система фінансових розрахунків.
Література: [1],[4],[5],[7],[9],[12],[3],[10]
ЛЕКЦІЯ (2 год.) Тема 7. Автоматизація оброблення інформації в податковій службі
Самостійна робота – 6 год. Перелік питань до самостійної роботи:
Лабораторні роботи – 4 год. Лабораторна робота №1 Тема: Організація роботи АРМ податкового інспе Організація інформаційної бази для систем менеджменту
Практичні роботи
Інформаційна система підтримки прийняття рішень для управління1. Інформаційно-аналітичні технології сучасних систем менеджменту 2. Проблеми інтелектуалізації систем менеджменту та основні принципи їх створення 3. Системы поддержки принятия решений 4. Сучасні вітчизняні та закордонні фірми-розробники інформаційних систем менеджменту 5. Знакомство с компьютерными менеджерскими системами как с классом программного обеспечения
Менеджерские системы и проблемы управления организациями 1. Функціональні підсистеми 2. Інформаційні технології підтримки взаємопов’язаних комплексів у логістичних системах управління 3. Коммуникации 4. Маркетинг.
Основные понятия моделирования организаций Моделирование инвестиционной деятельности.Моделирование операционной деятельности. СбытМоделирование структуры персонала организации. Алгоритмы исследования капитала организации. Моделі фінансового планування. Методы и алгоритмы анализа результатов моделирования деятельности организации.
ЗМІСТ ДИСЦИПЛІНИ ЗА ТЕМАМИ
Тема 1. Інформаційні системи та їх роль у менеджментіПоняття і мета створення ІСМ. Основні етапи створення інформаційних систем менеджменту. Класифікація інформаційних систем. Структура інформаційних систем менеджменту, функціональна та забезпечувальна частина. Характеристика складових інформаційних систем менеджменту. Перспективні засоби і напрями розвитку інформаційних систем менеджменту для підприємств різних напрямків діяльності . Самостійна робота
Тема 2. Концептуальні основи інформаційних систем у менеджментіСутність і принципи створення сучасних інформаційних систем. Системний підхід та процеси інтеграції компонентів ІСМ. Сценарії функціонування інформаційних систем. Підходи до проектування та технологічні процеси розроблення проектних рішень. Процесні підходи до побудови ІСМ. Розподілена обробка та розподілені бази даних. Постановка та алгоритмізація задач менеджменту. Самостійна робота
Тема 3. Інформаційні технології та технологічні процеси оброблення інформації, пов’язаної з менеджментомОсновні поняття та класифікація інформаційних технологій. Узагальнені характеристики найбільш поширених інформаційних технологій. Діалогові інформаційні технології та стандарти інтерфейсу. Типові технологічні операції та їх виконання в інформаційних системах. Технологічні процеси оброблення інформації. Перспективна інформаційна технологія CALS як основа проектування інформаційних систем. Концептуальні основи CASE-технологій та їх застосування в інформаційних системах. Основні підходи та прийоми роботи користувача. Сучасні інформаційні технології Workflow в системах менеджменту. Основні підходи та технології їх застосування в менеджменті. Самостійна робота
Тема 4. Організація інформаційної бази для систем менеджментуПоняття, класифікація та склад автоматизованих баз даних. Основні технології їх створення стосовно різних процесів управління. Поняття про сховища даних, архітектура, моделі та основи їх створення. Побудова логічної моделі даних. Об'єктно-орієнтоване програмування. Самостійна робота
Тема 5. Інформаційна система виробничого менеджментуФункціонально-технологічна структура системи управління виробництвом. Автоматизація технічної підготовки виробництва, включаючи системи автоматизованого проектування. Комп’ютерні системи стратегічного менеджменту. Інформаційні системи оперативного управління виробництвом на підприємстві, постановки та алгоритми розв’язання задач, інформаційні зв’язки та комп’ютерна технологія обробки даних. Системи автоматизованого управління технологічними процесами. Самостійна робота
