Роздрукувати сторінку
Главная \ Методичні вказівки \ Методичні вказівки \ 667 Робоча навчальна програма з курсу Інформаційні системи та технології в менеджменті для спеціальності Фінанси, НУДПСУ

Робоча навчальна програма з курсу Інформаційні системи та технології в менеджменті для спеціальності Фінанси, НУДПСУ

« Назад

ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА АДМІНІСТРАЦІЯ УКРАЇНИ

НАЦІОНАЛЬНИЙ УНІВЕРСИТЕТ ДЕРЖАВНОЇ ПОДАТКОВОЇ СЛУЖБИ УКРАЇНИ 

Кафедра інформаційних систем і технологій

Розглянуто і схвалено

на засіданні Вченої ради університету

Протокол № __ від «___» _______ 2009р.

РОБОЧА  НАВЧАЛЬНА ПРОГРАМА

"Інформаційні системи та  технології в менеджменті ”

для підготовки бакалаврів

в галузі знань 0305 «Економіка і підприємництво»

за напрямом підготовки:

6.030508 «Фінанси»,

денної форми навчання

статус дисципліни:  нормативна

для підготовки бакалаврів

напрям підготовки 0804 «Комп’ютерні науки»

спеціальності:

6.080400 «Інтелектуальні системи прийняття рішень»,

денної форми навчання

статус дисципліни:  вибіркова

Ірпінь – 2009

Робоча навчальна програма курсу "Інформаційні системи та технології в менеджменті" складена на основі ОПП підготовки бакалаврів галузі знань 0305 «Економіка і підприємництво», напряму 6.030508 «Фінанси» затвердженого в 2008 році.                                   

Автори: Антоненко В.М. ,   к.т.н., доцент, Свириденко В.Ю., ст. викладач

Рецензент: Ріппа С.П., д.е.н. професор.

Розглянуто і схвалено на засіданні кафедри

інформаційних систем і технологій

Протокол № ___ від «_____» ______________ 2009 р.

Зав. кафедрою                                В.А. Одинець, к.е.н., доцент

Погоджено:

На засіданні вченої ради факультету економіки та оподаткування

Протокол № ____ від «_____» __________________ 2009 р.

Голова вченої ради факультету

економіки та оподаткування                           Г.М. Калач к.е.н., доцент

Завідувач  навчально - методичного відділу            О.О.Бойко                 

Реєстраційний №_______

 

Предмет, мета й завдання дисципліни

В сучасних умовах економічних реформ в Україні інформатизація суспільства і комп’ютеризація різних галузей діяльності вважається стратегічним напрямком науково-технічного прогресу, спрямованого на вирішення важливих соціальних і економічних проблем. Одна з важливих проблеми  інформатизації і комп’ютеризації, що постає перед установами, організаціями та підприємствами усіх форм власності це проблема проведеня комерційних та фінансових операцій на сучасному технологічному рівні, що базується на застосуванні нових комп’ютерно-телекомунікаційних систем та технологій.

Предметом дисципліни є комп’ютерні телекомунікаційні системи та технології, що забезпечують проведення широкого спектру фінансово-комерційних  операцій.

Метою дисципліни є формування у студентів:

теоретичних знань з проведення фінансово-комерційних операцій з використанням електронних засобів і нових комп’ютерно-телекомунікаційних технологій, а також  можливостей  застосування цих технологій у різних сферах фінансово-економічної діяльності для підвищення якості роботи підприємств і організацій;

практичних навичок використання сучасних комп’ютерно-телекомунікаційних технологій для купівлі і продажу товару, організації просування товару на ринках, виконання фінансово-розрахункових операцій, проведення брокерських та трейдерських операцій на фондовому та валютному ринках, побудови віртуальних магазинів та інших підприємств.

Завданням дисципліни є навчити студентів:

  • застосовувати нові сучасні комп’ютерно-телекомунікаційні технології для ефективного пошуку потрібного товару, його купівлі, продажу та просуванню на ринках,

  • виконувати фінансово-розрахункові операції,

  • проводити брокерські та трейдерські операції на фондовому та валютному ринках.

  • будувати віртуальні магазини та інші підприємства.

Вимоги до знань і вмінь студентів. Критерії оцінки успішності повинні відповідати робочо навчальній програмі й найбільш важливим вимогам до знань студентів:

  1. Знання фактів, явищ, понятть, наукових термінів, законна, методів і правил. Вірне, науково-достовірне їх пояснення.

  2. Максимальна ясність, точність думки, вміння відстоювати свої погляди, захищати їх. Відповіді повинні бути повними, логічними, доведеними.

  3. Знання повинні мати практичну значимість: застосування їх безпосередньо на практичних завданнях із застосуванням комп‘ютера. 

  4. Письмові  та електронні звіти  з практичних, індивідуальних і самостійних робіт, повинні бути виконані з точним дотриманням методичних вказівок, інструкцій, оформлені відповідним чином.

Міжпредметні зв’язки Дисципліна базується на знаннях, набутих при вивченні таких дисциплін: “Інформатика та комп’ютерна техніка”, “Фінанси”, “Маркетинг", «Фінанси підприємств», «Фінансові ринки», «Інвестування», «Банківська справа»,  «Економіка підприємства», «Податкова система». Дисципліна забезпечує підготовку студентів до написання випускної роботи та дипломного проектування.

Методи і форми викладання дисципліни. Вивчення дисципліни передбачає лекційні і практичні заняття в спеціалізованих лабораторіях персональних комп‘ютерів, які повинні бути з‘єднані у локальну комп‘ютерну мережу и мати вихід до глобальної мережі. Під час вивчення курсу студенти виконують самостійне опрацювання частини матеріалу. Самостійна робота студентів сприяє закріпленню набутих знань та практичних навичок. До складу програми входять рекомендації щодо самостійної роботи студентів, список рекомендованої літератури.

Форми і засоби проміжного та підсумкового контролю. Необхідною умовою навчання є контроль набутих знань. Для поточного підсумкового контролю програмою передбачені контрольні питання до кожної теми курсу і модульного контролю. Після завершення вивчення курсу проводиться підсумковий контроль. Під час проведення поточного контроль студенти отримують бали за виконані самостійні та практичні завдання, а також поточне тестування по лекційним матеріалам. Форми проведення поточного контролю, їх періоди визначаються робочим планом викладача. Підсумкова оцінка визначається за кредитно – модульною системою оцінки знань на підставі результатів  одержаних студентом на протязі вивчення всього курсу.

При визначення  підсумкового рейтингу студентів за кредитно – модульною системою оцінки знань згідно до вимог Болонської декларації використовується наступна шкала оцінки знань: 

У підсумку ступінь Х “незадовільно”  з обов’язковим повторним курсом

Від 1 до 32 балів

У підсумку ступінь FХ  “незадовільно”  з можливістю повторного складання при комісії

Від 33 до 49 балів

У підсумку ступінь DE  “задовільно”

Від 50 до 66 балів

У підсумку ступінь BC  “добре”

Від 67 до 83 балів

У підсумку ступінь A  “відмінно”

Від 84 до 100 балів

Максимальна кількість балів, яку студент може отримати за курс 

100 балів

Робоча навчальна програма курсу вміщує структурний план дисципліни із погодинним розподілом на лекційні, лабораторні заняття, самостійну роботу студентів, план лекцій курсу та зміст лабораторних занять, а також розподіл балів оцінювання роботи студентів згідно модульній системі.


