Тести до проведення комплексної контрольної роботи з курсу Менеджмент
« НазадТести до проведення комплексної контрольної роботи з курсу Менеджмент1. Менеджмент - це: а) процес управління людськими й матеріальними ресурсами; б) вплив суб'єктів управління на діяльність людей; в) управління, область людських знань, уміння домагатися поставлених цілей, використовуючи при цьому працю. 2. Менеджер - це: а) керівник, що керує роботою підлеглих йому людей; б) управлінець, що організує конкретну діяльність підлеглих йому людей і сам виконує управлінські функції; в) керівник, що управляє всім підприємством. 3. Якості, якими повинен володіти менеджер, за А. Файолем: а) здоров'я, розум, інтелектуальність, вища освіта, моральні якості, компетентність, комунікабельність; б) фізична сила, здоров'я, проявляти ініціативу, уміння спілкуватися й слухати людей, комунікабельність; в) добре володіти ситуацією на ринку, компетентність, ініціатива, мотивувати людей, заохочувати працівників. 4. Дослідження в області менеджменту були узагальнені «школою наукового управління», у якій були розроблені принципи, що розкривають значення характеристики виробництва, це: а) поділ праці, вимірювання праці, складання завдань-приписань для працівників, заохочення працівників, роль профспілки, мотивація й т.ін.; б) поділ праці, дисципліна, єдиноначальність, підпорядкованість особистих інтересів загальним, централізація, стабільність робочого місця й т.ін.; в) підвищення ефективності виробництва, можна досягти за рахунок ефективності людських ресурсів, тобто прояву позитивної уваги до людей. 5. Дослідження в області менеджменту були узагальнені «класичною (адміністративною) школою управління», у якій були розроблені принципи, що розкривають значення ефективності виробництва, тобто: а) поділ праці, дисципліна, єдиноначальність, підпорядкованість особистих інтересів загальним, централізація, стабільність робочого місця й т. ін.; б) підвищення ефективності виробництва можна досягти за рахунок ефективності використання людських ресурсів, тобто прояву позитивної уваги до людей; в) підвищення ефективності виробництва можна досягти за рахунок управлінських підходів по відношенню людини до праці і його різновиду поводження людини до праці. 6. Дослідження в області менеджменту були узагальнені «школою поведінкових наук», у якій були розроблені принципи, що розкривають значення ефективності виробництва, а саме: а) підвищення ефективності виробництва можна досягти за рахунок управлінських підходів по відношенню людини до праці і його різновиду поводження людини до праці; б) підвищення ефективності виробництва, можна досягти за рахунок ефективності людських ресурсів, тобто прояву позитивної уваги до людей; в) ефективність виробництва залежить від можливостей людини й від того, щоб працівник мав можливість добре заробити. 7. Дослідження в області менеджменту були узагальнені «школою людських відносин», у якій були розроблені принципи, що розкривають значення ефективності виробництва, а саме: а) підвищення ефективності виробництва можна досягти за рахунок ефективності людських ресурсів, тобто прояву позитивної уваги до людей; б) підвищення ефективності виробництва можна досягти за рахунок управлінських підходів по відношенню людини до праці і його різновиду поводження людини до праці; в) ефективність виробництва залежить від можливостей людини й від того, щоб працівник мав можливість добре заробляти. 8. Назвіть основні функції менеджменту: а) організація, планування, регулювання, облік, контроль; б) організація, планування, координування, мотивація, контроль; в) організація, регулювання, облік, мотивація, контроль. 9. Стратегічний менеджмент - це: а) управлінський вид діяльності по вивченню ринків збуту, і збуту товарів для задоволення потреб клієнта; б) управлінський вид діяльності, при якому розробляється стратегічне планування відносно довгострокових перспектив розвитку організації; в) управлінський вид діяльності по розробці й проектуванню продукту, регулюванню всіма матеріальними ресурсами в організації. 