Роздрукувати сторінку
Главная \ Методичні вказівки \ Методичні вказівки \ 565 Методичні поради з курсу Маркетинг, ННІЗДН, Навчально-науковий інститут заочно-дистанційного навчання

Методичні поради з курсу Маркетинг, ННІЗДН, Навчально-науковий інститут заочно-дистанційного навчання

« Назад

 Рекомендації щодо вивчення курсу

Навчальна програма розрахована на студентів, які навчаються за освітньо-кваліфікаційними програмами підготовки бакалаврів, а також для слухачів факультетів підвищення кваліфікації та інститутів післядипломної освіти.

Програма побудована за вимогами КМСОНП та узгоджена з орієнтовною структурою змісту навчальної дисципліни рекомендованою Європейською Кредитно-Трансферною Системою (ЕСТS).

Основною метою викладання дисципліни „Маркетинг” є засвоєння студентами теоретичних та практичних положень маркетингової діяльності підприємств в ринкових умовах, а саме:

1) ознайомитись з основними положеннями маркетингу (цілі, функції, методи, принципи, концепції);

2) оволодіти стратегією та тактикою маркетингової діяльності підприємства в різних ринкових умовах та ситуаціях;

3) засвоїти основні положення товарної, цінової, збутової та рекламної діяльності підприємства.

Після вивчення дисципліни студент повинен вміти:

1) застосовувати теоретичні знання в дослідженні ринку, товарів, споживачів, конкурентів;

2) навчитись розробляти стратегію та тактику маркетингової діяльності підприємства в ринкових умовах;

3) розробляти товарну, цінову, збутову та рекламну політику підприємства для конкретних ринкових ситуацій.

Картка оцінки видів навчальної діяльності студентів

№з/п

Тема

Питання, завдання для самостійногоопрацювання

Годин

1

2

3

4

1. 

Основні поняття про маркетинг

Суть та визначення маркетингу. Комплекс елементів маркетингу. Види маркетингу. Концепції маркетингової діяльності підприємства. Суб’єкти маркетингу.

2,010,0

2. 

Організація маркетингової діяльності підприємства

Принципи, функції та цілі маркетингової діяльності підприємства. Внутрішні та зовнішні фактори маркетингу. Стратегічне та тактичне планування маркетингу. План маркетингу підприємства. Результативність маркетингової діяльності підприємства. Організаційна структура служби маркетингу на підприємстві.

2,012,0

3.

Організація маркетингових досліджень

Роль дослідницької функції маркетингу, принципи маркетингових досліджень. Фактори, які впливають на проведення маркетингових досліджень. Процес маркетингових досліджень. Методи збирання маркетингової інформації та система аналізу маркетингових даних.

2,010,0

4.

Ринки підприємства та підприємств споживачів

Класифікація ринків. Ринкові ситуації в маркетингу. Основні концепції вивчення попиту. Процес та технологія прийняття рішення про купівлю товару. Методи оцінки поточного та перспективного попиту. Комплексне дослідження та вивчення ринку.

1,012,0

5.

Ринок підприємств споживачів

Види організацій-споживачів. Основні відмінності між організаціями-споживачами та кінцевими споживачами. Особливості функціонування організацій споживачів. Прийняття рішень про купівлю товарів для власного виробництва.

2,010,0

6.

Сегментація ринку споживачів, та ринку товарів                виробничого призначення

Основні поняття про сегментацію ринку. Принципи сегментації ринку (географічний, демографічний, психографічний, поведінковий). Критерії вибору сегменту. Сегментація ринку товарів промислового призначення. Основні етапи стратегії сегментації. Критерії сегментації ринку товарів виробничого призначення.

2,010,0

7.

Поведінка покупців на споживчому ринку 

Моделі поведінки покупців на ринку. Основні фактори, які впливають на поведінку покупців. Процес прийняття рішення щодо покупки. Модель поведінки покупців на індустріальному ринку.

2,010,0

8. 

Гуртова та роздрібна торгівля

Важливість системи гуртової та роздрібної торгівлі з позицій маркетингу. Основні функції гуртової та роздрібної торгівлі. Види підприємств гуртової та роздрібної торгівлі. Послуги роздрібної та гуртової торгівлі.

2,010,0

9.

Товар. Товарна політика підприємства

Товар, види товару. Етапи життєвого циклу товару. Процес розробки нового товару, планування нового товару. Інноваційна політика. Позиціювання товару та асортимент товару.

2,010,0

10.

Товарні марки, упаковка, сервісне обслуговування

Товарні марки, класифікація товарних марок. Основні функції товарного знака. Переваги при використанні товарних марок. Стратегія вибору та розробки товарних марок. Упаковка, функції упаковки. Процес вибору упаковки. Сервісне обслуговування товару.

2,010,0

11.

Цінова політика підприємств, прийняття рішень щодо ціноутворення

Класифікація цін, види цін. Завдання підприємства та його цінова політика. Фактори, які визначають цінову політику підприємства. Ціна і попит. Еластичність попиту. Методи ціноутворення. Види цінових стратегій. Встановлення ціни на новий товар. Державне регулювання цін.

2,010,0

12.

 Збутова політика підприємства

Функції просування товару. Канали просування товару. Стимулювання збуту, формування попиту. Заходи ФОПСТИЗ. Засоби стимулювання збуту. Пабліситі. Персональний продаж.

1,06,0

13.

Рекламна діяльність підприємства

Мета, завдання та організація рекламної діяльності. Етапи створення рекламних звернень. Фактори впливу на вибір засобів розповсюдження реклами. Розподіл в часі передачі рекламних звернень. Канали розповсюдження реклами. Результативність, популярність реклами. Планування рекламної компанії підприємства.

2,010,0

Всього                                                                                                     24 /130

Примітка: у чисельнику – дані для студентів денної форми навчання, у знаменнику – для заочної форми навчання.

З повагою ІЦ “KURSOVIKS”!