Роздрукувати сторінку
Главная \ Методичні вказівки \ Методичні вказівки \ 627 Лекція на тему Діловодство з курсу Інформаційні системи та технології, НУДПСУ

Лекція на тему Діловодство з курсу Інформаційні системи та технології, НУДПСУ

« Назад

Діловодство - це діяльність, що охоплює питання документування і організації роботи з документами в процесі управлінської діяльності, а також раціональної організації і планування робочого процесу керівником, менеджером або рядовим виконавцем. Особливістю сучасного діловодства є широке застосування комп’ютерних технологій для опрацювання і друку документів згідно з вимогами діючих стандартів в даній галузі. Дотримування стандартів в роботі органів управління допомагає встановленню чіткого порядку і викоренення бюрократії.

Оволодіння прийомами раціональної роботи з документами скорочує час на їх створення, обробку і пошук.

Правильно підготовлений і оформлений документ – це свідоцтво культури виконавця.

Класифікація службових документів

Документ – це об’єкт, який містить інформацію, оформлений у потрібному порядку, має юридичну силу і відповідає діючому законодавству.

Документи класифікують за такими ознаками:

  1. спосіб фіксації;

  2. за змістом;

  3. назва;

  4. вид;

  5. складність;

  6. місце складання;

  7. термін виконання;

  8. походження;

  9. гласність;

  10. юридична сила;

  11. стадія виготовлення;

  12. термін зберігання;

  13. рід діяльності.

Розглянемо детальніше

За способом фіксації:

  • письмові ­ рукописні, машинописні та інші, що виконані За допомогою печатної і розмножувальної техніки;

  • графічні – графіки, карти, схеми, плани;

  • фото і кінодокументи;

  • фонодокументи – створенні За допомогою системи звукозапису і відтворюють звукову інформацію;

За змістом:

  • організаційно-розпорядні;

  • фінансово-розрахункові;

  • постачально - збутові;

За назвою:

  • накази;

  • правила;

  • устави;

  • положення;

  • ордери;

  • звіти;

За видом:

  • типові;

  • трафаретні (бланки, шаблони) ;

  • індивідуальні (пояснювальні Записки) ;

За складністю:

  • прості (містять інформацію по одному питанню) ;

  • складні (містять інформацію по декількох питаннях) ;

За місцем складання:

  • внутрішні (внутрішніх питань підприємства);

  • зовнішні (вхідна і вихідна кориспонденція);

За терміном виконання:

  • термінові (виконуються в термін встановлені Законом, керівником);

  • не термінові;

За походженням:

  • службові (діяльність підприємства);

  • офіційно-особові (заяви, скарги на окремих людей);

За гласністю:

  • звичайні ( для служебного користування) ;

  • конфіденційні;

За юридичною силою:

  • ті, що готуються по всіх Законах (істинні);

За стадією виготовлення:

  • фальшиві;

  • оригінали;

За терміном зберігання:

  • документи постійного зберігання;

  • документ довгого зберігання (більше 10 років);

  • документ тимчасового зберігання;

За видом діяльності:

  • органіЗаційно-розпорядкові;

  • стандартів і технічних умов;

  • планова;

  • звітно-статистична;

  • конструкторська;

  • розрахунково-грошова.

З повагою ІЦ “KURSOVIKS”!