Роздрукувати сторінку
Главная \ Методичні вказівки \ Методичні вказівки \ 649 Завдання до проведення самостійної роботи з курсу Інформаційні системи, НУДПСУ, Національний університет державної податкової служби України

Завдання до проведення самостійної роботи з курсу Інформаційні системи, НУДПСУ, Національний університет державної податкової служби України

« Назад

Варіант 1

1. Що таке система? Як впливає на систему зовнішнє середовище? Чому існує багато визначень системи?

2. Формула Літтла

3. Що таке мова UML?

 

Варіант 2

1. Назвіть кілька статичних і динамічних об’єктів, дій, процесів, атрибутів, подій та змінних станів для таких систем:

а) станція технічного обслуговування автомобілів;

б) магазин самообслуговування;

в) станція швидкої допомоги;

г) кафе;

д) таксомоторний парк.

2. Одноканальні системи масового обслуговування.

3. Суть методології ROOM.

 

Варіант 3

1. Яким чином динамічна поведінка системи пов’язана з поняттям стану системи?

2. Багатоканальні системи масового обслуговування.

3. Що таке метод RUP?

 

Варіант 4

1. Що розуміють під абстрактною системою?

2. Алгоритм моделювання систем масового обслуговування.

3. Для чого потрібні програмні генератори імітаційних моделей?

 

Варіант 5

1. Які рівні абстрактного опису використовуються в теорії систем?

2. Мережі систем масового обслуговування.

3. Охарактеризуйте етапи розвитку засобів імітаційного моделювання. Чи пов’язані ці етапи з розвитком комп’ютерної техніки?

 

Варіант 6

1. Що розуміють під моделлю? У яких відношеннях перебувають об'єкт моделювання та модель? Чи може система бути моделлю?

2. Поясніть, чому система типу D/D/1 за умови r = 1 працює в сталому режимі й не має черги, а система типу М/М/1 за умови r = 1 переходить у нестаціонарний режим, і черга росте до нескінченності. Що буде за умови накладення обмежень на довжину черги для системи типу М/М/1? У цьому випадку при будь-якому співвідношенні значень для інтенсивності надходження вимог l і швидкості обслуговування µ ця система працюватиме в сталому режимі. Покажіть це.

3. Мова GPSS.

 

Варіант 7

1. Наведіть приклади задач, які можна розв’язати за допомогою моделювання. В яких випадках задачі можна розв’язати лише у такий спосіб?

2. З огляду на життєві ситуації наведіть кілька прикладів, які ілюструють роботу СМО. Розгляньте такі варіанти:

а) вимоги надходять до системи обслуговування по одній;

б) вимоги надходять до системи обслуговування пакетами;

в) порядок надходження відомий заздалегідь;

г) надходження повністю випадкове;

д) джерело вимог невичерпане або обмежене;

є) існує тільки одна черга або кілька черг;

ж) час перебування в черзі обмежений;

з) обслуговування виконується у дві фази.

Назвіть для наведених вами прикладів три-п’ять важливих характеристик, які потрібно було б розрахувати або виміряти для цих систем. За яких умов можна вважати вхідний потік вимог пуасонівським?

3. Мова SIMSCRIPT.

 

Варіант 8

1. Виконайте критичний аналіз різних видів класифікацій моделей та видів моделювання. Чому неможлива єдина класифікація? Запропонуйте іншу класифікацію моделей.

2. Які складності виникають під час розрахунків мереж СМО?

3. Інтерактивний пакет для моделювання Simulink.

 

Варіант 9

1. Яку роль відіграють поняття стану та процесу в моделюванні? Опишіть роботу банку з двома касирами, до яких стоїть одна черга. Виділіть основні стани цієї системи.

2. Сформулюйте гіпотезу про баланс потоків у мережі СМО. Поясніть, як її можна використовувати під час розрахунків різних СМО.

3. Методи штучного інтелекту в імітаційному моделюванні.

