Лабораторна робота 16 - Введення даних з використанням форми та Пошук і заміна даних в Microsoft Access, НУДПСУ
« НазадЛАБОРАТОРНА РОБОТА №16Тема: Microsoft Access. Введення даних з використанням форми. Пошук і заміна данихМета роботи: навчитись створювати форми для введення даних в таблиці, використовуючи засоби СУБД Microsoft Access, вводити дані з використанням форм та здійснювати пошук і заміну даних в базі даних. Хід роботи Запишіть тему і мету роботи. Складіть звіт виконання практичної роботи. Завдання 1. Створення форми для введення даних.Введення нових записів у таблицю може здійснюватися або в режимі таблиці, що потребує певних навичок і підвищеної уважності, або з використанням об’єкта БД Форма. Форма дає можливість вводити записи по одному, у суворо визначеній користувачем послідовності полів і легко контролювати дані в процесі введення. Після заповнення поточної форми Access запам’ятовує її і виводить черговий незаповнений бланк, у рядку стану якого відображається кількість введених записів. Процес створення форми включає наступні кроки: 1. У діалоговому вікні БазаНавчальна: база данных перейти на вкладку Формы і натиснути кнопку Создать. 2. У вікні Новая форма вибрати Мастер форм, зі списку вибрати таблицю Фірми і натиснути ОК. 3. У першому вікні Создание форм всі поля таблиці Фірми з лівого списку Доступные поля у правий список Выбранные поля: натисніть кнопку з подвійною стрілкою.
Після переміщення вказаних полів натиснути кнопку Далее. 4. В другому вікні Создание форм вибрати зовнішній вигляд форми: в один столбец і натиснути кнопку Далее. 5. У третьому вікні Майстра Создание форм вибрати стиль Стандартный і натиснути кнопку Далее; 6. У четвертому вікні Майстра Создание форм, дати ім’я формі ФормаФірми, натиснути кнопку Готово. MS Access виводить вікно форми для введення наступного запису. Завдання 2. Введення даних у таблицю за допомогою форми.1. У діалоговому вікні БазаНавчальна: база данных перейти на вкладку Формы, виділити форму Фірми і натиснути кнопку Открыть. 2. У вікні форми Фірми, що з'явилося, послідовно ввести 8 нових записів (з 13-го по 20-й), для назв фірм, які вже існують у цій таблиці, але значення інших полів мають бути новими. Найменування посад вибирайте зі списку:
3. Закрити вікно форми 4. У вікні БД БазаНавчальна перейти на вкладку Таблицы, виділити таблицю Фірми і натиснути кнопку Открыть. 5. У вікні Таблица: Фірми переглянути всі записи з метою контролю їх змістової і граматичної правильності; при необхідності – внести корективи. Маркер введення даних переміщується по записах і їх полях клавішами Tab, Enter, Home, End, клавішами групи стрілОК чи за допомогою Миші. Техніка редагування тексту аналогічна прийнятій у Word. 6. Аналогічним чином створити форму з ім’ям ФормаАдреси для введення даних у таблицю Адреси. Використовуючи створену форму зареєструвати у цій таблиці нові фірми Веселка, Терем, Юнітрейд, Мрія, Укртелеком, Licos, Атланта, Міськбуд, створивши нові кортежі з відповідними атрибутами. Дані в поля Місто, Адреса і Телефон ввести на власний розсуд, але значення одного поля мають бути різними для різних записів. У таблиці Адреси полем первинного ключа є поле Назва фірми, тому повторюваних і пустих значень цього поля не має бути, пам’ятайте про це. Завдання 3. Режими пошуку і заміни в базі данихЗдійснення швидкого пошуку даних є однією з головних функцій будь-якої СУБД, в тому числі MS Access. Access дозволяє робити пошук у таблицях, формах і запитах ОКремих записів, груп записів, ОКремих полів і конкретних входжень зразка в поле. 3.1 Пошук запису за його номером в режимі таблиці та форми1) Відкрийте таблицю Фірми у режимі таблиці. 2) Встановіть покажчик Миші у рядку стану таблиці – внизу ліворуч- на номер у полі запису і двічі клацніть лівою кнопкою Миші. 3) Введіть номер проміжного запису (11) і натисніть клавішу Enter. Покажчик встановлюється на записі, номер якого був введений. Повторіть пошук для записів №№ 3, 6, 17. Аналогічно проведіть пошук записів №№ 4, 7, 12, 15 у режимі Форма для таблиць Фірми і Адреси. 