Практична робота 5.2 на тему Іменник-1, Граматичні категорії іменника, СУМ
« НазадПрактична робота 5.2 на тему Іменник-1, Граматичні категорії іменника“Об’єкти, видимі через забарвлене скло, здаються такого самого кольору, що й скло” (Георгій Кониський, філософ, письменник (1717 – 1795) І. Т. ч.:
ІІ. П. ч.: 1. З текстів ЗМІ (з посиланням на джерело) дібрати приклади до питань теоретичної частини. 2. Словник сол: вибрати з текстів ЗМІ з посиланням на джерело 10 слів іншомовного походження (на вибір) разом з їхніми лексичними значеннями. Навести цікавий афоризм, який можна використати під час творення журналістського тексту. 3. З’ясувати значення і походження вислову вальпургієва ніч та ввести його в речення. 4. Іменники карбункул і манчестер поставити у формі Р. в. одн. Письмово зробити висновок про особливості використання закінчень в іменниках такого типу. 5. Визначити особливості значення і вживання слів домагатися, добиватися і досягати та ввести їх у речення. 6. З’ясувати нормативне наголошення слів квартал, квасолевий, квасоляний, квитанційний, Кейптаун, келишок, килимовий, киплячи, кип’ячений, кишеньковий. 7. Перекласти з російської мови: быть на иждевении; быть на плохом счету; быть на уме; быть начеку (насторожЕ); быть обузой (в обузу), быть в тягость; быть осведомлённым; быть пешкой в руках; быть по вкусу; быть (находиться) под стражей; быть помехой. 8. Розмежувати значення: 1) омонімів: а) годитися1 і годитися2; б) бережИна і бережинА; 2) паронімів ґрунтовий і ґрунтовний та ввести їх у речення. 9. Дібрати антонім до слова короткозорість, навести їхні лексичні значення і скласти речення. 10. Навести синонімічний ряд слова анархічний. Один із синонімів увести в речення. 11. З’ясувати лексичне значення слів гордувати, горизонтальний, горище, горілиць, горішній, горн, горнило, городище, грабіж і гравер. 12. З’ясувати значення фразеологізму постраждати, пропасти ні за що та дібрати до нього фразеологічні синоніми. Один увести в речення. 13. З посиланням на джерело виписати з текстів ЗМІ речення з: а) новим перифразом (навести пряму номінацію поняття, названого перифразом); б) випадками метафори, метонімії і синекдохи; в) оказіоналізмом (з’ясувати спосіб його творення і модель); г) порушеннями мовних норм різних типів (крім орфографічних, пунктуаційних, а також друкарських помилок) і виправити їх (5 випадків). 14. Письмово проаналізувати текст В’ячеслава Васильченка «Пcихологія успіху» з погляду реалізації мовних норм, наявності активної/пасивної лексики, з’ясувати групи слів у плані стилістичної диференціації, виявити мовні знахідки та образно-виражальні ходи: http://tverdyna.ucoz.ua/blog/v_jacheslav_vasilchenko_pro_uspikh/2014-09-08-22 З повагою ІЦ "KURSOVIKS"!
|