Тема 6. Системи управління корпоративними бізнес-процесами та розвиток інформаційних систем менеджменту на сучасному ринку інформаційних технологійСистеми управління R/3 та BAAN: структура, функціональні можливості, бізнес-моделювання, інтерфейси взаємодії із зовнішніми системами. Система управління підприємством AXAPTA. Управління виробництвом та керування взаємовідносинами з клієнтами. Система управління фінансами та бізнесом. Інформаційна система фінансового моделювання та аналізу фінансового стану. Інтегрована система управління ГАЛАКТИКА. Основні принципи проектування, модулі системи, їх взаємозв’язки. Інформаційне наповнення системи. Самостійна робота
Тема 7. Інформаційна система підтримки прийняття рішень для управлінняКомп’ютерна підтримка прийняття рішень вибору продукції та формування цін. Інформаційні моделі для підтримки прийняття рішень з вибору асортименту продукції. Імітаційні моделі та інформаційні технології в системах прийняття рішень. Інтелектуальні системи прийняття рішень. Самостійна робота
Тема 8. Інформаційно-аналітичні технології сучасних систем менеджментуМоделі та технології OLAP в системах оперативного аналітичного оброблення даних. Інформаційно-аналітичні системи на прикладі систем фінансового управління. Інформаційно-аналітичні системи виробничого управління. Інформаційно-аналітичні системи управління логістичними процесами. Методи вирішення завдань управління менеджерами різних рівнів та призначення. Самостійна робота
Тема 9. Проблеми інтелектуалізації систем менеджменту та основні принципи їх створенняВіртуальні підприємства в сучасному менеджменті. Моделі та інформаційні технології вибору партнерів віртуальних підприємств. Організація та функціонування. Застосування віртуальних технологій у сучасному менеджменті. Мультиагентні системи та програмні продукти їх підтримки. Експертні системи менеджменту та їх проектування. Самостійна робота
Тема 10. Інформаційні технології підтримки взаємопов’язаних комплексів у логістичних системах управлінняПоняття інформаційної логістичної системи. Основні компоненти та їх структура. Функціональні модулі та їх проектування в умовах бізнес-процесів та їх реінжинірингу. Моделі та технології підтримки сучасних інформаційних систем логістики. Системи планування ресурсів, синхронізованого з покупцем CSRP: основні поняття та функціональні модулі. Основні фірми-розробники таких систем та їх порівняльний аналіз. Самостійна робота
Тема 11. Сучасні вітчизняні та закордонні фірми-розробники інформаційних систем менеджментуРозвиток інформаційних систем для управління організацією. Аналітичний огляд та порівняльна характеристика сучасних вітчизняних систем менеджменту та систем світового рівня. Основні сучасні вітчизняні та закордонні інформаційні технології фірм-розробників інформаційних систем менеджменту. Тенденції розвитку інформаційних систем на вітчизняних підприємствах. Самостійна робота
ТЕМАТИКА ТА ПЛАНИ ЛАБОРАТОРНИХ ЗАНЯТЬДля ґрунтовного засвоєння курсу, формування практичних навичок програмою курсу передбачені лабораторні завдання. Лабораторне завдання виконується студентом самостійно в класі, обладнаному комп’ютерами, що мають підключення до та необхідне програмне забезпечення. Результати виконання завдань по кожному лабораторному завданню оформляються у вигляді звіту та здаються на перевірку викладачеві. Після перевірки викладачем студент має доопрацювати роботи, якщо це необхідно, та захистити її. Захист проводиться у формі співбесіди студента з викладачем та може здійснюватись під час проведення лабораторних занять, чи під час планових консультацій. На захисті студент повинен продемонструвати знання фактичного матеріалу з теми, самостійність виконання завдань, а також уміння використовувати отримані знання на практиці. Система оцінювання виконання та захисту лабораторних робіт чотирибальна (відмінно, добре, задовільно та незадовільно). Лабораторна робота №1. Тема. Функціональні можливості інтегрованої системи „Галактики”Завдання 1. Ознайомитись з основними підсистемами інтегрованої системи „Галактика” та основними виконуваними функціями. 2. Провести загальносистемне настроювання системи „Галактика”, провести реєстрацію умовного підприємства в системі. 3. Ознайомитися з користувацьким інтерфейсом системи. Відкрити розрахунковий рахунок в банку, настроїти параметри виробництва, податків, рахунків-фактур. Література: [1,2, 3. 8, 15, www.galaktika.ru]
