Роздрукувати сторінку
Главная \ Методичні вказівки \ Методичні вказівки \ 3950 Методичні рекомендації по написанню курсової роботи з дисципліни Фінанси, ВТЕК КНТЕУ

Методичні рекомендації по написанню курсової роботи з дисципліни Фінанси, ВТЕК КНТЕУ

« Назад

Міністерство освіти і науки України

Вінницький торговельно-економічний коледж КНТЕУ

 

Методичні рекомендації по написанню курсової роботи з дисципліни Фінанси

для студентів

спеціальності № 5.03050801 «Фінанси і кредит»

 

Вінниця – 2015

Укладачі:

Тичук Т.О. – викладач-спеціаліст ІІ категорії,

Тімошенко Н.М. – викладач-спеціаліст. 

Розроблено на основі «Положення про організацію виконання та захисту курсових робіт (проектів) ВТЕК КНТЕУ» 

Рецензенти:

Волинець О.О., к.е.н. 

Розглянуто та ухвалено на засіданні циклової комісії фінансових та економічних дисциплін 

Протокол № __ від «___» ______________ 2015 р. 

Голова циклової комісії __________ Л.С. Бабій

 

І. Загальна частина 

1.1. Курсова робота – один із видів індивідуальної роботи студентів, метою якої є вироблення у студентів навичок самостійної роботи з науковими джерелами та оволодіння ними методикою досліджень, набуття компетенції щодо визначення й аналізу наукової та практичної проблематики з економічного аналізу, узагальнення опрацьованого матеріалу, обґрунтування своїх гіпотез та висновків, вміння розробляти й формулювати обґрунтовані пропозиції щодо удосконалення процесів, досліджень в роботі.

Курсова робота – важливий етап підготовки майбутнього фахівця. Курсова робота з фінансів є важливим етапом оволодіння методикою вивчення фінансової діяльності підприємств різних форм власності, виконується студентами згідно навчального плану на останньому курсі навчання. Курсова робота – завершена тематична творча самостійна робота (дослідження) студента наукового спрямування, що не пов’язано з процесом проектування. Робота за своїм змістом повинна відображати теоретичні, аналітичні, практичні знання і являється завершальним етапом по вивченню даної дисципліни 

1.2. Мета курсової роботи – набуття та закріплення здобутих знань. При виконання курсової роботи вирішуються такі завдання:

– систематизація, закріплення та розширення теоретичних знань і практичних умінь з економічного аналізу, застосування їх при вирішенні конкретних наукових, технічних та виробничих завдань;

– розвиток навичок самостійної творчої роботи в процесі виконання науково-теоретичних досліджень;

 Студенти повинні показати вміння постійно:

  • збирати необхідну економічну інформацію;

  • виконувати аналітичні дослідження з питань діяльності підприємства;

  • оформляти належним чином результати дослідження. 

Завданням курсової роботи є виконання аналітичного дослідження з метою отримання економічної інформації для прийняття певного управлінського рішення, а саме.

 

ІІ. Етапи роботи над підготовкою курсової роботи

2.1. Процес виконання курсової роботи включає ряд послідовних етапів (рис.1).

Рис.1. Алгоритм процесу виконання курсової роботи

2.2. Весь процес роботи над дослідженням можна умовно поділити на три етапи: підготовчий етап, робота над змістом та заключний етап.

Підготовчий етапвибір теми курсової роботи, її затвердження та визначення термінів подання та захисту курсової роботи.

Тематика курсових робіт з фінансів затверджується на засіданні циклової комісії щорічно до 15 вересня. Тематика відповідає навчальним завданням дисципліни «Фінанси», пов’язана з практичними реаліями сучасності та передбачає можливість проведення наукового дослідження за даним науковим спрямуванням.

2.3. Ознайомитись із рекомендованою тематикою курсових робіт на поточний навчальний рік студент може на цикловій комісій фінансових та економічних дисциплін.

