План виробництва продукції, Бізнес-планування
« НазадПлан виробництва продукціїЦей розділ бізнес-плану готується тільки тими підприємцями, які будуть займатися виробництвом товару. Головне завдання – довести вашим потенційним партнерам, що ви можете виробляти потрібну кількість товарів у потрібний термін і з необхідною якістю. У цілому структура даного розділу може бути наступної. 1. Схема виробничих потоків на підприємстві. Дана схема наочно покаже, звідки і як будуть надходити всі види сировини й комплектуючих, у яких цехах й як вони будуть перероблятися в продукцію, як і куди ця продукція буде поставлятися. У схемі повинні бути відображені процеси контролю якості. Після вивчення ринку сировини та матеріалів потрібно скласти специфікацію на потрібні види матеріальних ресурсів. Специфікація має містити найменування й характеристику матеріалів, вимоги до них. До специфікації включають всі характеристики та стандарти потрібного матеріалу. Визначення потреби в матеріально-технічних ресурсах проводитися як у натуральному, так й у вартісному виразі з метою узгодження цього розділу плану з планами витрат, фінансовим планом (табл. 3). Таблиця 3 Планова місячна потреба в матеріальних ресурсах
Після складання специфікацій складають список можливих постачальників. Джерелом інформації для складання списку постачальників є вивчення ринку сировини й матеріалів (табл. 4). Потрібно повідомити, на яких стадіях і яких методах буде проводитися контроль якості і яких стандартів при цьому ви будете дотримуватись. Таблиця 4 Існуючі канали постачання сировини на підприємство та у перспективі
Таблиця 5 Машини та устаткування
План виробництва та реалізації продукції визначає необхідний обсяг виробництва продукції в плановому періоді, який відповідає номенклатурою, асортиментом і якістю вимогам плану продажів. Він обумовлює завдання з введенням в дію нових виробничих потужностей, потребу в матеріально-сировинних ресурсах, чисельності персоналу, транспорті тощо Виробнича програма складається із 2-х розділів: плану виробництва продукції в натуральному (умовно-натуральному) вигляді та плану виробництва у вартісному вигляді (табл.6). Таблиця 6 Обсяг виробництва по рокам
У план виробництва необхідно включити також інформацію про вид необхідних виробничих приміщеннях, потребу в основних виробничих фондах і чисельності робітників (як постійної, так і тимчасової) (табл. 7-8). Таблиця 7 Планування потреби в оборотних коштах
Завершувати даний розділ бізнес-плану потрібно оцінкою можливих витрат виробництва і прогнозом їх динаміки. Складається кошторис витрат. Кошторис витрат— це зведений план всіх витрат підприємства на певний період виробничо-фінансової діяльності. Він визначає загальну суму витрат виробництва за всіма видами ресурсів, стадіями виробничої діяльності, рівнями управління підприємством та іншими напрямами витрат. До кошторису включаються витрати основного й допоміжного виробництва, пов’язані з виготовленням і продажем продукції (робіт, послуг), а також на утримання адміністративно-управлінського персоналу, виконання робіт, які не входять до основної діяльності підприємства (табл. 9). Завершальною стадією визначення майбутніх витрат є планування виробничої собівартості. Метою планування собівартості продукції є економічно обґрунтоване визначення величини витрат, необхідних у плановому періоді для виробництва і збуту продукції підприємства (дод.Д). З повагою ІЦ "KURSOVIKS"!
|