Лабораторна робота №2. Тема. Організація інформаційної бази системи. Оброблення економічної та виробничої інформаціїЗавдання
Література: [1,2, 3. 8, 15, www.galaktika.ru]
Лабораторна робота №3. Тема. Розробка інформаційної бази на прикладі системи „Галактика”Завдання 1. На запропонованому прикладі заповнити базу даних (довідників) у системі „Галактика”: організації та банки; підрозділи, склади; інфраструктура складу; ресурси зберігання; каталог матеріальних цінностей; партії товарів; каталог груп податків; послуги; комплекти послуг; матеріально-відповідальні особи; довірчі особи; штрафи; податки; доходи; курси валют. 2. За результатами першого пункту представити звіт про створену інформаційну базу системи. Література: [1,2, 3. 8, 15, www.galaktika.ru]
Лабораторна робота №4. Тема. Розробка системи обліку основних засобів на підприємствіЗавдання 1. Підготувати дані для проведення системи обліку основних засобів на підприємстві за допомогою системи „Галактика”. 2. Створити систему ведення інвентарних карток основних засобів. 3. Виконати процедуру обліку основних засобів. 4. Провести розрахунки амортизації та зносу та переобліку основних засобів. Література: [1,2, 3. 8, 15]
Лабораторна робота № 5. Тема. Розробка системи бухгалтерського обліку на підприємстві за допомогою системи „Галактика”Завдання 1. Провести процедуру заповнення платіжних документів; 2. Виконати процедуру отримання звітних вихідних форм по синтетичним рахункам фінансово-розрахункових операцій; виконати операцію з валютою. 3. Оформити та виконати процедуру ведення журналів-ордерів, звітних форм та виконання процедури виконання електронних розрахунків. Література: [1,2, 3. 8, 15]
Лабораторна робота №6. Тема. Комерційні програмні системи управління підприємствомЗавдання
Література: [1,2, 3. 8, 15]
Лабораторна робота №7. Тема. Функціональні модулі сучасних програмних системЗавдання
Література: [1,2, 3. 8, 15]
Лабораторна робота №8. Тема. Аналіз предметної області. Створення інфологічної моделі предметної областіЗавдання
Література: [4,38,39]
Лабораторна робота №9. Тема. Використання вбудованих функцій MS Access для обробки даних. Фінансові функціїЗавдання 1. В середовищіMS Access ознайомитись з технологією та використанням функцій. 2. Визначити категорії вбудованих функцій MS Access та фінансові функції. 3. Використати фінансові функції для проведення фінансових операцій. Література: [4,38,39]
Лабораторна робота №10. Тема. Використання електронних таблиць для обробки баз даних. Фінансові функції електронних таблиць MS ЕxcelЗавдання
Література: [4,38,39] ВКАЗІВКИ ДО САМОСТІЙНОЇ РОБОТИ СТУДЕНТІВ
Самостійна робота допомагає студентам максимально ефективно використати навчальний час, виробити навички самостійного вивчення окремих питань, зосередити увагу на фаховій літературі, сформувати власну точку зору для самостійного вирішення проблем проектування інформаційних систем у менеджменті. Працюючи самостійно, студент повинен вивчити елементи створення інформаційних систем, основні положення, вміти створювати математичні моделі, а також вміти впроваджувати інформаційні технології в процесах менеджменту. Самостійна робота студентів проводиться за такими формами:
КОНТРОЛЬНІ ПИТАННЯ
ПИТАННЯ ДО ЗАЛІКУ та ІСПИТУ
Тема 1. Менеджерские системы и проблемы управления организациями. Назначение, общие возможности, цели создания и принципы организации менеджерских систем. Элементы организаций и процессы управления ими. Функции управления. Обеспечение эффективности деятельности организации. Процессы и элементы управления организацией. Функциональная структура организаций. Информация в организациях. Информационные потоки. Информация для построения моделей принятия решений. Общие понятия о базах данных (БД).