Обирати тему курсової роботи необхідно враховуючи особисті уподобання, попередні напрацювання, зацікавленість певною проблемою та можливістю підбору відповідного теоретичного й практичного матеріалу за темою.

Студент може запропонувати власну тему курсової роботи за умови письмового погодження з керівником, обґрунтувавши своє рішення належним чином і враховуючи, що запропонована тема повинна бути актуальною і відповідати професійному спрямуванні дисципліни. 

2.4. Затвердження тем курсових робіт за студентами згідно їх заяв (додаток 1), визначення термінів захисту та керівників здійснюється головою циклової комісії та розпорядженням заступника директора з навчальної роботи.

У разі потреби можна змінювати тему курсової роботи за письмовою заявою студента та погодженням з керівником, проте не пізніше ніж за місяць до закінчення терміну виконання курсової роботи.

2.5. Оформлення спеціального бланку-завдання на курсову роботу студента (додаток 2), у якому зазначається тема, план, а також терміни подання готової курсової роботи на перевірку здійснюється після закріпленням за студентом теми курсової роботи. Завдання підписується керівником та студентом.

Термін подання завершеної курсової роботи має бути не пізніше, ніж за два тижні до захисту.

Захист курсової роботи повинен обов’язково проводитися до початку сесії.

2.6. Робота над змістом

Загальний обсяг курсової роботи (аркуш А4) становить від 30-35 сторінок друкованого тексту без урахування додатків і списку використаних джерел. 

1) Вступ. Обґрунтування актуальності теми, визначення мети (закріплення і розширення теоретичних знань, практичних навичок, розробка окремого питання в конкретних умовах, підготовка рекомендацій) і завдань дослідження, кола питань, що розглядаються, значення теми, джерел інформації, об’єкту і бази дослідження, етапів роботи (згідно плану).

Вибір бази дослідження, досліджуваного напряму повинен бути обґрунтований. Від цього залежить практичне значення роботи.

Орієнтовний обсяг вступу – 2-3 аркуші.

2) Перший пункт (Теоретична частина). Висвітлення теоретично-методологічних питань. В процесі написання подається розшифровка економічного змісту показників даної теми, статистичний матеріал, описання формул, висвітлення різних наукових думок (з посиланнями на джерело), проблемні питання та практична значущість дослідження.

Рекомендований обсяг – 4-6 аркушів.

3) Другий пункт (Огляд нормативно-правової бази та літератури з теми дослідження). Студент розглядає спеціальну літературу з теми дослідження, виділяючи думки науковців (книги, посібники, наукові статті) та вивчає нормативно-правову базу. (Закони України, інструкції, Положення, Кодекси)

Рекомендований обсяг – 2-3 аркушів.

3) Третій пункт (висвітлення теми на зібраних фактичних матеріалах, аналіз досліджуваного підприємства).

Починається з характеристики організації. Містить аналіз організації і фінансового стану. Висвітлюються особливості практичної фінансової роботи на підприємстві.

Орієнтовний обсяг 8-10 аркушів.

4) Четвертий пункт (Аналіз предмету дослідження)

Розкривається зміст та проводиться аналіз досліджуваної теми згідно фактичних матеріалів зібраних на підприємстві. (дані подаються в таблицях, діаграмах, графіках тощо.)

Орієнтовний обсяг 5-6 аркушів.

4) П’ятий пункт (розробка шляхів вдосконалення організації фінансів підприємства (галузі або окремої ланки фінансових відносин) та заходів поліпшення фінансового становища).

Пункт ґрунтується згідно проведеного дослідження. Передбачає визначення автором роботи власних пропозицій для вирішення існуючих проблем, покращення стану планування, ведення обліку, використання фінансових ресурсів.

Рекомендований обсяг – 3-4 аркуші.