10. У світовій практиці визначені три основних рівні з в організаціях: вищий, середній, нижчий. Вищий рівень управління - це: а) управлінський рівень, що координує й контролює роботу молодших менеджерів; б) інституціональний рівень, що приймає найважливіші управлінські рішення й формує стратегічні цілі в організації; в) технічний рівень, що контролює виконання виробничих завдань, управляє бригадами, змінами, дільницями. 11. У світовій практиці визначені три основних рівні управління в організаціях: вищий, середній, нижчий. Середній рівень управління - це: а) інституціональний рівень, що приймає найважливіші управлінські рішення й формує стратегічні цілі в організації; б) управлінський рівень, що координує й контролює роботу молодших менеджерів; в) технічний рівень, що контролює виконання виробничих завдань, управляє бригадами, змінами, дільницями. 12. У світовій практиці визначені три основних рівні управління в організаціях: вищий, середній, нижчий. Нижчий рівень управління - це: а) управлінський рівень, що координує й контролює роботу молодших менеджерів; б) технічний рівень, що контролює виконання виробничих завдань, управляє бригадами, змінами, дільницями; в) інституціональний рівень, що приймає найважливіші управлінські рішення й формує стратегічні цілі в організації. 13. Перехід до ринку привів до утворення нових організаційних форм організацій, однією з яких є товариство з обмеженою відповідальністю (ТОВ): а) організація, що працює із залученням позикового капіталу; б) організація, створена на основі вкладення капіталу партнерів, що спільно здійснюють господарську діяльність, управління й розподіл прибутку; в) організація, що поєднує в собі засоби організації людей з метою здійснення господарської діяльності та має статутний фонд у вигляді акцій. 14. Перехід до ринкових відносин призвів до утворення нових форм організацій, однією з яких є спільне підприємство (СП) - це: а) організація, створена на основі вкладення капіталу вітчизняних і іноземних партнерів, що спільно здійснюють господарська діяльність, управління й розподіл прибутку; б) організації, створювані з метою володіння контрольними пакетами цінних паперів промислових фірм; в) організація, що поєднує в собі засоби організації людей з метою здійснення господарської діяльності та має статутний фонд у вигляді акцій. 15. Перехід до ринку привів до утворення ряду нових форм організацій, однієї з яких є холдингові компанії. (ХК) - це: а) організація, створена на основі вкладення капіталу вітчизняних і іноземних партнерів, що спільно здійснюють господарська діяльність, управління й розподіл прибутку; б) організації, створювані з метою володіння контрольними пакетами цінних паперів промислових фірм; в) організація з обмеженим централізованим управлінням і перебуває на повному госпрозрахунку й самоврядуванні. 16. Перехід до ринку привів до утворення низки нових форм організацій, однією з яких є акціонерне товариство (АТ) - це: а) організація, що працює із залученням позикового капіталу; б) організація, створена на основі вкладення капіталу вітчизняних і іноземних партнерів, що спільно здійснюють господарська діяльність, управління й розподіл прибутку; в) організація, що поєднує в собі засоби організації людей з метою здійснення господарської діяльності та має статутний фонд у вигляді акцій. 17. У кожному трудовому колективі існують формальні й неформальні взаємини між членами колективу, тому формальні відносини це: а) відносини, які регламентуються відповідними інструментами, наказами, розпорядженнями; б) відносини, які не регламентуються ніким і нічим; в) відносини серед людей, що вступили в регулярну взаємодію для досягнення певних цілей організації. 18. У кожному трудовому колективі існують формальні й неформальні взаємини між членами колективу, тому неформальні відносини - це: а) відносини серед людей, створені з волі керівника для досягнення цілей організації; б) відносини, які регламентуються відповідними інструментами, наказами, розпорядження; в) відносини, які не регламентуються ніким і нічим. 