« Назад
ЛАБОРАТОРНА РОБОТА №18
Тема: „СУБД MS Access. Створення звітів“
Мета роботи: навчитись створювати звіти в середовищі MS Access.
Хід роботи
Запишіть тему і мету роботи. Складіть звіт виконання практичної роботи.
Звіти – це різновид об’єктів реляційної бази даних. Зазвичай їх створюють для друку. Будуються звіти на основі таких об’єктів бази даних як таблиці та запити. У звітах можна виконувати обчислення і підсумки для груп значень. Способи побудови звітів подібні до способів побудови форм. Існують такі режими створення звітів (Рис..1).
Завдання 1. Створення автозвіту.
-
Відкрийте свою базу даних БазаНавчальна.
-
Активізуйте вкладку Отчеты, натисніть кнопку Создать.
-
У діалоговому вікні Создание отчета вибрати Автоотчет: в столбец.
-
У цьому ж діалоговому вікні вибрати із списку таблицю Фірми, натиснути ОК.
- Збережіть звіт під ім’ям Автозвіт у базі даних БазаНавчальна.
Завдання 2. Створення звіту за допомогою Майстра звітів.
-
У вікні бази даних БазаНавчальна активізуйте вкладку Отчеты, натисніть кнопку Создать.
-
У діалоговому вікні Создание отчета виділіть у списку режим Мастер отчетов.
-
Натисніть кнопку Далее.
-
У діалоговому вікні Создание отчета (Рис.2) перемістить у звіт необхідні поля: з таблиці Адреси - Місто та Назва фірми; з таблиці Фірма - Посада та Оклад. Поля розмістити у заданій послідовності. Натиснути кнопку Далее.
-
В наступному діалоговому вікні Создание отчета (Рис.4) вибрати вид представлення даних Фірми (виділити цей спосіб у віконці), натиснути кнопку Далее.
-
В наступному діалоговому вікні Создание отчета вказати спосіб групування по полю Місто, натиснути кнопку Далее.
-
В наступному діалоговому вікні Создание отчета (Рис..5) вказати спосіб сортування по полю Назва фірми в полі з номером 1, сортування за зростанням. Отже, це буде перший рівень сортування. В полі з номером 2 встановити сортування за зростанням по полю Посада. Це буде другий рівень сортування.
-
Натиснути кнопку Итоги.
-
В діалоговому вікні Итоги (Рис..6) встановити прапорець під функцією SUM для поля Оклад. Встановити альтернативний перемикач в положення данные и итоги, натиснути кнопку ОК.
-
В діалоговому вікні Создание отчет, в яке ви повернулись (Рис..5) , натиснути кнопку Далее.
-
В наступному діалоговому вікні Создание отчета (Рис..7)Вибрати макет звіту Блок, орієнтацію сторінок книжная, встановити прапорець біля Настроить ширину полей для размещения на одной странице, натиснути кнопку Далее.
-
В наступному діалоговому вікні Создание отчета (Рис..8) вибрати стиль наприклад Деловой, натиснути кнопку Далее.
-
В наступному діалоговому вікні Создание отчета (Рис..9) дати ім’я звіту Фінансовий, натиснути кнопку Готово.
-
Перегляньте звіт, зробіть попередній перегляд, натиснувши кнопку попереднього перегляду на панелі інструментів.
-
Вікрийте цей звіт в режимі Конструктора і вивчіть структуру звіту.
-
Як бачите, в режимі Конструктора звіт являє собою форму з відомими у системі програмування VB об’єктами: написами, текстовими полями, графічним об’єктом. З’ясуйте, в якій частині звіту знаходяться підсумки по групам, яку назву має ця структурна одиниця звіту.
-
З’ясуйте, в якій частині звіту знаходяться загальні підсумки, яку назву має ця структурна одиниця звіту.
-
Закрийте звіт.
Завдання 3. Самостійно спроектуйте і реалізуйте в цій базі даних звіт з груповою операцією по полю Назва фірми.
Завдання 4. Створення звіту у вигляді Діаграми.
1. Активізуйте вкладку Отчеты бази даних БазаНавчальна, натисніть кнопку Создать. 2. У діалоговому вікні Создание отчета вибрати Мастер диаграмм (Рис..1). 3. У цьому ж діалоговому вікні вибрати із списку таблицю Фірми, натиснути Далее. 4. Перемістити вказані доступні поля у віконце Поля диаграммы (Рис..10), натиснути кнопку Далее. 5. Зверніть увагу на пропозицію Майстра стосовно типу діаграми (Рис.11). Погодьтесь з цією пропозицією і натисніть кнопку Далее. 6. В наступному діалоговому вікні погодьтесь з пропозицією Майстра стосовно розміщення поліві натисніть кнопку Далее. 7. Вкажіть ім’я діаграми Діаграма, натисніть кнопку ОК. 8. Перегляньте діаграму. Застосуйте засоби форматування з метою надання діаграмі виразності і інформативності (в режимі Конструктор). 9. Збережіть звіт з ім’ям Діаграма у базі даних БазаНавчальна.
Завдання 5. Захистіть виконану роботу.
Перелік питань до захисту практичної роботи
-
Яке призначення мають звіти?
-
На основі яких об’єктів бази даних створюються звіти?
-
Які способи створення звітів можливі в MS Access?
-
Чи можна при розробці звітів виконувати групування та обчислення і створювати підсумки?
-
Що являє собою звіт у режимі Конструктора?
-
Які структурні одиниці має звіт у режимі Конструктора?
-
В якій частині звіту розміщуються імена полів?
-
В якій частині звіту розміщуються підсумки по групам?
-
В якій частині звіту розміщуються загальні підсумки?
-
Які функції використовуються у групових підсумкових операціях?
-
Які функції використовуються у загальних підсумках?
-
Які об’єкти управління присутні у звітах, відображених в режимі конструктора?
- Як створити звіт в режимі конструктора?
З повагою ІЦ “KURSOVIKS”!
|