ОПИС  НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ

"Інформаційні технології у менеджменті”

для підготовки бакалаврів

в галузі знань 0305 «Економіка і підприємництво»

за напрямом підготовки 6.030508 «Фінанси»,

(денна форма навчання)

Предметом дисципліни є комп’ютерні телекомунікаційні системи та технології, що забезпечують проведення широкого спектру фінансово-комерційних  операцій.

Метою дисципліни є формування у студентів:

теоретичних знань з проведення фінансово-комерційних операцій з використанням електронних засобів і нових комп’ютерно-телекомунікаційних технологій, а також  можливостей  застосування цих технологій у різних сферах фінансово-економічної діяльності для підвищення якості роботи підприємств і організацій;

практичних навичок використання сучасних комп’ютерно-телекомунікаційних технологій для купівлі і продажу товару, організації просування товару на ринках, виконання фінансово-розрахункових операцій, проведення брокерських та трейдерських операцій на фондовому та валютному ринках, побудови віртуальних магазинів та інших підприємств.

Змістово-модульна структура дисципліни

Курс: 4

Семестр: 1

Галузь знань,

спеціальність, освітньо-кваліфікаційний рівень

Характеристика навчальної дисципліни

Кількість кредитів: 4,5                     

0305-„Економіка і підприємництво”

 спеціальність 6.030508 «Фінанси»

 

Освітньо-кваліфікаційний рівень - бакалавр

Нормативна

Лекції:                              28

Лабораторні:                    28

Індивідуально-консультативна   

робота:                              16

Самостійна робота:          90

Підсумковий контроль     2

Вид контролю:             ПМК

 

Модулів:                4

 

Змістових модулів: 2

 

Загальна кількість годин:                    162

Попередні дисципліни:

“Інформатика та комп’ютерна техніка”, “Фінанси”, “Маркетинг", «Фінанси підприємств», «Фінансові ринки», «Інвестування»,  «Банківська справа»,  «Економіка підприємства», «Податкова система».

 

ЗМІСТ ПРОГРАМИ ЗА ЗМІСТОВИМИ МОДУЛЯМИ

Змістовий модуль 1. Основи інформаційних систем і технологій

ЛЕКЦІЯ (2 год.)

ТЕМА 1. Інформаційні системи та їх роль в управлінні економікою.

  1. Поняття інформаційного суспільства.

  2. Інформаційне суспільство в Україні.

  3. Концептуальні основи ІС. Поняття системи автоматизованого управління економічними об’єктами.

  4. Технологічна сутність застосування ІС в управлінні економікою.

  5. Задачі управління, що реалізують інформаційний процес.

  6. Інформаційний процес управління на основі нових інформаційних технологій (НІТ).

  7. Методологія обробки фінансової інформації в умовах автоматизованої обробки.

  8. Класифікація інформаційних систем.

Література: [2],[4],[6],[8],[12],[11]

 

ЛЕКЦІЯ (2 год.)

Тема 2. Економічна інформація і засоби її формалізованого опису.

  1. Сутність та особливості фінансової інформації.

  2. Фінансово-кредитна інформація як об"єкт автоматизованої обробки.

  3. Структуризація фінансової  інформації.

  4. Формалізоване подання фінансової інформації.

  5. Подання фінансової інформації на носіях.

  6. Класифікація фінансової інформації: поняття та основні системи класифікації; класифікатори економічної інформації.

  7. Кодування фінансової інформації: основні методи кодування; розробка кодів, методи контролю їх правильності.

Література: [1],[4],[5],[7],[9],[12]

 

ЛЕКЦІЯ (2 год.)

Тема 3. Організаційно-методичні основи створення і функціонування систем управління фінансами.

  1. Поняття інформаційної системи та її склад.

  2. Стадії та етапи розробки

  3. Організація робіт, спрямованих на створення та впровадження інформаційних систем.

  4. Організація автоматизованих інформаційних систем фінансових установ

  5. Принципи побудови та використання інформаційних систем у фінансово-кредитних установах.

  6. Функціональна та забезпечувальна частини. Компоненти системи

Література: [1],[4],[5],[7],[6],[12],[3],[10]

 

ЛЕКЦІЯ (2 год.)

Тема 4. Організація інформаційних баз систем обробки економічної інформації.

  1. Інформаційне забезпечення автоматизованої інформаційної системи

  2. Структура інформаційного забезпечення автоматизованої інформаційної системи

  3. Організація баз даних автоматизованої інформаційної системи

  4. Ресурси баз даних

  5. Моделювання елементів економічної інформації. Моделі даних: ієрархічна, сіткова, реляційна.

  6. Етапи проектування баз даних

Література: [1],[4],[5],[7],[9],[8],[3],[10]

 

ЛЕКЦІЯ (2 год.)

Тема 5. Інформаційні технології оброблення економічної інформації. 

  1. Інформаційна технологія та, її місце в інформаційній системі

  2. Сутність технологічного забезпечення та його місце в автоматизованій інформаційній системі

  3. Вплив параметрів задач АІС на оброблення фінансової  інформації

  4. Режими оброблення інформації та їх вплив на інформаційну технологію

  5. Методологічні особливості IT в різних умовах використання обчислювальної техніки

  6. Класифікація інформаційних технологій

  7. Характеристика забезпечуючих інформаційних технологій

  8. Характеристика функціональних інформаційних технологій

  9. Характеристика мережевих інформаційних технологій

  10. Характеристика розподілених технологій обробки та збереження даних

  11. Технологія сховищ даних

  12. Методологічні основи проектування технології оброблення інформації в Intranet-системах

Література: [1],[4],[5],[7],[9],[12]

 

Змістовний модуль 2 «Інформаційні системи в бюджетних установах»

ЛЕКЦІЯ (2 год.)

Тема 6.  Автоматизована система фінансових розрахунків.

  1. Загальна характеристика систем

  2. Склад функціональної частини

  3. Інформаційне забезпечення

  4. Особливості інформаційних систем у фінансових і банківських установах

  5. Принципи створення і функціонування інформаційних систем у фінансових і банківських установах

  6. Автоматизоване робоче місця фінансиста як частина банківської інформаційної системи

Література: [1],[4],[5],[7],[9],[12],[3],[10]

 

ЛЕКЦІЯ (2 год.)

Тема 7.  Автоматизація оброблення інформації в податковій службі

  1. Характеристика системи

  2. Організація автоматизованої інформаційно-аналітичної системи

  3. Інформаційне забезпечення, інформаційна база

  4. Напрямки модернізації і розвитку АІС податкової служби.

