Практичне заняття №3 на тему Редагування художніх і дитячих видань
« НазадПрактичне заняття №3 на тему Редагування художніх і дитячих виданьМета: розкрити специфіку редагування художніх творів, зокрема художньої публіцистики; ознайомити із загальною методикою редакторського аналізу таких матеріалів; з’ясувати підходи до редагування творів класичної літератури; охарактеризувати аспекти редагування видань для дітей; виробити вміння логічного аналізу художньо-публіцистичних текстів та публікацій для дітей й сформувати навички редагування цих матеріалів. Зміст практичного заняття
Методичні вказівки до виконання завдання1. Підготуйте теоретичний матеріал із запропонованої теми за джерелами: – Вернигора Н. Особливості літературного редагування творів для дітей / Н. Вернигора // Вісник Київського національного університету імені Тараса Шевченка. Сер. Журналістика. – 2010. – Вип. 17. – С. 50–54; – Тимошик М. Книга для автора, редактора, видавця : практичний посібник / М. Тимошик. – 2-ге вид., стереотипне. – К. : Наша культура і наука, 2006. – С. 313–318. 2. Відредагуйте матеріали, подані до шкільного дитячого журналу. Грайливий товаришМого чотирилапого друга звати Дік і він німецька вівчарка. Ці гордовиті собаки відрізняються від інших слухняністю та вірністю. Мій песик завжди виручить і допоможе у біді. Неодноразово він рятував мене від нападів кровожерливих псів, ризикуючи при цьому своїм життям. Дікуля дуже веселий пес і якщо зголоднів, то кліпає очима туди-сюди так я розумію його собачу мову. А ще мій кошлатий товариш полюбляє гратися. Найбільше Дікуля любить знаходити речі які я ретельно ховаю в різних частинах квартири. І ось ми знову граємося, я беру старого капелюха, даю обнюхати Діку, а потім ховаю де заманеться. Я вигукую: «Шукай!», тут Дік, немовби на гвинтокрилі, мчить до місця, де я так майстерно сховала «здобич». І ось я знову ламаю голову над тим, як це йому вдається. Через мить капелюх уже знайдений і мій друзяка повертається задоволений. І все повторюється знову і знову. Такий він невтомний і по дитячому грайливий товариш хоча йому вже цілих 3 роки. А це як відомо, собача зрілість! Зустріч з зайчиком-сіроманчикомЯкось гуляючи в лісі ми з подругою Оленкою почули дивний шурхіт, зазирнувши у густі кущі побачили маленьке зайченятко яке сиділо і непорушно ніби іграшкове. Зайченя якимсь дивом нас не помітило і ми продовжували його розглядати. Він був маленький і кругленький схожий на м’ячик. Його сіреньке хутро виблискувало під промінчиками сонечка, які іноді проникали під кронами дерев. Тільки оченята, мов два дивовижних ґудзичка вирізнялися на голівці. Відтоді, кожного дня Оленка і я по черзі носили Пухнастику моркву. Але якось прийшовши в гості до Пухнастика ми не змогли його знайти. Ми довго-довго сумували за нашим безслідно зниклим другом, прочісували всі лісові куточки, але так і не знайшли втікача. І тоді матуся, щоб вгамувати мій смуток купила мені крольченятко і ми назвали його Бася. Воно надзвичайне! Таке миле і пухнасте, таке грайливе! Але.. Я мріяла зустрітися з Пухнастиком. Настала зима, дерева скинули своє вбрання і ліс ніби завмер, чекаючи на морози. Ми знову пішли до лісу на прогулянку і почули знайомий нам шурхіт у густих кущах, зазирнули туди, а о радість!, позирає на нас наш друг-зайчик, тільки шубка у нього вже не сіра, а біла. Ми переповнені радістю від побаченого викрикнули а Пухнстик злякався і втік. Ну й зайчик – диво-сіроманчик, скільки хвилювань за твоє життя в нас було! Джерело матеріалів: шкільний журнал «Веселі звірята» Режим доступу: http://school3.ck.ua/content/1697/ ЛІТЕРАТУРА1. Капелюшний О. А. Редагування в засобах масової інформації / О. А. Капелюшний. – Львів: ПАІС, 2005. – 304 с. 2. Накорякова К. М. Литературное редактирование / К. М. Накорякова. – М.: Издательство ИКАР, 2006. – 112 с. 3. Вернигора Н. Особливості літературного редагування творів для дітей / Н. Вернигора // Вісник Київського національного університету імені Тараса Шевченка. Сер. Журналістика. – 2010. – Вип. 17. – С. 50–54. 4. Тимошик М. Книга для автора, редактора, видавця: практичний посібник / М. Тимошик. – 2-ге вид., стереотипне. – К.: Наша культура і наука, 2006. – С. 313–318. З повагою ІЦ "KURSOVIKS"!
|