Роздрукувати сторінку
Главная \ Методичні вказівки \ Методичні вказівки \ 4674 Практичні заняття на тему Художньо-публіцистичні жанри, Нарис, Літературна праця журналіста

Практичні заняття на тему Художньо-публіцистичні жанри, Нарис, Літературна праця журналіста

« Назад

Практичні заняття на тему Художньо-публіцистичні жанри, Нарис

Мета: поглибити знання студентів про нарис як художньо-публіцистичний жанр; вдосконалювати вміння аналізувати та „впізнавати” різні види нарисів.

Зміст практичного заняття

1. Особливості художньо-публіцистичних жанрів.

2. Нарис як жанр (жанрові ознаки, предмет нарису, вибір теми, позиція автора, побудова). Тематико-проблемний діапазон нарисової публіцистики.

3. Різновиди нарисів (портретний, подорожній, проблемний), спільні й особливі риси.

4. Творча лабораторія публіциста нарисовця (на прикладі дібраного з газети чи журналу портретного нарису за орієнтовним планом):

- жанрові ознаки (аргументація на підтвердження того, що вибраний Вами матеріал є нарисом, зокрема певним його різновидом);

- предмет зображення; тема нарису;

- авторська позиція;

- особливості сюжету та композиційної побудови;

- функції та особливості заголовка; рубрикації;

- використання багатства мовностилістичних засобів у роботі над текстом (порівняння, аналогії, контрасти, метафори та ін.).

Завдання для обов’язкового виконання

Домашні завдання:

1) опрацювати теоретичний матеріал із теми практичного заняття;

2) індивідуальне завдання для обдарованих (додаткові бали): узяти й записати інтерв’ю (на самостійно визначену тему), яке могло би бути цікавим матеріалом для створення портретно-психологічного нарису;

3) самостійно дібрати портретний нарис (1 матеріал) із газети чи журналу, проаналізувати його, визначивши характерні жанрові риси (див. питання 4).

З повагою ІЦ "KURSOVIKS"!