« Назад
Практична робота 5.11 на тему Дієслово-3
“Треба з терпінням зносити те, чого уникнути неможливо”, Дмитро Туптало (поет, релігійний діяч – бл.1651 – 1709)
І. Т. ч.:
1. Категорія способу (дійсний, умовний наказовий; вживання форм одного способу в значенні іншого).
2. Дієприкметник як одна з дієслівних форм (визначення, активні і пасивні дієприкметники; особливості вживання; синтаксична роль; перехід дієприкметників в іменники та прикметники). Предикативні форми на -но, -то.
3. Дієприслівник як дієслівна форма (визначення, дієприслівники теперішнього і минулого часу; синтаксична роль; перехід дієприслівників у прислівники).
ІІ. П. ч.:
-
Занотувати і запам’ятати наведений афоризм. Законспектувати відповіді на питання теоретичної частини.
-
Проілюструвати положення плану прикладами, дібраними зі ЗМІ (з посиланням на джерело).
-
Словник сол: вибрати з текстів ЗМІ з посиланням на джерело 10 слів іншомовного походження (на вибір) разом з їхніми лексичними значеннями. Навести цікавий афоризм, який можна використати під час творення журналістського тексту.
-
З’ясувати значення і походження вислову хай зброя поступиться місцем перед тогою; увести його в речення.
-
Поєднати в межах однієї граматичної сполуки слова троє і професор, провідміняти її і скласти з нею речення. Зробити загальний висновок щодо особливостей утворення сполук такого типу.
-
Визначити спільне і відмінне у значенні слів видатний, визначний, відомий, охарактеризувати особливості їх вживання, увести в речення.
-
З’ясувати нормативне наголошення слів довідка, довідник, договір, договірний, доземний, докорінний, донехочу, досидіти, досита, досмаку.
-
Перекласти з російської мови: безраздельная власть; безрассудный поступок; без сожаления; быть без сознания; без спроса(-у); без толку – а) (напрасно); б) (бестолково, неразумно); без труда; без удержу.
-
Розмежувати значення омонімів вал,1 вал2 і вал3 та ввести їх у речення.
-
Дібрати антонім до слова велетень, навести їхні лексичні значення і скласти речення.
-
Навести синонімічний ряд слова адаптувати. Один із синонімів увести в речення.
-
З’ясувати лексичне значення слів ватага, вдача, велич, вербувати, верства і верф.
-
З’ясувати значення фразеологізму годувати злидні та дібрати до нього фразеологічні синоніми. Один увести в речення.
-
Із посиланням на джерело виписати з текстів ЗМІ речення з: а) новим перифразом (навести пряму номінацію поняття, названого перифразом); б) випадками метафори, метонімії і синекдохи; в) оказіоналізмом (з’ясувати спосіб його творення і модель); г) трансформованим фразеологізмом (навести вихідну форму); ґ) порушеннями мовних норм різних типів (крім орфографічних, пунктуаційних, а також друкарських помилок) і виправити їх (5 випадків).
-
Письмово проаналізувати (текст-аналіз – не менше двох сторінок) матеріал В’ячеслава Васильченка «В «умілих руках» і логіка приносить насолоду» з погляду реалізації мовних норм, наявності активної/пасивної лексики, з’ясувати групи слів у плані стилістичної диференціації, виявити мовні знахідки та образно-виражальні ходи:
http://tverdyna.ucoz.ua/blog/nenaukovi_studiji_bogdana_lisici_2_za_v_vasilchenkom/2014-02-17-14
16. Письмово (кількома реченнями) пояснити, як ви розумієте українське прислів’я «Від красних слів язик не відсохне».
З повагою ІЦ "KURSOVIKS"!
|