Роздрукувати сторінку
Главная \ Методичні вказівки \ Методичні вказівки \ 5097 Методичні вказівки до виконання курсової роботи з курсу Зовнішньоекономічна діяльність підприємства

Методичні вказівки до виконання курсової роботи з навчальної дисципліни Зовнішньоекономічна діяльність підприємства

« Назад

ЗМІСТ

ВСТУП.. 4

1. МЕТА, ЗАВДАННЯ, СТРУКТУРА ТА ЗМІСТ КУРСОВОЇ РОБОТИ.. 6

2. ВИМОГИ ДО ОФОРМЛЕННЯ КУРСОВОЇ РОБОТИ.. 11

3. ПОРЯДОК РЕЦЕНЗУВАННЯ ТА ЗАХИСТУ КУРСОВОЇ РОБОТИ.. 13

4. СПИСОК РЕКОМЕНДОВАНОЇ ЛІТЕРАТУРИ.. 15

ДОДАТКИ.. 21

Додаток А. Зразок оформлення титульного аркуша курсової роботи. 22

Додаток Б. Форма завдання на курсову роботу. 23

Додаток В. Зразок типового зовнішньоекономічного контракту. 24

Додаток Г. Приклади оформлення списку використаних літературних джерел  34

Додаток Д. Зразок рецензії на курсову роботу з дисципліни. 35

 

ВСТУП

Згідно з навчальним планом напряму 6.030503 «Міжнародна економіка», вивчення студентами професійно орієнтованої дисципліни «Зовнішньоекономічна діяльність підприємства» закінчується виконанням курсової роботи, яка займає особливе місце в системі діагностики якості підготовки фахівців. Виконання курсової роботи сприяє кращому опануванню матеріалу дисципліни, набуттю навичок щодо проведення самостійного аналізу конкретного матеріалу, обґрунтуванню власних висновків та пропозицій щодо практичної реалізації з досліджуваної теми.

У процесі виконання курсової роботи студенти навчаються самостійно працювати зі спеціальною літературою, статистичною інформацією, різними нормативно-правовими документами, науково-методичними розробками, грамотно формулювати та висловлювати власні думки, робити висновки та обґрунтовувати пропозиції.

Виконання курсової роботи сприяє також опануванню методологією проведення наукового дослідження, обробці інформації із застосуванням ЕОМ, пізнанню практики і поєднанню її з теорією.

При захисті курсової роботи студент має довести здатність виконувати наступні завдання:

– застосовувати навички самостійної роботи, отримані в процесі навчання, щодо проведення наукового дослідження;

– уміти узагальнювати і критично оцінювати економічну ситуацію;

– професійно користуватися законодавчими та нормативними актами, інструктивними матеріалами, узагальнювати та критично аналізувати зміст літературних джерел;

– використовувати сучасні методи дослідження ринкового середовища;

– професійно користуватися сучасними автоматизованими інформаційними технологіями для розв’язання завдань теми дослідження.

Кожному студенту кафедра призначає наукового керівника, який допомагає студенту у виборі теми і об'єкта дослідження для курсової роботи при її виконанні, надаючи індивідуальні консультації.


1. МЕТА, ЗАВДАННЯ, СТРУКТУРА ТА ЗМІСТ КУРСОВОЇ РОБОТИ

1.1. Метою курсової роботи є моделювання зовнішньоекономічної угоди. Зовнішньоекономічну операцію студент оформлює у вигляді проекту, в якому виділяється декілька етапів:

– маркетинговий аналіз світового та вітчизняного ринку обраного товару;

– дослідження нормативно-правової бази, що регламентує здійснення зовнішньоекономічної угоди;

– зовнішньоторговельний контракт.

 

1.2. Основні завдання курсової роботи полягають у:

– поглибленні і закріпленні теоретичних знань та отриманні практичних навичок з дисципліни «Зовнішньоекономічна діяльність підприємства»;

– формуванні творчого та системно-дослідного підходу до вирішення проблем вибору та реалізації форм та методів зовнішньоекономічної діяльності;

– отриманні професійної компетенції менеджера з конкретної проблеми, що досліджується;

– набутті досвіду самостійної праці з різними інформаційними джерелами;

– здобутті досвіду організації та техніки проведення зовнішньоекономічних операцій.

Всі студенти виконують курсову роботу на тему: «Підготовка та укладання зовнішньоторговельного контракту на експорт (імпорт) (назва товару або послуги)» (на прикладі підприємства, що займається ЗЕД)», використовуючи матеріали періодичної преси, статистичні матеріали, нормативно-правову і законодавчу базу України, дані підприємств, що займаються ЗЕД. Побудова моделі зовнішньоекономічної угоди має бути економічно обґрунтована.

Курсова робота «Підготовка та укладання зовнішньоторговельного контракту на експорт (імпорт) (назва товару або послуги)» (на прикладі підприємства, що займається ЗЕД)» є комплексною навчально-практичною роботою, яка виконується в рамках навчальної дисципліни «Зовнішньоекономічна діяльність підприємства».

Метою написання роботи є надбання практичних навичок при роботі з інформаційними джерелами під час проведення маркетингових досліджень та вивчення зовнішнього ринку, норматив­ними документами та їх практичним застосуванням у сфері зовнішньоекономічної діяльності, а також отримання необхідних навичок при підготовці та складанні зовнішньоторговельного
контракту.

Виконання курсової роботи дає можливість оцінити якість знань студента, його вміння застосовувати їх на практиці. У зв’язку з цим обов’язковою вимогою до курсової роботи є проведення дослідження практичних аспектів організації зовнішньоторговельних угод, аналітичної оцінки економічної ефективності даної угоди, законодавчо-правових умов виконання проекту. На підставі проведеного аналізу студент має сформулювати чіткі, висновки щодо вирішення поставленої проблеми, з’ясувати можливість здійснення даної угоди.

