« Назад
МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ, НАУКИ, МОЛОДІ ТА СПОРТУ УКРАЇНИ
Національний університет «Києво-Могилянська академія»
Кафедра філософії та релігієзнавства
Вимоги до змісту й оформлення курсових робіт з курсу Філософія
студентів ІІ року навчання ФГН
(напрям підготовки: 6.020301 – Філософія)
Затверджено на засіданні кафедри філософії та релігієзнавства НаУКМА
Протокол № 2 від 13 вересня 2012 р.
Київ—2012
1. Загальні положення
-
Підготовка курсової роботи з курсу «Історія християнства» є обов’язковим елементом виконання навчального плану студентами ІІ року навчання з напряму 6.020301- філософія.
-
Курсова робота виконується під науковим керівництвом Головащенка Сергія Івановича, кандидата філософських наук, доцента.
-
Тема курсової роботи обирається з переліку, запропонованого викладачем (див. додаток 1), і повідомляється кафедрі у відповідній заяві (див. додаток 2 ) до 15 жовтня 2013 р.
-
Курсова робота виконується й оформлюється у відповідності до п. 2–4 вимог.
-
Завершена і належним чином оформлена курсова робота подається у паперовому примірнику на кафедру на не пізніше 15 квітня 2014 р. Подані роботиреєструються у журналі обліку курсових робіт провідним спеціалістом кафедри і передаються викладачеві на оцінювання.
-
Форма контролю – диференційований залік. Оцінювання курсової роботи здійснюється за 100-бальною рейтинговою системою, за національною шкалою (зараховано/не зараховано) та шкалою ЄКТС. Студенти, котрі не виконали курсову роботу до завершення весняної залікової сесії, або подали роботу, що містить ознаки плагіату, отримують оцінку «не зараховано»).
-
Невиконання курсової роботи або отримання рейтингових оцінок 0–59 балівмають наслідком академічну заборгованість, ліквідація якої відбувається під час весняної залікової сесії наступного навчального року. У разі отримання академічної заборгованості з курсової роботи у поточному навчальному році студент зобов’язаний здійснити повний повторний цикл підготовки курсової роботи (від затвердження теми до подання роботи на кафедру) у жовтні – квітні наступного навчального року.
2. Зміст курсової роботи
-
Курсова робота, яку виконують студенти ІІ року навчання, має на меті сприяти оволодінню навичками дослідницької роботи з першоджерелами та прищеплення навичок науково-пошукової діяльності.
-
Зміст курсової роботи становить філософський та релігієзнавчий аналіз одного з першоджерел або певної проблеми догматичної, культурної та суспільно-інституційної історії християнської релігії, вивчення яких передбачено програмою курсу «Історія християнства».
-
Аналіз першоджерела має містити у собі такі елементи:
a) загальну інформацію про автора;
b) загальну характеристику твору (місце в творчості автора, історія написання, жанрові особливості, структура тощо);
c) аналіз філософського (або релігійного) змісту (визначення кола проблем, особливості їх розв’язання, головні положення);
d) аналіз найбільш характерних інтерпретацій твору в історико-філософській (релігієзнавчій) літературі.
- Аналіз певної проблеми з історії християнської релігії передбачає:
a) визначення її місця та значення для філософського, історичного, релігієзнавчого осмислення християнства як світової релігійної традиції;
b) аналіз першоджерел, дотичних до обраної теми, історичної, філософської, культурологічної, релігієзнавчої, богословської літератури, присвяченої її дослідженню;
c) з’ясування особливостей постановки проблеми та підходів до її розв’язання.
3. Структура і обсяг курсової роботи
Курсова робота повинна містити у собі такі структурні елементи:
зміст, вступ, виклад матерілу за розділами, висновки, список використаних джерел.
Зміст відображає структуру роботи (див. додаток 4)
Вступ повинен містити такі рубрики:
a) Актуальність теми дослідження;
b) Стан наукової розробки теми;
c) Об’єкт і предмет дослідження;
d) Мета і завдання дослідження;
e) Теоретико-методологічні засади дослідження;
f) Джерельна база дослідження;
g) Структура роботи.
-
Розділи є викладом основного змісту роботу. Кожен розділ повинен закінчуватися короткими узагальненнями і логічно пов’язуватися з наступним. Виклад має супроводжуватисяпрямим і непрямим цитуванням із обов’язковими посторінковими посиланнями на джерела.
-
У висновках підсумовуються результати дослідження, формулюються теоретичні узагальнення.
-
Список використаних джерелукладається за алфавітом і містить у собі їх повний бібліографічний опис (див. Бібліографія).