19. У будь-якій організації існує три основні системи. Кібернетичні системи - це: а) комплекс тісно зв'язаних між собою систем: виробничої, маркетингової й забезпечувальної; б) комплекс систем та дій, що перебувають у строгій послідовності; в) комплекс елементів, розглянутих у функціональному взаємозв'язку. 20. Зовнішнє середовище організації можна охарактеризувати як: а) сукупність (взаємозв'язок) різноманітних факторів, що впливають на організацію; б) внутрішні змінні організації, які безпосередньо впливають на діяльність організації; в) громадські організації, які безпосередньо впливають на діяльність підприємств (фірм). 21. Внутрішнє середовище організації можна охарактеризувати як: а) конкретні цілі, при яких організація прагне досягти бажаних результатів своєї діяльності; б) внутрішні змінні організації, які безпосередньо впливають на діяльність організації; в) сукупність (взаємозв'язок) різноманітних факторів, що впливають на організацію. 22. Під організаційною структурою управління необхідно розуміти: а) сукупність управлінських ланок, розташованих у строгій співпідпорядкованості; б) взаємозв'язок управлінців, що здійснюють регулювання й координацію діяльності декількох структурних підрозділів; в) взаємозв'язок щаблів управління, що перебувають у вертикальній залежності. 23. Лінійна організаційна структура управління характеризує: а) сукупність підрозділів, що спеціалізуються на виконанні конкретних видів робіт; б) кожна ланка й кожний підлеглий має одного керівника, через якого по одному одноразовому каналі проходять всі команди управління; в) спеціальний апарат, що складається з функціональних підрозділів, які перебувають при лінійних керівниках, що допомагають їм виконати завдання організації. 24. Функціональна організаційна структура управління характеризується: а) кожна ланка й кожний підлеглий має одного керівника, через якого по одному одноразовому каналі проходять всі команди управління; б) спеціальний апарат, що складається з функціональних підрозділів, які перебувають при лінійних керівниках, що допомагають їм виконати завдання організації; в) сукупність підрозділів, що спеціалізуються на виконанні конкретних видів робіт. 25. Лінійно-функціональна організаційна структура характеризується: а) сукупність підрозділів, що спеціалізуються на виконанні конкретних видів робіт; б) кожна ланка й кожний підлеглий має одного керівника, через якого по одному одноразовому каналі проходять всі команди управління; в) спеціальний апарат, що складається з функціональних підрозділів, які перебувають при лінійних керівниках, які допомагають їм виконати завдання організації. 26. У теорії та практиці менеджменту розрізняють наступні типи планування: а) стратегічне, тактичне, оперативне; б) виробниче, технічне, організаційне; в) довгострокове, середньострокове, короткострокове. 27. До основних принципів планування відносяться: а) розумність, передбачуваність, чіткість, гнучкість, ясність; б) повнота, точність, ясність, безперервність, економічність; в) мобільність, економічність, стабільність, чіткість. 28. Розрізняють наступні етапи розвитку планування: а) агрегування, групування, мотивування, координування; б) контролювання, агрегування, стимулювання, функціонування; в) бюджетування, довгострокове планування, стратегічне планування, стратегічне управління. 29. До основних етапів стратегічного управління відносяться: а) бюджетування, довгострокове планування, стратегічне планування, стратегічне управління; б) визначення переваг та недоліків, розробка цілей, виконання, контроль; в) аналіз середи, визначення місії та цілей, вибір стратегії, виконання стратегії, оцінка та контроль виконання. 30. Процес стратегічного планування у функціонуванні організації здійснюється шляхом установлення цільових орієнтирів організації, одним з них є місія організації - це: а) твердження, що розкриває сенс існування організації, у якому проявляється відмінність даної організації від їй подібних; б) конкретний стан окремих характеристик організації, досягнення яких є для неї бажаним і на досягнення, яких і спрямована діяльність; в) конкретні специфічні цілі, що є вихідною точкою планування діяльності й лежать в основі побудови організаційних відносин. 