« Назад
Практична робота 5.3 на тему Іменник-2, Відмінювання іменників
“Коли надія перевищує страх, вона породжує відвагу” (Георгій Кониський, філософ, письменник (1717 – 1795)
І. Т. ч.:
-
Поділ іменників на відміни та групи.
-
Характеристика І відміни. Особливості відмінкових закінчень.
-
Характеристика ІІ відміни.
-
Характеристика ІІІ і ІV відмін.
-
Відмінювання іменників pluralia tantum.
- Вираження граматичного значення відмінка у незмінюваних іменників.
ІІ. П. ч.:
-
Проілюструвати теоретичні положення дібраними зі ЗМІ прикладами (з посиланням на джерело).
-
Словник сол: вибрати з текстів ЗМІ з посиланням на джерело 10 слів іншомовного походження (на вибір) разом з їхніми лексичними значеннями. Навести цікавий афоризм, який можна використати під час творення журналістського тексту.
-
З’ясувати значення і походження вислову варфоломієва ніч та увести його в речення.
-
Який з двох варіантів словосполучень дрібні гроші і мілкі гроші правильний. Письмово наведіть нормативний погляд на цю проблему. З правильною конструкцією складіть речення.
-
Визначити особливості вживання слів досить і дуже та ввести їх у речення.
-
З’ясувати нормативне наголошення слів кишка, кишковий, кількаразовий, кільцевий, кімнатина, Кінешма, кладовище, кладучи, клейкий, клешня.
-
Перекласти з російської мови: бить по сему; быть правым; быть свидетелем (в качестве свидетеля); быть хозяином (господином) свого слова (своему слову); бьет последний час; вавилонская башня; в административном порядке; в адрес; важная особа (персона, птица), важная (большая, крупная) шишка.
-
Розмежувати значення: 1) омонімів: а) бунт1 і бунт2; б) вершкОвий і вершковИй; 2) паронімів верствовий і верстовий та ввести їх у речення.
-
Дібрати антонім до слова ласкавий, навести їхні лексичні значення і скласти речення.
-
Навести синонімічний ряд слова анахорет. Один із синонімів увести в речення.
-
З’ясувати лексичне значення слів гравюра, градація, градус, грандіозний, грація, гребля, гримаса, громіздкий, гроно і грядущий.
-
З’ясувати значення фразеологізму ціна – ламаний гріш та дібрати до нього фразеологічні синоніми. Один увести в речення.
-
З посиланням на джерело виписати з текстів ЗМІ речення з: а) новим перифразом (навести пряму номінацію поняття, названого перифразом); б) випадками метафори/метонімії/синекдохи; в) оказіоналізмом (з’ясувати спосіб його творення і модель); г) порушеннями мовних норм різних типів (крім орфографічних, пунктуаційних, а також друкарських помилок) і виправити їх (5 випадків).
-
Письмово проаналізувати текст В’ячеслава Васильченка «Дзвіниця у кожного своя, адже для людини, яка вважає себе поляком («Jestem Polak!»), Іван Сусанін ніколи не буде героєм» з погляду реалізації мовних норм, наявності активної/пасивної лексики, з’ясувати групи слів у плані стилістичної диференціації, виявити мовні знахідки та образно-виражальні ходи:
http://tverdyna.ucoz.ua/blog/v_jacheslav_vasilchenko_pro_klasiku_j_ne_tilki_5/2014-09-05-21
З повагою ІЦ "KURSOVIKS"!
|