-
Обсяг курсової роботи – 1 друк. арк. (40 тис. знаків з пробілами).
4. Вимоги до оформлення курсової роботи
-
Курсова робота подається у роздрукованому та зброшурованому вигляді (підшитою у пластикову папку). Аркуші у файли не вкладаються.
-
Обов'язкові параметри комп’ютерного набору тексту: шрифт – TimesNewRoman; розмір – 14; інтервал – 1,5; поля: верхнє –2 см, нижнє – 2 см; ліве – 3 см, праве – 1, 5 см.
-
Титульна сторінка і зміст подаються у відповідності до зразків (див. додатки 4, 5).
-
Нумерація сторінок наскрізна – у верхньому правому кутку. Титульна сторінка рахується як перша, але номер на ній не ставиться.
-
Кожна структурна частина роботи починається з нової сторінки відповідним заголовком, надрукованим посередині рядка прописними літерами (жирним шрифтом): ЗМІСТ, ВСТУП, РОЗДІЛ І, РОЗДІЛ ІІ і т. д. Кожен розділ повинен мати назву (див. додаток 6)
-
Біблійні тексти цитуються за україномовними перекладами. Посилання на античні джерела і біблійні тексти подаються у тексті роботи в дужках – див. додаток 7. Інші посилання – посторінкові (шрифт TimesNewRoman, розмір – 10, через 1 інтервал) Нумерація посилань – наскрізна, починаючи з цифри 1. Кожне посилання друкується з червоного рядка (5 знаків). У тексті посилання наводиться повний бібліографічний опис джерела та відповідні сторінки (сторінка), з яких узято цитати чи положення (див. додаток 7).
-
Список використаних джерел укладається за алфавітом, з обов’язковим зазначенням відповідних бібліографічних даних ( у тому числі – загальної кількості сторінок для книжок і відповідних сторінок для статей). Іншомовні джерела вміщують наприкінці списку (див. додаток 8).
-
Обов’язковими умовами є грамотність, мовностилістична правильність і чітка логіка викладу.
-
Текст роботи має бути ретельно вичитаним.
5. Критерії оцінювання курсової роботи
Кількість балів
|
Критерії оцінювання
|
0 – 29
|
Робота не виконана або містить ознаки плагіату.
|
30 – 59
|
Робота виконана на незадовільному рівні. Грубо порушені вимоги до змісту й оформлення.
|
60 – 70
|
Робота виконана на задовільному рівні, але із суттєвим порушенням вимог до змісту й оформлення. Автор демонструє побіжне знання програмного матеріалу дисципліни; не виявляє навичок аналізу і логічного та послідовного викладу; подекуди припускається помилкових суджень.
|
71 – 90
|
Робота виконана вчасно й відповідає вимогам до змісту та оформлення. Автор демонструє достатню обізнаність із програмним матеріалом дисципліни та володіння навичками логічного і послідовного викладу змісту. Разом із тим, роботі бракує аналітичного характеру; мають місце окремі стилістичні недоліки; недостатньою мірою виявлено здатність до самостійного пошуку та опрацювання джерел.
|
91 – 100 балів
|
Робота виконана вчасно й відповідає вимогам до змісту та оформлення. Автор демонструє належний рівень знання і розуміння програмного матеріалу дисципліни; виявляє аналітичні здібності, здатність до самостійного, системного, логічного і послідовного мислення.
|
Порядок перерахунку рейтингових показників нормованої 100-бальної університетської шкали оцінювання в національну 4-бальну шкалу та шкалу ЕСТS
За шкалою
університету
|
За національною шкалою
|
За шкалою
ECTS
|
Екзамен
|
Залік
|
91 – 100
|
відмінно
|
зараховано
|
A
(відмінно)
|
81 – 90
|
добре
|
B
(дуже добре)
|
71 – 80
|
C
(добре)
|
66 – 70
|
задовільно
|
D
(задовільно)
|
60 – 65
|
E
(достатньо)
|
30 – 59
|
незадовільно
|
не зараховано
|
FX
(незадовільно – з можливістю повторного складання)
|
1 – 29
|
F
(незадовільно – з обов’язковим повторним курсом)
|
Додаток 1.
Тематика курсових робіт з курсу «Історія християнства»
-
Біблійна книга Буття як базове джерело християнських уявлень про світ та людину.
-
Біблійна книга Вихід та початки релігійної історії людства: християнський погляд.
-
Псалтир як першоджерело молитовної практики християнської релігії.