31. Процес стратегічного планування у функціонуванні організації здійснюється шляхом установлення цільових орієнтирів організації, одним з них є розробка цілей організації, які припускають: а) конкретні специфічні цілі, що є вихідною точкою планування діяльності й лежать в основі побудови організаційних відносин; б) твердження, що розкриває сенс існування організації, у якому проявляється відмінність даної організації від їй подібних; в) конкретний стан окремих характеристик організації, досягнення яких є для неї бажаним і на досягнення, яких і спрямовано діяльність. 32. Визначення стратегії для фірми залежить від ситуацій, у якій вона перебуває, однією з основних стратегій є стратегія концентрованого росту - це: а) стратегія фірми, що пов'язана з розширенням фірми шляхом додавання нових структур виробництва; б) стратегія фірми, що пов'язана зі зміною продукту або ринку; в) стратегія фірми, що не має можливості розвитку на даному ринку з даним продуктом у рамках даної галузі. 33. Визначення стратегії для фірми залежить від ситуацій, у яких вона перебуває, однією з основних стратегій є стратегія інтегрованого росту - це: а) стратегія фірми, що не має можливості розвитку на даному ринку з даним продуктом у рамках даної галузі; б) стратегія фірми, що пов'язана зі зміною продукту або ринку; в) стратегія фірми, що пов'язана з розширенням фірми шляхом додавання нових структур виробництва. 34. Визначення стратегії для фірми залежить від ситуації, у якій вона перебуває. Однією з основних стратегій є стратегія диверсифікованого росту - це: а) стратегія фірми, що не має можливості розвитку на даному ринку з даним продуктом у рамках даної галузі; б) стратегія фірми, що пов'язана з розширенням фірми шляхом додавання нових структур виробництва; в) стратегія фірми, що пов'язана зі зміною продукту або ринку. 35. Визначення стратегії для фірми залежить від ситуації, у якій вона перебуває, однією з основних стратегій є стратегія скорочення - це: а) стратегія фірми, що пов'язана з розширенням фірми шляхом додавання нових структур виробництва; б) стратегія фірми, що пов'язана зі зміною продукту або ринку; в) стратегія фірми, що пов'язана з перегрупуванням сил після тривалого періоду росту, тобто фірма прибігає до скорочення виробництва. 36. Аналіз зовнішнього середовища являє собою процес дослідження зовнішніх факторів, які впливають на подальше її функціонування, одними з них є економічні фактори, які представляють: а) аналіз низки показників: купівельна спроможність населення, темпи інфляції, рівень зайнятості, норми оподатковування, продуктивність праці, платіжний баланс і ін.; б) інтереси підприємств, які виражаються через закони й підзаконні документи, податки, кредитування великих проектів, угоди з іншими країнами, співробітництво з місцевою владою; в) своєчасність побачення можливостей організації у виробництві нової продукції, і її вдосконалення, а також модернізації технології виробництва. 37. Аналіз зовнішнього середовища являє собою процес дослідження зовнішніх факторів, які впливають на подальше її функціонування, одним з них є політичні фактори, які представляють: а) вчасно побачити можливості організації у виробництві нової продукції, і її вдосконалення, а також модернізації технології виробництва; б) зміна й пристосування до всіх соціальних змін, що відбувають в організації, а саме настрій у суспільстві стосовно підприємництва; в) інтереси підприємств, які виражаються через закони й підзаконні документи, податки, кредитування великих проектів, угода з іншими країнами, співробітництво з місцевою владою. 38. Аналіз зовнішнього середовища являє собою процес дослідження зовнішніх факторів, які впливають на подальше її функціонування, одним з них є соціальні фактори, які представляють: а) вчасно побачити можливості організації у виробництві нової продукції, і її вдосконалення, а також модернізації технології виробництва; б) зміна й пристосування до всіх соціальних змін, що відбувають в організації, а саме настрій у суспільстві стосовно підприємництва; в) аналіз ряду показників: купівельна спроможність населення, темпи інфляції, рівень зайнятості, норми оподатковування, продуктивність праці, платіжний баланс і ін. 39. Аналіз зовнішнього середовища являє собою процес дослідження зовнішніх факторів, які впливають на подальше її функціонування, одними з них є технологічні фактори, які представляють: а) інтереси підприємств, що виражаються через закони й підзаконні документи, податки, кредитування