« Назад
Методичні рекомендації до написання контрольної роботи
ОСНОВНІ ВИМОГИ ДО ОФОРМЛЕННЯ РОБОТИ
Студенти у встановлені строки подають письмову розрахункову роботу, а після її зарахування, допускаються до семестрового контролю.
Розрахункова робота оформлюється в обсязі 15-20 аркушів формату А4 (210 x 297 мм). Студент повинен використати бланки первинних документів та звітних форм бухгалтерського обліку, що додаються до роботи.
У розрахунковій роботі необхідно вказати номер варіанта і навести завдання.
На перевірку подається оригінал тексту розрахункової роботи. Ксерокопії не приймаються.
Висвітлення теоретичних питань потребує плану та вступу. Розв'язки задач повинні супроводжуватись необхідними поясненнями і висновками.
Розрахункова робота виконується на основі вивчення студентом нормативно-законодавчої, навчальної та періодичної фахової літератури.
У кінці роботи слід навести список літературних джерел, які студент вивчив і використав при написанні роботи. Цей список повинен включати як нормативно-інструктивні документи, так і навчальну літературу. Список використаної літератури складається відповідно до правил бібліографічного опису в алфавітному порядку з наскрізною нумерацією і в такій послідовності:
• закони України;
• декрети Кабінету Міністрів України;
• укази Президента України;
• постанови Кабінету Міністрів України;
• нормативно-інструктивні документи міністерств і відомств.
Наприклад, Закон України "Про власність" повинен бути наведений у списку так:
Закон України "Про власність" від 7 лютого 1991 р. № 97-ХІІ // Відомості Верховної Ради. — 1991. — № 20. — С. 249.
Після нормативно-правових документів до списку вносять інші джерела (підручники, учбові посібники, монографії) і розміщують їх в алфавітному порядку за назвою або прізвищем автора. Наприклад:
Завгородній В. П. Автоматизація бухгалтерського обліку, контролю, аналізу і аудиту. — К.: А. С. К., 1998. — 768 с.
Індивідуальна робота складається з теоретичного питання та двох практичних завдань.
Індивідуальна робота виконується в тридцяти варіантах. Вибір варіанта відповідає порядковому номеру в журналі відповідної групи.
Теоретичні питання для виконання розрахунково-ГРАФІЧНОЇ роботи з дисципліни „Бухгалтерський облік”
1. Поняття основних засобів, їх оцінка та класифікація.
2. Документування операцій з обліку основних засобів Облік надходження основних засобів.
3. Облік вибуття основних засобів. Облік зносу (амортизації) основних засобів.
4. Класифікація, визнання та оцінка нематеріальних активів. Документування операцій з обліку нематеріальних активів.
5. Поняття виробничих запасів, їх класифікація та оцінка.
6. Документування та облік надходження виробничих запасів.
7. Методи оцінки вибуття запасів. Облік вибуття виробничих запасів.
8. Поняття та класифікація товарів. Бухгалтерське відображення операцій, пов'язаних з рухом товарів.
9. Організація синтетичного та аналітичного обліку готової продукції.
10. Облік касових операцій та операцій по рахунках в банках.
11. Облік розрахунків з покупцями і замовниками. Облік резервів сумнівних боргів.
12. Облік довгострокових і короткострокових фінансових інвестицій.
13. Поняття власного капіталу. Облік статутного капіталу.
14. Облік пайового, резервного та додаткового капіталу.
15. Облік забезпечення майбутніх витрат і платежів.
16. Поняття, види заробітної плати. Форми оплати праці.
17. Облік розрахунків з оплати праці та розрахунків за страхуванням.
18. Облік загальновиробничих та адміністративних витрат.
19. Облік витрат на збут та інших операційних витрат.
20. Облік доходів від звичайної діяльності.
21. Поняття фінансових результатів, порядок їх формування та облік фінансових результатів від звичайної діяльності.
22. Загальні вимоги до фінансової звітності. Зміст та порядок складання Балансу.
23. Зміст та порядок складання Звіту про фінансові результати та інших форм фінансової звітності.
24. Значення фінансової звітності та використання її даних для прийняття управлінських рішень.
25. Облік довгострокових зобов'язань.
26. Облік поточних зобов'язань (крім розрахунків зі страхування).
27. Облік розрахунків за нетоварною дебіторською заборгованістю.
28. Облік доходів і витрат майбутніх періодів. Цільове фінансування.
29. Поняття та облік оборотних малоцінних швидкозношуваних предметів.
30. Поняття та облік інших необоротних активів.
Вихідні Дані для виконання практичного завдання
Для виконання ПРАКТИЧНОГО ЗАВДАННЯ № 1 необхідно:
1. На основі даних балансу на початок звітного періоду (таблиця 1) відкрити рахунки в оборотну відомість для кожного синтетичного рахунку та записати залишки на початок місяця (додаток 1).
2. По кожній господарській операції (таблиця 2) скласти бухгалтерські проведення (проводки) та занести в Журнал реєстрації господарських oneрацій (додаток 2) по відповідному варіанту таблиці 2.
3. Визначити фінансовий результат (прибуток або збиток), який одержало підприємство за звітний період. Для цього необхідно відобразити по кредиту рахунку 79 "Фінансові результати" суми в порядку закриття рахунків обліку доходів, по дебету - суми в порядку закриття рахунків обліку витрат.