3.2 Пошук конкретних входжень зразка в полеКонкретне входження зразка в поле – символ (буква, цифра, розділовий знак і т.п.), присутній у БазаНавчальнаі даних поля. 1) Відкрити таблицю Фірми. 2) Встановити курсор на будь-якому записі поля Назва фірми. 3) Меню Правка – Найти. У діалоговому вікні Поиск и замена, що з’явилося, ввести на вкладці Поиск: - у полі вводу «Образец» – В ( ввести з клавіатури); - у полі вводу «Просмотр» -- Все (вибрати зі списку); - У полі вводу «Совпадение» -- С начала поля (вибрати зі списку); - Встановити прапорець С учетом формата полей. 4) Для пошуку першого входження вказаного значення (символ А) натиснути кнопку Найти далее; для пошуку наступних входжень цього значення знову натискайте кнопку Найти далее. Access послідовно виділяє маркіруванням назви фірм, що починаються з літери В. Аналогічним чином знайти фірми, назви яких починаються з літер М, Д, Т. Access послідовно виділяє маркіруванням назви фірм, що починаються з букв У, Д, Т. У режимі пошуку вікно діалогу буде постійно присутнім на екрані. Якщо воно заважає перегляду, перемістіть його в інше місце, натиснувши і утримуючи ліву кнопку Миші на заголовку вікна і так перетягуючи у нове, зручне для вас місце. 5) Проведіть пошук у полі Прізвище для значень букв К, Л, В, З, встановивши в діалоговому вікні у Поиск в полі “Прізвище”, у полі вводу Совпадение значения: С любой частью поля, прапорець С учетом регистра зняти, встановити прапорець С учетом формата полей. Access послідовно виділяє маркіруванням прізвища, до БазаНавчальнау котрих входять літери К, Л, В, З. 3.3. Пошук значень поля повністю.1) Відкрити таблицю Фірми. 2) Встановити курсор в полі Посада. 3) Меню Правка – Найти. У діалоговому вікні Поиск и замена на вкладці Поиск ввести: - у полі вводу «Образец» – Директор ( ввести з клавіатури); - у полі вводу «Просмотр» -- Все (вибрати зі списку); - У полі вводу «Совпадение» -- Поля целиком (вибрати зі списку); - Встановити прапорець С учетом формата полей. Для пошуку першого входження вказаного значення (Директор) натиснути кнопку Найти далее; для пошуку наступних входжень цього значення знову натискайте кнопку Найти далее. Access послідовно виділяє маркіруванням поля, що мають в собі найменування вказаної посади. Якщо прапорець С учетом формата полей зняти, Access буде здійснювати пошук у всіх полях таблиці, що значно збільшить час виконання операції, особливо в великих таблицях. Аналогічно здійснюється пошук в об’єкті Форма: 1) Відкрити форму таблиці Адреси. 2) Встановити курсор у поле Телефон. 3) Клацнути по кнопці Найти на панелі інструментів (бінОКль). 4) В полі Образец діалогового вікна ввести цифру 2, в полі вводу “Просмотр” – Все, в полі вводу “Совпадение” – С любой частью поля; встановити прапорець С учетом формата полей і натиснути кнопку Найти далее. Access виділяє запис першого входження зразка в поле; натискаючи кнопку Найти далее, продивитися всі записи, що мають у собі введений Зразок. 3.4. Заміна данихAccess дозволяє здійснювати заміну одразу всіх входжень зразка в поле або замінювати кожне входження ОКремо. 1) Відкрити таблицю Фірми у режимі таблиці. 2) Встановити курсор на поле Ім’я. 3) Меню Правка®Заменить. У діалоговому вікні Поиск и замена на вкладці Замена в поле “Ім’я” введіть Зразок пошуку (конкретне ім’я, що стоїть в одному з записів) у полі Образец і значення, що підставляється (яке замінює ім’я – довільне), в поле Заменить на. 4) Натиснути кнопку Найти далее; Access віділяє перше знайдене входження; натиснути кнопку Заменить. Access замінює Зразок пошуку на замінюване значення. Для того, щоб виконати заміну кожного входження ОКремо, натискайте кнопку Найти далее, а потім кнопку Заменить. Для пропуску поточного входження й пошуку наступного натисніть кнопку Найти далее. Для одночасної заміни всіх входжень зразка натисніть кнопку Заменить все. Завдання 4. Впорядкування (сортування) й відбір (фільтрація) данихВпорядкування (сортування) дозволяє розмістити записи в об’єктах бази даних у потрібній послідовності (за збільшенням чи за зменшенням значень, за алфавітом у прямому напрямі А–Я і за алфавітом у оберненому напрямі Я–А). Термін “сортування” слід розуміти як впорядкування записів таблиці. 