-
Книга Екклезіаста: походження, місце в біблійному каноні, іудаїстські та християнські інтерпретації.
-
Релігійна віра як проблема людського буття у книзі Йова.
-
Біблійна книга Пісня над Піснями: традиційні та науково-критичні інтерпретації.
-
Людська здатність до пізнання як вища релігійна чеснота: біблійна книга Притч Соломонових.
-
Книга пророка Єремії: релігійно-етичне осмислення політичного та національного.
-
Іудейська та християнська апокаліптика: порівняльний аналіз (біблійні книги пророка Єзекіїля та Об’явлення Йоана Богослова).
-
Образ Ісуса Христа в канонічних Євангеліях: традиційні та історико-критичні інтерпретації.
-
Проповідь Ісуса Христа та апостола Павла: особливості еволюції.
-
Християнські та нехристиянські джерела з історії ранньої Церкви: аналіз історіографії
-
Соціальні, культурні та релігійні обставини виникнення християнства в Римській імперії.
-
Філософські школи доби еллінізму, їх вплив на формування християнства.
-
Культи, що поширювалися в Римській імперії у добу виникнення християнства.
-
Визначальні риси релігійності, релігійно-політичні партії та секти в іудейському середовищі у добу виникнення християнства.
-
Виникнення та життя перших християнських громад, за біблійним та поза біблійними ждерелами.
-
Початок християнського чернецтва.
-
Християнські апологети перших століть н.е.
-
Рання Церква і влада: причини гонінь.
-
Становлення основних моделей церковно-державних стосунків на Сході та Заході Римської імперії у першому тис. н.е. Проблема «цезаропапізму»: аргументи «за» і «проти».
-
Тринітарна проблема, її постановка та вирішення на Вселенських соборах.
-
Христологічне питання, його сутність. Роль Халкидонського Собору 451 р. у формуванні церковної ортодоксії.
-
"Давні Східні Церкви": історія походження та сучасний стан (одна з традицій, на вибір студента).
-
Передумови та наслідки поділу Церков 1054 р.
-
Папство як церковний та політичний інститут в католицизмі: віхи історії та еволюції
-
Релігійно-політичне значення хрестових походів.
-
Інквізиція, її роль в церковній та політичній історії: католицькі та некатолицькі джерела.
-
Роль Тридентського собору та діяльності ордену єзуїтів у реформуванні Католицької церкви.
-
Роль енциклік Пія ІХ "Eterni Patris" та "Rerum novarum"
-
ІІ Ватиканський собор та його значення. "Аджорнаменто", його головні ідеї.
-
Основні ідеї соціальної доктрини католицизму.
-
Сучасна мапа Вселенського православ'я.
-
Віровчення та богослужіння західного та східного християнства: порівнялний аналіз.
-
Своєрідність церковного устрою в православ'ї, католицизмі та протестантизмі.
-
Своєрідність впорядкування чернечого життя у східному та західному християнстві.
-
Найвідоміші ордени Католицької церкви (можна описати історію та особливості одного з орденів).
-
Церковні свята в православ’ї та католицтві (описати історію, обрядовість та символіку одного з свят)
-
Церковні таїнства (описати історію, обрядовий бік та символіку одного з таїнств).
-
Історичний та духовний контекст європейської Реформації.
-
Основні принципи протестантського богослов’я, історія їх формулювання та проголошення.
-
Протестантські конфесії (описати історію, особливості однієї з конфесій за вибором).
-
Передумови і обставини християнізації Київської Русі.
-
Православ’я в Україні: основні етапи історії.
-
Могилянська доба, її роль в історії українського православ’я.
-
Католицизм західного обряду в Україні: віхи історії.
-
Унія, її вплив на історію християнства в Україні.
-
Європейська Реформація на українських теренах. Її вплив на суспільне, культурне та релігійне життя..
-
Віхи історії протестантських конфесій в Україні (описати історію, особливості однієї з конфесій за вибором).
Додаток 6.
Загальні вимоги до цитування джерел і оформлення посилань
-
З метою якомога повнішого і точнішого відтворення думок тих чи тих авторів у роботах застосовується цитування, тобто дослівне відтворення фрагменту певного тексту. Цитування україномовних текстів здійснюється із цілковитим збереженням оригіналу. Цитування іншомовних текстів здійснюється у перекладі українською мовою (виняток – цитати з архівних документів і рукописів, які подаються обов’язково мовою оригіналу).
-
Текст цитати починається і закінчується поліграфічними лапками: «…».