4. Загальні суми по дебету і кредиту рахунків занести в оборотну відомість та визначити залишок по рахунках на кінець звітного періоду.
5. На основі даних оборотної відомості скласти баланс підприємства (форма № 1) відповідно до чинного законодавства.
Таблиця 1
Сальдо за статтями балансу на початок звітного періоду
Назве статті балансу
|
Сума, грн.
|
Основні засоби
|
54 550
|
Нерозподілений прибуток
|
5350
|
МШП
|
4100
|
Короткострокові позики
|
12600
|
Каса
|
50
|
Знос (амортизація) основних засобів
|
5850
|
Розрахунки з різними дебіторами
|
150
|
Виробництво
|
2800
|
Виробничі запаси
|
4950
|
Розрахунки з постачальниками та підрядниками
|
1960
|
Розрахунки за податками й платежами
|
420
|
Розрахунки по страхуванню
|
180
|
Розрахунки з оплати праці
|
4600
|
Рахунки в банках
|
18660
|
Розрахунки з іншими кредиторами
|
260
|
Статутний капітал
|
56 215
|
Готова продукція
|
2175
|
Таблиця 2
Господарські операції ТзОВ “Шедевр” за лютий 200 __ р.
№ з/п
|
Зміст операції
|
Варіанти
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
7
|
8
|
9
|
10
|
1.
|
Реалізовано МШП ТОВ «Союз» в т.ч. ПДВ. Кошти надійшли на поточний рахунок.
|
4000
|
4500
|
4500
|
4600
|
4700
|
4800
|
5000
|
5100
|
5200
|
4900
|
Собівартість реалізованих МШП
|
для всіх варіантів – 2300 грн.
|
2.
|
Отримано на склад підприємства матеріали: «А» від ПП «Еко»:17 т по 50 грн..
|
850
|
850
|
850
|
850
|
850
|
850
|
850
|
850
|
850
|
850
|
3.
|
Відображено суму податкового кредиту
|
170
|
170
|
170
|
170
|
170
|
170
|
170
|
170
|
170
|
170
|
4.
|
Отримано на склад підприємства матеріали: «В» від ТОВ «Лекс»:28 т по 30 грн.
|
840
|
840
|
840
|
840
|
840
|
840
|
840
|
840
|
840
|
840
|
5.
|
Відображено суму податкового кредиту
|
168
|
168
|
168
|
168
|
168
|
168
|
168
|
168
|
168
|
168
|
6.
|
Оплачено з поточного рахунку рахунки постачальників ПП «Еко» та ТОВ «Лекс»
|
2028
|
2028
|
2028
|
2028
|
2028
|
2028
|
2028
|
2028
|
2028
|
2028
|
7.
|
Надано консультаційні послуги ТОВ «Зоря», в т.ч. ПДВ 20%.
|
1200
|
1400
|
1450
|
1900
|
1950
|
2000
|
2050
|
2100
|
2150
|
2200
|
Собівартість релізованих послуг
|
200
|
300
|
400
|
200
|
300
|
400
|
200
|
300
|
400
|
200
|
8.
|
Відпущено зі складу та використано на виробництво продукції матеріали:«А» 17 т на 850 грн. «В» 25 т на 750 грн.
|
1600
|
1600
|
1600
|
1600
|
1600
|
1600
|
1600
|
1600
|
1600
|
1600
|
9.
|
Відпущено зі складу тавикористано матеріали на утримання:а) цехів
|
250
|
260
|
270
|
280
|
290
|
300
|
310
|
320
|
330
|
540
|
б) заводоуправління
|
140
|
150
|
160
|
170
|
180
|
190
|
200
|
210
|
220
|
230
|
10.
|
Нарахована амортизація по основним засобам:а) цехів
|
530
|
540
|
500
|
600
|
700
|
800
|
900
|
850
|
550
|
650
|
б) заводоуправління
|
400
|
800
|
900
|
300
|
400
|
500
|
300
|
400
|
450
|
5 60
|
11.
|
Використано матеріали:а) на технологічні потреби виробництва
|
260
|
270
|
280
|
290
|
300
|
310
|
320
|
330
|
340
|
350
|
|
б) для оновлення при-міщення цехів
|
150
|
160
|
170
|
180
|
190
|
300
|
210
|
220
|
230
|
240
|
в) для оновлення примі-щення заводоуправління
|
230
|
240
|
250
|
260
|
270
|
280
|
290
|
200
|
210
|
120
|
12.
|
Отримано з банку готівку в касу
|
400
|
500
|
600
|
700
|
800
|
300
|
900
|
400
|
550
|
450
|
13.
|
Підзвітній особі Колос О.В. видано готівку на відрядження
|
350
|
450
|
550
|
650
|
750
|
250
|
850
|
350
|
500
|
450
|
14.
|
Нарахована заробітна плата:а) робочим виробництва
|
4300
|
4400
|
4500
|
4600
|
4700
|
4800
|
4900
|
5000
|
5100
|
5200
|
б) персоналу цехів
|
1500
|
1600
|
1700
|
1800
|
1900
|
2000
|
2100
|
2200
|
2300
|
2400
|
в) персоналу заводоуправління
|
800
|
900
|
1000
|
1100
|
1200
|
1300
|
1400
|
1500
|
1600
|
3700
|
15.