4.1. Сортування даних1) Відкрити таблицю Адреси. 2) Клацанням Миші виділити назву поля Місто (виділяється кольором). 3) Меню Записи®Сортировка®Сортировка по возрастанию. Access впорядковує записи в таблиці в алфавітному порядку за назвою міст. 4) Провести операцію сортування за зростанням для полів „Назва фірми” й „Адреса”, використовуючи відповідно кнопку на панелі інструментів А–Я. 5) Провести операцію сортування за спаданням для поля „Код”, використовуючи кнопку на панелі інструментів Я–А. 4.2. Фільтрація данихФільтр звичайно використовують при роботі в режимі форми або в режимі таблиці для перегляду чи змінення підмножини записів. 4.2.1. Фільтрація в режимі таблиці1) Відкрийте таблицю Адреси в режимі таблиці. 2) Натисніть кнопку Изменить фильтр на панелі інструментів, щоб переключитися в вікно звичайного фільтра. 3) Виберіть поле Місто для задання умови відбору, якій повинні задовольняти записи, що включаються в результуючий набір записів. 4) Введіть умову відбору, вибравши шукане значення в списку значень поля (якщо цей список, що відкривається, має в собі значення полів), або введіть у поле значення з клавіатури (наприклад, Київ). 5) Натисніть кнопку Применить фільтр на панелі інструментів. Access виводить всі записи, які містяться в полі Місто, введену назву. 4.2.2. Фільтрація по виділеномуНайпростіший вид фільтру. 1) Виберіть значення, яке буде використане як умова відбору (встановіть курсор на певному значенні поля), а далі натисніть кнопку Фільтр по выделенному на панелі інструментів. Access виводить всі записи, які відповідають виділеному значенню. 4.2.3. Фільтрація в режимі форми1) Відкрийте таблицю Фірми в режимі форми. 2) Клацніть по кнопці Изменить фильтр на панелі інструментів. 3) Клацніть на полі Посада, потім на кнопці розкриття списку, що з’явилась. 4) У списку, що відкрився, виберіть назву посади Менеджер. 5) Клацніть по кнопці Применить фильтр на панелі інструментів. Access виводить форму, яка містить у полі Посада введену назву. Потренуйтесь, продовжуючи пошук по іншим полям форми, згідно з кроками 1-5, змінюючи, відповідно, шукані значення. Зауваження. Перед введенням нового значення фільтра в іншому полі форми очистіть вміст попереднього поля, виділивши його й натиснувши клавішу Delete. Фільтри зберігаються автоматично при збереженні таблиці або форми. Таким чином, при повторному відкритті таблиці або форми можна знову застосувати збережений фільтр. 4.3. Використання розширеного фільтруРозширений фільтр дозволяє відбирати записи за декількома умовами, що відповідають логічній функції АБО. 1) Відкрити таблицю Адреси у режимі таблиці. 2) Меню Записи®Фильтр®Расширенный фільтр. У діалоговому вікні Адреси Фильтр1:фильтр встановити: Поле: Місто (вибирається зі списку, що розкривається). Условие отбора Київ ИЛИ Львів. 3) Клацнути правою кнопкою Миші у верхній половині вікна Адреси Фильтр1: фільтр на вільному місці, поруч з таблицею і у контекстному меню, що розкрилося, вибрати команду Применить фільтр . MS Access виводить записи, що задовольняють умовам відбору. Створити розширений фільтр таблиці Фірми для полів Назва фірми й Посада, вибираючи умови фільтрації (відбору) записів такі: назва фірми Юнітрейд або Темп, а посада Менеджер (рис.19.1). Лапки ставити не потрібно, вони створюються автоматично. Застосувати створений фільтр, виконавши дії, як при застосуванні попереднього створеного фільтру. 4) Зберегти базу даних, двічі клацнувши на кнопці системного меню вікна бази даних з одночасним його закриттям. Завдання 5. Захистіть виконану роботу.
Перелік питань до захисту практичної роботи
З повагою ІЦ “KURSOVIKS”! |