Роздрукувати сторінку
Главная \ Методичні вказівки \ Методичні вказівки \ 4771 Залікове завдання з курсу Соціологія масової комунікації

Залікове завдання з курсу Соціологія масової комунікації

« Назад

Залікове завдання з курсу Соціологія масової комунікації

Мета - дослідити насиченість жіночого журналу COSMOPOLITAN повідомленнями про важливість самореалізації жінки у сучасному суспільстві, частоту їх появи, тематичну спрямованість та інше.

Методом дослідження був обраний контент-аналіз – формалізований аналіз

текстових повідомлень, що передбачає систематичне та надійне спостереження за змістом новин за допомогою фіксації загальнозначущих подій.

Завдання — з'ясувати, як часто в конкретному жіночому журналі журналісти обговорюють проблему самореалізації жінки з-поміж інших тем; підрахувати кількістьматеріалів на цю тематику, з'ясувати, які кліше використовують автори, аби довести свою позицію.

Об'єктом контент-аналізу стали 15 номерів журналу «Cosmopolitan» за 2014-15 рік

Предмет. У ході дослідження проаналізовано всі можливі лексичні та змістові одиниці, які розкривають окреслену тематику.

Категоріями аналізу були обрані такі структурні елементи текстів, які розкривали зміст і можливості самореалізації жінки в сучасному соціумі: жінка-бізнес, жінка-стосунки, жінка-хобі, жінка-відповідальність, жінка-навчання.

Одиницею аналізу дослідження стало тематичне спрямування тексту, в якому були виокремлені деякі елеманти, що розкривають задані категорії.

Засобомвимірювання характеристик змісту став підрахунок частоти використанняструктурних елементів. Це дозволяло з'ясувати наміри повідомлення.

Гіпотеза –жіночий журнал пропонує більше матеріалів, спрямованих на мотивацію читачок до самореалізації в професійній сфері, пошуках себе та розширення кола інтересів. 

На основі проведеного контент-аналізу можемо зробити висновок, що видання «Cosmopolitan» пропагує соціальну реалізацію жінки як один з ключових елементів її успіху. У кожному номері журналуцій темі журналісти приділяють більше уваги, ніж особистим взаєминам жінка-чоловік. На сторінках видання 2015 року можна побачити, що матеріалам на тему самореалізації виділяють більшу кількість газетної площі, ніж це було у номерах 2014 року. Це може бути пов’язане зі зміною інформаційної політики. Метод контент-аналізу дав можливість визначити, які аспекти життя сучасної жінки висвітлюють у видання. Так, найчастіше увагу читачів звертають на позитивні зміни в житті, яких можна досягти лише, якщо відпустити минуле і вчитися на своїх помилках.

Часто з'являються публікації про те, що жінка не має приміряти на себе роль чоловіка, одначе користуватися іншими якостями, які допоможуть їй гідно показати себе в суспільстві.

Періодично видання пише про історії відомих зірок-жінок, які досягли успіху самі, а також публікує історії читачок, які свого часу отримали цінний досвід застосування власних вмінь та навичок і досягали успіху в улюбленій справі (рубрика «дівчина Cosmo в цю хвилину»). Увагу акцентують також на тому, що життя жінки не обмежується піклуванням про свою зовнішність та пошуки кохання всього свого життя, не варто зациклюватися на стандартній місії жінки як берегині дому, а треба всебічно розвиватися і допомагати іншим. Так у виданні є рубрика «пошта надійшла» де читачки діляться своїм власним досвідом, емоціями, почуттями. Більшість із опублікованих листів стосуються саме питання самореалізації та здійсненню власних мрій (хоча листи про емоції від особистого життя теж є на сторінках видання).

Одиниці аналізу змісту матеріалу (ключові тези, які трапляються в матеріалах видання)

Матеріали в журналі «Cosmopolitan» (15номерів)

Загальна кількість одиниць у матеріалах

Жінка повинна самореалізовуватися.

56

Твоє хобі – твоя робота.

74

Не мрій, а дій!

58

Холодний розум – запорука успіху.

78

Постав собі ціль, і впевнено крокуй до неї.

65

Не варто засмучуватися через дрібниці.

54

У стосунках із чоловіком не забувай про власне «Я».

40

Відомі люди – приклад для наслідування.

74

Щодня відкривай у собі щось нове.

65

Домогосподарка – не єдине твоє покликання.

98

Отже, завдяки методу контент-аналізу нам вдалося з'ясувати, що видання «Cosmopolitan», незважаючи на імідж журналу про стосунки та моду, акцентує увагу читачок на особистісному розвитку та самореалізації в житті. Питання досягнення мети як трудомісткого процесу окреслено навіть у рубриці «привіт, Cosmo» та “Мода”, де закцентовано увагу на успішних жінках, їхньому стилі поведінки та доборі одягу як частини образу. На нашу думку, така кількість матеріалів про досягнення успіху в житті може в подальшому позитивно вплинути на світогляд аудиторії та спростувати в її очах стереотип, що щастя належить тим, хто вдало вийде заміж.

З повагою ІЦ "KURSOVIKS"!