|
Утримано податок з доходів фізичних осіб із заробітної плати працівників
|
500
|
600
|
750
|
800
|
900
|
950
|
970
|
1030
|
1040
|
2150
|
16.
|
Утримано єдиний соціальний внесок (ЄСВ) із заробітної плати працівників
|
155
|
160
|
165
|
170
|
175
|
180
|
185
|
190
|
200
|
210
|
17.
|
Нараховано єдиний соціальний внесок (див. опер. 14)а) робочим виробництва
|
?
|
?
|
?
|
?
|
?
|
?
|
?
|
?
|
?
|
?
|
б) персоналу цехів
|
?
|
?
|
?
|
?
|
?
|
?
|
?
|
?
|
?
|
?
|
в) персоналу заводоуправління
|
?
|
?
|
?
|
?
|
?
|
?
|
?
|
?
|
?
|
?
|
18.
|
Оплачено з поточного рахунку за передплату газет (витрати майбутніх періодів) без ПДВ
|
450
|
550
|
650
|
750
|
850
|
-
|
950
|
600
|
750
|
550
|
19.
|
Перераховано з поточ-ного рахунку попередню оплату постачальникам: Заводу - 1; Заводу - 2 в т.ч. ПДВ 20%
|
2900
|
2905
|
2910
|
2915
|
2920
|
2930
|
2940
|
2950
|
2960
|
2925
|
20.
|
Реалізована готова продукція ТОВ «Марк» в т.ч. ПДВ 20%
|
15100
|
15450
|
15250
|
15300
|
15400
|
15500
|
15550
|
15600
|
15650
|
15700
|
21.
|
Автомобіль ЗІЛ-130 переведено до складу оборотних активів: - первісна вартість
|
18000
|
17500
|
17600
|
17800
|
19000
|
18500
|
18600
|
18400
|
19200
|
18900
|
- знос
|
3000
|
2500
|
3100
|
2700
|
2800
|
2900
|
3000
|
2000
|
2100
|
2400
|
Вартість продажу:
|
25000
|
25000
|
25000
|
25000
|
25000
|
25000
|
25000
|
25000
|
25000
|
25000
|
Кошти надійшли на поточний рахунок
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
22.
|
Випущена з виробництва готова продукція по фактичній собівартості
|
?
|
?
|
?
|
?
|
?
|
?
|
?
|
?
|
?
|
?
|
23.
|
Надійшли кошти на поточний рахунок за реалізовану продукцію
|
15100
|
15450
|
15250
|
15300
|
15400
|
15500
|
15550
|
15600
|
15650
|
15700
|
24.
|
Відображено фактичну собівартість реалізованої готової продукції
|
?
|
?
|
?
|
?
|
?
|
?
|
?
|
?
|
?
|
?
|
25.
|
Перераховано з поточного рахунку утримані із зарплати ПДФО та ЄСВ (оп.15; оп.16)
|
655
|
760
|
915
|
970
|
1075
|
1130
|
1155
|
1220
|
1240
|
2360
|
26.
|
Перераховано зпоточного рахунку єдиний соціальний внесок до Пенс. Фонду (опер.17)
|
?
|
?
|
?
|
?
|
?
|
?
|
?
|
?
|
?
|
?
|
27.
|
Отримано готівку в касу з поточного ра-хунку на виплату зарплати працівникам
|
5945
|
6140
|
6285
|
6530
|
6725
|
6970
|
7245
|
7480
|
7760
|
8940
|
28.
|
Видано робітникам та службовцям зарплату
|
5945
|
6140
|
6285
|
6530
|
6725
|
6970
|
7245
|
7480
|
7760
|
8940
|
29.
|
Нараховано від-сотки за кредит і перераховано банку у погашення заборгованості
|
520
|
540
|
550
|
275
|
280
|
290
|
300
|
350
|
400
|
450
|
30.
|
Нараховано та сплачено з поточ- ного рахунку за послуги зв'язку в т.ч. ПДВ
|
360
|
240
|
246
|
255
|
258
|
270
|
276
|
282
|
270
|
288
|
продовження табл. 2
№з/п
|
Змістоперації
|
Варіанти
|
11
|
12
|
13
|
14
|
15
|
16
|
17
|
18
|
19
|
20
|
1.
|
Реалізовано МШП ТОВ «Союз» в т.ч. ПДВ. Кошти надійшли на поточний рахунок.
|
3900
|
4000
|
4100
|
4200
|
4300
|
4400
|
4500
|
4900
|
5200
|
5100
|
Собівартість реалізованих МШП
|
для всіх варіантів – 2400 грн.
|
2.
|
Отримано на склад підприємства матеріали: «А» від ПП «Еко»:17 т по 50 грн..
|
850
|
850
|
850
|
850
|
850
|
850
|
850
|
850
|
850
|
850
|
3.
|
Відображено суму податкового кредиту
|
170
|
170
|
170
|
170
|
170
|
170
|
170
|
170
|
170
|
170
|
4.
|
Отримано на склад підприємства матеріали: «В» від ТОВ «Лекс»:28 т по 30 грн.
|
840
|
840
|
840
|
840
|
840
|
840
|
840
|
840
|
840
|
840
|
5.
