Роздрукувати сторінку
Главная \ Методичні вказівки \ Методичні вказівки \ 3655 Практична робота 5.2 на тему Іменник-1, Граматичні категорії іменника, СУМ

Практична робота 5.2 на тему Іменник-1, Граматичні категорії іменника, СУМ

« Назад

Практична робота 5.2 на тему Іменник-1, Граматичні категорії іменника

Об’єкти, видимі через забарвлене скло, здаються такого самого кольору, що й скло” (Георгій Кониський, філософ, письменник (1717 – 1795)

І. Т. ч.: 

  1. Загальне уявлення про іменник (значення, граматичні ознаки, синтаксична функція).

  2. Іменники збірні та одиничні, власні і загальні, істоти та неістоти, речовинні іменники.

  3. Граматичні категорії іменника. Категорія роду (чоловічий, жіночий, середній, спільний, подвійний). Рід незмінюваних іменників.

  4. Категорія числа. Іменники singularia tantum i pluralia tantum. Число незмінюваних іменників.

  5. Категорії відмінка. Система відмінків. Основні значення відмінків.

  6. Використання знань про граматичні категорії іменника в журналістській діяльності. 

ІІ. П. ч.:

1. З текстів ЗМІ (з посиланням на джерело) дібрати приклади до питань теоретичної частини. 

2. Словник сол: вибрати з текстів ЗМІ з посиланням на джерело 10 слів іншомовного походження (на вибір) разом з їхніми лексичними значеннями. Навести цікавий афоризм, який можна використати під час творення журналістського тексту. 

3. З’ясувати значення і походження вислову вальпургієва ніч та ввести його в речення. 

4. Іменники карбункул і манчестер поставити у формі Р. в. одн. Письмово зробити висновок про особливості використання закінчень в іменниках такого типу. 

5. Визначити особливості значення і вживання слів домагатися, добиватися і досягати та ввести їх у речення. 

6. З’ясувати нормативне наголошення слів квартал, квасолевий, квасоляний, квитанційний, Кейптаун, келишок, килимовий, киплячи, кип’ячений, кишеньковий. 

7. Перекласти з російської мови: быть на иждевениибыть на плохом счету; быть на уме; быть начеку (насторожЕ); быть обузой (в обузу),  быть в тягость; быть осведомлённым; быть пешкой в руках; быть по вкусу; быть (находиться) под стражей; быть помехой.

8. Розмежувати значення: 1) омонімів: а) годитися1 і годитися2;  б) бережИна і бережинА; 2) паронімів ґрунтовий і ґрунтовний та ввести їх у речення.

9. Дібрати антонім до слова короткозорість, навести їхні лексичні значення і скласти речення. 

10. Навести синонімічний ряд слова анархічний. Один із синонімів увести в речення. 

11. З’ясувати лексичне значення слів гордувати, горизонтальний, горище, горілиць, горішній, горн, горнило, городище, грабіж і гравер. 

12. З’ясувати значення фразеологізму постраждати, пропасти ні за що та дібрати до нього фразеологічні синоніми. Один увести в речення. 

13. З посиланням на джерело виписати з текстів ЗМІ речення з: а) новим перифразом (навести пряму номінацію поняття, названого перифразом); б) випадками метафори, метонімії і синекдохи; в) оказіоналізмом (з’ясувати спосіб його творення і модель); г) порушеннями мовних норм різних типів (крім орфографічних, пунктуаційних, а також друкарських помилок) і виправити їх (5 випадків). 

14. Письмово проаналізувати текст В’ячеслава Васильченка «Пcихологія успіху» з погляду реалізації мовних норм, наявності активної/пасивної лексики, з’ясувати групи слів у плані стилістичної диференціації, виявити мовні знахідки та образно-виражальні ходи:

http://tverdyna.ucoz.ua/blog/v_jacheslav_vasilchenko_pro_uspikh/2014-09-08-22

З повагою ІЦ "KURSOVIKS"!