Обов’язковим у процесі виконання роботи є використання сучас­них інформаційних технологій, математичних методів та ЕОМ, зокрема ППП «Excel», текстових редакторів, ресурсів Internet тощо.

Виконану і належним чином оформлену роботу з відзивом наукового керівника від кафедри (внутрішня рецензія) студент здає на кафедру міжнародної економіки за два тижні до закінчення навчального семестру. Захист робіт здійснюється в присутності комісії, сформованої з викладачів кафедри. Час захисту курсового проекту встановлює кафедра.

 

1.3. Рекомендований зміст курсової роботи:

Вступ

1. Аналітична маркетингова оцінка ринку досліджуваного товару.

2. Правове обґрунтування можливості здійснення даної зовнішньоекономічної угоди.

3. Зовнішньоекономічний контракт.

Висновки

Список використаних джерел

Додатки

У процесі розроблення курсової роботи кожний студент узгоджує з керівником вид товару (послуги), по якому буде виконуватися робота.

При виборі товару варто враховувати можливості отримання відповідної інформації при опрацюванні відповідних літературних джерел, даних, що кількісно ілюструють сучасний стан розвитку відповідної проблеми, а також можливості пошуку інформації в мережі Інтернет.

Тема курсової роботи закріплюється за студентом і рекомендується до затвердження рішенням кафедри міжнародної економіки. Розглянута на засіданні кафедри тематика курсових робіт подається на затвердження декану факультету. Згідно з поданням кафедри та наказом декана факультету за студентами закріплюються наукові керівники.

Структура курсової роботи: титульний аркуш (додаток А), внутрішня рецензія, зміст, вступ, основна частина, висновки, список використаних джерел, додатки (таблиці, схеми, графіки, діаграми тощо).

У вступі необхідно обґрунтувати актуальність обраної теми, сформулювати мету, завдання роботи, визначити об'єкт, предмет, методи дослідження. Обсяг вступу складає 2-3 сторінки друкованого тексту.

Основна частина курсової роботи складається із трьох розділів. Кожен з яких за потребою може поділятися на кілька підрозділів.

Перший розділ «Аналітична маркетингова оцінка ринку досліджуваного товару» включає в себе вивчення таких питань:

1.1. Аналіз світового виробництва досліджуваного товару:

1.1.1. обсяги у вартісному і натуральному вираженні, динаміка, географічна структура;

1.1.2. провідні фірми-виробники товару;

1.1.3. основні фактори, які впливають на виробництво даного товару.

1.2. Аналіз світової торгівлі:

1.2.1. обсяги експорту та імпорту товару, динаміка, географічна структура;

1.2.2. провідні фірми-експортери та фірми-імпортери.

1.3. Аналіз українського ринку товару.

1.4. Аналіз попиту та споживання товару, факторів, які визначають споживання товару.

1.5. Сегментація товарного ринку (світового та вітчизняного).

1.6. Аналіз техніко-економічних параметрів (властивостей) виробу.

1.7. Аналіз цін на дату продажу товару.

У другому розділі «Правове обґрунтування можливості здійснення даної зовнішньоекономічної угоди» вивчається система регулювання експортно-імпортних операцій з даним товаром і обґрунтовуються економічні та організаційні можливості виконання угоди.

2.1. Тарифне регулювання.

2.2. Нетарифне регулювання.

2.3. Митні процедури з даним товаром.

2.4. Заборони, вимоги та стандарти, які застосовуються до даного товару при зовнішньоторговельних операціях.

2.5. Особливості та умови транспортування.

2.6. Валютне регулювання експортно-імпортних операцій та оподаткування.

У третьому розділі «Зовнішньоекономічний контракт» розробляється проект контракту на експорт (імпорт) товару з урахуванням особливостей регулювання умов здійснення операцій та особливостей самого товару. Як основа для розробки контракту пропонується такий типовий контракт (Додаток В). Контракт необхідно представити, як українською, так і англійською мовами.

Висновки повинні стисло відображати головні результати проведеного дослідження та практичні рекомендації з вирішення поставлених завдань. Висновки мають бути сформульовані у відповідності з завданнями, визначеними у вступі курсової роботи. Обсяг висновків 2-3 сторінки.

Список використаних джерел. Викладається у відповідності до стандартів з бібліотечної діяльності та видавничої справи (додаток Г).


2. ВИМОГИ ДО ОФОРМЛЕННЯ КУРСОВОЇ РОБОТИ

Курсова робота повинна мати чітку побудову, логічну послідовність і конкретність викладення матеріалу, переконливість аргументів, точність формулювання, обґрунтованість висновків та рекомендацій.

Курсова робота включає такі елементи: титульна сторінка, зміст, вступ, основна частина, висновки, список використаної літератури, додатки. Обсяг курсової роботи, як правило, становить 30 – 35 сторінок (без урахування додатків).

У курсової роботі необхідно подати таблиці, що супроводжуються розрахунками, зразки документів, пояснення способів обчислення окремих показників, навести діаграми, графіки, схеми, що відображають динаміку показників, виробничу й організаційну структури, а також взаємозв’язок економічних процесів. На основі наведеної вихідної інформації слід зробити висновки та сформулювати пропозиції щодо вдосконалення зовнішньоекономічної роботи на підприємстві (в організації, установі).

Усі ілюстрації курсової роботи, крім таблиць, позначаються словом «Рис.» і нумеруються послідовно арабськими цифрами в межах звіту. Наприклад, «Рис.1. Зовнішньоекономічні зв’язки підприємства». Підписи виконуються під ілюстрацією.

Таблиці нумеруються аналогічно нумерації ілюстрацій. Заголовок таблиці починається з великої літери і розміщується нижче слова «Таблиця», яке пишуть над правим верхнім кутом таблиці. При перенесенні частини таблиці на іншу сторінку над нею пишуть "Продовження табл." (із зазначенням номера таблиці).