|
Відображено суму податкового кредиту
|
168
|
168
|
168
|
168
|
168
|
168
|
168
|
168
|
168
|
168
|
6.
|
Оплачено з поточного рахунку рахунки поста-чальників ПП «Еко» та ТОВ «Лекс»
|
2028
|
2028
|
2028
|
2028
|
2028
|
2028
|
2028
|
2028
|
2028
|
2028
|
7.
|
Надано консультаційні послуги ТОВ «Зоря», в т.ч. ПДВ 20%.
|
1400
|
1600
|
1650
|
1800
|
1850
|
1900
|
2010
|
2000
|
2250
|
2200
|
Собівартість релізованих послуг
|
400
|
500
|
400
|
500
|
600
|
600
|
700
|
700
|
800
|
800
|
8.
|
Відпущено зі складу та використано на виробництво продукції матеріали:«А» 17 т на 850 грн. «В» 25 т на 750 грн.
|
1600
|
1600
|
1600
|
1600
|
1600
|
1600
|
1600
|
1600
|
1600
|
1600
|
9.
|
Відпущено зі складу тавикористано матеріали на утримання:а) цехів
|
240
|
250
|
260
|
270
|
280
|
290
|
300
|
310
|
320
|
330
|
б) заводоуправління
|
180
|
190
|
200
|
210
|
220
|
230
|
240
|
250
|
260
|
270
|
10.
|
Нарахована амортизація по основним засобам:а) цехів
|
370
|
380
|
390
|
400
|
410
|
420
|
430
|
440
|
450
|
370
|
б) заводоуправління
|
260
|
270
|
280
|
290
|
300
|
310
|
320
|
330
|
340
|
260
|
11.
|
Використано матеріали:а) на технологічні потреби виробництва
|
270
|
280
|
290
|
300
|
310
|
320
|
330
|
340
|
350
|
360
|
|
б) для оновлення при-міщення цехів
|
160
|
170
|
180
|
190
|
200
|
210
|
220
|
730
|
240
|
250
|
в) для оновлення примі-щення заводоуправління
|
140
|
150
|
160
|
170
|
180
|
190
|
200
|
210
|
220
|
230
|
12.
|
Отримано з банку готівку в касу
|
440
|
350
|
460
|
370
|
480
|
490
|
500
|
510
|
520
|
530
|
13.
|
Підзвітній особі Колос О.В. видано готівку на відрядження
|
395
|
255
|
465
|
275
|
385
|
395
|
405
|
415
|
425
|
435
|
14.
|
Нарахована заробітна плата:а) робочим виробництва
|
5400
|
5500
|
5600
|
5700
|
5800
|
5900
|
6000
|
6100
|
6200
|
6300
|
б) персоналу цехів
|
2600
|
2700
|
2800
|
2900
|
3000
|
3100
|
3200
|
3300
|
3400
|
3500
|
в) персоналу заводоуправління
|
1900
|
2000
|
2100
|
2200
|
2300
|
2400
|
2500
|
2600
|
2700
|
2800
|
15.
|
Утримано податок з доходів фізичних осіб із заробітної плати працівників
|
970
|
980
|
990
|
1020
|
1100
|
1150
|
1200
|
1250
|
1300
|
1400
|
16.
|
Утримано єдиний соціальний внесок (ЄСВ) із заробітної плати працівників
|
356,4
|
367,2
|
378
|
388,8
|
399,6
|
410,4
|
421,2
|
432
|
369
|
453,6
|
17.
|
Нараховано єдиний соціальний внесок (див. опер. 14)а) робочим виробництва
|
?
|
?
|
?
|
?
|
?
|
?
|
?
|
?
|
?
|
?
|
б) персоналу цехів
|
?
|
?
|
?
|
?
|
?
|
?
|
?
|
?
|
?
|
?
|
в) персоналу заводоуправління
|
?
|
?
|
?
|
?
|
?
|
?
|
?
|
?
|
?
|
?
|
18.
|
Оплачено з поточного рахунку за передпла-ту газет (витрати майбутніх періодів) без ПДВ
|
500
|
600
|
550
|
650
|
680
|
690
|
580
|
590
|
630
|
640
|
19.
|
Перераховано з поточного рахунку попередню оплату постачальникам: Заводу - 1; Заводу - 2 в т.ч. ПДВ 20%
|
2923
|
2926
|
2927
|
2928
|
2930
|
2931
|
2932
|
2933
|
2930
|
2940
|
20.
|
Реалізована готова продукція ТОВ «Марк» в т.ч. ПДВ 20%
|
16800
|
16850
|
16900
|
16950
|
17900
|
17950
|
17980
|
17650
|
17200
|
17250
|
21.
|
Автомобіль ЗІЛ-130 переведено до складу оборотних активів: - первісна вартість
|
17800
|
17900
|
18300
|
17000
|
17500
|
18500
|
19500
|
18000
|
19000
|
20000
|
- знос
|
3000
|
3600
|
3800
|
3990
|
4170
|
4360
|
4550
|
4730
|
4920
|
5100
|
Вартість продажу:
|
26000
|
26000
|
26000
|
26000
|
26000
|
26000
|
26000
|
26000
|
26000
|
26000
|
Кошти надійшли на поточний рахунок
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
22.
