Практичні заняття на тему Художньо-публіцистичні жанри, Нарис, Літературна праця журналіста
« НазадПрактичні заняття на тему Художньо-публіцистичні жанри, НарисМета: поглибити знання студентів про нарис як художньо-публіцистичний жанр; вдосконалювати вміння аналізувати та „впізнавати” різні види нарисів. Зміст практичного заняття1. Особливості художньо-публіцистичних жанрів. 2. Нарис як жанр (жанрові ознаки, предмет нарису, вибір теми, позиція автора, побудова). Тематико-проблемний діапазон нарисової публіцистики. 3. Різновиди нарисів (портретний, подорожній, проблемний), спільні й особливі риси. 4. Творча лабораторія публіциста нарисовця (на прикладі дібраного з газети чи журналу портретного нарису за орієнтовним планом): - жанрові ознаки (аргументація на підтвердження того, що вибраний Вами матеріал є нарисом, зокрема певним його різновидом); - предмет зображення; тема нарису; - авторська позиція; - особливості сюжету та композиційної побудови; - функції та особливості заголовка; рубрикації; - використання багатства мовностилістичних засобів у роботі над текстом (порівняння, аналогії, контрасти, метафори та ін.). Завдання для обов’язкового виконанняДомашні завдання: 1) опрацювати теоретичний матеріал із теми практичного заняття; 2) індивідуальне завдання для обдарованих (додаткові бали): узяти й записати інтерв’ю (на самостійно визначену тему), яке могло би бути цікавим матеріалом для створення портретно-психологічного нарису; 3) самостійно дібрати портретний нарис (1 матеріал) із газети чи журналу, проаналізувати його, визначивши характерні жанрові риси (див. питання 4). З повагою ІЦ "KURSOVIKS"! |