« Назад
Практична робота 5.5 на тему Прикметник-2
“Життя наше – це подорож, а дружня бесіда – це візок, що полегшує мандрівникові дорогу” (Григорій Сковорода, філософ, поет (1722 – 1794)
І. Т. ч.:
-
Прикметники повні і короткі. Стягнена і нестягнена форми.
-
Відмінювання прикметників. Тверда і м’яка група. Прикметники на -лиций.
-
Особливості відмінкових форм.
- Незмінювані прикметники.
ІІ. П. ч.:
-
Провідміняти прикметники відповідних типів. Навести приклади використання різних відмінкових форм прикметників у текстах ЗМІ.
-
Словник сол: вибрати з текстів ЗМІ з посиланням на джерело 10 слів іншомовного походження (на вибір) разом з їхніми лексичними значеннями. Навести цікавий афоризм, який можна використати під час творення журналістського тексту.
-
З’ясувати значення і походження вислову березова каша та скласти з ним речення.
-
Письмово прокоментуйте, яка з форм дієслова чистити у 2-й особі множини наказового способу нормативна: чистьте чи чистіть. З правильним варіантом складіть речення.
-
Визначити особливості вживання сполук з огляду і з погляду та ввести їх у речення.
-
Поставити нормативні наголоси: мести, металургія, меткий, метонімія, метучи, мигнути, миленький, мислячи, мигдалевий, мисковий, митар, митарство, мідяний.
-
Перекласти з російської мови: барчук; башмаки; башмачник; баюканье; бдительный; бега; беглец; бегло; бедовый; бедокурить; бедренный; бедственный.
-
Дібрати відповідники до російських сталих словосполучень: случилась беда; вежливое обращение с кем; вексельное обращение; великое множество; величной с кого-чего; венерин башмачок бот.; вензеля писать (выписывать, выделывать); вереница мыслей.
-
З’ясувати значення російської фраземи бередить рану (душу, сердце), навести її семантичний еквівалент і скласти з ним речення.
-
Розмежувати значення: 1) омонімів: а) застава1 і застава2; б) домОвини і домовИни; 2) паронімів досвід і дослід та ввести їх у речення.
-
Дібрати антонім до слова передовий, навести лексичні значення і скласти з ними кілька речень.
-
Утворити синонімічний ряд слова апеляція (до кого). Один з них увести в речення.
-
Навести лексичне значення слів дотла, дохідливий, доцільний, дочасний, дочиста, дошкуляти, дошкульний, дощенту, драглі і дражливий.
-
З’ясувати значення фразеологізму викреслити зі свого життя (серця) кого, що та дібрати до нього фразеологічні синоніми. Один з них увести в речення.
-
З посиланням на джерело виписати з текстів ЗМІ речення з: а) новим перифразом (навести пряму номінацію поняття, названого перифразом); б) випадками метафори/метонімії/синекдохи; в) оказіоналізмом (з’ясувати спосіб його творення і модель); г) порушеннями мовних норм різних типів (крім орфографічних, пунктуаційних, а також друкарських помилок) і виправити їх (5 випадків).
-
Письмово проаналізувати міні-рецензію на детектив В’ячеслава Васильченка «FaкiR» Віталії Кречун-Доброї з погляду реалізації мовних норм, наявності активної/пасивної лексики, з’ясувати групи слів у плані стилістичної диференціації, виявити мовні знахідки та образно-виражальні ходи:
http://tverdyna.ucoz.ua/publ/recenziji/recenziji/mini_recenzija_na_detektiv_v_jacheslava_vasilchenka_fakir/7-1-0-373
З повагою ІЦ "KURSOVIKS"!
|