5) Висновки і пропозиції. Виклад результатів дослідження, чітко сформульованих і обґрунтованих пропозицій щодо вдосконалення фінансових відносин і вирішення існуючих проблем. Є загальним підсумком усієї праці студента, тому в короткій формі має відтворити зміст роботи.

Орієнтовний обсяг – 2-3 аркуші.

6) Список використаних джерел. Містить 10-20 літературних джерел оформлених згідно ДСТУ.

7) Додатки. Включають заповнені бланки звітності, інших документів, таблиці, схеми, діаграми, графіки, розрахунки тощо.

2.7. Вимоги до оформлення курсових робіт:

1. Роботу бажано друкувати. Рекомендується кегль 14 текстового редактора Word з полуторним міжрядковим інтервалом. 

2. Текст має бути нормальної густоти ; кожна сторінка повинна містити поля ( ліве – 3, верхнє – 2, нижнє – 2, праве – 1 см.). Сторінки роботи слід пронумерувати ( у правому верхньому куті аркуша). 

3. Відповідно до плану кожний пункт роботи починається з нового листка. 

4. Титульна сторінка (яка в роботі є першою) має містити повну назву роботи (курсова робота з фінансів, прі­звище, ім'я та по батькові виконавця роботи та її керівника (приклад її оформ­лення подається у додатку 4). 

5. Друга сторінка роботи – це завдання на курсову (додаток 2), третя – зміст курсової роботи (додаток 7), четверта – її план, попередньо затверджений керівником курсової роботи (додаток 6). 

6. В курсовій роботі в текстовій частині мають бути розрахунки, таблиці, графіки та діаграми. А також у тексті роботи мають бути посилання на використанні джерела (посторінкове). У разі наведення цитати її потрібно брати у лапки. Бажано не перевантажувати роботу цитатами та цифровим матеріалом.

Весь ілюстративний та розрахунковий матеріал, таблиці та малюнки оформлюються за наскрізною нумерацією (1,2,3,...), мають назву, що відображає їх зміст, період часу, одиниці виміру. У таблицях рекомендовано використовувати метод порівняння показників у часі ( визначення абсолютних і відносних відхилень). Зразок оформлення рисунків подано нижче. (додаток 5)

Рис. 4. Прибуток за видами продукції. 

7. Після текстової частини роботи, наприкінці її, наводиться список використаних джерел у кількості не менше 10 назв.

8. На останній сторінці роботи слід вказати дату завершення роботи та підписати її. 

Курсова роботабез списку літератури, оформлена неохайно або без дотримання вимог, повертається студенту для доопра­цювання.

2.8. Типові помилки студентів при написанні та оформленні курсової роботи, на які звертає увагу керівник:

- зміст дослідження не відповідає плану курсової роботи або не розкриває тему повністю чи в її основній частині;

- сформульовані пункти не відображають реальну проблемну ситуацію, стан об’єкта;

- мета дослідження не пов’язана з проблемою, сформульована абстрактно і не відбиває специфіки об’єкта і предмета дослідження;

- автор не виявив самостійної дослідницької позиції;

- не проведено глибокого, всебічного аналізу чинних офіційних і нормативних документів, а також сучасної спеціальної літератури за темою дослідження;

- аналітичний огляд вітчизняних і зарубіжних публікацій з теми роботи має форму анотованого списку і не відбиває рівня дослідження проблеми;

- не розкрито зміст та організацію експериментального дослідження (його сутність, тривалість, місце проведення, кількість обстежуваних об’єктів, їхні характеристики), поверхово висвітлені практичні питання;

- кінцевий результат не відповідає меті дослідження, висновки не відповідають поставленим завданням;

- висновки та пропозиції не пов’язані з основною частиною курсової роботи;

- у роботі немає посилань на першоджерела або вказані не ті, з яких використано матеріал;

- бібліографічний опис джерел у списку використаних джерел наведено в довільній формі, без дотримання вимог державного стандарту;

- обсяг та оформлення роботи не відповідають вимогам, вона виконана неохайно, з помилками.