Ілюстрації і таблиці розміщуються таким чином, щоб їх можна було розглядати без обертання сторінки або з обертанням за годинниковою стрілкою, і розміщуються після першого посилання на них у тексті.

Бібліографічний апарат у курсової роботі – це ключ до джерел, якими користувався автор при її написанні. Крім того, такий апарат певною мірою є вираженням наукової етики й культури наукової праці.

У курсової роботі використовують такий спосіб побудови бібліографічних списків: за алфавітом прізвищ авторів або заголовків чи за номером посилання у звіті.

Титульна сторінка має єдину форму і реквізити. Приклад її оформлення наведений у додатку А. Нумерація сторінок починається з титульної сторінки, але номер на ній не проставляється.

Зміст розміщується на другій сторінці. У ньому послідовно перераховують усі частини курсової роботи: вступ, основна частина (згідно з рекомендаційним планом), висновки, список використаної літератури, додатки. Проти кожної назви відповідної частини курсової роботи вказується номер сторінки, на якій вона починається, що полегшує пошук необхідного розділу.

Заключна стадія курсової роботи – переплетення. Рекомендується використовувати спеціальні папки або переплетення палітурного цеху.


3. ПОРЯДОК РЕЦЕНЗУВАННЯ ТА ЗАХИСТУ КУРСОВОЇ РОБОТИ

На виконану в належному рівні курсову роботу науковий керівник складає рецензію (Додаток Д). Для об’єктивної оцінки науковий керівник обов’язково в рецензії відмічає:

– відповідність змісту курсової роботи обраній темі та вимогам по її написанню;

– повноту розкриття теми;

– обсяг роботи і як вона структурована;

– чи прослідковується новітня економічна думка, ефективність використання методів аналізу, ЕОМ;

– результативність та якість проведеного аналізу по предмету дослідження;

– позитивні моменти в роботі;

– самостійність та творчість при розкритті теми дослідження;

– конкретні недоліки, зауваження та наводить рекомендації для їх усунення при підготовці до захисту роботи.

Науковий керівник в рецензії виставляє попередню оцінку за чотирибальною шкалою, робить напис на рецензії курсової роботи «Допускається до захисту» та повертає роботу на кафедру.

Робота, яка містить суттєві недоліки (про їх наявність можуть бути зроблені зауваження по тексту, вказано в рецензії) або не відповідає вимогам по виконанню курсової роботи повертається студентові на доопрацювання. З повторно виконаною роботою подається її попередній варіант з рецензією наукового керівника.

Якщо робота допущена до захисту, але містить зауваження та вказані недоліки керівника, то студент зобов'язаний ознайомитися з ними, до терміну захисту усунути їх та підготуватися до захисту курсової роботи. При цьому забороняється виривання сторінок, знищення заува­жень рецензента, виправлення по тексту та інше. Ліквідація зауважень оформляється або з іншого боку аркуша по тексту, там де це необхідно, або вкладанням додаткових аркушів. Студент, який не виконав вищезазначені вимоги у зазначений термін, до захисту курсової роботи не допускається. Не доопрацьована після рецензії робота до захисту комісією не приймається.

Студент захищає курсову роботу перед комісією в термін, затверджений кафедрою. Мета захисту виявити – виявити рівень володіння студентом матеріалом за обраною темою.

Процедура захисту має з’ясувати:

- глибину знань теоретичних положень теми;

- знання економічної літератури і вміння працювати з нею;

- вміння залучати та використовувати законодавчі акти та матеріали інструктивно-методичного характеру;

- вміння пов'язувати теоретичні знання з практикою;

- ступінь усунення студентом недоліків, вказаних в рецензії та на полях роботи;

- ступінь самостійності виконаної роботи.

На захист студент представляє курсову роботу з рецензією наукового керівника. В ході підготовки до захисту студент готує доповідь на 6-8 хв. Під час захисту студент викладає зміст основних положень, основні результати та висновки проведених досліджень, обґрунтовує свої пропозиції, відповідає на запитання членів комісії, яка й визначає остаточну оцінку.


4. СПИСОК РЕКОМЕНДОВАНОЇ ЛІТЕРАТУРИ

Основна:

1. Закон України «Про зовнішньоекономічну діяльність» від 16.04.1991 р. (зі змінами та доповненнями) [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.rada.kiev.ua.

2. Закон України «Про порядок здійснення розрахунків в іноземній валюті» від 23.09.1994 р. (зі змінами та доповненнями) [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.rada.kiev.ua.

3. Закон України «Про регулювання товарообмінних (бартерних) операцій у галузі зовнішньоекономічної діяльності» від 23.12.1998 р. (зі змінами та доповненнями) [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.rada.kiev.ua.

4. Закон України «Про захист від недобросовісної конкуренції» від 7.06.96 р. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.rada.kiev.ua.

5. Закон України «Про захист національного товаровиробника від субсидованого імпорту» від 22.12.1998.– № 331-XIV [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.rada.kiev.ua.

6. Закон України «Про захист національного товаровиробника від демпінгового імпорту» вiд 22.12.1998.– № 330-XIV [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.rada.kiev.ua.

7. Закон України «Про митний тариф» від 01.01.2014 р. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://zakon1.rada.gov.ua/laws/show/584-18.

8. Наказ Міністерства фінансів України «Про затвердження Порядку заповнення митних декларацій на бланку єдиного адміністративного документа» від 30.05.2012 р. № 651 р. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.rada.kiev.uа

9. Наказ Міністерства фінансів України «Про затвердження Порядку виконання митних формальностей при здійсненні митного оформлення товарів із застосуванням митної декларації на бланку єдиного адміністративного документа» від 30.05.2012 р. № 631 р. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.rada.kiev.uа

10. Митний кодекс України від 13.03.2012 р. (зі змінами та доповненнями) [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.rada.kiev.ua.

11. Наказ Міністерства економіки та з питань європейської інтеграції України Про форму зовнішньоекономічних договорів від 6 вересня 2001 року № 201 [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.rada.kiev.ua.