Самостійна робота – 6 год.

Перелік питань до самостійної роботи:

  1. Ознайомитись з принципами роботи програмного комплексу «Податки».

  2. Корпоративна мережа податкової системи України.

  3. Загальна характеристика АРМів, що працюють в системі податкової служби України.

  4. Робота над рефератом.

 

Лабораторні роботи – 4 год.

Лабораторна робота1

Тема: Організація роботи АРМ податкового інспе

Організація інформаційної бази для систем менеджменту

  1. Поняття про структури і бази даних.

  2. Модель предметної області і схеми даних.

  3. Семантичний підхід до побудови баз даних.

  4. Відношення і типи відношень.

  5. Моделі даних і структури баз даних.

  6. Організація і параметри наборів даних.

  7. Реляційна модель даних та її ознаки.

  8. Поняття про SQL.

Практичні роботи

  1. Аналіз предметної області. Створення інфологічної моделі предметної області.

  2. Створення даталогічної моделі предметної області.

  3. Реалізація схеми даталогічної моделі засобами MS Access. Таблиці.

  4. Багатотабличні БД. Створення схеми даних у MS Access.

  5. Створення підсхем даних засобами MS Access. Прості запити.

  6. Обробка даних засобами MS Access. Запити з обчисленнями.

  7. Використання вбудованих функцій MS Access для обробки даних. Фінансові функції.

  8. Оперативне фільтрування даних. Запити з параметрами MS Access.

  9. Використання електронних таблиць для обробки баз даних. Фінансові функції електронних таблиць MS Excel.

  10. Способи використання зовнішніх даних в базах даних MS Access.

Інформаційна система підтримки прийняття рішень для управління

1. Інформаційно-аналітичні технології сучасних систем менеджменту

2. Проблеми інтелектуалізації систем менеджменту та основні принципи їх створення

3. Системы поддержки принятия решений

4. Сучасні вітчизняні та закордонні фірми-розробники інформаційних систем менеджменту

5. Знакомство с компьютерными менеджерскими системами как с классом программного обеспечения

 

Менеджерские системы и проблемы управления организациями

1. Функціональні підсистеми

2. Інформаційні технології підтримки взаємопов’язаних комплексів у логістичних системах управління

3. Коммуникации

4. Маркетинг.

 

Основные понятия моделирования организаций

Моделирование инвестиционной деятельности.

Моделирование операционной деятельности. Сбыт

Моделирование структуры персонала организации.

Алгоритмы исследования капитала организации.    

Моделі фінансового планування.

Методы и алгоритмы анализа результатов моделирования деятельности организации.

         

ЗМІСТ ДИСЦИПЛІНИ ЗА ТЕМАМИ

Тема 1. Інформаційні системи та їх роль у менеджменті

Поняття і мета створення  ІСМ. Основні етапи створення інформаційних систем менеджменту. Класифікація інформаційних систем. Структура інформаційних систем менеджменту,  функціональна та забезпечувальна частина. Характеристика складових інформаційних систем менеджменту. Перспективні засоби і напрями розвитку інформаційних систем менеджменту для підприємств різних напрямків діяльності .

Самостійна робота

  • Доповнити конспект лекції матеріалами з літературних джерел.

  • Робота на ПК для закріплення набутих вмінь і навичок

 

Тема 2. Концептуальні основи інформаційних систем у менеджменті

Сутність і принципи створення сучасних інформаційних систем. Системний підхід та процеси інтеграції компонентів ІСМ. Сценарії функціонування інформаційних систем. Підходи до проектування та технологічні процеси розроблення проектних рішень. Процесні підходи до побудови ІСМ. Розподілена обробка та розподілені бази даних. Постановка та алгоритмізація задач менеджменту.

Самостійна робота

  • Підготовка до виконання практичного завдання.

  • Робота на ПК для закріплення набутих вмінь і навичок

 

Тема 3. Інформаційні технології та технологічні процеси оброблення інформації, пов’язаної з менеджментом

Основні поняття та класифікація інформаційних технологій. Узагальнені характеристики найбільш поширених інформаційних технологій.

Діалогові інформаційні технології та стандарти інтерфейсу. Типові технологічні операції та їх виконання в інформаційних системах. Технологічні процеси оброблення інформації. Перспективна інформаційна технологія CALS як основа проектування інформаційних систем.

Концептуальні основи CASE-технологій та їх застосування в інформаційних  системах. Основні підходи та прийоми роботи користувача.

Сучасні інформаційні технології Workflow в системах менеджменту. Основні підходи та технології їх застосування в менеджменті.

Самостійна робота

  • Підготовка до виконання практичного завдання.

  • Оформлення протоколу виконання завдання.

  • Робота над рефератом за обраною темою.

 

Тема 4. Організація інформаційної бази для систем менеджменту

Поняття, класифікація та склад автоматизованих баз даних. Основні технології їх створення стосовно різних процесів управління.  Поняття про  сховища даних, архітектура, моделі та основи їх створення. Побудова логічної моделі даних. Об'єктно-орієнтоване програмування.

Самостійна робота

  • Підготовка до виконання практичного завдання.

  • Оформлення протоколу виконання завдання.

  • Робота над рефератом за обраною темою.

 

Тема 5. Інформаційна система виробничого менеджменту

Функціонально-технологічна структура системи управління виробництвом. Автоматизація технічної підготовки виробництва, включаючи  системи автоматизованого проектування. Комп’ютерні системи стратегічного менеджменту. Інформаційні системи оперативного управління виробництвом на підприємстві, постановки та алгоритми розв’язання задач, інформаційні зв’язки та комп’ютерна технологія обробки даних. Системи автоматизованого управління технологічними процесами.

Самостійна робота

  • Доповнити конспект лекції матеріалами з літературних джерел.

  • Робота на ПК для закріплення набутих вмінь і навичок.

  • Оформлення протоколу виконання завдання.

 

Тема 6. Системи управління корпоративними бізнес-процесами та розвиток інформаційних систем менеджменту на сучасному ринку інформаційних технологій

Системи управління R/3 та BAAN: структура, функціональні можливості, бізнес-моделювання, інтерфейси взаємодії із зовнішніми системами.

Система управління підприємством AXAPTA. Управління виробництвом та керування взаємовідносинами з клієнтами.

Система управління фінансами та бізнесом. Інформаційна система фінансового моделювання та аналізу фінансового стану.

Інтегрована система управління ГАЛАКТИКА. Основні принципи проектування, модулі системи, їх взаємозв’язки. Інформаційне наповнення системи.

Самостійна робота

  • Підготовка до виконання практичного завдання.

  • Оформлення протоколу виконання завдання.

  • Робота над рефератом за обраною темою.

 

Тема 7. Інформаційна система підтримки прийняття рішень для  управління

Комп’ютерна підтримка прийняття рішень вибору продукції та формування цін. Інформаційні моделі для підтримки прийняття рішень з вибору асортименту продукції. Імітаційні моделі та інформаційні технології в системах прийняття рішень. Інтелектуальні системи прийняття рішень.