 

ІІІ. Перевірка та захист курсової роботи

Заключним етапом курсової роботи є перевірка та захист курсової роботи.

3.1. Виконана курсова робота здається у встановлений термін керівнику для перевірки та рецензування.

У рецензії (додаток 3) викладач має зазначити позитивні сторони курсової роботи, оцінити ступінь самостійності формулювання основних положень та висновків, визначити недоліки або дискусійні питання, дати оцінку запропонованих студентом заходів і пропозицій та їх практичної цінності, а також зробити висновки щодо допуску до захисту.

3.2. Якщо за результатами першої перевірки керівником робота оцінена незадовільно, вона не допускається до захисту іповертається студенту на доопрацювання. 

3.3. Студент до початку екзаменаційної сесії повинен виправити вказані недоліки і подати роботу на перевірку вдруге.

3.4. За результатами повторної перевірки керівник пише відповідну рецензію (позитивну чи негативну) і вносить роботу на розгляд комісії по захисту курсових робіт. 

3.5. Захист курсових робіт здійснюється за встановленим графіком перед комісією у складі керівника та двох-трьох викладачів циклової комісії у терміни, передбачені розпорядженням. 

3.6. Процедура захисту передбачає стислий виклад студентом головних проблем дослідження та їх вирішення, відповіді на запитання членів комісії. До захисту студент отримує свою роботу, знайомиться з рецензією й готується аргументовано відповісти на зауваження й запитання. 

3.7. У процесі захисту членами комісії оцінюється:

- оформлення курсової роботи;

- глибина оволодіння студентом дослідженої теми;

- вміння вести дискусію, обґрунтовувати й відстоювати свою точку зору;

- чітко відповідати на поставлені запитання. 

3.8. Остаточна оцінка за курсову роботу вноситься до рецензії, відомості та залікової книжки студента. 

3.9. У випадку незадовільної оцінки курсової роботи комісією по захисту оцінка виставляється у відомість, а робота повертається студенту. 

3.10. Повторний захист курсової роботи здійснюється в додатковий термін, після чого:

- у разі одержання студентом позитивної оцінки від допускається до складання екзамену з дисципліни, відповідно до розкладу екзаменів у сесію;

- у разі одержання незадовільної оцінки студент відраховується з коледжу. 

3.11. Студент, який без поважних причин вчасно не подав курсову роботу або не з’явився на захист у зазначений термін, не допускається до складання екзаменів в основну сесію. При цьому у відомості робиться запис – «не з’явився» і студент має академічну заборгованість з дисципліни.

Питання щодо можливості захисту курсової роботи та складання екзаменів в сесію вирішує директор коледжу залежно від академічних заборгованостей студента. 

3.12. Після захисту курсові роботи зберігаються протягом навчального року, потім списується у встановленому порядку.

3.13. Підсумки курсового проектування обговорюються на засіданнях циклової комісії з метою подальшого удосконалення роботи в плані організаційно-методичного керівництва підготовки студентами курсових робіт.

3.14. Якість виконання курсових робіт встановлюється щорічно проведенням внутрішнього директорського контролю, шляхом аналізу їх вибіркової сукупності. 

 

ІV. Оцінювання якості написання курсових робіт 

4.1. Оцінка якості виконання і захисту курсової роботи студентами курсової роботи за 5-бальною шкалою. 

4.2. Підсумкову оцінку визначає комісія, що приймає захист курсових робіт. Об’єктами оцінювання є три складові: зміст, оформлення та захист курсової роботи. 

№ з/п

 

Об’єкт оцінювання

Розподіл відсотків якості виконання курсової роботи, які складуть оцінку студента

 

1.

 

 

Розкриття змісту курсової роботи

 

55%

 

2.

 

 

Оформлення курсової роботи

 

15%

 

3.