|
Випущена з виробництва готова продукція по фактичній собівартості
|
?
|
?
|
?
|
?
|
?
|
?
|
?
|
?
|
?
|
?
|
23.
|
Надійшли кошти на поточний рахунок за реалізовану продукцію
|
16800
|
16850
|
16900
|
16950
|
17900
|
17950
|
17980
|
17650
|
17200
|
17250
|
24.
|
Відображено фактичну собівартість реалізова-ної готової продукції
|
?
|
?
|
?
|
?
|
?
|
?
|
?
|
?
|
?
|
?
|
25.
|
Перерахованоз поточного рахунку утримані із зарплати ПДФО та ЄСВ (опер.15; опер.16)
|
1326,4
|
1347,2
|
1368
|
1408,8
|
1499,6
|
1560,4
|
1621,2
|
1682
|
1669
|
1853,6
|
26.
|
Перераховано зпоточного рахунку єдиний соціальний внесок до Пенс. Фонду (опер.17)
|
?
|
?
|
?
|
?
|
?
|
?
|
?
|
?
|
?
|
?
|
27.
|
Отримано готівку в касу з поточного рахунку на виплату зарплати працівникам
|
8573,6
|
8852,8
|
9132
|
9391,2
|
9600,4
|
9839,6
|
10078,8
|
10318
|
10631
|
10746,4
|
28.
|
Видано робітникам та службовцям зарплату
|
8573,6
|
8852,8
|
9132
|
9391,2
|
9600,4
|
9839,6
|
10078,8
|
10318
|
10631
|
10746,4
|
29.
|
Нараховано відсотки за кредит і перераховано банку у погашення заборгованості
|
420
|
430
|
435
|
440
|
445
|
450
|
460
|
470
|
480
|
585
|
30.
|
Нараховано та сплачено з поточ ного рахунку за послуги зв'язку в т.ч. ПДВ
|
300
|
220
|
350
|
290
|
180
|
150
|
220
|
300
|
290
|
410
|
продовження табл. 2
№ з/п
|
Змістоперації
|
Варіанти
|
21
|
22
|
23
|
24
|
25
|
26
|
27
|
28
|
29
|
30
|
1.
|
Реалізовано МШП ТОВ «Союз» в т.ч. ПДВ. Кошти надійшли на поточний рахунок.
|
5280
|
9200
|
5290
|
6000
|
5300
|
5310
|
315
|
5320
|
5225
|
5380
|
Собівартість реалізованих МШП
|
для всіх варіантів – 2500 грн.
|
2.
|
Отримано на склад підприємства матеріали: «А» від ПП «Еко»:17 т по 50 грн..
|
850
|
850
|
850
|
850
|
850
|
850
|
850
|
850
|
850
|
850
|
3.
|
Відображено суму податкового кредиту
|
170
|
170
|
170
|
170
|
170
|
170
|
170
|
170
|
170
|
170
|
4.
|
Отримано на склад підприємства матеріали: «В» від ТОВ «Лекс»:28 т по 30 грн.
|
840
|
840
|
840
|
840
|
840
|
840
|
840
|
840
|
840
|
840
|
5.
|
Відображено суму податкового кредиту
|
168
|
168
|
168
|
168
|
168
|
168
|
168
|
168
|
168
|
168
|
6.
|
Оплачено з поточного рахунку рахунки поста-чальників ПП «Еко» та ТОВ «Лекс»
|
2028
|
2028
|
2028
|
2028
|
2028
|
2028
|
2028
|
2028
|
2028
|
2028
|
7.
|
Надано консультаційні послуги ТОВ «Зоря», в т.ч. ПДВ 20%
|
1300
|
1700
|
1850
|
1900
|
1450
|
2000
|
2090
|
2190
|
2150
|
2300
|
Собівартість реалізованих послуг
|
300
|
400
|
500
|
600
|
300
|
400
|
500
|
600
|
700
|
800
|
8.
|
Відпущено зі складу та використано на виробництво продукції матеріали:«А» 17 т на 850 грн. «В» 25 т на 750 грн.
|
1600
|
1600
|
1600
|
1600
|
1600
|
1600
|
1600
|
1600
|
1600
|
1600
|
9.
|
Відпущено зі складу та використано матеріали на утримання:а) цехів
|
350
|
360
|
370
|
380
|
390
|
400
|
410
|
420
|
430
|
440
|
б) заводоуправління
|
190
|
160
|
180
|
170
|
200
|
190
|
250
|
220
|
240
|
210
|
10.
|
Нарахована амортизація по основним засобам:а) цехів
|
350
|
360
|
370
|
380
|
390
|
400
|
410
|
420
|
450
|
460
|
б) заводоуправління
|
290
|
300
|
310
|
320
|
330
|
340
|
350
|
360
|
370
|
380
|
11.
|
Використано матеріали:а) на технологічні потреби виробництва
|
380
|
390
|
400
|
410
|
420
|
430
|
440
|
450
|
460
|
470
|
|
б) для оновлення приміщення цехів
|
270
|
280
|
290
|
300
|
310
|
320
|
330
|
340
|
350
|
360
|
в) для оновлення примі-щення заводоуправління
|
250
|
260
|
270
|
280
|
290
|
300
|
310
|
320
|
330
|
340
|
12.