Самостійна робота

  • Доповнити конспект лекції матеріалами з літературних джерел.

  • Робота на ПК для закріплення набутих вмінь і навичок.

  • Оформлення протоколу виконання завдання.

 

Тема 8. Інформаційно-аналітичні технології сучасних систем менеджменту

Моделі та технології  OLAP в системах оперативного аналітичного оброблення даних. Інформаційно-аналітичні системи на прикладі систем  фінансового управління. Інформаційно-аналітичні системи виробничого управління. Інформаційно-аналітичні системи управління логістичними процесами. Методи вирішення завдань управління менеджерами різних рівнів та призначення.

Самостійна робота

  • Підготовка до виконання практичного завдання.

  • Скласти звіт про виконання лабораторної роботи.

  • Робота на ПК для закріплення набутих вмінь і навичок

 

Тема 9. Проблеми інтелектуалізації систем менеджменту та основні принципи їх створення

Віртуальні підприємства в сучасному менеджменті. Моделі та інформаційні технології вибору партнерів віртуальних підприємств. Організація та функціонування.

Застосування віртуальних технологій у сучасному менеджменті. Мультиагентні системи та програмні продукти їх підтримки. Експертні системи менеджменту та їх проектування.

Самостійна робота

  • Підготовка до виконання практичного завдання.

  • Оформлення протоколу виконання завдання.

  • Робота над рефератом за обраною темою.

 

Тема 10. Інформаційні технології підтримки взаємопов’язаних комплексів у логістичних системах управління

Поняття інформаційної логістичної системи. Основні компоненти та їх структура. Функціональні модулі та їх проектування в умовах бізнес-процесів та їх реінжинірингу. Моделі та технології підтримки сучасних інформаційних систем логістики. Системи планування ресурсів, синхронізованого з покупцем CSRP: основні поняття та функціональні модулі. Основні фірми-розробники таких систем та їх порівняльний аналіз.

Самостійна робота

  • Доповнити конспект лекції матеріалами з літературних джерел.

  • Робота на ПК для закріплення набутих вмінь і навичок.

  • Оформлення протоколу виконання завдання.

 

Тема 11. Сучасні вітчизняні та закордонні фірми-розробники інформаційних систем менеджменту

Розвиток інформаційних систем для управління організацією. Аналітичний огляд та порівняльна характеристика сучасних вітчизняних систем менеджменту та систем світового рівня. Основні сучасні вітчизняні та закордонні інформаційні технології фірм-розробників інформаційних систем менеджменту. Тенденції розвитку інформаційних систем на вітчизняних підприємствах.

Самостійна робота

  • Доповнити конспект лекції матеріалами з літературних джерел.

  • Робота на ПК для закріплення набутих вмінь і навичок.

  • Оформлення протоколу виконання завдання.

 

ТЕМАТИКА ТА ПЛАНИ ЛАБОРАТОРНИХ ЗАНЯТЬ

Для ґрунтовного засвоєння курсу, формування практичних навичок програмою курсу передбачені лабораторні завдання. Лабораторне завдання виконується студентом самостійно в класі, обладнаному комп’ютерами, що мають підключення до та необхідне програмне забезпечення. Результати виконання завдань по кожному лабораторному завданню оформляються у вигляді звіту та здаються на перевірку викладачеві. Після перевірки викладачем студент має доопрацювати роботи, якщо це необхідно, та захистити її. Захист проводиться у формі співбесіди студента з викладачем та може здійснюватись під час проведення лабораторних занять, чи під час планових консультацій. На захисті студент повинен продемонструвати знання фактичного матеріалу з теми, самостійність виконання завдань, а також уміння використовувати отримані знання на практиці. Система оцінювання виконання та захисту лабораторних робіт чотирибальна (відмінно, добре, задовільно та незадовільно).

Лабораторна робота №1. Тема. Функціональні можливості інтегрованої системи „Галактики”

Завдання

1. Ознайомитись з основними підсистемами інтегрованої системи „Галактика” та основними виконуваними функціями.

2. Провести загальносистемне настроювання системи „Галактика”, провести реєстрацію  умовного підприємства в системі.

3. Ознайомитися з користувацьким інтерфейсом системи. Відкрити розрахунковий рахунок в банку, настроїти параметри виробництва, податків, рахунків-фактур.

Література: [1,2, 3. 8, 15, www.galaktika.ru]

 

Лабораторна робота №2. Тема. Організація інформаційної бази системи. Оброблення економічної та виробничої інформації

Завдання

  1. При створенні інформаційної бази виконати такі дії: провести формалізацію даних на запропонованому прикладі, вибрати форму первинного документу та машинного носія.

  2. Здійснити вибір способів і засобів фіксування даних у первинних документах.

  3. Розробити форми вихідних документів та визначити і розробити логічну структуру бази даних. 

  4. Навести організаційну схему раціонального документообігу.

Література: [1,2, 3. 8, 15, www.galaktika.ru]

 

Лабораторна робота №3. Тема. Розробка інформаційної бази на прикладі системи „Галактика”

Завдання

1. На запропонованому прикладі заповнити базу даних (довідників) у системі „Галактика”: організації та банки; підрозділи, склади; інфраструктура складу; ресурси зберігання; каталог матеріальних цінностей; партії товарів; каталог груп податків; послуги; комплекти послуг; матеріально-відповідальні особи; довірчі особи; штрафи; податки; доходи; курси валют.

2. За результатами першого пункту представити звіт про створену інформаційну базу системи.

Література: [1,2, 3. 8, 15, www.galaktika.ru]

 

Лабораторна робота №4. Тема. Розробка системи обліку основних засобів на підприємстві

Завдання

1. Підготувати дані для проведення системи обліку основних засобів на підприємстві за допомогою системи „Галактика”.

2. Створити систему ведення інвентарних карток основних засобів.

3. Виконати процедуру обліку основних засобів.

4. Провести розрахунки амортизації та зносу та переобліку основних засобів.

Література: [1,2, 3. 8, 15]

 

Лабораторна робота № 5. Тема. Розробка системи бухгалтерського обліку на підприємстві за допомогою системи „Галактика”

Завдання

1. Провести процедуру заповнення платіжних документів;

2. Виконати процедуру отримання звітних вихідних форм по синтетичним рахункам фінансово-розрахункових операцій; виконати операцію з валютою.

3. Оформити та виконати процедуру ведення журналів-ордерів, звітних форм та виконання процедури виконання електронних розрахунків.

Література: [1,2, 3. 8, 15]

 

Лабораторна робота №6. Тема. Комерційні програмні системи управління підприємством

Завдання

  1. Зайти на сайт (корпоративні системи) та знайти характеристики системи R/3 та BAAN.

  2. Використовуючи матеріали сайту, зробити огляд основних характеристик та принципів праці систем R/3 та BAAN.

  3. Ознайомитись з сервісною програмою Early Watch Alert.