 

Варіант 10

1.  Для яких цілей використовуються моделі?

2. В чому полягає процес розмітки мережі Петрі?

3. Що дає анімація імітаційної моделі для замовника та розробника. Чи завжди анімація необхідна?

 

Варіант 11

1. Подайте основні етапи створення моделей.

2. Подайте формальне визначення мереж Петрі.

3. Чому класичні методи оптимізації не можна застосовувати під час імітаційного моделювання? Які переваги надає метод висування та перевірки гіпотез для прийняття рішень?

 

Варіант 12

1. Формальні методи побудови моделей.

2. Доцільність використання імітаційного моделювання.

3. Проведіть загальний огляд методів оптимізації та проаналізуйте доцільність їх використання для прийняття рішень за результатами моделювання.

 

Варіант 13

1. В чому полягає основна ідея кібернетичного підходу?

2. Методи проектування імітаційних моделей.

3. Які проблеми виникають під час порівняння альтернативних варіантів реалізації системи за результатами моделювання. Як вирішують ці проблеми?

 

Варіант 14

1. Сформулюйте завдання ідентифікації в широкому та вузькому розумінні для задачі про водопостачання.

2. Варіантний метод.

3. Концептуальна модель персонального комп’ютера.

 

Варіант 15

1. Суть підходу – системна динаміка.

2. Ітераційний метод.

3. Подання результатів моделювання.

 

Варіант 16

1. Які підходи використовуються у динамічних моделях для зв’язку причин та наслідків?

2. Ієрархічні методи.

3. Методи прийняття рішень.

 

Варіант 17

1.  В чому суть теоретико-множинного підходу?

2. Формулювання проблеми та змістовна постановка задачі.

3. Методи оптимізації.

 

Варіант 18

1. Прокоментуйте суть кожного з принципів побудови моделей.

2. Що таке концептуальна модель?

3. Моделювання технологічного процесу ремонту та заміни обладнання.

 

Варіант 19

1. Подайте основні етапи за технологією операційного дослідження.

2. Якими параметрами імітаційної моделі можна характеризувати вибраний рівень деталізації? Чому детальніша модель дорожча? Чому вона більш стійка до змін вхідних даних?

3. Моделювання виробничої дільниці.

 

Варіант 20

1. Що таке верифікація моделі?

2. Як можна відобразити структуру імітаційної моделі? Чи залежить структура моделі від вибраних засобів моделювання?

3. Моделювання виробничих процесів.

 

Варіант 21

1. Що таке валідація моделі?

2. У чому полягають істотні відміни моделювання, орієнтованого на події та процеси? Наведіть приклади подій та процесів для СМО.

3. Моделювання процесів розподілу ресурсів.

 

Варіант 22

1. Основні характеристики систем масового обслуговування.

2. Які проблеми виникають під час розробки засобів автоматизації побудови моделей? Наведіть види цих засобів та назвіть їх переваги.

3. Моделювання процесів обслуговування.

 

Варіант 23

1. Що таке вхідний потік вимог?

2 Від чого залежить точність результатів моделювання? Проаналізуйте цю проблему, починаючи від етапу збору вхідних даних для імітаційної моделі. Як пов’язані між собою точність і адекватність моделі?

3. Моделювання процесів керування розробленням проектів.

 

Варіант 24

1. В чому полягає організація черги?

2. Що таке комп’ютерна інженерія?

3. Моделювання комп’ютерних мереж та систем.

 

Варіант 25

1. Для чого потрібні правила обслуговування вимог?

2. Що таке мова SDL?

3. Лінійні моделі. Приклади лінійних моделей.

 

Варіант 26

1. Що таке вихідний потік вимог?

2. В чому суть метода OOSE?

3. Подання результатів моделювання.

 

Варіант 27

1. Типи моделей систем масового обслуговування.

2. В чому суть метода Буча?

3. Що таке нелінійна модель? Приклади.

З повагою ІЦ “KURSOVIKS”!