Роздрукувати сторінку
Главная \ Методичні вказівки \ Методичні вказівки \ 4832 Семінарське заняття 7 на тему Маркетингова політика розподілу та товароруху, Маркетинг, НУДПСУ

Семінарське заняття 7 на тему Маркетингова політика розподілу та товароруху, Маркетинг, НУДПСУ

« Назад

Семінарське заняття 7 на тему Маркетингова політика розподілу та товароруху

Мета заняття: зрозуміти значення маркетингових каналів збуту та потребу в посередниках; з’ясувати різні підходи до класифікації роздрібних торговельних підприємств; визначити типи підприємств роздрібної торгівлі з погляду видів корисності, котрі вони надають споживачам.

Основні терміни та поняття: прямий канал, непрямий канал, дистриб’ютор, агент, роздрібна торгівля, інтенсивний розподіл, ексклюзивний розподіл, селективний розподіл, глибина товарної лінії, ширина товарного асортименту, рівень обслуговування. 

План семінарського заняття 

1. Сутність та значення маркетингової політики розподілу товару.

2. Канали розподілу, їх характеристика та вибір.

3. Функції і завдання каналів розподілу.

4. Види посередників, їх характеристика.

5. Суттєвість, значення та зміст маркетингової системи товароруху.

6. Оптова торгівля, її суб’єкти та функції.

7. Роздрібна торгівля, її види та функції. 

Методичні рекомендації. Маркетингові канали забезпечують рух товарів від виробника через посередників до споживача. Виконуючи низку функцій (укладання угод, логістика і функції фасилітатора), посередники забезпечують більш ефективний збут товарів і послуг, оскільки мінімізують кількість необхідних контактів між виробниками і цільовим ринком. Слід розуміти, чим відрізняються маркетингові канали споживчих і промислових товарів, які посередники беруть участь у цих каналах, який тип каналу більш ефективніший для різних товарів і послуг, які чинники впливають на вибір каналу і управління ним, а також як за допомогою маркетингових каналів компанії реалізують різні елементи своїх стратегій.

Важливо знати, що роздрібна торгівля включає в себе всі види діяльності з продажу, здачі в оренду і надання товарів і послуг кінцевим споживачам, які можуть виступати як окремими особами, так і сім’ями або домогосподарствами. Тому до сфери роздрібної торгівлі можна віднести: бензозаправні станції, кафе, ресторани, перукарні, пральні хімчистки, фірми з прокату автомашин, страхові компанії, а також автомати, наприклад, з продажу безалкогольних напоїв. Поряд із магазинами існують численні форми поза магазинної роздрібної торгівлі.

Необхідно орієнтуватись у класифікації роздрібних підприємств за формою власності: незалежне підприємство, корпоративна мережа, роздрібний кооператив, мережа під егідою оптовика, франчайзингова система. 

Самостійна робота

1. Оптова торгівля.

2. Види підприємств оптової торгівлі.

3. Роздрібна торгівля.

4. Види роздрібних торгових підприємств. 

Питання для обговорення

1. Поняття канал розподілу, широта, довжина та рівень каналу.

2. Типи каналів розподілу

3. Що таке вертикальна маркетингова система?

4. Види вертикальної маркетингової системи.

5. Що таке горизонтальна маркетингова система?

6. Види оптової торгівлі

7. Яка різниця між брокерами і агентами.

8. Яка різниця між дилерами і дистриб'юторами.

9. Види роздрібної торгівлі. 

Індивідуальна робота

  1. Розробити рекомендації стосовно вибору посередників і каналу розподілу за завданням викладача для фірми чи підприємства.

  2. Проаналізувати існуючи маркетингові системи, зробити їх опис і можливості застосування в різних умовах 

Література

Основна [1, 2, 4, 5, 9, 11, 21, 26, 32].

Додаткова [4, 8, 10, 13].

З повагою ІЦ "KURSOVIKS"!