  4.  Ознайомитись з інструментальним засобом розроблення прикладних програм АВАР/4 (CASE-система).

  5. Зробити звіт про інформаційне середовище R/3.

Література: [1,2, 3. 8, 15]

 

Лабораторна робота №7. Тема. Функціональні модулі сучасних програмних систем

Завдання

  1. Розкрити суть та зміст модуля фінансового менеджменту.

  2. Дати характеристику фінансових аспектів діяльності підприємств та податкового обліку. Дати приклади формування зовнішньої та внутрішньої звітності.

  3. Розкрити суть та зміст модуля збуту. Розробити організаційну схему обліку збуту продукції та підготувати звітність для менеджерів відділу збуту.

Література: [1,2, 3. 8, 15]

 

Лабораторна робота №8. Тема. Аналіз предметної області. Створення інфологічної моделі предметної області

Завдання

  1. Провести на запропонованому прикладі семантичний опис предметної області.

  2. Провести виділення об’єктів предметної області.

  3. Провести інформаційний опис об’єктів предметної області.

  4. Встановити відношення між об’єктами предметної області.

Література: [4,38,39]


Лабораторна робота №9. Тема. Використання вбудованих функцій MS Access для обробки даних. Фінансові функції

Завдання

1. В середовищіMS Access ознайомитись з технологією та використанням функцій.

2. Визначити категорії вбудованих функцій MS Access та фінансові функції.

3. Використати фінансові функції для проведення фінансових операцій.

Література: [4,38,39]

 

Лабораторна робота №10. Тема. Використання електронних таблиць для обробки баз даних. Фінансові функції електронних таблиць MS Еxcel

Завдання

  1. На запропонованому прикладі провести експорт даних з MS Access.

  2. Провести обробку таблиць MS Access в MS Еxcel.

  3. Виконати фінансові функції MS Еxcel.

  4. Порівняти фінансові функції MS Access та MS Еxcel.

Література: [4,38,39]

 

ВКАЗІВКИ ДО САМОСТІЙНОЇ РОБОТИ СТУДЕНТІВ

Самостійна робота допомагає студентам максимально ефективно використати навчальний час, виробити навички самостійного вивчення окремих питань, зосередити увагу на фаховій літературі, сформувати власну точку зору для самостійного вирішення проблем проектування інформаційних систем у менеджменті. Працюючи самостійно, студент повинен вивчити елементи створення інформаційних систем, основні положення, вміти створювати математичні моделі, а також вміти впроваджувати інформаційні технології в процесах менеджменту.

Самостійна робота студентів проводиться за такими формами:

  1. Опрацювання лекційного матеріалу та його засвоєння.

  2. Підготовка до семінарських занять з теоретичних проблем курсу.

  3. Підготовка до виконання контрольних робіт студентами за основними розділами курсу, вказаних у планах семінарських занять.

  4. Підготовка до практичних занять з питань створення інформаційних систем. Зміст таких завдань готується викладачем.

  5. Підготовка студентів до екзаменів.

 

КОНТРОЛЬНІ ПИТАННЯ

  1. Роль інформаційних систем у сучасному менеджменті.

  2. Глобальне інформаційне суспільство.

  3. Поняття про інформаційні системи.

  4. Основні ресурси інформаційних систем.

  5. Типи інформаційних систем.

  6. Системний підхід до планування інформаційних систем менеджменту.

  7. Функціональні модулі інтегрованих систем управління. Основна ідея створення інтегрованих систем.

  8. Функціональне забезпечення системи ПАРУС в умовах автоматизації бізнес-процесів.

  9. Поняття масштабованості, модульності та відкритості інформаційних систем менеджменту.

  10. Інформаційні технології підтримки взаємопов’язаних комплексів у логістичних системах управління.

  11. Простір рішень для електронної комерції в Internet.

  12. Поняття інтероперабельних систем.

  13. Сучасні вітчизняні та закордонні фірми-розробники інформаційних систем менеджменту.

  14. Аналіз сучасних корпоративних інформаційних систем, які пропонуються на ринку програмного забезпечення.

  15. Розвиток інформаційних систем для управління організацією.

  16. Методологія MRP та  MRP II. Перспективи їх розвитку.

  17. Тенденції розвитку інформаційних систем на вітчизняних підприємствах.

  18. Нове системне проектування бізнес-процесів, реінжиніринг як засіб ефективності управління.

  19. Складові та джерела нового системного проектування.

  20. Структура організації регламентованої інформації.

  21. Етапи формування регламентуючої інформації.

  22. Характеристика та основні принципи інформаційних систем підтримки процесів прийняття рішень в економічній діяльності. Основні функціональні модулі.

  23. Поняття про корпоративні системи менеджменту. Етапи їх створення.

  24. Основні принципи створення автоматизованих систем управління акціонерних підприємств.

  25. Функціональні модулі автоматизованих систем управління.

  26. Поняття системи управління. Основні функціональні модулі для управління підприємством.

  27. Поняття та основні принципи праці в Internet.

  28. Internet як метод та технологія маркетингу.

  29. Основи систем класу ERP II.

  30. Інформаційна технологія CALS  як основа проектування інформаційних систем.

  31. Концептуальні основи CASE - технології та її застосування в інформаційних технологіях.

  32. Інформаційна система виробничого менеджменту: основні завдання автоматизації на всіх рівнях управління.

  33. Характеристика технології оперативного аналітичного оброблення даних OLAP.

  34. Основні модулі та характеристика комплексної інформаційної системи управління підприємствами ( IT-Підприємством ).

  35. Структура і функції автоматизованого комплексу „ Галактика ”.

  36. Комплексна система управління ресурсами підприємства BAAN: функціональні модулі та технології підтримки.

  37. Інтегрована ERP-система AXAPTA: функціональні модулі та технології підтримки.

  38. Структура і функції автоматизованого комплексу 1С-Підприємство.

  39. Поняття про сховище даних в інформаційних системах менеджменту.

  40. Віртуальні підприємства в сучасному менеджменті.

  41. Застосування віртуальних технологій в сучасному менеджменті.

  42. Характеристика підходів до проектування інформаційних систем менеджменту.

  43. Принципи створення динамічних інформаційних систем менеджменту.

  44. Системи планування ресурсів, синхронізованого з покупцем CSRP: основні поняття та функціональні модулі.

  45. Інформаційне забезпечення системи управління взаємовідносинами з клієнтами.

  46. Інформаційне забезпечення системи планування ресурсів.

  47. Призначення та необхідність бізнес-процесного моделювання підприємств ринкової економіки.

  48. Автоматизація основних управлінських функцій: планування, організація, облік, контроль, координація.

  49. Поняття бізнес-процесу та його реінжинірингу в інформаційних системах менеджменту.

  50. Порівняльна характеристика реляційних та об’єктних СУБД при проектуванні інформаційних систем.

  51. Основні стратегічні напрями проектування систем баз даних для інформаційних систем менеджменту.

  52. Основні вимоги до СУБД та сучасні підходи до їх створення.