|
Отримано з банку готівку в касу
|
300
|
500
|
600
|
700
|
800
|
300
|
900
|
400
|
550
|
450
|
13.
|
Підзвітній особі Колос О.В. видано готівку на відрядження
|
350
|
450
|
550
|
650
|
750
|
250
|
850
|
350
|
500
|
450
|
14.
|
Нарахована заробітна плата:а) робочим виробництва
|
6500
|
6600
|
6700
|
6800
|
6900
|
7000
|
7100
|
7200
|
7300
|
7400
|
б) персоналу цехів
|
3700
|
3800
|
3900
|
4000
|
4100
|
4200
|
4300
|
4400
|
4500
|
4600
|
в) персоналу заводоуправління
|
3000
|
3100
|
3200
|
3300
|
3400
|
3500
|
3600
|
3700
|
3800
|
3900
|
15.
|
Утримано податок з доходів фізичних осіб із заробітної плати працівників
|
1550
|
1600
|
1650
|
1700
|
1750
|
1800
|
1850
|
1900
|
1950
|
2100
|
16.
|
Утримано єдиний соціальний внесок (ЄСВ) із заробітної плати працівників
|
360
|
364
|
368
|
312
|
376
|
380
|
384
|
388
|
392
|
396
|
17.
|
Нараховано єдиний соціальний внесок (див. опер. 14)а) робочим виробництва
|
?
|
?
|
?
|
?
|
?
|
?
|
?
|
?
|
?
|
?
|
б) персоналу цехів
|
?
|
?
|
?
|
?
|
?
|
?
|
?
|
?
|
?
|
?
|
в) персоналу заводоуправління
|
?
|
?
|
?
|
?
|
?
|
?
|
?
|
?
|
?
|
?
|
18.
|
Оплачено з поточного рахунку за передплату газет (витрати майбутніх періодів) без ПДВ
|
550
|
550
|
650
|
650
|
750
|
-
|
850
|
900
|
850
|
750
|
19.
|
Перераховано з поточного рахунку попередню оплату постачальникам: Заводу - 1; Заводу - 2 в т.ч. ПДВ 20%
|
4900
|
4905
|
4910
|
4915
|
4920
|
4930
|
4940
|
4950
|
4960
|
4925
|
20.
|
Реалізована готова продукція ТОВ «Марк» в т.ч. ПДВ 20%
|
14100
|
15450
|
14250
|
15300
|
14400
|
15500
|
14550
|
15600
|
14650
|
15700
|
21.
|
Автомобіль ЗІЛ-130 переведено до складу оборотних активів і реалізовано:- первісна вартість
|
19000
|
18500
|
18600
|
19800
|
18000
|
19500
|
18600
|
19400
|
19200
|
18900
|
- знос
|
3000
|
2500
|
3100
|
2700
|
2800
|
2900
|
3000
|
2000
|
2100
|
2400
|
Вартість продажу:
|
24000
|
24000
|
24000
|
24000
|
24000
|
24000
|
24000
|
24000
|
24000
|
24000
|
Кошти надійшли на поточний рахунок
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
22.
|
Випущена з виробництва готова продукція по фактичній собівартості
|
?
|
?
|
?
|
?
|
?
|
?
|
?
|
?
|
?
|
?
|
23.
|
Надійшли кошти на поточний рахунок за реалізовану продукцію
|
14100
|
15450
|
14250
|
15300
|
14400
|
15500
|
14550
|
15600
|
14650
|
15700
|
24.
|
Відображено фактичну собівартість реалізова-ної готової продукції
|
?
|
?
|
?
|
?
|
?
|
?
|
?
|
?
|
?
|
?
|
25.
|
Перераховано з поточ-ного рахунку утримані із зарплати ПДФО та ЄСВ (опер.15; опер.16)
|
1860
|
1964
|
2018
|
2012
|
2126
|
2180
|
2234
|
2288
|
2342
|
2496
|
26.
|
Перераховано зпоточного рахунку єдиний соціальний внесок до Пенс. Фонду (опер.17)
|
?
|
?
|
?
|
?
|
?
|
?
|
?
|
?
|
?
|
?
|
27.
|
Отримано готівку в касу з поточного рахунку на виплату зарплати працівникам
|
11340
|
11536
|
11782
|
12088
|
12274
|
12520
|
12766
|
13012
|
13258
|
13404
|
28.
|
Видано робітникам та службовцям зарплату
|
11340
|
11536
|
11782
|
12088
|
12274
|
12520
|
12766
|
13012
|
13258
|
13404
|
29.
|
Нараховано відсотки за кредит і перераховано банку у погашення заборгованості
|
250
|
450
|
350
|
375
|
480
|
490
|
500
|
550
|
500
|
550
|
30.
|
Нараховано та сплачено з поточ ного рахунку за послуги зв'язку в т.ч. ПДВ
|
380
|
280
|
286
|
285
|
288
|
280
|
286
|
282
|
280
|
288
|
ПРАКТИЧНЕ ЗАВДАННЯ №2
Виконується за варіантами наведеними нижче.
Для варіантів №№ 1, 6, 11, 16, 21, 26
ТОВ “Кактус” придбало у МПП “Орхідея” за накладною № 087 від 19 березня 200_ р.:
- костюми чоловічі розмір 52, ІV зріст, сорт вищий в кількості 50 шт. Ціна за одиницю 900 грн. в т.ч. ПДВ 20%.
