« Назад
ЗМІСТ НАВЧАЛЬНОЇ ДИСПЛІНИ ЗА МОДУЛЯМИ
МОДУЛЬ 1 ОРГАНІЗАЦІЯ МАРКЕТИНГОВОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
Семінарське заняття 1 на тему Система та характеристика сучасного маркетингу
Мета заняття: розкрити сутність маркетингу та основних його понять, визначити фактори, що зумовлюють необхідність маркетингу, і пояснити, яким чином маркетинг створює споживчу цінність.
Основні терміни та поняття: маркетинг, обмін, первинна потреба (нужда), потреба, ринок, споживча цінність, товар, угода, цільовий ринок, комплекс маркетингу, фактори зовнішнього середовища, види маркетингу в залежності від попиту.
План семінарського заняття
-
Роль маркетингу в економічному розвитку країни.
-
Основні поняття маркетингу та їх сутність.
-
Еволюція концепції розвитку маркетингу та її особливості.
-
Основні види маркетингу в залежності від попиту та їх особливості.
-
Принципи сучасного маркетингу та їх характеристика.
-
Стратегічні задачі маркетингу та їх особливості.
-
Тактичні задачі маркетингу та їх особливості.
-
Функції сучасного маркетингу та їх характеристика.
-
Оточуюче середовище маркетингу та його сутність.
-
Особливості та умови використання маркетингу у вітчизняній економіці.
-
Основні суб’єкти маркетингу та їх сутність.
- Піраміда потреб по А. Маслоу, її характеристика.
Методичні рекомендації. В основу маркетингу покладено обмін, котрий задовольняє цілі обох сторін торговельної угоди: як тих, хто купує товар, так і тих, хто їх продає. Необхідно запам’ятати, що маркетинг має місце лише в тих випадках, коли укладається угода, за якою покупець і продавець обмінюється чимось, дійсно цінним для кожної із сторін – учасниць обміну. Це означає, що першим завданням маркетологів є виявлення потреб і уподобань споживачів.
Особливу увагу слід приділити факторам, які формують потребу в маркетингу. Необхідно навести конкретний приклад і пояснити, яким чином маркетинг створює споживчу цінність. Потрібно також звернути увагу на наявність неконтрольованих факторів зовнішнього середовища: технологічних, економічних, соціальних (культурних), природних і регуляторних, котрі здатні як стимулювати, так і блокувати маркетингову діяльність підприємства, показати їхні відмінності від факторів, які контролюються службою маркетингу.
Самостійна робота
-
Розглянути основні принципи і задачі маркетингу.
-
Розглянути і проаналізувати структуру оточуючого середовища, дослідити неконтрольовані та контрольовані фактори.
- Проаналізувати і дослідити основні суб’єкти маркетингу.
Питання для обговорення
-
Визначити різницю між поняттями: попит і потреба.
-
Визначити різницю між поняттями: кінцевий споживач і споживач.
-
Визначити різницю між поняттями: оптова торгівля і роздрібна торгівля.
-
За допомогою якого критерію визначають послідовність задоволення потреб споживача?
-
Згідно піраміди А. Маслоу можлива потреба у визнанні, якщо не виконана фізіологічна потреба?
-
Визначити різницю між поняттями: первинна потреба і вторинна потреба
-
Визначити різницю між видами ринків: ринок самозабезпечення і децентралізований ринок.
-
Визначити різницю між видами ринків: ринок децентралізований і централізований ринок.
-
Який вид ринку, в сучасних умовах розвитку, має місце в Україні?
-
Визначити різницю між поняттями: управляти фірмою через ринок і управляти фірмою через виробництво.
-
Назвати і навести приклади всіх видів ресурсів, які застосовуються на виробництві.
-
Визначити різницю між поняттями: доход фірми і прибуток фірми.
-
Охарактеризувати такий вираз: творче використання всіх видів ресурсів на виробництві.
- Назвати установу з маркетингу в Україні і в якому році вона створена.
Індивідуальна робота
-
Проаналізувати сучасні тенденції маркетингу.
-
Розглянути сутність еволюції концепції маркетингу. Основні етапи еволюції концепцій маркетингу.
- Проаналізувати і дослідити основні суб’єкти маркетингу.
Література
Основна [1, 2, 4, 5, 7, 9, 11, 12, 14, 15, 21, 20, 27].
Додаткова [4, 5, 8, 9].
З повагою ІЦ "KURSOVIKS"!
|