  53. Призначення та функції інформаційної логістичної системи.

  54. Поняття про інформаційну логістику та основні функціональні модулі.

  55. Технології реалізацій інформаційної логістики та їх порівняльний аналіз.

  56. Можливості інформаційної системи маркетингу та основні принципи створення.

  57. Класифікація інформаційних моделей маркетингу.

  58. Модель оптимального вибору виробничої програми партнерів з використанням апарату лінійного програмування.

  59. Основні принципи проектування систем управління фінансовими потоками підприємства.

  60. Сучасні інформаційні технології управління фінансовими потоками. Поняття про віртуальні технології. 

  61. Інформаційні моделі планування надходжень та витрат грошових засобів.

  62. Економіко-математичні моделі прогнозування надходжень та витрат грошових засобів.

  63. Поняття про імітаційну модель грошових потоків та автоматизовані технології її реалізації.

  64. Проблеми інтелектуалізації систем менеджменту та основні принципи їх створення.

ПИТАННЯ ДО ЗАЛІКУ та ІСПИТУ

  • Принципи управління сучасними організаціями.

  • Глобальне інформаційне суспільство.

  • Поняття про інформацію.

  • Поняття про інформаційні системи.

  • Класифікація інформаційних систем.

  • Концепція розвитку та проектування інформаційних систем.

  • Необхідність створення єдиної інформаційної системи.

  • Тенденції розвитку інформаційних систем.

  • Етапи розвитку інформаційної системи в менеджменті.

  • Інформаційні системи сучасного підприємства.

  • Функції головних блоків інформаційної системи підприємства.

  • Функціональні модулі інтегрованих систем управління. Основна ідея створення інтегрованих систем.

  • Функціональне забезпечення корпоративних систем в умовах автоматизації бізнес-процесів.

  • Поняття масштабованості, модульності та відкритості інформаційних систем менеджменту.

  • Основні характеристики економічних моделей для електронної комерції.

  • Простір рішень для електронної комерції в Internet.

  • Бізнес та Internet.

  • Роль Internet у діяльності сучасних компаній.

  • Поняття та основні принципи праці в Internet

  • Internet як метод та технологія маркетингу

  • Поняття інтероперабельних систем

  • Сучасні вітчизняні та закордонні фірми-розробники інформаційних систем менеджменту

  • Розвиток інформаційних систем для управління організацією: системи світового рівня та вітчизняні системи.

  • Основне призначення системи безпеки та контролю інформаційних систем.

  • Тенденції розвитку інформаційних систем на вітчизняних підприємствах

  • Нове системне проектування бізнес-процесів, реінжиніринг як засіб ефективності управління

  • Складові та джерела нового системного проектування.

  • Структура організації регламентованої інформації.

  • Етапи формування регламентуючої інформації.

  • Характеристика та основні принципи інформаційних систем підтримки процесів прийняття рішень в економічній діяльності. Основні функціональні модулі.

  • Поняття про корпоративні системи менеджменту. Етапи їх створення.

  • Методологія MRP та MRP II. Перспективи їх розвитку.

  • Основи систем класу ERP II

  • Основні принципи створення автоматизованих систем управління акціонерних підприємств.

  • Функціональні модулі автоматизованих систем управління.

  • Поняття про систему управління. Основні функціональні модулі для управління підприємством.

  • Інформаційна технологія CALS як основа проектування інформаційних систем.

  • Концептуальні основи CASE - технології та її застосування в інформаційних технологіях.

  • Інформаційна система виробничого менеджменту: основні задачі автоматизації на всіх рівнях управління.

  • Характеристика технології оперативного аналітичного оброблення даних OLAP.

  • Основі модулі та характеристика комплексної інформаційної системи управління підприємствами на прикладі системи IT - Підприємство.

  • Структура і функції автоматизованого комплексу „Галактика”.

  • Комплексна система управління ресурсами підприємства BAAN: функціональні модулі та технології підтримки.

  • Інтегрована ERP-система AXAPTA: функціональні модулі та технології підтримки.

  • Структура і функції автоматизованого комплексу 1С-Підприємство.

  • Поняття про сховище даних в інформаційних системах менеджменту.

  • Віртуальні підприємства в сучасному менеджменті. Основні підходи до їх проектування.

  • Застосування віртуальних технологій в сучасному менеджменті.

  • Характеристика підходів до системного проектування інформаційних систем менеджменту.

  • Принципи створення динамічних інформаційних систем менеджменту.

  • Системи планування ресурсів, синхронізованого з покупцем CSRP: основні поняття та функціональні модулі.

  • Інформаційне забезпечення системи управління взаємовідносинами з клієнтами.

  • Інформаційне забезпечення системи планування ресурсів.

  • Призначення та необхідність бізнес - процесного моделювання підприємств ринкової економіки.

  • Поняття бізнес-процесу та його реінжинірингу в інформаційних системах менеджменту.

  • Сутність і компоненти систем підтримки прийняття рішень.

  • Види експертних систем.

  • Сучасний погляд на системи штучного інтелекту.

  • Основні вимоги до СУБД та сучасні підходи до їх створення.

  • Порівняльна характеристика реляційних та об’єктних СУБД при проектуванні інформаційних систем.

  • Призначення та функції інформаційної логістичної системи.

  • Інформаційні технології підтримки взаємопов’язаних комплексів у логістичних системах управління.

  • Управління ланцюгом постачальників.

  • Поняття про інформаційну логістику та основні функціональні модулі.

  • Технології реалізацій інформаційної логістики та їх порівняльний аналіз.

  • Можливості інформаційної системи маркетингу та основні принципи створення.

  • Класифікація інформаційних моделей маркетингу.

  • Модель оптимального вибору виробничої програми партнерів для з використанням  апарату лінійного програмування.

  • Основні принципи проектування систем управління фінансовими потоками підприємства.

  • Сучасні інформаційні технології управління фінансовими потоками. Поняття про віртуальні технології.

  • Інформаційні моделі планування надходжень та витрат грошових засобів.

  • Економіко-математичні моделі прогнозування надходжень та витрат грошових засобів.

  • Поняття про імітаційну модель грошових потоків та автоматизовані технології її реалізації.

  • Проблеми інтелектуалізації систем менеджменту та основні принципи їх створення.

 

Тема 1. Менеджерские системы и проблемы управления организациями.

Назначение, общие возможности, цели создания и принципы организации менеджерских систем. Элементы организаций и процессы управления ими. Функции управления. Обеспечение эффективности деятельности организации. Процессы и элементы управления организацией. Функциональная структура организаций. Информация в организациях. Информационные потоки. Информация для построения моделей принятия решений. Общие понятия о базах данных (БД).

 

Тема 2. Основные понятия моделирования организаций.

Модель, алгоритм. Этапы моделирования. Вербально-информационное описание организаций. Графические модели состава и структуры организации. Иерархическая структура “Сети". Математические модели: статические, динамические, имитационные. Математическое описание динамических  систем. Системы с управлением. Общие принципы системного анализа в менеджменте: декомпозиция и агрегирование.