- спідниці жіночі розмір 44, ІІІ зріст, сорт перший в кількості 70 шт. Ціна за одиницю 360 грн. в т.ч. ПДВ.
Завдання.
1. Скласти накладну на отримання товару (Додаток 3).
2.Відобразити господарську операцію на рахунках бухгалтерського обліку.
Довідкові дані:
ТОВ „Кактус”
Код ЄДРПОУ 23244355
П/рахунок 26006002431007
В РФ АТ “Укрінбанк”,
код банку 333216
м.Рівне, Соборна, 11
Довіреність на отримання товарів № 35 від18 березня 200._ р. Товар отримувався директором.
Директор Марков О.Л.
Головний бухгалтер Колос М.М.
|
МПП “Орхідея”
Код ЄДРПОУ 15473832
П/рахунок 26009031051005
КБ “Приватбанк”,
код банку 333391
м.Рівне, Соборна, 337
Комірник Немеш Л.Д.
Директор Клименко О.З.
Головний бухгалтер Клець С.М.
|
Для варіантів №№ 2, 7, 12, 17, 22, 27
Касиром Бублик Оленою Іванівною отримано готівку по грошовому чеку АБ44465955 в РФ АТ “Укрінбанк” м.Рівне для виплати заробітної плати за квітень місяць 200_ р. в сумі 12360 грн. працівникам ПП “Меркурій”, аванс на відрядження – 250 грн., кошти на господарські потреби – 200 грн. Оприбуткувати готівку в касі підприємства.
Завдання.
1. Скласти прибутковий касовий ордер № 113 від 10 травня 200_ р. (Додаток 4).
2.Відобразити господарську операцію на рахунках бухгалтерського обліку.
Довідкові дані:
ПП “Меркурій”,
код ЄДРПОУ 12314465, м.Рівне, Дубенська, 131
П/рахунок 26005000131001, В РФ АТ “Укрінбанк”,
код банку 333216
Головний бухгалтер ПП “Меркурій” - Ткачук О.Н.
Для варіантів №№ 3, 8, 13, 18, 23, 28
Підприємство “Травка” вирішило придбати в МПП “Муравка” товар. Продавцем покупцю було видано рахунок № 231 від 13 лютого 200_ р. для оплати нижченаведених товарів:
- клавіатура Mitsumi вартістю 99,00 грн.
- дисковод Mitsumi вартістю 45,00 грн.
- “миша” вартістю 30,00 грн.
В ціну товару входить ПДВ 20%.
Товар передано покупцю після здійсненої оплати.
Завдання.
1. Скласти рахунок № 231 від 13 лютого 200_ р. (Додаток 5).
2.Відобразити господарську операцію на рахунках бухгалтерського обліку.
Довідкові дані:
Підприємство “Травка”, код ЄДРПОУ 13244513,
Поточний рахунок 291006, РОД “Райффайзенбанк АВАЛЬ” м.Рівне код банку 333227, м.Рівне, Вербова, 45
МПП “Муравка” , код ЄДРПОУ 12754356
П/рахунок 26007031031005 в АТ “Укрсоцбанку”, код банку 333012
м.Рівне, Млинівська, 20
Директор Марочкін В.В.,
Головний бухгалтер Логвіс М.М.
Для варіантів №№ 4, 9, 14, 19, 24, 29
12.02.200_ р. отримано в касу ПП “Арсенал” грошові кошти як оплата за надані послуги від ПП “Ранок” в сумі 4000 грн. (ПКО № 40). Отриману виручку через касира Марчук А.Д. здано в банк (видатковий касовий ордер № 41). Ліміт залишку готівки в касі 100 грн.
Завдання.
1. Скласти видатковий касовий ордер № 41 (дату визначити самостійно) (Додаток 6).
2.Відобразити господарську операцію на рахунках бухгалтерського обліку.
Довідкові дані:
ПП “Арсенал”,
код ЄДРПОУ 12314465, м.Костопіль, Рівненська, 31
П/рахунок 26005000131001, В РФ АТ “Укрінбанк”,
код банку 333216
Директор ПП “Арсенал” – Іщук О.Л.
Головний бухгалтер ПП “Арсенал” - Торосова О.Г.
Для варіантів №№ 5, 10, 15, 20, 25, 30
ТОВ “Гарант” має намір придбати у МПП “Контур” за рахунком № 728 від 29 листопада 200_ р.:
- спідниці жіночі розмір 44, ІV зріст, сорт вищий в кількості 60 шт. Ціна за одиницю 300 грн. в т.ч. ПДВ.
- блузки жіночі розмір 46, ІІІ зріст, сорт вищий в кількості 50 шт. Ціна за одиницю 180 грн. в т.ч. ПДВ.
- брюки жіночі розмір 44, ІІІ зріст, сорт вищий в кількості 40 шт. Ціна за одиницю 240 грн. в т.ч. ПДВ.
ТОВ “Гарант” здійснило попередню оплату за товар 30 листопада 200_ р. Товар був отриманий у продавця і оприбуткований на складі ТОВ “Гарант” 02 грудня 200_ р.
Завдання.
1. Скласти платіжне доручення № 145 від 30 листопада 200_ р. (Додаток 7).