12. Постанова НБУ «Положення про валютний контроль» від 17.04. 2000 року № 49 [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.rada.kiev.ua.

13. Указ Президента України «Положення про порядок реєстрації окремих видів зовнішньоекономічних договорів (контрактів)» від 07.11.94 р. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.rada.kiev.ua.

14. Постанова Кабінету Міністрів України «Порядок митного оформлення імпортних товарів (продукції), що підлягають обов'язковій сертифікації в Україні» від 04.11.97 р. №1211 [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.rada.kiev.ua.

15. Постанова Кабінету Міністрів України «Про здійснення екологічного контролю в пунктах пропуску через державний кордон» від 20.03.95 р. № 198 [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.rada.kiev.ua.

16. Постанова Кабінету Міністрів України «Про лібералізацію експортних операцій» № 734 від 16.11.94 р. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.rada.kiev.ua.

17. Постанова Кабінету Міністрів України «Про затвердження переліків товарів, експорт та імпорт яких підлягає ліцензуванню, та квотуванню на 2014 рік» від 09.12.2013 № 1201 [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.rada.kiev.ua.

18. Постанова Кабінету Міністрів України «Про посилення контролю за ввезенням і транзитом підакцизних товарів залізничним транспортом» від 04.03.97 р. № 206 [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.rada.kiev.ua.

19. Декрет Кабінету Міністрів України «Про систему валютного регулювання і валютного контролю» від 19.02.93 р. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.rada.kiev.ua.

20. Про типові платіжні умови зовнішньоекономічних договорів (контрактів) та типові форми захисних застережень до зовнішньоекономічних договорів (контрактів), які передбачають розрахунки в іноземній валюті: Постанова Кабінету Міністрів та Національного банку України від 21.06.95 р. №444 [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.rada.kiev.ua.

21. Уніфіковані правила по інкасо // Галицькі контракти. – 1996. – № 5. – С. 5-9.

22. Уніфіковані правила та звичаї для документарних акредитивах // Галицькі контракти. – 1996. – №50. – С. 11-13.

23. Багрова І. В., Редіна Н. І. Зовнішньоекономічна діяльність підприємств. / І. В. Багрова, Н. І. Редіна. – К.: ЦНЛ, 2004. – 580 с.

24. Береславська О. І., Наконечний О. М., Пясецька М. Г. Міжнародні розрахунки та валютні операції: Навч. посібник. / О. І. Береславська, О. М. Наконечний, М. Г. Пясецька. – К.: КНЕУ, 2002. – 392 с.

25. Боринець С. Я. Міжнародні фінанси. / С. Я. Боринець. – К.: Знання-Прес, 2002. – 311 с.

26. Бровков С., Руденко Л. Валютно-фінансовий механізм у міжнародному бізнесі. / С. Бровков, Л. Руденко. – К.: ТОВ “Агентство ”Україна”, 2001. – 380 с.

27. Вічевич А. М., Максимець О. В. Аналіз зовнішньоекономічної діяльності. / А. М. Вічевич, О. В. Максимець. – Львів: Афіна, 2004. – 140 с.

28. Грабельник О. П. Основи зовнішньоекономічної діяльності: Підручник. / О.П.Грабельник. – Київ: Центр навчальної літератури, 2004. – 384 с.

29. Дідківський М. І. Зовнішньоекономічна діяльність підприємства: Навч. посіб. / М. І. Дідківський. – К.: Знання, 2006. – 462 с.

30. Дроздова Г. М. Менеджмент зовнішньоекономічної діяльності підприємства: Навч. посібник. / Г. М. Дроздова. – К.: ЦУЛ, 2002. – 350 с.

31. Зовнішньоекономічна діяльність підприємств: Навчальний посібник / За ред. Ю. Г. Козака, Н. С. Логвінової, І. Ю. Сіваченка; 2-ге вид., перероб. та доп. – Київ: Центр навчальної літератури, 2006. – 792 с.

32. Зовнішньоекономічна діяльність підприємства: Навчальний посібник / За ред. Ю. В. Макогона. – Київ: Центр навчальної літератури, 2006. – 424 с.

33. Кириченко О., Кавас І. Менеджмент зовнішньоекономічної діяльності. / О. Кириченко, І. Кавас. – К.: Фінансист, 2000. – 653 с.

34. Козик В. В., Панкова Л. А., Карп’як Я. С., Григор’єв О. Ю., Босак А. О. Зовнішньоекономічні операції і контракти. – 2-ге вид., перероб. і доп. / В. В. Козик, Л. А. Панкова, Я. С. Карп’як, О. Ю. Григор’єв, А. О. Босак. – К.: Центр навчальної літератури, 2004. – 608 с.

35. Міжнародні правила тлумачення міжнародних термінів ІNCOTЕRMS 2010. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://studme.com.ua/1061120711709/menedzhment/pravila_tolkovaniya_mezhdunarodnyh_torgovyh_terminov_inkoterms_2010.htm

36. Організація міжнародних кредитно-розрахункових відносин: Навч. посібник для вузів / Ред. Кірейцев Г. Г. – Житомир: ЖІТІ, 2000. – 366 с.

37. Основи митної справи. Навчальний посібник. За ред. П. В. Пашка. – 2-ге вид., перероб. і доп. – К.: Т-во “Знання”, КОО, 2002. – 318 с.

38. Рум’янцев А. П., Рум’янцева Н. С. Зовнішньоекономічна діяльність: Навчальний посібник. / А. П. Рум’янцев, Н. С. Рум’янцева. – К.: Центр навчальної літератури, 2004. – 377 с.

39. Солошенко Л. Зовнішньоекономічна діяльність: організація та документальне оформлення. / Л. Солошенко. – Х.: Фактор, 2001. – 176 с.

40. Управління зовнішньоекономічною діяльністю: Навч. посібник / Під заг. ред. А. І. Кредисова. – К., 1997. – 448 с.