великих проектів, угоди з іншими країнами, співробітництво з місцевою владою; б) вчасно побачити можливості організації у виробництві нової продукції, і її удосконаленні, а також модернізації технології виробництва; в) аналіз ряду показників: купівельна спроможність населення, темпи інфляції, рівень зайнятості, норми оподатковування, продуктивність праці, платіжний баланс і ін. 40. Внутрішнє середовище являє собою систему показників, що характеризують діяльність підприємства. Метою аналізу є виявлення сильних і слабких сторін для стратегічного планування: маркетинг охоплює сторони, які зв'язані: а) з реалізацією продукції, ринковими дослідженнями й розробками, просуванням товару, ціноутворенням і т.ін.; б) з виявленням слабких сторін: у фінансуванні, неефективному використанні коштів і виявленням недоліків в організації бухгалтерського обліку; в) з обстеженням системи управління виробництвом: виготовлення продукції, постачання й ведення складського господарства, обслуговування технологічного парку, здійснення досліджень і розробок. 41. Внутрішнє середовище являє собою систему показників, що характеризують діяльність підприємства. Метою аналізу є виявлення сильних і слабких сторін для стратегічного планування: виробництво охоплює сторони, які зв'язані: а) із своєчасністю побачення можливостей організації у виробництві нової продукції, і її вдосконалення, а також модернізації технології виробництва; б) з обстеженням системи управління виробництвом: виготовлення продукції, постачання й ведення складського господарства, обслуговування технологічного парку, здійснення досліджень і розробок; в) з виявленням слабких сторін: у фінансуванні, неефективному використанні коштів і виявленням недоліків в організації бухгалтерського обліку. 42. Внутрішнє середовище являє собою систему показників, що характеризують діяльність підприємства. Метою аналізу є виявлення сильних і слабких сторін для стратегічного планування: фінанси охоплюють сторони, які зв'язані: а) з виявленням слабких сторін: у фінансуванні, неефективному використанні коштів і виявленням недоліків в організації бухгалтерського обліку; б) з обстеженням системи управління виробництвом: виготовлення продукції, постачання й ведення складського господарства, обслуговування технологічного парку, здійснення досліджень і розробок в) з організацією висококваліфікованих кадрів, їхнє навчання й просування, стимулювання й створення відносин між працівниками. 43. Внутрішнє середовище являє собою систему показників, що характеризують діяльність підприємства. Метою аналізу є виявлення сильних і слабких сторін для стратегічного планування: трудові ресурси охоплюють сторони, які зв'язані: а) з організацією висококваліфікованих кадрів, їхнє навчання й просування, стимулювання й створення відносин між працівниками; б) з виявленням слабких сторін: у фінансуванні, неефективному використанні коштів і виявленням недоліків в організації бухгалтерського обліку; в) з обстеженням системи управління виробництвом: виготовлення продукції, постачання й ведення складського господарства, обслуговування технологічного парку, здійснення досліджень і розробок. 44. Вивчення безпосереднього оточення організації спрямовано на аналіз стану тих складових зовнішнього середовища, з якими організація перебуває в безпосередній взаємодії - це покупці, які характеризують: а) ті суб’єкти діяльності, які постачають організацію різною сировиною, напівфабрикатами й іншими ресурсами; б) виявлення сильних й слабких сторін конкурентів і на базі цього побудова своєї стратегії конкурентної боротьби; в) вивчення клієнтів, їхній вік, освіта, купівельна спроможність і потреба відносно продукту. 45. Вивчення безпосереднього оточення організації спрямовано на аналіз стану тих складових зовнішнього середовища, з якими організація перебуває в безпосередній взаємодії - це постачальники, які характеризують: а) вивчення клієнтів, їхній вік, освіта, купівельна спроможність і потреба відносно продукту; б) виявлення сильних й слабких сторін конкурентів і на базі цього будування своєї стратегії конкурентної боротьби; в) потенційні можливості в забезпеченні організації кадрами, необхідними для рішення своїх завдань. 