« Назад
Структура та зміст робочої навчальної програми
Передмова
- актуальність і зміст дисципліни;
Розвиток економічних інформаційних систем є одним із головних елементів управління економікою країни. Інформаційні системи і комп’ютерні технології використовуються в усіх сферах людської діяльності. Їх застосування відіграє дуже важливу роль у розвитку та модернізації податкової системи України.
Дисципліна “Інформатика та комп‘ютерна техніка” призначена для оволодіння майбутніми спеціалістами і бакалаврами економічного напрямку фундаментальними основами знань з комп‘ютерних технологій на базі яких провадиться подальше вивчення спеціальних дисциплін, пов’язаних з фаховою діяльністю.
У результаті вивчення дисципліни студент повинен одержати знання з теорії і практики використання сучасних комп’ютерних технологій обробки інформації, які зорієнтовані на розподільну обробку даних на основі автоматизованих робочих місць, експертних і навчальних систем, локальних і глобальних комп‘ютерних мереж і впровадження інформаційних систем нового покоління – систем підтримки прийняття рішень.
Програма курсу “Інформатика та комп‘ютерна техніка” охоплює достатній обсяг матеріалу, який дозволяє підготувати бакалаврів належного рівня. Вона складена згідно з вимогами “Положення про програму дисципліни” і є нормативним документом, який визначає мету і завдання курсу, місце курсу серед дисциплін професійної підготовки.
- мета і завдання дисципліни;
Мета курсу "Інформатика та комп`ютерна техніка" - дати студентам знання:
-
з теоретичних основ принципів побудови і функціонування сучасних та перспективних обчислювальних машин (hardware);
-
принципів організації обчислювальних процесів на персональних комп‘ютерах і основ їх алгоритмізації (algorithm);
-
з основ сучасного програмного забезпечення (software) персональних комп‘ютерів;
-
виробити вміння і навички для застосування сучасних програмних продуктів у майбутній фаховій діяльності, орієнтуватися у складних комп'ютерних мережах.
Завдання курсу. Полягає у тому, щоб навчити студента системі прийомів і методів роботи з апаратними та програмними засобами, щоб кожен з них отримав практичні вміння і навички роботи на сучасних персональних комп‘ютерах для реалізації прикладних завдань.
- вимоги до знань і вмінь студентів;
Критерії оцінки успішності повинні відповідати навчальній програмі й найбільш важливим вимогам до знань студентів:
1. Знання фактів, явищ. Вірне , науково достовірне їх пояснення.
2. Оволодіння науковими термінами, поняттями, законами, методами, правилами; вміння користуватися ними при пояснені нових фактів, розв‘язуванні різних питань і виконанні практичних завдань.
3. Максимальна ясність, точність думки, вміння відстоювати свої погляди, захищати їх.
4. Знання повинні мати практичну значимість: застосування їх безпосередньо на комп‘ютері.
Усні відповіді повинні бути повними, логічними, доведеними. Письмові та електронні звіти з практичних і індивідуальних самостійних робіт, повинні бути виконані з точним дотриманням методичних вказівок, інструкцій, акуратно оформлені.
При визначення підсумкового рейтингу студентів за кредитно – модульною системою оцінки знань згідно до вимог Болонської декларації використовується наступна шкала оцінки знань:
У підсумку ступінь Х “незадовільно” з обов’язковим повторним курсом
|
Від 1 до 32 балів
|
У підсумку ступінь FХ “незадовільно” з можливістю повторного складання при комісії
|
Від 33 до 49 балів
|
У підсумку ступінь DE“задовільно”
|
Від 50 до 66 балів
|
У підсумку ступінь BC“добре”
|
Від 67 до 83 балів
|
У підсумку ступінь A“відмінно”
|
Від 84 до 100 балів
|
Максимальна кількість балів, яку студент може отримати на екзамені
|
100 балів
|
Допуск або звільнення студента від іспиту та визначення підсумкового рейтингу і державної оцінки здійснюється з урахуванням суми всіх модульних результатів . Студент має право на звільнення від іспиту, якщо кількість балів набрана за підсумками всіх модулів складає від 50 до 100 балів.
До іспиту допускаються студенти, які у підсумку набрали від 33 до 49 балів, а також ті студенти , які виявили бажання перевищити підсумковий результат шляхом другої спроби на екзаменаційних випробуваннях.
Якщо студент у підсумку набрав менше 33 балів – він буде недопущений до іспиту і повинен обов‘язково пройти курс повторного навчання.
Інформатика та комп’ютерна техніка” – це нормативна навчальна дисципліна циклу професійної підготовки фахівців за напрямом „Економіка і підприємництво” спеціальності 6.050100 „Фінанси” ( „Фінансовий моніторинг”)та предметом вивчення якої є сучасні комп’ютерні технології обробки інформації, які зорієнтовані на розподільну обробку даних на основі автоматизованих робочих місць, експертних і навчальних систем, локальних і глобальних комп‘ютерних мереж.