Тема 2. Основные понятия моделирования организаций. Модель, алгоритм. Этапы моделирования. Вербально-информационное описание организаций. Графические модели состава и структуры организации. Иерархическая структура “Сети". Математические модели: статические, динамические, имитационные. Математическое описание динамических систем. Системы с управлением. Общие принципы системного анализа в менеджменте: декомпозиция и агрегирование.
Тема 3. Организация. Организация взаимодействия и полномочия.Организация взаимодействия (делегирование, ответственность, власть, полномочия). Линейные и штабные полномочия. Принципы организации. Этапы организационного управления. Функциональная оргструктура. Дивизиональная оргструктура. Оргструктуры фирм, которые действуют на международных рынках. Адаптивные структуры. Функции совета директоров и президента. Признаки структурирования. Централизованные организации, их характеристики. Методы интеграции структуры. Описание иерархической системы управления
Тема 4. Коммуникации Элементы и этапы коммуникационного процесса. Процесс коммуникации в организациях. Межличностные коммуникации. Преграды в организационных коммуникациях и пути их улучшения
Тема 5. Знакомство с компьютерными менеджерскими системами как с классом программного обеспечения. Общие и специфические характеристики информационных систем в менеджменте. Краткий обзор современной ситуации в менеджерских системах.
Тема 6. Окружающая среда функционирования организации. Основная и экспортная валюты. Обменный курс валют и тенденции его изменения (инфляция национальной валюты). Задержка платежей при расчетах внутри страны и за рубежом. Налоговая среда. Инфляция для всех поступлений и затрат. Затраты на выплату процентов по банковским кредитам.
Тема 7. Моделирование инвестиционной деятельности. Организационные затраты подготовительного периода функционирования организации. Затраты на приобретение и создание активов (земля , здания,оборудование). Затраты на подготовку производства. Структура активов, налогооблажение и амортизация.
Тема 8.Моделирование операционной деятельности. Сбыт. Продукты и услуги. Стратегии и условия продаж. Объем сбыта.
Тема 9. Маркетинг. Исследования рынка. Реклама. Продвижение продукции (услуг) на рынок. Стимулирование впроса. Послепродажное обслуживание. Транспортировка продукции. Тема 10. Моделированиеструктуры персонала организации. Должности, количество и условия оплаты административно-управленческого и производственного персонала, сотрудников службы маркетинга...
Тема 11. Алгоритмы исследования капитала организации. Стратегия формирования капитала организации по отдельным проектам. Объемы и условия привлечения акционерного и заемного капталов. Прибыль и ее использование. Объему и условия размещения на депозит, вкладывание в альтернативные проекты. Дивиденды и стратегия их выплаты.
Тема 12. Финансовое планирование. Отчет о прибылях и убытках. Балансовые ведомости. Денежные потоки. (Cash-Flow). Показатели эффективности. Рентабельность (ROLs). Платежеспособность и ликвидность. Эффективность инвестиций (PB, PI, NPV, IRR).
Тема 13. Методы и алгоритмы анализа результатов моделирования деятельности организации. Контроль процесса реализации проекта. Финансовые показатели. Эффективность инвестиций. Доходы участников. Анализ чувствительности.