41. Управління міжнародною конкурентоспроможністю підприємства (організації): Навч. посібник / За ред. І. Ю. Сіваченка. – Київ: ЦНЛ, 2003. – 186 с.

Додаткова:

1. Офіційний сайт Державного комітету статистики України. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.ukrstat.gov.ua.

2. Закон України «Про державне регулювання імпорту сільськогосподарської продукції» від 17.07.1997 р. (зі змінами та доповненнями) [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/468/97-%D0% B2%D1%80

3. Незалежний моніторинг політики, що впливає на світову торгівлю / GTA [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http: //www.globaltradealert.org/about

4. Статистична база даних Світової організації торгівлі. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.wto.org/english/res_e/statis_e/statis_e.htm

5. Статистична база даних Організації економічного співробітництва і розвитку. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://stats.oecd.org/Index.aspx?QueryId=48248

6. Статистична база даних ЮНКТАД. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://unctadstat.unctad.org/TableViewer/tableView.aspx

7. Trade Map / ITC. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.trademap.org/index.asp x?ReturnUrl=%2fCompaniesList.aspx

8. Електронна довідка по товару УКТЗЕД. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http:// qdpro.com.ua/goodinfo.

9. Податки, збори, платежі: митні платежі / Офіційний портал Міністерства доходів і зборів України. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://minrd.gov.ua/ podatki-ta-zbori/mitni-plateji

10. Статистична база даних ФАО. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://faostat.fao.org/ site/291/default.aspx

11. Типові форми пунктів комерційних контактів. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http: //www.vneshmarket.ru/content/section_r_71D3E313-067A-4835-9BB8-1AE4CA8F557.html

  

ДОДАТКИ

Додаток А. Зразок оформлення титульного аркуша курсової роботи

Полтавський національний технічний університет

імені Юрія Кондратюка

 Кафедра міжнародної економіки та маркетингу

 

КУРСОВА РОБОТА

 з дисципліни «Зовнішньоекономічна діяльність підприємства»

 

на тему: «Підготовка та укладання зовнішньоторговельного контракту на експорт (імпорт) (назва товару або послуги)» (на прикладі підприємства, що займається ЗЕД)»,

 

Студентки 3 курсу 302-ФМ групи

напряму підготовки 6.030503 «Міжнародна економіка»

 

Полтава – 2013 рік

 

Додаток Б. Форма завдання на курсову роботу

Полтавський національний технічний університет

імені Юрія Кондратюка

Кафедра МІЖНАРОДНОЇ ЕКОНОМІКИ ТА МАРКЕТИНГУ

  

ЗАВДАННЯ

на виконання курсової роботи

з дисципліни “Зовнішньоекономічна діяльність підприємства”

Студенту групи 30__-ФМ _____________________________________

на тему _____________________________________________________

____________________________________________________________

Етапи виконання:

Вступ (5%)

Розділ 1 (20%)

Розділ 2 (30%)

Розділ 3 (35%)

Висновки (5%)

Список літератури (5%).

Дата видачі завдання ___________________

Дата здачі курсової роботи ___________________

Керівник: _____________ П.І.Б.

Полтава 20__

 

Додаток В. Зразок типового зовнішньоекономічного контракту

КОНТРАКТ № 15

м. Миргород

 від 13.02.2012 р.

ПАТ «Миргородський завод мінеральних вод» в особі генерального директора Сенька Валерія Петровича, іменований надалі «Продавець», і ВАТ «Нарзан» в особі генерального директора Столярова Костянтина В’ячеславовича, іменований надалі «Покупець», уклали цей Контракт про таке:

1. ПРЕДМЕТ КОНТРАКТУ

Продавець продав, а Покупець купив товар відповідно до специфікації та умов, передбачених у Додатку 1 до цього Контракту. Вище зазначений додаток є невід'ємною частиною цього Контракту.

2. ЦІНИ ТА КІЛЬКІСТЬ

Покупець купує Товари в кількості та за цінами, які вказані в Додатку 1. Ціна залишається без змін для відвантаження до липня 2012 р. Загальна сума Контракту становить 150000 доларів США.

3. ЯКІСТЬ ТОВАРУ

Якість товару повинна відповідати зразкам, узгодженим і підтвердженим сторонами. Один примірник зразка зберігається у Покупця, другий – у Продавця протягом 8 місяців з дати закінчення поставок і будуть арбітражними зразками в разі виникнення спору між сторонами за цим Контрактом.

Не пізніше, ніж через 25 днів після підписання Контракту Продавець повинен направити Покупцю по три комплекти зразків кожного виду товарів, опечатаних Продавцем, з яких один комплект протягом 20 днів з дня отримання зразків повинен бути повернений Продавцю, опечатаний і підписаний Покупцем.

Зразки-еталони повинні зберігатися протягом 6 місяців з дати надходження останньої партії товару в м. Москва.

4. ПОСТАВКИ

Продавець поставляє Покупцю товар на умовах «Франко-завод» (EXW), митний склад м. Миргород("Інкотермс2010").

Товар, що поставляється за цим Контрактом, буде поставлено протягом 10 тижнів після отримання авансованого платежу.

До цього часу товар повинен бути зроблений, випробуваний, упакований, маркований і поставлений відповідно до умов цього Контракту. Датою поставки вважається дата вантажної накладної, виписаної транспортною фірмою, яка отримала товар для відвантаження в Москву. Дострокове відвантаження дозволяється.

5. ОПЛАТА

Оплата повинна проводитись у формі попередньої оплати.

Оплата за поставлені Товари проводиться в доларах США в місто Миргород. Документальне підтвердження банківського переказу, що видане банком Покупця, повинно бути представлене Покупцем до видачі дозволу на відправлення Товарів Продавцем.

6. ГАРАНТІЇ

Продавець гарантує високу якість товару.