-
Цитування повинно бути повним, без довільного скорочення авторського тексту і без перекручень думок автора. Пропуск слів, речень, абзаців при цитуванні допускається без перекручення авторського тексту і позначається трьома крапками. Їх ставлять у будь-якому місці цитати ( на початку, всередині, вкінці).
-
Кожна цитата обов’язково супроводжується посиланням на джерело.
-
Відтворення думок інших авторів не обов’язково здійснюється через цитування. Але викладаючи чужі думки, слід бути гранично точним і коректним, а також обов’язково давати відповідні посилання на джерела. При відтворенні положень окремих праць без цитуваннябібліографічний опис джерела у посиланні починається зі слова «Дивись» (скорочено: Див.):
Див.: Целлер Э. Очерк истории греческой философии / Э. Целлер. – СПб. : Алетейя, 1996. – С. 37.
- У посиланнях на біблійні тексти, а також твори античних і середньовічних авторів, слід зазначати не сторінку певного видання, а номери книг, розділів, підрозділів/віршів тощо, на які поділені цитовані твори. Посилання на такі джерела вміщують безпосередньо в тексті роботи у круглих дужках.
Приклади
«На початку сотворив Бог небо й землю» (Бут. 1:1).
Ця тема розгортається в Євангелії від Луки (Лк. 4: 1 – 13).
Як стверджує Плотін у трактаті «Про числа» (VI, 282)
Згідно з Кратілом, увійти в ту саму річку не можливо й один раз (Арістотель. Метафізика IV, 5, 1010а 10).
Разом із тим, у списку джерел наводиться бібліографічний опис тих конкретних видань, що були використані у роботі.
Додаток 7. Зразок оформлення списку використаних джерел
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ
-
Сидоренко И. Н. Карл Ясперс / И. Н. Сидоренко. – Минск : Книжный дом, 2008. – 224 с.
-
Ясперс К. Всемирная история философии. Введение / К. Ясперс ; [пер. с нем. К. В. Лощевский]. – СПб. : «Наука», 2000. – 272 с.
-
Ясперс К. Ницше. Введение в понимание его философствования / К. Ясперс ; [пер. Медведев Ю.]. – СПб. : Владимир Даль, 2003. – 627 с.
-
Ясперс К. Психологія світоглядів / К. Ясперс ; [пер. з нім. О. Кислюк, Р. Осадчук]. – К. : Юніверс, 2009. – 464 с.
-
Gadamer H.-G. Heidegger’s Way / H.-G. Gadamer ; [translated by J. W. Stanley]. – N.Y. : StateUniversity of New York Press, 1994. – 182 p.
-
Jaspers K. Der Philosophische Glaube / K. Jaspers. – Frankfurt am Main, Hamburg : Fischer Bücherei, 1948. – 152 s.
-
Jaspers K. Der Philosophische Glaube angesichts der Offenberung / K. Jaspers. – München, Zürich : R. Pieper & Co. Verlag, 1984. – 536 s.
-
Jaspers K. Die geistige Situation der Zeit / K. Jaspers. – Berlin, New York : de Gruyter, 1979. – 194 p.
-
Jaspers K. Einführung in die Philosophie. Zwölf Radiovorträge / K. Jaspers. - München, Zürich : R. Piper und Co Verlag, 1971. –158 р.
-
Jaspers K. Ist die Philosophie am Ende? Ein Gespräch mit Willy Hochkeppel über die Zukunft der Philosophie (1961) / K. Jaspers. // Provokationen. Gespräche und Interviews. – München : R. Piper und Co Verlag, 1969. – S. 11 – 32.
-
Jaspers K. Philosophical Autobiography / K. Jaspers. // Philosophy of Karl Jaspers. – New York : Tudor Publishing Company, 1957. – P. 3 – 94.
-
Jaspers K. Philosophy of Existence / K. Jaspers ; [translated by Richard F. Grabau]. – Philadelphia : University of Pennsylvania Press, 1995. – 220 p.
-
Jaspers K. Reason and Existenz / K. Jaspers ; [translated by Earle W.]. – New York : The Noonday Press, 1955. – 157 p.
-
Jaspers K. Truth and Symbol / K. Jaspers ; [translated by Wilde J.T., Kluback W., Kimmel W.]. – New York : Twayne Publishers, 1959. – 79 p.
-
Salamun K. Karl Jaspers / K. Salamun. – München : Beck, 1985. – 188 s.
-
Thornhill C. Karl Jaspers / C. Thornhill. – Stanford Encyclopedia of Philosophy. – Режим доступу до статті : http://plato.stanford.edu/entries/jaspers/.
З повагою ІЦ "KURSOVIKS"!
|