« Назад
Практична робота 5.12 на тему Прийменник, Сполучник
“Як ремесла свойого повсюдно доглядати, То небеса такому в труді почнуть сприяти”, Климентій Зиновіїв (поет, етнограф – ? – 1701)
І. Т. ч.:
1. Загальні відомості про прийменник. Групи прийменників за походженням і морфологічним складом.
2. Вживання прийменників з відмінковими формами іменників та субстантивованих слів.
3. Правопис прийменників.
4. Поняття про сполучник. Сполучники сурядності і підрядності.
5. Морфологічний склад сполучників.
6. Правопис сполучників.
ІІ. П. ч.:
-
Занотувати і запам’ятати наведений афоризм. Законспектувати відповіді на питання теоретичної частини.
-
Проілюструвати дібраними зі ЗМІ прикладами: дібрати речення із різними типами аналізованих службових частин мови.
-
Словник сол: вибрати з текстів ЗМІ з посиланням на джерело 10 слів іншомовного походження (на вибір) разом з їхніми лексичними значеннями. Навести цікавий афоризм, який можна використати під час творення журналістського тексту.
-
З’ясувати значення і походження вислову Карфаген слід зруйнувати і ввести його в речення.
-
Провідміняти прізвища Федорів, Павлів, Антонів. З’ясувати, чи відбувається при цьому чергування [і] / [о]. Зробити загальний висновок щодо прізвищ такого типу.
-
Визначити особливості вживання слів винятково і виключно та ввести їх у речення.
-
З’ясувати нормативне наголошення слів досуха, дотемна, дотеп, дотла, доторк, дочита, дошка, дощенту, дощечка, дрібний.
-
Перекласти з російської мови: безукоризненный работник; быть без ума от кого-чего; без умолку; безупречная репутация; безуспешный поиск; без устали; безутешная печаль; безучастный взгляд; без ущерба.
-
Розмежувати значення омонімів веснянка1 і веснянка2 та ввести їх у речення.
-
Дібрати антонім до слова вершина, навести їхні лексичні значення і скласти речення.
-
Навести синонімічний ряд слова адекватний. Один із синонімів увести в речення.
-
З’ясувати лексичне значення слів верховина, верховіття, вершити, верховодити, вибагливий і виворіт.
-
З’ясувати значення фразеологізму ніколи і в гору глянути та дібрати до нього фразеологічні синоніми. Один із фразеологізмів увести в речення.
-
Із посиланням на джерело виписати з текстів ЗМІ речення з: а) новим перифразом (навести пряму номінацію поняття, названого перифразом); б) випадками метафори, метонімії і синекдохи; в) оказіоналізмом (з’ясувати спосіб його творення і модель); г) трансформованим фразеологізмом (навести вихідну форму); ґ) порушеннями мовних норм різних типів (крім орфографічних, пунктуаційних, а також друкарських помилок) і виправити їх (5 випадків).
-
Письмово проаналізувати (текст-аналіз – не менше двох сторінок) матеріал Ганни Веретенник «Химерник слова В’ячеслав Васильченко...» з погляду реалізації мовних норм, наявності активної/пасивної лексики, з’ясувати групи слів у плані стилістичної диференціації, виявити мовні знахідки та образно-виражальні ходи:
http://tverdyna.ucoz.ua/publ/novini_z_novin/novini_z_novin/benefis_v_jacheslava_vasilchenka/9-1-0-385
16. Письмово (кількома реченнями) пояснити, як ви розумієте українське прислів’я «Вода все сполоще, тільки злого слова ніколи».
З повагою ІЦ "KURSOVIKS"!
|