7. УПАКОВКА І МАРКУВАННЯ

Упаковка повинна забезпечувати повну схоронність товару при транспортуванні усіма видами транспорту, включаючи перевалювання. У випадку, якщо упаковка не забезпечує збереження товару, на що буде складений комерційний акт на кордоні, Продавець відшкодує всі збитки Покупця, викликані неналежною упаковкою. Коробки з виробами укладаються в стандартні картонні ящики. Вага брутто ящика не повинен перевищувати 50 кг. Ящики всередині обкладаються міцної водонепроникним папером. Ящики обтягуються чотирма цільними пластиковими або металевими стрічками, кінці яких скріплюються пломбами.

На кожному місці з двох торцевих сторін незмивною фарбою повинне бути нанесене таке маркування:

а) країна призначення;

б) пункт призначення;

в) номер контракту;

г) номер місця;

д) вага брутто і нетто;

ж) обсяг місця та коротке найменування одержувача та відправника.

8. ФОРС МАЖОР

У разі виникнення будь-яких обставин, що перешкоджають повному або частковому виконанню кожної зі сторін її зобов'язань за даним Контрактом, а саме, пожежі, стихійних лих, війни, військових дій будь-якого характеру, блокади, заборон на експорт або імпорт або інших обставин, що знаходяться поза контролю з боку, час, обумовлений на виконання зобов'язань, відсувається на період часу, рівний тому, протягом якого такі обставини залишаються в силі. Якщо зазначені обставини будуть продовжуватися більше 6 місяців, кожна зі сторін має право розірвати подальше виконання Контракту, і в цьому випадку жодна зі сторін не має права вимагати компенсації від іншої сторони.

Сторона, для якої стає неможливим виконання зобов'язань за Контрактом, повинна негайно повідомити іншу сторону про настання цих обставин. Підтвердження ТПП країни Продавця або Покупця будуть достатньою підставою настання вказаних обставин та їх тривалості.

9. КОНТРАКТ В ЦІЛОМУ

Цей Контракт, що включає Додаток № 1, складений при повному розумінні Сторонами предмету Контракту і замінює будь-яку іншу угоду по цьому предмету, що укладена в усній або письмовій формі раніше. Будь-які усні обговорення стосовно Товарів цим виключаються.

10. ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬСТОРІН

1. Якщо поставка товару не буде проведена у встановлені в цьому Контракті терміни, Продавець виплачує Покупцю штраф в розмірі 0,5% контрактної вартості непоставленого товару за кожний тиждень запізнення. Якщо запізнення перевищує чотири тижні, Продавець сплачує Покупцю неустойку в розмірі 10% контрактної вартості непоставленого у термін товару понад стягнутого штрафу. У разі, якщо прострочення перевищить два місяці, Покупець має право в односторонньому порядку розірвати Контракт.

2. Якщо Покупець не виставляє в термін акредитив, він зобов'язаний виплатити Продавцю штраф в розмірі 0,5% контрактної вартості неоплаченого товару за кожен тиждень запізнення.

3. Якщо запізнення перевищує чотири тижні, Покупець сплачує Продавцю неустойку в розмірі 10% контрактної вартості неоплаченого товару понад раніше стягнутого штрафу.

4. Уразі,якщо прострочення оплати перевищить чотири тижні. Продавець має право в односторонньому порядку розірвати Контракт.

11. АРБІТРАЖ ТА КЕРІВНИЙ ЗАКОН

1.Всі суперечки і розбіжності, які можуть виникати з цього Контракту або в зв'язку з ним, будуть по можливості вирішуватися шляхом переговорів між сторонами.

2. У разі, якщо сторони не дійдуть згоди, то справа підлягає, з виключенням підсудності загальним судам, передачі на рішення арбітражного суду. Рішення арбітражного суду буде остаточним для обох сторін.

12. ІНШІ УМОВИ

1. При тлумаченні цього Контракту має силу документ Інкотермс 2010 року і Конвенція ООН про договори міжнародної купівлі-продажу товарів 1980 року.

2. Цей Контракт набирає чинності після його підписання.

3. Цей Контракт складено в 2-х екземплярах, по одному для кожної Сторони, українською та англійською мовами, причому обидва тексти аутентичні і мають однакову юридичну силу.

13. ЮРИДИЧНІ АДРЕСИ, РЕКВІЗИТИ ТА ПІДПИСИ СТОРІН

Продавець

Покупець

ПАТ «Миргородський завод мінеральних вод»

ВАТ «Нарзан»

Україна, 37600, м. Миргород

Росія, 357700, м. Кисловодськ

вул. Мінзаводська, 1

вул. Кірова, 43

р/р 9765487527659843

р/р 758993610073548

банк «Приват Банк»

банк«Прокредитбанк»

тел./факс +380535543674

тел./факс +787937995322

e-mail: office@mzmv.com.ua

e-mail: office@narzan.ru

Генеральний директор

Генеральний директор

_____________ (Сенько В.П.)

____________ (Столяров К.)

 

Додаток № 1 до Контракту №15

від 13.02.2012 р.

До договору поставки мінеральної води № 15 від 13 березня 2012 року

між ПАТ «Миргородський завод мінеральних вод» та ВАТ «Нарзан»

«15» березня 2012 р.

ПАТ «Миргородський завод мінеральних вод», далі Продавець, в особі генерального директора Сенька В.П., який діє на підставі Статуту, з однієї сторони, та ВАТ «Нарзан», далі Покупець, в особі генерального директора Cтолярова Костянтина, з іншої сторони діючи в межах договору №15 від 13 березня 2012 року утвердили наступні дані про поставку мінеральної води:

№ п/п

Назва товару

Одиниця виміру

Ціна за од, дол. США

Кількість

Сума, дол. США

1

«Миргородська»

0,5 л.

0,37

30000

11100

2

«Миргородська Лагідна»

1,5 л.

0,54

85000

45900

3

«Старий Миргород»

5 л.

