Завдання індивідуальної роботи та методичні вказівки для їх виконання, Інформаційні системи і технології в обліку та аудиті, НУ ЛП
« Назад2. Завдання індивідуальної роботи та методичні вказівки для їх виконання2.1. Структура індивідуальної роботи та рекомендації щодо її оформленняКонтрольна робота складається з трьох завдань:
1. Інформаційні системи та їх роль в управлінні економікою; 2. Економічна інформація та засоби її формалізованого опису. Тести, запропоновані студенту, містять питання та список варіантів відповіді (в основному – чотири варіанти). Студентам слід звернути особливу увагу на те, що правильних відповідей до кожного тестового питання може бути декілька. Контрольна робота виконується в учнівському зошиті (у разі написання вручну) або на листках паперу формату А4 (у разі комп’ютерного набору) з наведенням умов задач і теоретичних питань та поясненням до усіх розрахунків. Загальні вимоги до оформлення індивідуальної роботи у випадку її комп’ютерного набору: Абзац: вирівнювання – по ширині, рівень – основний текст, перший рядок – відступ на 1 см, міжрядковий інтервал – 1,5. Поля: верхнє – 2 см, нижнє – 2 см, праве – 1,5 см, ліве – 2,5 см. Шрифт: Times New Roman, розмір – 14. Титульний лист повинен містити номер варіанту. Зразок оформлення титульного листа подано в додатку 3. Варіанти індивідуальної роботи, номери задач, теоретичних і тестових питань по кожному з варіантів наведені в таблиці 1. Таблиця 1
Вибір завдань згідно варіанту індивідуальної роботи
* - номер варіанту відповідає порядковому номеру студента у списку групи, який складено в алфавітному порядку. 2.2. Загальні теоретичні поняття та приклади розв’язання задачЕкономічна інформація представляє собою сукупність різних повідомлень економічного характеру, що виникають при підготовці виробництва, в процесі виробничо-господарської діяльності і в управлінні цією діяльністю. Інформацію, представлену в певному формалізованому вигляді, що дозволяє її передавати, зберігати на різних (в тому числі і машинних) носіях і обробляти за допомогою деякого процесу, прийнято називати даними. З метою пристосування економічної інформації для ефективного пошуку, обробки на ЕОМ та передачі по каналах зв’язку, її необхідно представити в цифровому вигляді: спочатку впорядкувати (класифікувати), а потім формалізувати (закодувати) з використанням класифікатора. Класифікатор – це документ, за допомогою котрого здійснюється формалізований опис економічної інформації в економічних інформаційних системах (ЕІС), який містить найменування об’єктів, найменування класифікаційних угруповань і їх кодові позначення. В даний час найчастіше використовуються два типи систем класифікації: ієрархічна і фасетна. Для повної формалізації економічної інформації недостатньо простої класифікації, тому проводять наступну процедуру – кодування. Процес кодування – це присвоєння умовних позначень різним об'єктам визначеної номенклатури за встановленими правилами на базі прийнятого для цього алфавіту, а сукупність правил, за якими присвоюються коди окремим об’єктам номенклатур, представляють собою метод або систему кодування. Розрізняють порядкову, серійну системи кодування, систему повторення, розрядну (позиційну) і комбіновану системи кодування. В якості прикладу використання цих систем кодування техніко-економічної інформації можна запропонувати вирішення завдання по класифікації та кодуванню інформаційної сукупності одиниць виміру, які застосовуються підприємствами та організаціями на території України (див. табл.2). Таблиця 2
Приклад кодування множини одиниць виміру
З процесом розробки класифікаторів та кодування техніко-економічних даних тісно пов’язаний процес контролю за правильністю переносу таких даних на машинний носій. Проектування процесів контролю правильності заповнення і переносу даних з первинних документів на машинний носій пов’язано із знанням методів забезпечення достовірності інформації в економічній інформаційній системі. Одним з найбільш широко використовуваних методів контролю правильності заповнення і переносу даних з первинних документів є контроль за модулем. З повагою ІЦ "KURSOVIKS"!
|