-
Політекономія.
-
Вища математика.
-
Гроші і кредит.
- Теорія імовірності.
- методи і форми викладання дисципліни;
Вивчення дисципліни передбачає лекційні і практичні заняття в спеціалізованих лабораторіях персональних комп‘ютерів, які повинні бути з‘єднані у локальну комп‘ютерну мережу. Під час вивчення курсу студенти виконують індивідуальне завдання під керівництвом викладача за варіантами. Значна частина матеріалу дисципліни студентами вивчається самостійно.
- форми і засоби проміжного та підсумкового контролю.
Форми проведення поточного контролю, їх періоди визначаються робочим планом викладача. Поточний контроль виконання практичних завдань проводиться у вигляді захисту практичних та індивідуальних робіт . Перевірка теоретичних знань з дисципліни здійснюється шляхом тестування з допомогою тестової оболонки і в режимі питання-відповідь в локальній мережі за допомогою сервісу Intranet Real Chat (спілкування в режимі реального часу) .
Для даної спеціальності встановлений один підсумковий контроль у вигляді іспиту , після завершенню вивчення дисципліни.
Підсумкова оцінка визначається за кредитно – модульною системою оцінки знань на підставі результатів одержаних студентом на протязі вивчення всього курсу. Студенти , які виявили бажання перевищити підсумковий результат шляхом другої спроби на екзаменаційних випробуваннях складають іспит з дисципліни в письмовому вигляді. Екзаменаційний білет складається з двох теоретичних питань та одного практичного , яке виконується на персональному комп‘ютері.
Структура та зміст робочої навчальної програми
Складові робочої навчальної програми
Робоча навчальна програма розробляється за такою структурою:
1. Передмова, де зазначаються:
-
актуальність і зміст дисципліни;
-
мета і завдання дисципліни;
-
вимоги до знань і вмінь студентів;
-
значення дисципліни;
-
міжпредметні зв’язки;
-
методи і форми викладання дисципліни;
- форми і засоби проміжного та підсумкового контролю.
-
Опис навчальної дисципліни
-
Структура навчальної дисципліни
-
Зміст навчальної дисципліни за змістовими модулями: теми та плани лекційних, семінарських та практичних занять, завдання для самостійної роботи, індивідуальні завдання, літературні джерела
-
Методи оцінювання та розподіл балів за рейтинговою системою
-
Перелік тем курсових робіт, рефератів, тематика наукових робіт
- Контрольні питання з дисципліни:
Рекомендована література (основна і додаткова)
Опис навчальної дисципліни Інформатика та комп'ютерна техніка
Предмет: “Інформатика та комп’ютерна техніка” – це нормативна навчальна дисципліна циклу професійної підготовки фахівців за напрямом 0501 “Економіка і підприємництво” спеціальності 6050100 “Оподаткування” та 6050100“Контроль і ревізія”. Предметом вивчення якої є сучасні комп’ютерні технології обробки інформації, які зорієнтовані на розподільну обробку даних на основі автоматизованих робочих місць, інформаційних, експертних і навчальних систем, локальних і глобальних комп‘ютерних мереж. Дисципліна призначена створювати фундамент професійний освіти в вищих навчальних закладах.
Мета: Надати цілісне представлення про інформатику та компьютерну технику, їх ролі в розвитку суспільства. Розкрити сутність і можливості технічних та програмних засобів. Сформувати зрозуміння – с який цілю і яким чином можливо використовувати інформаційні системи і технології. Формування певного світозору у інформаційної сфері, засвоєння інформаційної культури, цілеспрямовано працювати із інформацією, професійно використовувати її для отримання, обробки та передавання комп'ютерних інформаційних технологій і відповідних технічних та програмних засобів. Підготовка фахівців такого рівня кваліфікації, який забезпечуватиме їм мобільність, конкурентні переваги не тільки на національному, але й міжнародному ринку праці, формування у студентів фундаментальних знань з комп’ютерних технологій.
Попередні дисципліни: „Основи інформатики”. “Інформатика”. “Математика”.
Змістово-модульна структура дисципліни
Курс: 1
Семестр: 1,2
|
Напрям, спеціальність, освітньо-кваліфікаційний рівень
|
Характеристика навчальної дисципліни
|
Кількість кредитів:
ЕСТS 7
Модулів:
к-сть модулів 5
Змістових модулів:
к-сть модулів 6
Загальна кількість годин:
к-сть годин 270
|
Шифр та назва напряму (0501-“Економіка і підприємництво”
Шифр та назва спеціальності: 6.050100”Оподаткування” “Контроль і ревізія”
Освітньо-кваліфікаційний рівень бакалавр
|
Нормативна
Рік підготовки: 1
Семестр: 1, 2
Лекції: 44
Практичні: 100
Самостійна робота: 63
Індивідуальні завдання: 63
Вид контролю:
1 семестр залік
2 семестр іспит
|
Структура навчальної дисципліни
„Інформатика та комп’ютерна техніка”
за напрямом підготовки 0501 „Економіка і підприємництво”
спеціальності 6050100 „Оподаткування”, “Контроль і ревізія”
№ п/п
|
Змістові модулі
|
Кількість годин
|
Всього
|
Лекцій
|
Практичні заняття
|
Індивід. заняття
|
СРС
|
Модуль 1 = 1,5 залікових кредити (59 години)
|
Змістовий модуль 1 (Т.1.1-Т.1.2) Основи інформатики та функціонування ПК
|
-
|
Вступ. Предмет, зміст та завдання предмету
|
2
|
1
|
|
|
1
|
-
|
Основні положення. Інформація , економічна інформація, інформаційні технології , інформаційне суспільство. Основні операції з даними під час автоматизованої обробки інформації
|
4
|
1
|
1
|
1
|
1
|
-
|
Подання інформації. Способи представлення та одиниці вимірювання інформації в ПЕОМ.
