Роздрукувати сторінку
Главная \ Методичні вказівки \ Методичні вказівки \ 3905 Методичні вказівки до лабораторної роботи 2 на тему Національні корпуси текстів та їх призначення, Структура корпусу, Принципи функціонування корпусу

Методичні вказівки до лабораторної роботи 2 на тему Національні корпуси текстів та їх призначення, Структура корпусу, Принципи функціонування корпусу

« Назад

Лабораторна робота 2 на тему Національні корпуси текстів та їх призначення, Структура корпусу, Принципи функціонування корпусу 

Мета: Ознайомитися з принципами функціонування корпусів текстів. 

Завдання 1.

Ознайомитися з корпусом текстів сучасної української мови (сайт mova.info). Опишіть корпус за поданою у лекції схемою. Визначіть обсяг корпусу, принципи добору матеріалу, якісні властивості текстів, призначення корпусу. 

Завдання 1.1.

Визначітьрепрезентативність корпусу текстів сучасної української мови щодо представлення ним нових слів. Для цього за корпусом текстів сучасної української мови визначіть, як часто зустрічаються в ньому слова: 

Варіант 1

Варіант 2

Фуршетити

Хітовий

Хітмейкер

Харизматичний

Футболізація

хабародавець

Шоу-імперія

Чорний піар

Шоу-простір

Тусівка

Топовий

Суперцнотливий.

Результати запишіть у таблицю.

Слово

Кількість вживань

Приклад вживання (по 3 на кожне слово)

Стиль та жанр, де вживається це слово.

 

 

 

 

Для тих слів, які не вживаються у корпусі текстів, знайдіть в Інтернеті за допомогою пошукової системи приклади вживання. Результати запишіть у таблицю. 

Слово

Кількість вживань

Приклад вживання (по 3 на кожне слово)

Стиль та жанр, де вживається це слово (сайт, назва тексту)

 

 

 

 

Перевірте наявність досліджуваних вами слів у тлумачному словнику сучасної української мови. Яких слів там немає? Поясніть, чому, на вашу думку, цих слів немає у тексті словника сучасної української мови (текст словника на сайті: sum.in). Як ви оцінити корпус текстів щодо представлення досліджуваних вами слів? 

Завдання 1.2.

Розгляньте можливості корпусу текстів сучасної української мови щодо вивчення граматичної структури мови. Яку граматичну інформацію можна взяти з корпусу? Для чого цю інформацію можна застосовувати? (Відповідь дайте з огляду на лекцію та навчальні посібники). 

Завдання 1.3.

Знайдіть у корпусі текстів сучасної української мови дієприкметник (5 прикладів вживання активного дієприкметника та 5 прикладів вживання пасивного дієприкметника). Результати запишіть у таблицю. 

Дієприкметник

Контекст

Текст, з якого взято контекст

 

 

 

Завдання 2.

Завдання 2.1. 

Ознайомтеся з корпусом текстів сучасної російської мови (сайт: ruscorpora).

Визначіть за цим корпусом вживаність досліджуваних вами слів (для дослідження слова слід перекласти російською мовою). 

Варіант 1

Варіант 2

Фуршетити

Хітовий

Хітмейкер

Харизматичний

Футболізація

хабародавець

Шоу-імперія

Чорний піар

Шоу-простір

Тусівка

Топовий

Суперцнотливий.

Результати запишіть у таблицю. 

Слово

Кількість вживань

Приклад вживання (по 3 на кожне слово)

Стиль та жанр, де вживається це слово.

 

 

 

 

Завдання 2.2.

Порівняйте отримані вами результати щодо досліджуваних слів в українському корпусі текстів та корпусі текстів російської мови. 

Завдання 3

Проаналізуйте вживаність слів поведінка, харизма, фелінологія, флешмоб, квілінг у паралельному корпусі текстів (перекладіть слова у разі необхідності російською мовою) (для аналізу оберіть два слова на вибір).

Як часто вони вживаються у обох частинах паралельного корпусу текстів. Результати запишіть у таблицю.

Таблиця 1 (перша мова)

Слово

Кількість вживань

Приклади вживання

Джерело

 

 

 

 

Таблиця 1 (друга мова)

Слово

Кількість вживань

Приклади вживання

Джерело

 

 

 

 

Завдання 4.

Напишіть загальні висновки.

З повагою ІЦ "KURSOVIKS"!