Тема 14. Системы поддержки принятия решений. Технологии создания СППР. Структура интеллектуальных СППР, технологии, сцены, сценарии. Локальные вычислительные сети и их использование в информационных системах (ИС). Глобальные компьютерные сети и их использование в ИС. Электронная почта и ее использование ИС. Офисные ИС, стадии компьютеризации офиса. Интернет, интранет и их использование в ИС. КОНТРОЛЬНЫЕ ВОПРОСЫ
ТЕМЫ САМОСТОЯТЕЛЬНЫХ РАБОТ
1. Общая информация о функционирования организации и настройка программной среды. Цель самостоятельной работы – закрепить навыки:
Справочный материал Тема 2. Основные понятия моделирования организаций. 2. Среды функционирования организации. Цель самостоятельной работы – закрепить навыки:
Справочный материал Тема 6. Окружающая среда функционирования организации. 3. План инвестиций. Цель самостоятельной работы – закрепить навыки:
Справочный материал Тема 7. Моделирование инвестиционной деятельности. 4. План сбыта. Цель самостоятельной работы – закрепить навыки:
Справочный материал Тема 8. Моделирование операционной деятельности. Сбыт.
5. План маркетинга. Цель самостоятельной работы – закрепить навыки:
Справочный материал Тема 9. Маркетинг. 6. Настройка параметров блока моделирования капитала организации. Цель самостоятельной работы – закрепить навыки:
Справочный материал Тема 11. Алгоритмы исследования капитала организации.
7. Настройка параметров финансового плана. Цель самостоятельной работы – закрепить навыки:
Справочный материал Тема 12. Финансовое планирование.
ЛАБОРАТОРНЫЕ РАБОТЫ Лаб. 1. Настройка программной среды для моделирования деятельности организации. Задание: Создать информационный блок о параметрах проекта:
Лаб. 2. Настройка параметров среды функционирования организации. Задание: Создать информационный блок данных о параметрах среды функционирования организации:
Затраты на выплату процентов по банковским кредитам;
Лаб. 3. Настройка параметров плана инвестиций. Задание: Создать информационный блок данных о параметрах инвестиционного проекта:
Структура активов, налогооблажение и амортизация.
Лаб. 4. Настройка параметров плана сбыта. Задание: Создать информационный блок данных о параметрах плана сбыта:
Лаб. 5. Настройка параметров плана маркетинга. Задание: Создать информационный блок данных о затратах на:
Лаб. 6. Настройка параметров блока моделирования капитала организации. Задание: Создать информационный блок данных:
Лаб. 7. Настройка параметров финансового плана. Задание: Создать информационный блок данных и рассчитать:
ФОРМЫ И МЕТОДЫ ПОТОЧНОГО И ИТОГОВОГО КОНТРОЛЯ СТУДЕНТОВ
Объективность оценки знаний студентов зависит от форм и методов поточного и итогового контроля. Формы проведения поточного контроля, их периодичность определяются рабочим планом преподавателя. Поточный контроль проводится в виде зачетов по лабораторным и самостоятельным работам. Формы итогового семестрового контроля определяются учебным планом специальности. Для данной специальности установлен семестровый зачет по окончанию изучения дисциплины. Шкала оценок знаний студентов. - двухбальная («зачтено», «не зачтено») за выполнение лабораторных, самостоятельных работ и зачета.
Критерии оценки знаний, получения зачета. Критерии оценки успеваемости должны отвечать учебной программе и наиболее важным требованиям к знаниям студентов:
Все ответы должны быть полными, логичными, подтвержденными. Письменные ответы, в том числе и отчеты по лабораторным и самостоятельным работам должны быть выполнены с точным соблюдением методических указаний, инструкций, аккуратно оформлены. СПИСОК РЕКОМЕНДОВАНОЙ ЛИТЕРАТУРЫ
З повагою ІЦ “KURSOVIKS”! |