2.Відобразити господарську операцію на рахунках бухгалтерського обліку.
Довідкові дані:
ТОВ „Гарант”, код ЄДРПОУ 21344513
Поточний рахунок 291006
РОД “Райффайзен Банк АВАЛЬ” м.Рівне, код банку 333227
м.Рівне, Вербова, 37/28
Директор Курочкін В.В.,
Головний бухгалтер Гаврикова М.М.
МПП “Контур”, код ЄДРПОУ 21765435
П/рахунок 26007031031005
КБ “Приватбанк”, м.Рівне, код банку 333391
м. Рівне, Млинівська, 20
МЕТОДИЧНІ ПОРАДИ ДО ВИКОНАННЯ розрахунково-графічної РОБОТИ
Тариф внесків на загальнообов’язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, що спричинили втрату працездатності приймаємо відповідно до варіантів:
Варіанти
|
Клас професійного ризику
|
Тариф внесків
|
1-10
|
18
|
37,13%
|
11-20
|
30
|
37,6%
|
21-30
|
36
|
37,86%
|
Змінні загальновиробничі витрати повністю розподілені (умовно). Вся сума загальновиробничих витрат (рахунок 91) повністю списується в дебет рахунка 23 «Виробництво».
Готова продукція, яка випущена протягом місяця, реалізована повністю. При визначенні фінансового результату від реалізації готової продукції необхідно залишки по рахункам 701 та 901 відобразити в кореспонденції з рахунком 791.
Списанню на фінансовий результат підлягають: собівартість реалізованих МШП та доходи, отримані від реалізації МШП (операція 1), собівартість реалізованих послуг та доходи, отримані від реалізації послуг (операція 7).
Слід відмітити, що на дебет рахунку 791 «Результат основної діяльності» списуються адміністративні витрати з рахунку 92 «Адміністративні витрати», фінансові витрати з рахунку 95 «Фінансові витрати».
В результаті вищевказаних операцій визначається на рахунку 791 «Результат основної діяльності» кінцевий фінансовий результат.
Рекомендована література
1. Закон України “Про бухгалтерський облік і фінансову звітність в Україні” від 16.07.99 р. № 996-ХІІ, зі змінами та доповненнями.//Все про бухгалтерський облік.- Нормативні документи.– 2000.- № 1.
2. Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку. Затверджено наказом Міністерства фінансів України від 24.05.95 р. № 88.
3. Положення (стандарти) бухгалтерського обліку.
4. Порядок заповнення податкової накладної. Затверджено Наказом Державної податкової адміністрації України від 30.05.97 р. № 165.
5. Інструкція про застосування плану рахунків бухгалтерського обліку активів, капіталу, зобов’язань і господарських операцій підприємств та організацій. Затверджено наказом Міністерства фінансів України від 30.11.1999 р. за № 291.
6. Гольцова С.М., Плікус І.Й Бухгалтерський облік: Навчальний посібник.2-е видання.-Суми:Університетська освіта, 2007.
7. Кім І.,Сопко В.В.,Кім С.Г. Бухгалтерський облік:Первинні документи та порядок їх заповнення.-Київ; ЦНЛ, 2004.
8. Кужельний М.В.,Коцупатрий М.М.,Кірданов М.Г.,Лежненко Л.І.,інш. Бухгалтерський облік: Навчально-методичний посібник, Київ: КНЕУ, 2005.
9. Лень В.С. Організація бухгалтерського обліку. Навчальний посібник /за редак-цією В.С. Леня. – К.: Центр навчальної літератури, 2006. – 696 с.
10. Лишиленко О.В. Бухгалтерський облік. Підручник. – Київ: ЦНЛ, 2009.
11. Мисака Г.В., Шарманська В.М. Бухгалтерський облік: Навчальний посібник.- Київ: ЦУЛ, 2007.
12. Осмятченко Л.М.,Шевчук В.Є. Бухгалтерський облік: Навчальний посібник /Заг.ред. Л.М. Осмятченко/.- Львів:Магнолія, 2007.
13. Рудницький В.С., Лазаришина І.Д., Бачинський В.І., Поліщук В.Л. Організація первинного обліку та економічного аналізу на прикладі підприємств торгівлі: Навчальний посібник. – К.: Професіонал, 2004.– 478 с.
14. Справжній бух облік. – 2-ге вид., перероб. І доп. – Х.: Фактор, 2008. -1072 с.
Додатки
Додаток 1
Оборотна відомість за _____________________ 20 __ р.
Назва рахунку
|
Залишок на початок місяця, грн.
|
Обороти за місяць, грн.
|
Залишок на кінець місяця, грн.
|
дебет
|
кредит
|
дебет
|
кредит
|
дебет
|
кредит
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
7
|
10 “Основні засоби”
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
…
|
|
|
|
|
|
|
Всього за місяць
|
|
|
|
|
|
|
Додаток 2
ЖУРНАЛ РЕЄСТРАЦІЇ ГОСПОДАРСЬКИХ OПEРАЦІЙ
за ____________________ 20 __ р.
№ з/п
|
Зміст операції
|
Кореспонденція рахунків
|
Сума, грн.
|
Документ
|
дебет
|
кредит
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Всього за місяць:
|
|
|
|
|
З повагою ІЦ “KURSOVIKS”!
|