Роздрукувати сторінку
Главная \ Методичні вказівки \ Методичні вказівки \ 3657 Практична робота 5.4 на тему Прикметник-1, СУМ

Практична робота 5.4 на тему Прикметник-1, СУМ

« Назад

Практична робота 5.4 на тему Прикметник-1

Хто презирає рідних своїх, на такого ні в чім положитися не можна” (Іван Котляревський, письменник, громадський діяч (1769 – 1838)

І. Т. ч.:

  1. Загальнокатегорійне значення прикметника та його граматичні характеристики (визначення, рід, число, відмінок, залежність від іменника, синтаксична функція, ад’єктивація).

  2. Розряди прикметників за значенням (якісні, відносні, присвійні; перехідні).

  3. Ступені порівняння якісних прикметників (вищий і найвищий; дві форми вираження).

ІІ. П. ч.: 

  1. Проілюструвати теоретичні положення дібраними зі ЗМІ прикладами (з посиланням на джерело). 

  2. Словник сол: вибрати з текстів ЗМІ з посиланням на джерело 10 слів іншомовного походження (на вибір) разом з їхніми лексичними значеннями. Навести цікавий афоризм, який можна використати під час творення журналістського тексту. 

  3. З’ясувати значення і походження вислову гора народила мишу та скласти з ним речення. 

  4. Письмово прокоментуйте, у яких контекстах використання прийменника завдяки нормативне, а в яких – ні. Утворіть з ним кілька речень. 

  5. Визначити особливості вживання слів іноземний, іншомовний і закордонний та ввести їх у речення. 

  6. Поставити нормативні наголоси: навзнаки, навзаєм, навідмаш, навідник, навіжений, навіженіти, навіч, навік, навколішки, навколо, навколоземний, нав(с)коси, навпіл, наврочити. 

  7. Перекласти з російської мови: беззаветный; беззвездный; беззастенчивый; беззлобный  беззапретный; безликий; безличие; безлуние; безлунный; безмозглый; безмолвие. 

  8. Дібрати відповідники до російських сталих словосполучень: взимать штраф; в знак благодарности кому; в знак памяти;  в знак согласия; в знак уважения; в значительной мере (степени); в зрелом возрасте, в зрелых летах. 

  9. З’ясувати значення російської фраземи больное место, навести її семантичний еквівалент і скласти з ним речення. 

  10. Розмежувати значення: 1) омонімів: а) злітати1 і злітати2;  б) зАв’язка і зав’Язка; 2) паронімів дрібнити і дрібніти та ввести їх у речення. 

  11. Дібрати антонім до слова постійний, навести їхні лексичні значення і скласти з ними кілька речень. 

  12. Утворити синонімічний ряд слова ареал. Один із синонімів увести в речення. 

  13. Навести лексичне значення слів еквівалент, екзальтація, екзотика, еклектика, економія, експансивний, експансія, експозиція, експонат, експропріація і екстаз. 

  14. З’ясувати значення фразеологізму прикусити язик (язика) та дібрати до нього фразеологічні синоніми. Один з фразеологізмів увести в речення. 

  15. З посиланням на джерело виписати з текстів ЗМІ речення з: а) новим перифразом (навести пряму номінацію поняття, названого перифразом); б) випадками метафори/метонімії/синекдохи; в) оказіоналізмом (з’ясувати спосіб його творення і модель); г) порушеннями мовних норм різних типів (крім орфографічних, пунктуаційних, а також друкарських помилок) і виправити їх (5 випадків). 

  16. Письмово проаналізувати текст В’ячеслава Васильченка «Провідна зоря і вічно юна казка» з погляду реалізації мовних норм, наявності активної/пасивної лексики, з’ясувати групи слів у плані стилістичної диференціації, виявити мовні знахідки та образно-виражальні ходи: http://tverdyna.ucoz.ua/blog/v_jacheslav_vasilchenko_pro_klasiku_j_ne_tilki_6/2014-09-20-23

З повагою ІЦ "KURSOVIKS"!