Роздрукувати сторінку
Главная \ Методичні вказівки \ Методичні вказівки \ 4134 Програма навчальної дисципліни, Маркетингова товарна політика, НУХТ

Програма навчальної дисципліни, Маркетингова товарна політика, НУХТ

« Назад

2. Програма навчальної дисципліни

Модуль 1

Змістовий модуль 1. Товари та товарна політика в маркетинговій діяльності підприємства

Тема 1.

Товари та послуги в маркетинговій діяльності

Зміст та завдання товарної політики підприємства. Визначення місця товару на ринку. Класифікація товарів і послуг. Критерії створення споживчої цінності товару. Товарна номенклатура. Товарний асортимент. Організація управління продуктом на підприємстві.

Література [6, с.9-25,с.27-43; 7, с.8-15, с.107-117]

Тема 2.

Ціна в системі ринкових характеристик товару

Сутність та значення ціни в системі ринкових характеристик товару. Фактори, які впливають на ціну. Попит і пропонування. Цінова еластичність попиту. Методи ціноутворення. Методи розрахунку базових цін. Метод повних витрат. Метод вартості виготовлення. Метод граничних (маржинальних) витрат. Метод рентабельності (прибутковості) інвестицій. Метод маркетингових (ринкових) оцінок.

Література [9, с.10-13,с.30-40, с.41-55, с.73-79; 7, с.15-22]

Тема 3.

Якість продукції та методи її оцінювання

Визначення якості товару. Оцінювання та управління якістю продукції. Показник дефектності продукції. Системи управління якістю продукції. Петля якості.

Література [6, с.33-41; 7, с.23-31]

Змістовий модуль 2. Формування попиту та конкурентоспроможності товару на ринку товарів та послуг

Тема 4.

Конкурентоспроможність товару та її показники

Зміст поняття «конкурентоспроможність товару». Показники конкурентоспроможності товару. Рейтинг товару. Інтегрований показник конкурентоспроможності товару. Імідж товару. Міжнародні критерії оцінювання конкурентоспроможності товару.

Література [6, с.60-73; 7, с.23-31]

Тема 5.

Ринок товарів і послуг

Класифікаційні ознаки й різновиди ринку товарів та послуг. Типи ринків за характером та об’єктами сфери обміну. Особливості ринків товарів промислового призначення та товарів широкого вжитку. Визначення та склад інфраструктури ринку товарів і послуг. Види конкуренції. Оцінка концентрації ринку за індексом Харфіндала-Хіршмана.

Література [7, с.42-63,; 8, с.81-97]

Тема 6.

Формування попиту на ринку окремого товару

Теоретико-методологічні основи формування ринкового попиту. Мікроекономічні теорії. Психологічні та соціологічні теорії. Засоби формування ринкового попиту.

Література [7, с.64-87; 8, с.117-127]

Змістовий модуль 3. Дослідження товарного ринку та вибір цільового ринку товару

Тема 7.

Маркетингові дослідження товарного ринку

Цілі та об’єкти маркетингових досліджень товарного ринку. Основні напрями маркетингових досліджень: вивчення ринків; визначення ринкового потенціалу та тенденцій розвитку; аналіз системи розподілу; оцінка ефективності реклами; дослідження цін та перспектив нового товару і вивчення потреб.

Література [7, с.50-63, с.100-106; 8, с.130-138]

Тема 8.

Цільовий ринок товару і методика його вибору

Поняття сегмента і сегментації ринку. Етапи процесу сегментування. Фактори сегментування. Особливості сегментування промислового ринку. Цільовий ринок та цільовий сегмент. Загальний потенціал ринку. Місткість ринку. Оцінка можливостей освоєння цільового ринку.

Література [7, с.88-106; 8, с.140-153]

Тема 9.

Життєвий цикл товару

Зміст концепції життєвого циклу товару. Основні стадії життєвого циклу товару на ринку. Особливості окремих етапів життєвого циклу товару. Види життєвих циклів товарів за формо й тривалістю.

Література [6, с.44-59; 7, с.118-132]

Змістовий модуль 4. Планування розробки нового товару, його ідентифікування та упаковка

Тема 10.

Планування нового продукту і розроблення товару

Значення розробки нової продукції для товарної політики підприємства. Оцінка можливостей створення нового товару. Етапи планування нового товару. Маркетингове забезпечення інноваційного продукту. Новий товар на етапах впровадження, зростання, зрілості та спаду.

Література [6, с.83-111, с.112-130; 7, с.134-155]

Тема 11.

Призначення та види ідентифікування продукції

Цілі та призначення ідентифікування продукції. Товарний знак (марка). Джерела вибору торгової марки. Види торгових марок.

Література [6, с.74-83; 7, с.157-158]

Тема 12.

Упаковка в системі планування продажу

Призначення та головні функції упаковки в системі планування товару. Кодування інформації на упаковці. Призначення штрихових кодів. Зміст інформації про товар. Знаки відповідності і безпеки.

Література [7, с.160-164; 8, с.160-165]

Модуль 2. Курсова робота

Змістовий модуль 5. Розділ 1. Теоретико-методологічні аспекти досліджуваної проблеми.

Змістовий модуль 6. Розділ 2. Аналіз досліджуваної проблеми за матеріалами конкретного підприємства.

Змістовий модуль 7. Розділ 3. Обґрунтування напрямів та маркетингових заходів вирішення досліджуваної проблеми.

З повагою ІЦ "KURSOVIKS"!