Роздрукувати сторінку
Главная \ Методичні вказівки \ Методичні вказівки \ 532 Лабораторна робота 18 - СУБД MS Access та створення звітів, НУДПСУ

Лабораторна робота 18 - СУБД MS Access та створення звітів, НУДПСУ

« Назад

ЛАБОРАТОРНА РОБОТА №18

Тема: „СУБД MS Access. Створення звітів“

Мета  роботи: навчитись створювати звіти в середовищі  MS Access.

Хід роботи

Запишіть тему і мету роботи. Складіть звіт виконання практичної роботи.

Звіти – це різновид об’єктів реляційної бази даних. Зазвичай їх створюють для друку. Будуються звіти на основі таких об’єктів бази даних як таблиці та  запити. У звітах можна виконувати обчислення і підсумки для груп значень. Способи побудови звітів подібні до способів побудови форм. Існують такі режими створення звітів (Рис..1).

Завдання 1. Створення автозвіту.

  1. Відкрийте свою базу даних БазаНавчальна.

  2. Активізуйте вкладку Отчеты, натисніть кнопку Создать.

  3. У діалоговому вікні Создание отчета вибрати Автоотчет: в столбец.

  4. У цьому ж діалоговому вікні вибрати із списку таблицю Фірми, натиснути ОК.

  5. Збережіть звіт під ім’ям Автозвіт у базі даних БазаНавчальна.

Завдання 2. Створення звіту за допомогою Майстра звітів.

  1. У вікні бази даних БазаНавчальна активізуйте вкладку Отчеты, натисніть кнопку    Создать.

  2. У діалоговому вікні Создание отчета виділіть у списку режим Мастер отчетов.

  3. Натисніть кнопку Далее.

  4. У діалоговому вікні Создание отчета (Рис.2) перемістить у звіт необхідні поля: з таблиці Адреси - Місто та Назва фірми; з таблиці Фірма -  Посада та Оклад. Поля розмістити у заданій послідовності.  Натиснути кнопку Далее.

  5. В наступному діалоговому вікні Создание отчета (Рис.4) вибрати вид представлення даних Фірми (виділити цей спосіб у віконці), натиснути кнопку Далее.

  6. В наступному діалоговому вікні Создание отчета вказати спосіб групування по полю Місто, натиснути кнопку Далее.

  7. В наступному діалоговому вікні Создание отчета (Рис..5) вказати спосіб сортування по полю Назва фірми в полі з номером 1, сортування за зростанням. Отже, це буде перший рівень сортування. В полі з номером 2 встановити сортування за зростанням по полю Посада. Це буде другий рівень сортування.

  8. Натиснути кнопку Итоги.

  9.   В діалоговому вікні Итоги (Рис..6) встановити прапорець під функцією SUM  для поля Оклад. Встановити альтернативний перемикач в положення данные и  итоги, натиснути кнопку ОК.

  10. В діалоговому вікні Создание отчет, в яке ви повернулись (Рис..5) , натиснути кнопку Далее.

  11. В наступному діалоговому вікні Создание отчета (Рис..7)Вибрати макет звіту Блок, орієнтацію сторінок книжная, встановити прапорець біля Настроить ширину полей для размещения на одной странице, натиснути кнопку Далее.

  12. В наступному діалоговому вікні Создание отчета (Рис..8) вибрати стиль наприклад Деловой, натиснути кнопку Далее.

  13. В наступному діалоговому вікні Создание отчета (Рис..9) дати ім’я звіту Фінансовий, натиснути кнопку Готово.

  14. Перегляньте звіт, зробіть попередній перегляд, натиснувши кнопку попереднього перегляду на панелі інструментів.

  15. Вікрийте цей звіт в режимі Конструктора і вивчіть структуру звіту.

  16. Як бачите, в режимі Конструктора звіт являє собою форму з відомими у системі програмування VB об’єктами: написами, текстовими полями, графічним об’єктом.  З’ясуйте, в якій частині звіту знаходяться підсумки по групам, яку назву має ця структурна одиниця звіту.

  17. З’ясуйте, в якій частині звіту знаходяться загальні підсумки, яку назву має ця структурна одиниця звіту.

  18. Закрийте звіт.

Завдання 3. Самостійно спроектуйте і реалізуйте в цій базі даних звіт з груповою операцією по полю Назва фірми.

Завдання 4. Створення звіту у вигляді Діаграми.

1. Активізуйте вкладку Отчеты бази даних БазаНавчальна, натисніть кнопку Создать.
2. У діалоговому вікні Создание отчета вибрати Мастер диаграмм (Рис..1).
3. У цьому ж діалоговому вікні вибрати із списку таблицю Фірми, натиснути Далее.
4. Перемістити вказані доступні поля у віконце Поля диаграммы (Рис..10), натиснути кнопку Далее.
5. Зверніть увагу на пропозицію Майстра стосовно типу діаграми (Рис.11). Погодьтесь з цією пропозицією і натисніть кнопку Далее.
6. В наступному діалоговому вікні погодьтесь з пропозицією Майстра стосовно розміщення поліві натисніть кнопку Далее.
7. Вкажіть ім’я діаграми Діаграма, натисніть кнопку ОК.
8. Перегляньте діаграму. Застосуйте засоби форматування з метою надання діаграмі виразності і інформативності (в режимі Конструктор).
9. Збережіть звіт з ім’ям Діаграма у базі даних БазаНавчальна.     

Завдання 5. Захистіть виконану роботу.

 

Перелік питань до захисту практичної роботи

  1. Яке призначення мають звіти?

  2. На основі яких об’єктів бази даних створюються звіти?

  3. Які способи створення звітів можливі в  MS Access?

  4. Чи можна при розробці звітів виконувати групування та обчислення і створювати підсумки?

  5. Що являє собою звіт у режимі Конструктора?

  6. Які структурні одиниці має звіт у режимі Конструктора?

  7. В якій частині звіту розміщуються імена полів?

  8. В якій частині звіту розміщуються підсумки по групам?

  9. В якій частині звіту розміщуються загальні підсумки?

  10. Які функції використовуються у групових підсумкових операціях?

  11. Які функції використовуються у загальних підсумках?

  12. Які об’єкти управління присутні у звітах, відображених в режимі конструктора?

  13. Як створити звіт в режимі конструктора?

З повагою ІЦ “KURSOVIKS”!