46. Вивчення безпосереднього оточення організації спрямовано на аналіз стану тих складових зовнішнього середовища, з якими організація перебуває в безпосередній взаємодії - це конкуренти, які характеризують: а) ті аспекти діяльності, які постачають організацію різною сировиною, напівфабрикатами й іншими ресурсами; б) вивчення клієнтів, їхній вік, утворення, купівельна спроможність і потреба стосовно продукту; в) виявлення сильних й слабких сторін конкурентів і на базі цього будування своєї стратегії конкурентної боротьби. 47. Вивчення безпосереднього оточення організації спрямовано на аналіз стану тих складових зовнішнього середовища, з якими організація перебуває в безпосередній взаємодії - це ринок робочої сили, що характеризує: а) виявлення сильних й слабких сторін конкурентів і на базі цього будування своєї стратегії конкурентної боротьби; б) вивчення клієнтів, їхній вік, освіта, купівельна спроможність і потреба відносно продукту; в) потенційні можливості в забезпеченні організації кадрами, необхідними для рішення своїх завдань. 48. Процес прийняття управлінського рішення складається з наступних стадій: а) формулювання цілей, розробка плану дій, оцінка результатів; б) розробка альтернатив, вибір альтернативи, аналіз та контроль виконання рішення; в) визнання необхідності рішення, прийняття рішення, виконання рішення. 49. Розрізняють наступні групи методів прийняття управлінських рішень: а) загальні, специфічні, вибіркові; б) якісні, кількісні, опосередковані; в) неформальні (евристичні), колективні, кількісні. 50. Вимоги, що висувають до управлінських рішень: а) ефективність, економічність, своєчасність, реальна здійсненність; б) практичність, швидкість, обґрунтованість, альтернативність; в) непередбачуваність, цілеспрямованість, обґрунтованість. 51. Однією з функцій менеджменту є мотивація, що являє собою: а) загальне керівництво до дій і прийняття поточних рішень для виконання поставлених цілей; б) процес спонукання себе та інших до діяльності для досягнення особистісних цілей та цілей організації; в) визначення стратегічних та оперативних цілей організації. 52. Однією із змістовних теорій мотивації є теорія ієрархії потреб А. Маслоу, сутність якої в наступному: а) люди постійно відчувають потреби, які можуть бути об'єднані в окремі ієрархічно розташовані групи (фізіологічні, безпеки, приналежності й причетності, визнання й самоствердження, самовираження), якщо одна потреба задовольняється, то на її місце виходить інша потреба; б) потреби людини можуть бути об'єднані в групи (існування, зв'язку, росту), що розташовані ієрархічно, рух від потреби до потреби іде в обидва боки; в) вивчається вплив потреб досягнення, співучасті й володарювання. Ці потреби впливають на поводження людини, змушуючи її здійснювати дії, які повинні привести до задоволення цих потреб. 53. Однією із змістовних теорій мотивації є теорія ERG К. Альдерфера, сутність якої в наступному: а) люди постійно відчувають потреби, які можуть бути об'єднані в окремі ієрархічно розташовані групи (фізіологічні, безпеки, приналежності й причетності, визнання й самоствердження, самовираження), якщо одна потреба задовольняється, то на її місце виходить інша потреба; б) потреби людини можуть бути об'єднані в групи (існування, зв'язку, росту), що розташовані ієрархічно, рух від потреби до потреби іде в обидва боки; в) вивчається вплив потреб досягнення, співучасті й володарювання. Ці потреби впливають на поводження людини, змушуючи її здійснювати дії, які повинні привести до задоволення цих потреб. 54. Однією із змістовних теорій мотивації є теорія придбаних потреб МакКлелланда, сутність якої в наступному: а) люди постійно відчувають потреби, які можуть бути об'єднані в окремі ієрархічно розташовані групи (фізіологічні, безпеки, приналежності й причетності, визнання й самоствердження, самовираження), якщо одна потреба задовольняється, то на її місце виходить інша потреба; б) потреби людини можуть бути об'єднані в групи (існування, зв'язку, росту), що розташовані ієрархічно, рух від потреби до потреби іде в обидва боки; в) вивчається вплив потреб досягнення, співучасті й володарювання. Ці потреби впливають на поводження людини, змушуючи її здійснювати дії, які повинні привести до задоволення цих потреб. 