 

 

Захист курсової роботи

 

30%

Критерії оцінювання змісту курсової роботи (0-55%):

– ступінь розкриття теоретичних аспектів проблеми, обраної для дослідження;

– наявність практичного висвітлення досліджуваної проблематики;

– логічний взаємозв’язок теоретичного матеріалу;

– наочність та якість ілюстративного матеріалу;

– дослідження вітчизняних та зарубіжних інформаційних джерел (літератури);

– рівень обґрунтування запропонованих рішень;

– ступінь самостійності проведеного дослідження;

– відповідність побудови роботи поставленим цілям і завданням. 

Критерії оцінювання оформлення курсової роботи (0-15%):

– відповідність обсягу та оформлення роботи встановленим вимогам;

– наявність у додатках до роботи самостійно складених документів;

– посилання на використану літературу і нормативні документи. 

Критерії оцінювання захисту курсової роботи (0-30%):

– вміння чітко, зрозуміло та стисло викладати основні засади проведеного дослідження;

– повнота, глибина, обґрунтованість відповідей на питання членів комісії за змістом роботи;

– ґрунтовність висновків та рекомендацій щодо практичного використання результатів дослідження.

Додаток 5 

Таблиця основних показників

фінансової діяльності підприємства за 201___ – 201___ рр. 

№ п/п

 

Показники

 

201_ р.

 

201_ р.

Відхилення

Абсолютне, тис. грн.

Відносне, тис. грн.

1.

Дохід від реалізації,

тис. грн.

 

 

 

 

2.

Податок на додану вартість, тис. грн.

 

 

 

 

3.

Собівартість реалізації товарів, тис. грн.

 

 

 

 

4.

Фінансові результати від основної діяльності,

тис. грн.

 

 

 

 

 

- прибуток

 

 

 

 

 

 - збиток

 

 

 

 

5.

Рентабельність, %

 

 

 

 

6.

Інші операційні доходи, тис. грн.

 

 

 

 

7.

Адміністративні витрати, тис. грн.

 

 

 

 

8.

Витрати на збут, тис. грн.

 

 

 

 

9.

Інші операційні витрати, тис. грн.

 

 

 

 

10.

Фінансові результати від операційної діяльності,

тис. грн.

 

 

 

 

 

-         прибуток

 

 

 

 

 

- збиток

 

 

 

 

11.

Інші доходи, тис. грн.

 

 

 

 

12.

Інші витрати, тис. грн.

 

 

 

 

13.

Фінансові результати від звичайної діяльності,

тис. грн.

 

 

 

 

 

-         прибуток

 

 

 

 

 

-         збиток

 

 

 

 

14.

Податок на прибуток (збиток), тис. грн.

 

 

 

 

15.

Чистий прибуток (збиток), тис. грн.

 

 

 

 

Додаток 6

Зразок плану

курсової роботи на тему 

«Безготівкові розрахунки та їх організація на підприємстві» 

П Л А Н

Вступ

  1. Основи організації безготівкових розрахунків на підприємтсві.

  2. Огляд нормативно-правової бази та спеціальної літератури по організації безготівкових розрахунків.

  3. Організаційно-економічна характеристика підприємства.

  4. Аналіз організації безготівкових розрахунків на підприємстві.

  5. Шляхи вдосконалення організації безготівкових розрахунків на підприємстві.

Висновки і пропозиції.

 

Тематика курсових робіт з дисципліни «Фінанси»

спеціальності 5.03050801 «Фінанси і кредит»

для студентів денної форми навчання

  1. Акцизний збір, особливості його розрахунку та сплати до бюджету.

  2. Аналіз прибутковості підприємства

  3. Аналіз стану і використання основних фондів підприємства.

  4. Безготівкові розрахунки та їх організація на підприємстві.

  5. Бюджетування та контролінг на підприємстві.

  6. Бюджетування як інструмент фінансового планування на підприємстві.

  7. Вексельні операції підприємств.

  8. Визначення потреби підприємства у фінансових ресурсах.

