« Назад
Рекомендації щодо вивчення курсу
Навчальна програма розрахована на студентів, які навчаються за освітньо-кваліфікаційними програмами підготовки бакалаврів, а також для слухачів факультетів підвищення кваліфікації та інститутів післядипломної освіти.
Програма побудована за вимогами КМСОНП та узгоджена з орієнтовною структурою змісту навчальної дисципліни рекомендованою Європейською Кредитно-Трансферною Системою (ЕСТS).
Основною метою викладання дисципліни „Маркетинг” є засвоєння студентами теоретичних та практичних положень маркетингової діяльності підприємств в ринкових умовах, а саме:
1) ознайомитись з основними положеннями маркетингу (цілі, функції, методи, принципи, концепції);
2) оволодіти стратегією та тактикою маркетингової діяльності підприємства в різних ринкових умовах та ситуаціях;
3) засвоїти основні положення товарної, цінової, збутової та рекламної діяльності підприємства.
Після вивчення дисципліни студент повинен вміти:
1) застосовувати теоретичні знання в дослідженні ринку, товарів, споживачів, конкурентів;
2) навчитись розробляти стратегію та тактику маркетингової діяльності підприємства в ринкових умовах;
3) розробляти товарну, цінову, збутову та рекламну політику підприємства для конкретних ринкових ситуацій.
Картка оцінки видів навчальної діяльності студентів
№з/п
|
Тема
|
Питання, завдання для самостійногоопрацювання
|
Годин
|
1
|
2
|
3
|
4
|
1.
|
Основні поняття про маркетинг
|
Суть та визначення маркетингу. Комплекс елементів маркетингу. Види маркетингу. Концепції маркетингової діяльності підприємства. Суб’єкти маркетингу.
|
2,010,0
|
2.
|
Організація маркетингової діяльності підприємства
|
Принципи, функції та цілі маркетингової діяльності підприємства. Внутрішні та зовнішні фактори маркетингу. Стратегічне та тактичне планування маркетингу. План маркетингу підприємства. Результативність маркетингової діяльності підприємства. Організаційна структура служби маркетингу на підприємстві.
|
2,012,0
|
3.
|
Організація маркетингових досліджень
|
Роль дослідницької функції маркетингу, принципи маркетингових досліджень. Фактори, які впливають на проведення маркетингових досліджень. Процес маркетингових досліджень. Методи збирання маркетингової інформації та система аналізу маркетингових даних.
|
2,010,0
|
4.
|
Ринки підприємства та підприємств споживачів
|
Класифікація ринків. Ринкові ситуації в маркетингу. Основні концепції вивчення попиту. Процес та технологія прийняття рішення про купівлю товару. Методи оцінки поточного та перспективного попиту. Комплексне дослідження та вивчення ринку.
|
1,012,0
|
5.
|
Ринок підприємств споживачів
|
Види організацій-споживачів. Основні відмінності між організаціями-споживачами та кінцевими споживачами. Особливості функціонування організацій споживачів. Прийняття рішень про купівлю товарів для власного виробництва.
|
2,010,0
|
6.
|
Сегментація ринку споживачів, та ринку товарів виробничого призначення
|
Основні поняття про сегментацію ринку. Принципи сегментації ринку (географічний, демографічний, психографічний, поведінковий). Критерії вибору сегменту. Сегментація ринку товарів промислового призначення. Основні етапи стратегії сегментації. Критерії сегментації ринку товарів виробничого призначення.
|
2,010,0
|
7.
|
Поведінка покупців на споживчому ринку
|
Моделі поведінки покупців на ринку. Основні фактори, які впливають на поведінку покупців. Процес прийняття рішення щодо покупки. Модель поведінки покупців на індустріальному ринку.
|
2,010,0
|
8.
|
Гуртова та роздрібна торгівля
|
Важливість системи гуртової та роздрібної торгівлі з позицій маркетингу. Основні функції гуртової та роздрібної торгівлі. Види підприємств гуртової та роздрібної торгівлі. Послуги роздрібної та гуртової торгівлі.
|
2,010,0
|
9.
|
Товар. Товарна політика підприємства
|
Товар, види товару. Етапи життєвого циклу товару. Процес розробки нового товару, планування нового товару. Інноваційна політика. Позиціювання товару та асортимент товару.
|
2,010,0
|
10.
|
Товарні марки, упаковка, сервісне обслуговування
|
Товарні марки, класифікація товарних марок. Основні функції товарного знака. Переваги при використанні товарних марок. Стратегія вибору та розробки товарних марок. Упаковка, функції упаковки. Процес вибору упаковки. Сервісне обслуговування товару.
|
2,010,0
|
11.
|
Цінова політика підприємств, прийняття рішень щодо ціноутворення
|
Класифікація цін, види цін. Завдання підприємства та його цінова політика. Фактори, які визначають цінову політику підприємства. Ціна і попит. Еластичність попиту. Методи ціноутворення. Види цінових стратегій. Встановлення ціни на новий товар. Державне регулювання цін.
|
2,010,0
|
12.
|
Збутова політика підприємства
|
Функції просування товару. Канали просування товару. Стимулювання збуту, формування попиту. Заходи ФОПСТИЗ. Засоби стимулювання збуту. Пабліситі. Персональний продаж.
|
1,06,0
|
13.
|
Рекламна діяльність підприємства
|
Мета, завдання та організація рекламної діяльності. Етапи створення рекламних звернень. Фактори впливу на вибір засобів розповсюдження реклами. Розподіл в часі передачі рекламних звернень. Канали розповсюдження реклами. Результативність, популярність реклами. Планування рекламної компанії підприємства.
|
2,010,0
|
Всього 24 /130
|
Примітка: у чисельнику – дані для студентів денної форми навчання, у знаменнику – для заочної форми навчання.
З повагою ІЦ “KURSOVIKS”!
|