« Назад
Семінарське заняття 3 на тему Маркетингові дослідження та маркетингова інформація
Мета заняття: розглянути процедуру проведення маркетингових досліджень як основи формування маркетингової стратегії і програми маркетингу підприємства.
Основні терміни та поняття: маркетингове дослідження, гіпотеза, методи, вторинні дані, первинні дані, внутрішні вторинні дані, зовнішні вторинні дані, фокус-група, панель, експеримент.
План семінарського заняття
-
Сутність маркетингових досліджень та їх характеристика.
-
Об’єкти маркетингових досліджень та їх суть.
-
Вивчення частини маркетингового середовища: ринок товарів і послуг та її особливості.
-
Вивчення частини маркетингового середовища: виробництво товарів і послуг та її особливості.
-
Вивчення частини маркетингового середовища: зовнішнє маркетингове середовище та її особливості.
-
Процес маркетингових досліджень та сутність його етапів.
-
Принципи збору маркетингової інформації.
-
Сутність цілей маркетингових досліджень.
-
Сутність структури маркетингових досліджень.
-
Маркетингова інформація та її значення для маркетингу.
-
Маркетингова інформаційна система (МІС) на підприємстві та її сутність.
-
Система внутрішньої звітності підприємства та її особливості.
-
Система збору зовнішньої поточної маркетингової інформації та її особливості.
-
Система аналізу маркетингової інформації та її особливості.
-
Вторинна маркетингова інформація та її характеристика.
-
Первинна маркетингова інформація та її характеристика.
-
Види проведення маркетингових досліджень та їх особливості.
-
Організаційні форми проведення маркетингових досліджень та їх характеристики.
Методичні рекомендації. Маркетингові дослідження, які є аналітичним процесом, що включає визначення проблеми, збирання й аналіз інформації, а також розроблення рекомендацій щодо поліпшення маркетингової діяльності організації, спонукають менеджерів до необхідності прийняття адекватних маркетингових і управлінських рішень. Саме тому необхідно знати етапи проведення маркетингових досліджень, а також пояснити кожний етап на конкретних прикладах.
Слід мати розуміння відмінностей між первинними і вторинними даними. Важливо вміти розділяти вторинні дані на внутрішні, які збираються і аналізуються компанією не для цілей конкретного дослідницького проекту, але дають змогу оцінити потенціал підприємства, і зовнішні вторинні дані – опубліковані дані про стан зовнішнього середовища.
Необхідно зрозуміти важливість створення інформаційних систем маркетингу. Перспективність цього напряму тим важливіша у сучасному світі, оскільки багато компаній надають перевагу комп’ютерним технологіям, Інтернету як джерелу отримання вторинних даних, а дедалі частіше – і для проведення опитувань. Створення єдиних інформаційних систем підприємства дає можливість управляти діяльністю всієї компанії більш ефективно. Оскільки такі системи дозволяють одержувати інформацію, необхідну для прийняття управлінських рішень у різних відділах, швидко і якісно.
Самостійна робота
-
Розкрити сутність системи маркетингової інформації.
-
Система внутрішньої звітності.
-
Система збору зовнішньої потокової маркетингової інформації.
-
Система маркетингових досліджень.
-
Система аналізу маркетингової інформації: джерела отримання первинної і вторинної інформації, їх переваги і недоліки.
-
Розробити анкету.
Питання для обговорення
-
В чому різниця між відкритим і закритим питання? Навести приклади.
-
В чому різниця між вторинними і первинними даними?
-
Для чого потрібна підприємству маркетингова інформація?
-
Яка існує система збору зовнішньої поточної маркетингової інформації?
-
У чому відмінність між концепціями та методами досліджень?
-
Які переваги та недоліки вторинних даних?
-
Що таке інформація в маркетингу?
-
Охарактеризувати види маркетингової інформації і джерела її отримання. Переваги і недоліки різних видів маркетингової інформації.
Індивідуальна робота
-
Охарактеризувати особливості застосування системи маркетингової інформації, її зміст і особливості використання.
-
Охарактеризувати основні організаційні форми проведення маркетингових досліджень.
-
Розкрити сутність маркетингових досліджень ринку в чому полягає сутність кон’юнктури ринку.
- Охарактеризувати основні етапи досліджень поведінки покупців.
Література
Основна [1, 2, 4, 5, 7, 9, 11, 12, 14, 15, 21, 20, 27, 31].
Додаткова [4, 5, 8, 9].
З повагою ІЦ "KURSOVIKS"!
|