 

Тема 3. Организация.   Организация взаимодействия и полномочия.

Организация взаимодействия (делегирование, ответственность, власть, полномочия). Линейные и штабные полномочия. Принципы организации. Этапы организационного управления. Функциональная оргструктура. Дивизиональная оргструктура. Оргструктуры фирм, которые действуют на международных рынках. Адаптивные структуры. Функции совета директоров и президента. Признаки структурирования. Централизованные организации, их характеристики. Методы интеграции структуры. Описание иерархической системы управления

 

Тема 4. Коммуникации

Элементы и этапы коммуникационного процесса. Процесс коммуникации в организациях. Межличностные коммуникации. Преграды в организационных коммуникациях и пути их улучшения

 

Тема 5. Знакомство с компьютерными менеджерскими системами как с классом программного обеспечения.

Общие и специфические характеристики информационных систем в менеджменте. Краткий обзор современной ситуации в менеджерских системах.

 

Тема 6. Окружающая среда функционирования организации.

Основная и экспортная валюты. Обменный курс валют и тенденции его изменения (инфляция национальной валюты). Задержка платежей при расчетах внутри страны и за рубежом. Налоговая среда. Инфляция для всех поступлений и затрат. Затраты на выплату процентов по банковским кредитам.

 

Тема 7. Моделирование инвестиционной  деятельности.

Организационные затраты подготовительного периода функционирования организации. Затраты на приобретение и создание активов (земля , здания,оборудование). Затраты на подготовку производства. Структура активов, налогооблажение и амортизация.

 

Тема 8.Моделирование операционной деятельности. Сбыт.

Продукты и услуги. Стратегии и условия продаж. Объем сбыта.

 

Тема 9. Маркетинг.

Исследования рынка. Реклама. Продвижение продукции (услуг) на рынок. Стимулирование впроса. Послепродажное обслуживание. Транспортировка продукции.

 

 Тема 10. Моделированиеструктуры персонала организации.

Должности, количество и условия оплаты административно-управленческого и производственного персонала, сотрудников службы маркетинга...

 

Тема 11. Алгоритмы исследования капитала организации.

Стратегия формирования капитала организации по отдельным проектам. Объемы и условия привлечения акционерного и заемного капталов. Прибыль и ее использование. Объему и условия размещения на депозит, вкладывание в альтернативные проекты. Дивиденды и стратегия их выплаты.

 

Тема 12. Финансовое планирование.

Отчет о прибылях и убытках. Балансовые ведомости. Денежные потоки. (Cash-Flow). Показатели эффективности. Рентабельность (ROLs). Платежеспособность и ликвидность. Эффективность инвестиций (PB, PI, NPV, IRR).

 

Тема 13. Методы и алгоритмы анализа результатов моделирования деятельности организации.

Контроль процесса реализации проекта. Финансовые показатели. Эффективность инвестиций. Доходы участников. Анализ чувствительности.

 

Тема 14. Системы поддержки принятия решений.

Технологии создания СППР. Структура интеллектуальных СППР, технологии, сцены, сценарии. Локальные вычислительные сети и их использование в информационных системах (ИС). Глобальные компьютерные сети и их использование в ИС. Электронная почта и ее использование  ИС. Офисные ИС, стадии компьютеризации офиса. Интернет, интранет и их использование в ИС.

 

КОНТРОЛЬНЫЕ ВОПРОСЫ

  1. С какой целью и по каким причинам в финансово-экономических информационных системах оперируют двумя валютами?

  2. Тенденции изменения обменного курса валют и их учет в финансово-экономических информационных системах

  3. Как моделировать влияние задержки платежей при расчетах внутри страны и за рубежом на оборотные средства предприятия.

  4. Как учитывается налоговая среда в менеджерских информационных системах.

  5. Как вводятся параметры для учета влияния инфляции для всех поступлений и затрат.

  6. Как учитываются  затраты на выплату процентов по банковским кредитам.

  7. Каково основное назначение плана инвестиций.

  8. Что такое оорганизационные затраты подготовительного периода функционирования организации.

  9. Как учитываются затраты на приобретение и создание активов (земля , здания, оборудование) в менеджерских системах.

  10. Как моделируются затраты на подготовку производства.

  11. Как описать и ввести структуру активов организации.

  12. Как вводятся условия налогообложения и амортизации.

  13. Для чего предназначен сетевой график проекта функционирования организации.

  14. Для чего предназначен план сбыта в процессе управления организацией.

  15. Как вводятся данные о перечне реализуемых продуктах и услугах.

  16. Каковы принципы учета объемов сбыта в управлении организацией.

  17. Каково основное назначение плана маркетинга.

  18. Для чего проводятся исследования рынка.

  19. Какие Вам известны методы продвижения продукции (услуг) на рынок.

  20. Для каких целей необходимо стимулирование спроса и учет его при управлении проектом.

  21. Как вводятся затраты на послепродажное обслуживание.

  22. Как вводятся данные о затратах на транспортировку продукции.

  23. Для чего предназначен план производства.

  24. Как вводятся данные о прямых производственных издержках (сырье, материалы, комплектующие изделия, сдельная и повременная заработная плата).

  25. В чем суть  стратегии закупок (время и объемы).

  26. В чем суть  общих (постоянных) производственных издержек.

  27. Какие основные параметры   по структуре и персоналу организации.

  28. Как моделируется капитал организации и его составные части.

  29. Как вводятся данные об объемах и условиях привлечения акционерного и заемного капталов.

  30. Каковы основные варианты использования прибыли и их характеристики.

  31. Как вводятся данные о принципах выплаты дивидендов.

  32. Какие характеристики финансового плана считаются основными.

  33. Каковы основные пункты содержания отчета о прибылях и убытках.

  34. Структура балансовых ведомостей.

  35. Что характеризует план денежных потоков.

  36. Какие основные показатели характеризуют эффективность работы организации.

  37. Что такое рентабельность?

  38. Каковы основные характеристики платежеспособности организации.

  39. Что такое ликвидность.

  40. По каким характеристикам оценивается эффективность организации.

  41. Что такое чувствительность проекта работы организации.

  42. Как проводится анализ чувствительности проекта и определяется степень влияния ключевцх факторов на финансовые результаты проекта.

  

ТЕМЫ САМОСТОЯТЕЛЬНЫХ РАБОТ

1. Общая информация о функционирования организации и настройка программной среды.

Цель самостоятельной работы – закрепить навыки:

  • Структурирования общей информации о функционирования организации;

  • Ввода общих данных организации

 

Справочный материал

Тема 2. Основные понятия моделирования организаций.

2. Среды функционирования организации.

Цель самостоятельной работы – закрепить навыки:

  • Структурирования  информации о среде функционирования организации;

  • Освоение диалога ввода  данных окружающей среды работы организации

Справочный материал

Тема 6. Окружающая среда функционирования организации.

3. План инвестиций.