55. Однією із змістовних теорій мотивації є теорія Ф. Герцберга, сутність якої в наступному: а) потреби людини об’єднані у дві категорії факторів: здоров'я (політика фірми, умови роботи, заробіток, міжособистісні відносини) та мотивації (успіх, просування по службі, визнання й схвалення результатів роботи, високий ступінь відповідальності й можливості творчого й ділового росту); б) потреби людини можуть бути об'єднані в групи (існування, зв'язку, росту), що розташовані ієрархічно, рух від потреби до потреби іде в обидва боки; в) вивчається вплив потреб досягнення, співучасті й володарювання. Ці потреби впливають на поводження людини, змушуючи її здійснювати дії, які повинні привести до задоволення цих потреб. 56. Однією з процесуальних теорій мотивації є теорія очікування В. Врума, Л. Портера та Е. Лоулера, сутність якої в наступному: а) навчання, що описує залежність мотивації від бажань і можливостей людини, а також зусиль, що витрачаються на задоволення цих бажань; б) поводження людини визначається тими цілями, які він ставить перед собою, тому що саме заради досягнення цих цілей він здійснює певні дії; в) у процесі роботи людина порівнює оцінку своїх дій з оцінкою дій інших і на основі цього порівняння в залежності від задоволеності порівняльною оцінкою людина модифікує свою поведінку. 57. Однією з процесуальних теорій мотивації є теорія постановки цілей Е. Лока, сутність якої в наступному: а) навчання, що описує залежність мотивації від бажань і можливостей людини, а також зусиль, що витрачаються на задоволення цих бажань; б) поводження людини визначається тими цілями, які він ставить перед собою, тому що саме заради досягнення цих цілей він здійснює певні дії; в) у процесі роботи людина порівнює оцінку своїх дій з оцінкою дій інших і на основі цього порівняння в залежності від задоволеності порівняльною оцінкою людина модифікує свою поведінку. 58. Однією з процесуальних теорій мотивації є теорія рівності С Адамса, сутність якої в наступному: а) навчання, що описує залежність мотивації від бажань і можливостей людини, а також зусиль, що витрачаються на задоволення цих бажань; б) поводження людини визначається тими цілями, які він ставить перед собою, тому що саме заради досягнення цих цілей він здійснює певні дії; в) у процесі роботи людина порівнює оцінку своїх дій з оцінкою дій інших і на основі цього порівняння в залежності від задоволеності порівняльною оцінкою людина модифікує свою поведінку. 59. Однією з процесуальних теорій мотивації є теорія партисипативного управління, сутність якої в наступному: а) якщо людина в організації зацікавлено бере участь у різній внутрішньоорганізаційній діяльності, то він тим самим, одержуючи від цього задоволення, працює з більшою віддачею, краще, більш якісно й продуктивно; б) поводження людини визначається тими цілями, які він ставить перед собою, тому що саме заради досягнення цих цілей він здійснює певні дії; в) у процесі роботи людина порівнює оцінку своїх дій з оцінкою дій інших і на основі цього порівняння в залежності від задоволеності порівняльною оцінкою людина модифікує свою поведінку. 60. Для ефективного управління, організації робіт та мотивування підлеглих керівник використовує комунікацію, яка являє собою: а) процес спонукання себе та інших до діяльності для досягнення особистісних цілей та цілей організації; б) процес передавання інформації, а також значення або змісту за допомогою символів; в) загальне керівництво до дій і прийняття поточних рішень для виконання поставлених цілей. 61. Суб'єктами комунікаційного процесу є: а) внутрішні змінні організації, які безпосередньо впливають на діяльність організації; б) громадські організації, які безпосередньо впливають на діяльність підприємств; в) окремі особистості, групи, організації. 62. Розрізняють наступні форми передачі інформації: а) усно, письмово, жестами, тоном голосу; б) виробнича, технічна, індивідуальна; в) організаційна, витратна, прибуткова. 63. У теорії комунікації виділяють комунікаційні мережі, які являють собою: а) з'єднання певним чином індивідів, що беруть участь у комунікаційному процесі, за допомогою інформаційних потоків; б) спосіб, за допомогою якого індивід воліє будувати комунікаційну взаємодію з іншими; в) інформацію, яку послано відправником без використання слів як системи кодування. 