« Назад
Практична робота 5.4 на тему Прикметник-1
“Хто презирає рідних своїх, на такого ні в чім положитися не можна” (Іван Котляревський, письменник, громадський діяч (1769 – 1838)
І. Т. ч.:
-
Загальнокатегорійне значення прикметника та його граматичні характеристики (визначення, рід, число, відмінок, залежність від іменника, синтаксична функція, ад’єктивація).
-
Розряди прикметників за значенням (якісні, відносні, присвійні; перехідні).
-
Ступені порівняння якісних прикметників (вищий і найвищий; дві форми вираження).
ІІ. П. ч.:
-
Проілюструвати теоретичні положення дібраними зі ЗМІ прикладами (з посиланням на джерело).
-
Словник сол: вибрати з текстів ЗМІ з посиланням на джерело 10 слів іншомовного походження (на вибір) разом з їхніми лексичними значеннями. Навести цікавий афоризм, який можна використати під час творення журналістського тексту.
-
З’ясувати значення і походження вислову гора народила мишу та скласти з ним речення.
-
Письмово прокоментуйте, у яких контекстах використання прийменника завдяки нормативне, а в яких – ні. Утворіть з ним кілька речень.
-
Визначити особливості вживання слів іноземний, іншомовний і закордонний та ввести їх у речення.
-
Поставити нормативні наголоси: навзнаки, навзаєм, навідмаш, навідник, навіжений, навіженіти, навіч, навік, навколішки, навколо, навколоземний, нав(с)коси, навпіл, наврочити.
-
Перекласти з російської мови: беззаветный; беззвездный; беззастенчивый; беззлобный беззапретный; безликий; безличие; безлуние; безлунный; безмозглый; безмолвие.
-
Дібрати відповідники до російських сталих словосполучень: взимать штраф; в знак благодарности кому; в знак памяти; в знак согласия; в знак уважения; в значительной мере (степени); в зрелом возрасте, в зрелых летах.
-
З’ясувати значення російської фраземи больное место, навести її семантичний еквівалент і скласти з ним речення.
-
Розмежувати значення: 1) омонімів: а) злітати1 і злітати2; б) зАв’язка і зав’Язка; 2) паронімів дрібнити і дрібніти та ввести їх у речення.
-
Дібрати антонім до слова постійний, навести їхні лексичні значення і скласти з ними кілька речень.
-
Утворити синонімічний ряд слова ареал. Один із синонімів увести в речення.
-
Навести лексичне значення слів еквівалент, екзальтація, екзотика, еклектика, економія, експансивний, експансія, експозиція, експонат, експропріація і екстаз.
-
З’ясувати значення фразеологізму прикусити язик (язика) та дібрати до нього фразеологічні синоніми. Один з фразеологізмів увести в речення.
-
З посиланням на джерело виписати з текстів ЗМІ речення з: а) новим перифразом (навести пряму номінацію поняття, названого перифразом); б) випадками метафори/метонімії/синекдохи; в) оказіоналізмом (з’ясувати спосіб його творення і модель); г) порушеннями мовних норм різних типів (крім орфографічних, пунктуаційних, а також друкарських помилок) і виправити їх (5 випадків).
-
Письмово проаналізувати текст В’ячеслава Васильченка «Провідна зоря і вічно юна казка» з погляду реалізації мовних норм, наявності активної/пасивної лексики, з’ясувати групи слів у плані стилістичної диференціації, виявити мовні знахідки та образно-виражальні ходи: http://tverdyna.ucoz.ua/blog/v_jacheslav_vasilchenko_pro_klasiku_j_ne_tilki_6/2014-09-20-23
З повагою ІЦ "KURSOVIKS"!
|