Цель самостоятельной работы – закрепить навыки:

  • Структурирования  информации о затратах подготовительного периода;
  • Освоение структуры активов организации

Справочный материал

Тема 7. Моделирование инвестиционной деятельности.

4. План сбыта.

Цель самостоятельной работы – закрепить навыки:

  • Структурирования  информации о параметрах плана сбыта;

  • Освоение учета сбыта готовой продукции и услуг

Справочный материал

Тема 8. Моделирование операционной деятельности. Сбыт.

 

5. План маркетинга.

Цель самостоятельной работы – закрепить навыки:

  • Структурирования  информации о принципах исследования рынка и параметрах исследования;

  • Освоение методов продвижения  продукции (услуг) на рынок

 

Справочный материал

Тема 9. Маркетинг.

6. Настройка параметров  блока моделирования капитала организации.

Цель самостоятельной работы – закрепить навыки:

  • Структурирования  информации о капитале организации

  • Вариантах размещения прибыли

Справочный материал

Тема 11. Алгоритмы исследования капитала организации.

 

7.  Настройка параметров  финансового плана.

Цель самостоятельной работы – закрепить навыки:

  • Структурирования  информации и ее подготовку для расчета финансового плана
  • Расчет показателей эффективности выполнения проекта

Справочный материал

Тема 12. Финансовое планирование.

 

ЛАБОРАТОРНЫЕ РАБОТЫ

Лаб. 1. Настройка программной среды для моделирования деятельности организации.

Задание:

Создать информационный блок о параметрах проекта:

  • Назначение проекта

  • Длительность проекта

  • Аннотация проекта

 

Лаб. 2. Настройка параметров  среды функционирования организации.

Задание:

Создать информационный блок данных о параметрах среды функционирования организации:

  • Обменный курс валют и тенденции его изменения(инфляция национальной валюты);

  • Налоговая среда;

Затраты на выплату процентов по банковским кредитам;

 

Лаб. 3. Настройка параметров  плана инвестиций.

Задание:

Создать информационный блок данных о параметрах инвестиционного проекта:

  • Организационные затраты подготовительного периода

  • Затраты на приобретение и создание активов (земля, здания, оборудованье);

  • Затраты на подготовку производства;

Структура активов, налогооблажение и амортизация.

 

Лаб. 4. Настройка параметров  плана сбыта.

Задание:

Создать информационный блок данных о параметрах плана сбыта:

  • Стратегии и условия продаж. Объемы продаж.

 

Лаб. 5. Настройка параметров  плана маркетинга.

Задание:

Создать информационный блок данных о затратах на:

  • Исследования рынка.

  • Реклама.

  • Продвижение продукции (услуг) на рынок. Стимулирование впроса.

  • Послепродажное обслуживание.

  • Транспортировка продукции.

 

Лаб. 6. Настройка параметров  блока моделирования капитала организации.

Задание:

Создать информационный блок данных:

  • для выбора стратегии формирования капитала;

  • Для поддержки принятия решений о использовании прибыли.

 

Лаб. 7. Настройка параметров  финансового плана.

Задание:

Создать информационный блок данных и рассчитать:

  • Отчет о прибыляхи убытках.

  • Балансовые ведомости.

  • Денежные потоки. (Cash-Flow).

  • Показатели эффективности.

  • Рентабельность (ROLs).

  • Платежеспособность и ликвидность.

  • Эффективность инвестиций (PB, PI, NPV, IRR)

 

ФОРМЫ И МЕТОДЫ ПОТОЧНОГО И ИТОГОВОГО КОНТРОЛЯ СТУДЕНТОВ

Объективность оценки знаний студентов зависит от форм и методов поточного и итогового контроля.

Формы проведения поточного контроля, их периодичность определяются рабочим планом преподавателя. Поточный контроль проводится в виде зачетов по лабораторным и самостоятельным работам.

Формы итогового семестрового контроля определяются учебным планом специальности. Для данной специальности установлен семестровый зачет по окончанию изучения дисциплины.

Шкала оценок знаний студентов.

- двухбальная («зачтено», «не зачтено») за выполнение лабораторных, самостоятельных работ и зачета.

 

Критерии оценки знаний, получения зачета.

Критерии оценки успеваемости должны отвечать учебной программе и наиболее важным требованиям  к знаниям студентов:

  1. Знание фактов, явлений. Правильное, научное и достоверное их объяснение;

  2. Владение научными терминами, понятиями, законами, методами, правилами. Умение пользоваться ими при объяснении новых фактов, решении разных вопросов и выполнении практических задач.

  3. Максимальная ясность, точность мыслей, умение отстаивать свои взгляды и защищать их.

  4. Знания должны иметь практическую значимость: использование их непосредственно на компьютере.

Все ответы должны быть полными, логичными, подтвержденными. Письменные ответы, в том числе и отчеты по лабораторным и самостоятельным работам должны быть выполнены с точным соблюдением методических указаний, инструкций, аккуратно оформлены.

СПИСОК РЕКОМЕНДОВАНОЙ ЛИТЕРАТУРЫ

  1. Браун Р., Мэзон Р., Фламгольц Э. Исследования операций: В 2-х томах. т. 2. Модели и применения. / Под ред. Дж. Моудера, С. Элмаграби. - М, 1991.

  2. Суторміна В. М., Федосов В. М., Рязанова Н. С. Фінанси зарубіжних корпорацій: Навч. посібник/ За ред. В. М. Федосова.- К, 1993

  3. Системы: декомпозиция, оптимизация и управление/ Сост. М. Сингх, А. Титли; 1986.

  4. Пономаренко О. І., Пономаренко В. О. Системні методи в економиці, менеджменті та бізнесі: Навч. посібник. К., 1995.

  5.  Глушков В. М. Основы безбумажной информатики. - М.: 1982.

  6. Саати Т., Кернс К. Аналитическое планирование. Организация систем: М.: 1991.

  7. Большие системы: моделирование организационных механизмов/ В. Н. Бурков, Б. Данев, А. К. Еналеев ИПУ.- М.: 1989.

  8. Веркор и Коронель “Квота или “сторонники изобилия”. М.: 1970.

  9. Якокка Л. Карьера менеджера: 1995.

  10.  Пономаренко О. І., Перестюк М. О., Бурим В. М. Основи математичної економіки / За ред. О. І. Пономаренка.- К., 1995.

  11.  Глухов В. В. “Основы менеджмента”-1995.

  12.  Вудкок М., Фрэнсис Д. “Раскрепощенный менеджер. Для руководителя-практика”. М.:, 1991.

  13.  Терещенко В. І. “Організація і управління. Досвід США”.- К., 1990.

  14.  Мескон М. Х., Альберт М., Хедоури Ф. Основы менеджмента.: - М.:, 1994.

  15. Курс для высшего управленческого персонала М.:, 1970.

  16. БалашовВ.Г., Ириков В.А. Технологии повышения финансового результата предприятий и корпораций. М., 2002

З повагою ІЦ “KURSOVIKS”!