1,55

60000

93000

Всього

 

 

 

175000

150000

Загальна вартість поставки даного товару становить 150000,00 (сто п’ятдесят тисяч) дол. США.

Дана кількість товару постачається з 13 березня по 13 червня 2012 року.

Продавець Покупець

Директор ________ (Сенько В.П.) Директор ________(К. Столяров)

Contract № 15

City Mirgorod 13.02.2012

«Mirgorod mineral water plant” in the name of general director Valery Petrovich Senko hereinafter referred to as the SELLER from one part, and «Narzan» on the name of Konstantin Stolyarov hereinafter referred, to as the BUYERS on the other part have concluded the present Contract and hereby it is agreed as follows:

1. SUBJECT OF THE CONTRACT

The Sellers undertake to sell and the Buyers undertake to buy the Goods in accordance with the specification and conditions stipulated in Annexe No.1 to the present Contract. The above mentioned Annexes are an integral part of the present Contract. The quality of the goods is to upon to that of the samples, agreed upon and confirmed by both the parties. One reference-sample is to be kept with the Buyers, the other – with the Sellers during 8 months from the date of the completing of deliveries and will be considered as arbitration samples, in case of any dispute, which may arise between the partied under the present Contract.

2. PRICE AND QUANTITY

Buyer buys goods in quantities and at prices that are listed in Appendix 1. Price remains unchanged for shipment to the July 2012 total contract is $ 150,000.

3. QUALITY OF THE GOODS

The quality of the goods purchased should conform to the technical conditions stated in the Supplements and to the samples approved by the Buyers which are sample-references two of which are to be kept by the Buyers and the other one - by the Sellers. Not later than 20 days from the date of signature the contract the Seller have to sand to the Buyers three sets of samples of each kind of goods sealed by the Sellers, one set of which is to be returned to the Sellers sealed and signed by the Buyers within 20 days as from date of arrival of the samples.
Sample-references should be kept during 6 months from the date of arrival of the last lot of goods at Moskow Port.

4. TIME OF DELIVERY

Seller supplies goods to the Buyer on an "ex-factory» (EXW), bonded warehouse, Mirgorod («Incoterms 2010»).

The goods ordered under this Contract shall be delivered within 10 weeks after receiving the advance payment. By the above date the goods shall be manufactured, tested, 'packed, marked and delivered on conditions stipulated by the present Contract. The delivery date is considered the date of Archway bill, issued by the forwarding company, who received the goods for shipment to Moscow. Early delivery is permitted.

5. PAYMENT

Payment must be conducted in the form of prepayment.
Payment for goods made ​​in U.S. dollars in Moscow. Documentary proof of bank transfer, issued by Bank of Buyer, the Buyer shall be submitted to permit the shipment of goods by Seller.

6. GUARANTEE

 The Sellers guarantee high-quality of the goods.

7. PACKING AND MARKING

Packing is to secure full safety of the goods during transportation by all kinds of transport means including transhipments. In case the packing doesn't secure safety of the good while in transit and fact is certified by a Commercial Inspection Report drawn up on two frontiers, the Seller will make up all the losses of the Buyers occurred because of undue packing. The boxed with the items shell be packed in standard strong cardboard cases. The boxes are to be interlaid with waterproof paper. The boxes should be hooped with four whole piece plastic or iron bands the ends of which are to be sealed. Each package is marked on two sides with indelible paint as follows:

а) country of destination;

b) place of destination;

c) contract No.;

d) package No.;

e) gross and Net weights;

f) volume and brief name of the Consignee and Consignor.

8. CONTINGENCIES

Should any circumstances arise which prevent the complete or partial fulfilment by any of the parties of their respective obligations under this Contract, namely fire, acts of elements, war, military operations of any character, blockade, prohibition of export or imports or any other circumstances beyond control of the Parties, the time stipulated for the fulfilment of the obligations shall be extended for a period equal to that during which such circumstances will remain in force. If the above circumstances continue to be in force for more than six months, each Party shall have the right to renounce to any further fulfilment of the obligations under this Contract and in such a case neither of the Parties shall have the right to make a demand upon the other Party for compensation of any possible damages.

The Party to whom it becomes impossible to meet its obligations under this Contract shall immediately advise the other Party as regards the beginning and the cessation of the circumstances preventing the fulfilment of the obligations.
Certificates issued by respective Chamber of Commerce of the Sellers' or the Buyers' country shall be sufficient proof of such circumstances and their duration.

9. CONTRACT IN GENERAL

This contract, including the application1, made with complete understanding of the subject contract and supersedes any other agreement on this subject, which concluded orally or in writing before. Any oral discussion on this Item excluded.

10. SANCTIONS

1. Shall the Sellers fail to deliver the goods within specified time he is to hay penalties estimated form the value of nondelivered goods 0,5% for every week of delay. If delay exceed four weeks the Sellers pays 10% of the value of the nondelivered goods over and above the mentioned penalties. If delay exceed 2 month the Buyers have the right to cancel the Contract.

2. Shall the Buyers fail to open the L/C provided for by the Contract in due time he is obliged to pay penal ties at the rate of 0,5% of the value of the mispayed goods for every week of delay.

3. If delay exceeds 4 weeks the Buyers is obliged to pay penalties at the rate of 10% of the value of the mispayed goods over and above the mentioned penalties.If delay exceeds 4 weeks the Sellers have the right to cancel the Contract.

11. ARBITRATION AND GOVERNING LAW

All disputes and differences that may arise from this Contract or in connection with it will be possible, be settled by negotiation between the parties. If the parties cannot agree, the case shall be, with the exception of general jurisdiction courts, transferred to the arbitral award. Arbitral award is final for both parties.

12. OTHER CONDITIONS

1. In the interpretation of this Contract is in force document Incoterms 2010 and the UN Convention on Contracts for the International Sale of Goods 1980.