64. У теорії комунікації виділяють комунікаційні стилі, які являють собою: а) з'єднання певним чином індивідів, що беруть участь у комунікаційному процесі, за допомогою інформаційних потоків; б) спосіб, за допомогою якого індивід воліє будувати комунікаційну взаємодію з іншими; в) інформацію, яку послано відправником без використання слів як системи кодування. 65. Невербальна комунікація – це: а) з'єднання певним чином індивідів, що беруть участь у комунікаційному процесі, за допомогою інформаційних потоків; б) спосіб, за допомогою якого індивід воліє будувати комунікаційну взаємодію з іншими; в) інформація, яку послано відправником без використання слів як системи кодування. 66. Основними типами невербальної комунікації є: а) рухи тіла, особисті фізичні якості, мова, використання середовища, фізичне середовище, час; б) здоров'я, розум, інтелектуальність, компетентність, комунікабельність; в) вік, освіта, стать, сімейний стан, рівень доходів. 67. Однією з функцій менеджменту є контроль, призначення якого є в наступному: а) вчасно фіксувати відхилення від норми та вносити корективи в хід роботи на ранніх етапах, виправляючи помилки для досягнення поставленої мети; б) процес спонукання себе та інших до діяльності для досягнення особистісних цілей та цілей організації; в) визначення стратегічних та оперативних цілей організації. 68. Один з видів контролю - попередній, сутність якого в наступному: а) виконується в процесі проведення робіт - це зворотній зв'язок, за допомогою якого керівництво коректує дії організації при зміні зовнішніх і внутрішніх умов роботи.; б) здійснюється до початку виконання робіт, контролюються людські, матеріальні та фінансові ресурси; в) здійснюється на завершальній стадії роботи й містить у собі дві функції: планування майбутніх робіт і вдосконалювання системи мотивації. 69. Один з видів контролю - поточний, сутність якого в наступному: а) виконується в процесі проведення робіт – це зворотній зв'язок, за допомогою якого керівництво коректує дії організації при зміні зовнішніх і внутрішніх умов роботи.; б) здійснюється до початку виконання робіт, контролюються людські, матеріальні та фінансові ресурси; в) здійснюється на завершальній стадії роботи й містить у собі дві функції: планування майбутніх робіт і вдосконалювання системи мотивації. 70. Один з видів контролю - заключний, сутність якого в наступному: а) виконується в процесі проведення робіт – це зворотній зв'язок, за допомогою якого керівництво коректує дії організації при зміні зовнішніх і внутрішніх умов роботи.; б) здійснюється до початку виконання робіт, контролюються людські, матеріальні та фінансові ресурси; в) здійснюється на завершальній стадії роботи й містить у собі дві функції: планування майбутніх робіт і вдосконалення системи мотивації.
ЛІТЕРАТУРА1. Основы менеджмента: Пер. с англ. / Майкл Мескон, Майкл Альберт, Франклин Хедоури. - М.: Дело, 2002. - 701 с. 2. Основи менеджменту: навч. посіб. для студ. вищ. навч. закладів / Г.В. Осовська, О.А. Осовська. - К.: Кондор, 2010. - 368 с. 3. Герчикова И.Н. Менеджмент: учебник для студ. вузов. - 3-е изд., - М.: Банки и биржи, ЮНИТИ, 2002. - 502 с. 4. Шегда А.В. Менеджмент: навч. посіб. для студ. вищ. навч. закл. - К.: Знання, 2002. - 584 с. 5. Кабушкин Н.И. Основы менеджмента: учеб. пос. для эк. спец. вузов. - Минск: Новое знание, 2002. - 336 с. 6. Менеджмент в вопросах и ответах: учеб. пос. / В.Р. Веснин. - М.: Проспект, 2004. - 174 с. 7. Менеджмент: учеб. для студ. вузов / О.С. Виханский, А.Н. Наумов. - М.: Экономистъ, 2004. - 528 с. 8. Основы менеджмента: учеб. пос. для студ. и преп. вузов / В.Г. Янчевский. - Мн.: Тетра Системс, 2004. - 224 с. 9. Менеджмент: учеб. пос. / Е.Е. Вершигора. - М.: Инфра-М, 2003. - 283 с. 10. Менеджмент: учеб. для студ. вузов / В.Р. Веснин. - М.: Элит, 2003. - 546 с. 11. Котлер Ф. Маркетинг. Менеджмент: пер. с англ. - СПб.: Питер, 2003. - 749 с. 12. Основи менеджменту: підруч. для студ. вищ. навч. закладів / О.Є. Кузьмін, О.Г. Мельник. - К.: Академвидав, 2003. - 416 с. З повагою ІЦ "KURSOVIKS"!
|