  9. Вплив розміщення оборотних коштів на фінансовий стан підприємства

  10. Грошові потоки акціонерних товариств та управління ними.

  11. Джерела формування оборотних коштів.

  12. Довгострокові зобов’язання підприємства.

  13. Дохід від реалізації продукції (робіт, послуг), порядок його формування та методи планування.

  14. Інвестиційна діяльність підприємства.

  15. Короткострокове кредитування підприємств комерційними банками.

  16. Кошти, отримані як плата за послуги, надані бюджетною установою.

  17. Лізингове кредитування підприємств

  18. Місцеві податки та збори в системі оподаткування підприємств.

  19.  Нематеріальні активи та оцінка ефективності їх використання.

  20. Непрямі податки та їх вплив на фінансову діяльність підприємства.

  21. Нормування оборотних активів на підприємствах.

  22. Оперативне планування витрат і його роль у забезпеченні ефективності діяльності підприємства.

  23. Операції підприємств з цінними паперами в Україні.

  24. Організація оборотних коштів підприємства.

  25. Особливості фінансування культури.

  26. Особливості небанківського кредитування підприємств.

  27. Особливості оподаткування бюджетних установ.

  28. Особливості оподаткування підприємств-фізичних осіб.

  29. Особливості оподаткування суб’єктів господарювання окремих сфер діяльності.

  30. Особливості організації фінансів в бюджетних організаціях.

  31. Особливості організації фінансової діяльності державного підприємства.

  32. Особливості організації фінансової діяльності підприємств.(різних форм власності)

  33. Особливості розподілу прибутку на підприємстві.

  34. Особливості фінансових відносин страхових компаній.

  35. Особливості фінансування медичних закладів.

  36. Оцінка інвестиційної привабливості підприємства.

  37. Оцінка кредитоспроможності підприємства.

  38. Оцінка ліквідності та платоспроможності підприємства

  39. Оцінка майнового стану підприємства

  40. Оцінка причин фінансової кризи підприємства

  41. Оцінка фінансової стійкості підприємства

  42.  Податок на додану вартість та його вплив на фінансово-господар­ську діяльність суб’єктів господарювання.

  43. Податок на прибуток підприємств у системі прямого оподаткування.

  44. Порядок проведення і контроль за готівковими операціями підприємства.

  45. Реорганізація як інструмент фінансового оздоровлення підприємства

  46. Розподіл та використання прибутку на підприємстві.

  47. Роль та значення Державної Казначейської служби України в процесі виконання державного бюджету.

  48. Система оподаткування підприємства.

  49. Сплата ЄСВ підприємством

  50. Спрощена система оподаткування фізичних осіб.

  51. Спрощена система оподаткування юридичних осіб.

  52. Фінансова стратегія підприємства

  53. Фінансове забезпечення відтворення основних фондів підприємства.

  54. Фінансове забезпечення освіти в Україні.

  55. Фінансове забезпечення функціонування необоротних активів підприємства.

  56. Фінансовий лізинг як форма залучення інвестиційних ресурсів на підприємство.

  57. Фінансові аспекти зовнішньо-економічної діяльності підприємств.

  58.  Фінансові аспекти приватизації майна державних підприємств.

  59. Фінансові аспекти санації та банкрутства підприємства.

  60. Фінансові ресурси підприємства: структура, формування і використання.

  61. Фінансові ресурси та грошові фонди акціонерного товариства.

  62. Фінансування закладів соціального забезпечення.

  63. Формування і використання обігових коштів підприємства.

  64. Формування і використання фондів цільового призначення.

  65. Формування прибутку на виробничому підприємстві.

  66. Формування та використання амортизаційного фонду.

  67. Формування та використання виручки від реалізації.

  68.  Формування та використання прибутку акціонерних товариств.

  69.  Формування та використання статутного фонду.

  70. Шляхи та резерви підвищення прибутковості підприємства.

З повагою ІЦ "KURSOVIKS"!