Роздрукувати сторінку
Главная \ Методичні вказівки \ Методичні вказівки \ 4620 Методичні поради студентам та тим, хто бажає вивчати німецьку мову, Німецька мова, НУДПСУ

Методичні поради студентам та тим, хто бажає вивчати німецьку мову, Німецька мова, НУДПСУ

« Назад

Розділ І.

Методичні поради студентам та тим, хто бажає вивчати німецьку мову

Das alte stürzt, es ändert sich die Zeit,

und neues Leben blüht aus den Ruinen.

(«F. Schiller» Wilhelm Tell») 

Es ist nicht genug zu wissen, man muβ auch anwenden; es ist nicht genug zu wollen, man muβ auch tun.

Man sollte alle Tage wenigstens ein kleines Lied hören, ein gutes Gedicht lesen, ein treffliches Gemälde sehen und, wenn es möglich zu machen wäre, einige vernünftige Worte sprechen.

Goethespruche

Мабуть, незаперечним є той факт, що знання іноземних мов збагачує людину, відкриває її вікна у світ, вчить цінувати своє рідне слово. «Скільки мов ти знаєш – стільки разів ти людина», – мудро каже народне прислів’я. Сьогодні без знання іноземних мов неможливе розширення бізнесу, ріст кар’єри, престижна робота і просто цікава подорож. В умовах розбудови незалежної суверенної України виникає велика потреба у високоосвічених фахівцях зі знанням іноземних мов. Це зумовлено розширенням і зміцненням міжнародних зв’язків, необхідністю ознайомлення із світовою культурою, потребою освоєння науково-технічного прогресу, розвитком ділових і особистих контактів. Найбільш повноцінне спілкування людей різних країн можливе тільки на основі знання мов цих людей. Іноземні мови відіграють, таким чином, надзвичайно важливу роль в житті суспільства, оскільки стають дієвим чинником його соціально-економічного, науково-технічного і загальнокультурного прогресу і ваговим засобом міжнародної інтеграції.

Німецька мова належить до найбільш поширених мов світу. Нею розмовляють більше 100 млн. жителів Землі. Вона є державною мовою Федеративної Республіки Німеччини (82 млн. жителів), Австрії (7,6 млн.), Князівства Ліхтенштейн (30 тис.), однією з державних мов Швейцарської Конфедерації (6,5 млн.), Великого Герцогства Люксембург (365 тис.). Німецькою мовою говорять також жителі південного Тіролю (Італія), Ельзасу (Франція), кількох регіонів Бельгії, Аргентини, Румунії, Угорщині, Росії. В Україні невеликі німецькі поселення (40 тис. жителів) знаходяться переважно в південних областях (Запорізькій, Херсонській, Одеській), а також в Автономній Республіці Крим та на Закарпатті.

Німецьку мову як іноземну вивчають уже здавна, слід сказати, що в світі її опановує сьогодні близько 20 млн.чоловік, з них - 15 млн. в Європі.

Близько 1,5 млн. учнів в школах та 1,4 млн. студентів у вузах за кордоном Німеччини вивчають німецьку мову як іноземну.

В Національній Академії ДПС України німецька мова являється другою іноземною мовою після англійської. Її вивчають близько 600 студентів.

Перша частина даного довідника призначена для студентів І курсу як стаціонарної, так і заочної форми навчання. Метою посібника є розвиток навичок усного мовлення, читання та засвоєння граматичного матеріалу в межах програми.

Посібник містить матеріал для активізації усного мовлення з таких лексичних тем як:

«Mein Lebenslauf», «Unsere Akademie», Meine Einstellung zur Kunst (Musik, Theater, Kino, Malerei).

«Bücher in meinem Leben», «Reisen und Wandern», «Die Ukraine ein souveräner Staat», «Kyiw», «Die Feiertage des ukrainischen Volkes», Deutschland», «Berlin – Hauptstadt Deutschlands», «Die Feste und Feiertage des deutschen Volkes», «Österreich», «Die Schweiz».

У посібнику вміщені методичні вказівки щодо правильного вимовлення голосних та приголосних звуків, правильного членування та інтонування фраз, правильного наголосу у словах, методичні вказівки відносно оволодіння граматикою німецької мови, користування словником, переказу текста, розвитку навичок усного мовлення. Крім того, пропонуються тексту для аудіювання, граматичні таблиці.

Після кожного тексту подається певна кількість лексико-граматичних вправ, у яких активізується лексика певної теми та закріплюється певний граматичний матеріал.

Робота над кожною темою посібника передбачає паралельне вивчення лексичного і граматичного матеріалу і може проводитись студентами як на занятті, так і самостійно. Рекомендується також використання фонограми за темою, яка сприяє підвищенню документальної якості теми, що вивчається а також користування нею під час самостійної підготовки.

З повагою ІЦ "KURSOVIKS"!