2. This contract takes effect after its signing.

3. This contract is made in two copies, one for each Party, Ukrainian and English languages, both texts being equally authentic and valid.

13. LEGAL ADDRESS, AND DETAILS OF THE PARTIES

Buyer

Seller

"Mirgorodmineralwaterplant"

"Narzan"

Ukraine, 37600, Mirgorod

Russia, 357700, Kislovodsk

Minzavodska Street, 1

Kirov street, 43

р/р 9765487527659843

р/р 758993610073548

The Private Bank

The"ProCredit Bank"

tel. / fax +380535543674

tel. / fax +787937995322

e-mail: office@mzmv.com.ua

e-mail: office@narzan.ru

General director

General director

_____________ (SenkoV.P.)

____________ (Stolyarov K.)

Appendix № 1

to the agreement № 15 on March 13, 2012

"15" March 2012

"Mirgorod mineral water plant", then Seller, represented by General Director Senko V.P., acting under the Charter, on the one hand, and "Narzan", then Buyer, represented by Director General Ctolyarov Constantine, on the other hand acting within the contract number 15 on March 13, 2012 asserted the following information about the supply of mineral water:

Number

Product

Unit

Price per unit, US $

Quantity

Amount, US $

1

«Mirgorodskaya»

0,5 liters

0,37

30000

11100

2

«MirgorodskayaLagidna»

1,5 liters

0,54

85000

45900

3

«StaryiMirgorod»

5 liters

1,55

60000

93000

Total

 

 

 

175000

150000

Total cost of delivery of the product is $ 150,000.00 (one hundred fifty thousand dollars).

This quantity comes from 13 March to 13 June 2012. 

Buyer Seller

Director ________ (Senko VP) Director ________ (K. Stolyarov)

Stamp Stamp

 

Додаток Г. Приклади оформлення списку використаних літературних джерел

Вид джерела

Приклад оформлення

1

2

Закони України, Постанови Кабінету Міністрів і Верховної Ради України:

Закон України “Про зовнішньоекономічну діяльність” від 16.04.1991 р. (зі змінами та доповненнями). [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.rada.kiev.ua

Статистичні збірники

Україна у цифрах у 1997 році: Корот. стат. довід. – К.: Наук, думка, 1998.

Статистичний щорічник України за 1996 рік. – К.: Укр. енцик. 1997.–618 с.

Навчальна і навчально-методична література: - підручники

Панкратов Ф. Г., Серегина Т. К. Коммерческая деятельность: Учеб. для висш. и средн. учеб. заведений. / Ф. Г. Панкратов, Т. К. Сергина. – М.: Информ. – внедр. центр «Маркетинг», 1998.–328 с.

Синецкий Б. И. Основы коммерческой деятельности: Учебник. / Б. И. Синецкий. – М.: Юристь, 1998. – 659 с.

- навчальні посібники

 

 

 

- опорні конспекти лекцій

 

 

- навчально-наочні посібники

 

 

- довідкові посібники

 

- методичні рекомендації

Коммерческо-посредническая деятельность на товарном рынке: Учеб. пособие / Под ред. А. В. Зырянова. – Екатеринбург: РНФ «Солярис», 1995.–416 с.

Кардаш В. Л. Маркетингова товарна політика: Навч. посіб. / В.Л. Кардаш. - К.: КНЕУ, 1997. – 156 с.

Голошубова Н. О. Опорний конспект лекцій з теми «Організація торговельного обслуговування покупців». / Н. О. Голошубова. – К.:КДТЕУ, 1996. – 42 с.

Фесюк В. А. Опорний конспект лекції з теми "Реклама в торгівлі". / В. А. Фесюк. – К.: КДТЕУ, 1996. – 24 с.

Корольков І. І., Головко В. О. Навчально-наочний посібник з дисципліни "Організація торгівлі". Ч. 5.

Організація товаропостачання, перевезення і тарного господарства у торгівлі. – К.: КДТЕУ, 1994. – 37 с.

Мазаракі А. А., Голошубова Н. А. Складское хозяйство торговли: Справ, пособие. / А. А. Мазаракі, Н. А. Голошубова. – К.: Техніка, 1996. – 178 с.

Методические рекомендации по определению зффективности коммерческих сделок /Сост.: И. А. Бланк, Н. Н. Ушакова, Л. А. Кукурудза. – К.: КДТЕУ, 1993.–51с.

Монографії

Балабанова Л. В. Оптовая торговля: маркетинг и коммерция. / Л. В. Балабанова. – М.: Экономика, 1990. – 206 с.

Маркетинг / Упоряд., вступ ст. А. І. Кредисов. – К.: Україна, 1994. – 399 с.

Перекладні видання

Картер Г. Эффективная реклама: Путеводитель для мелких предприятий: Пер. с англ. / Общ. ред. Е. М. Пеньковой. – М.: Прогресе, 1991. – 280 с.

Стаття зі збірника наукових праць

Данилова Л. Л. Формування товарного асортименту в сучасних умовах на основі концепції маркетингу / Л. Л. Данилова // Економічні проблеми невиробничої сфери: 36. наук, пр. – К: КДТЕУ, 1998. – С. 102 – 104.

Стаття з журналу

Азарян Е. М. Рынок кондитерских изделий в Украине: реалии и перспективи / Е. М. Азарян // Маркетинг и реклама. – 1998. – №6. – С. 3 – 5.

Стаття з газети

Алексеенко И. Вложите деньги в чулок / И. Алексеенко // Бізнес. - 1999. - 22 февр.

Словники

Большой экономический словар / Под. ред. А. Н. Азрилияна. – М.: Фонд «Правовая культура», 1994. – 528 с.

Економічний словник-довідник. – К.: Феміна, 1995. – 368 с.

Сайти офіційних організацій

Офіційний сайт Світової організації торгівлі. – [Електронний ресурс]. – Режим доступу: www.wto.org

З повагою ІЦ "KURSOVIKS"!