|
4
|
1
|
1
|
1
|
1
|
-
|
Апаратне забезпечення ПК. Базова апаратна конфігурація ПЕОМ. Периферійні пристрої комп'ютера
|
21
|
3
|
8
|
6
|
4
|
-
|
Програмне забезпечення
|
5
|
2
|
2
|
1
|
|
Всього по заліковому кредиту
Форма контролю-письмовий тест (1 год)
|
36
|
8
|
12
|
9
|
7
|
Змістовий модуль 2 (Т.1.3) Програмне забезпечення, операційні системи
|
-
|
Алгоритмізація обчислювальних процесів. Формалізація та алгоритмізація як етапи підготовки завдань для автоматизованого їх розв‘язку: загальні поняття; необхідність створення математичної моделі, алгоритму.
Властивості, типи та форми подання алгоритму. Блок-схема як форма подання алгоритму.
|
9
|
2
|
4
|
1
|
2
|
-
|
Операційні системи. Функції ОС. Поняття файлу та файлової системи Операційна система Windows: об‘єкти та елементи управління, властивості об‘єктів. Архіватори даних. Комп’ютерні віруси та засоби виявлення та знешкодження їх.
|
14
|
2
|
8
|
2
|
2
|
Всього по заліковому кредиту
Форма контролю-письмовий тест і складання блок схеми(1 год)
|
23
|
4
|
12
|
3
|
4
|
Всього по модулю:
Підсумкова оцінка по 1-му модулю
|
59
|
12
|
24
|
12
|
11
|
Усього за 1 семестр
|
59
|
12
|
24
|
12
|
11
|
Модуль 2 = 1 заліковий кредит (36 години) Системи обробки інформації
|
Змістовий модуль 3 (Т.2.1) Системи обробки текстової інформації
|
-
|
Системи обробки тексту, основні положення
|
8
|
2
|
2
|
2
|
2
|
-
|
Базові можливості текстових процесорів (створення, збереження, форматування, корегування, автоматизація)
|
18
|
2
|
8
|
4
|
4
|
-
|
Автоматизація роботи з текстами та можливості текстових процесорів створення електронних документів та книг
|
10
|
2
|
2
|
4
|
2
|
Всього по заліковому кредиту
Форма контролю-письмовий тест і виконання завдання в режимі OnLine(1 год)
|
36
|
6
|
12
|
10
|
8
|
Модуль 3 = 1,5 залікових кредита (65 години) Системи обробки інформації
|
Змістовий модуль 4 (Т.2.2-Т 2.3) Системи обробки табличних даних
|
-
|
Системи табличного оброблення даних, основні положення.
|
9
|
1
|
4
|
2
|
2
|
-
|
Функціональні можливості табличних процесорів
|
14
|
2
|
4
|
4
|
4
|
-
|
Технологія роботи в електронної таблиці
|
9
|
1
|
4
|
2
|
2
|
-
|
Засобі автоматизованого програмування в середовищі EXCEL
|
8
|
1
|
2
|
1
|
4
|
-
|
Макроси, як засіб автоматизації роботи, основні поняття
|
9
|
1
|
4
|
2
|
2
|
-
|
Вбудований редактор Visual Basic for Application
|
16
|
2
|
6
|
4
|
4
|
Всього по заліковому кредиту
Форма контролю-Складання програм за індивідуальним завданням (1 год)
|
65
|
8
|
24
|
15
|
18
|
Модуль 4 = 1,5 залікових кредити (46 години) Системи обробки інформації
|
Змістовий модуль 5 (Т.2.4) Системи управління базами даних
|
-
|
Основні поняття (база даних, види моделей даних)
|
9
|
2
|
4
|
1
|
2
|
-
|
Реляційний підхід до побудови інфологічної моделі
|
11
|
2
|
6
|
1
|
2
|
-
|
Функціональні можливості СУБД
|
16
|
2
|
8
|
2
|
4
|
-
|
Основи технології роботи в СУБД
|
10
|
2
|
4
|
2
|
2
|
Всього по заліковому кредиту
Форма контролю-письмовий тест (1 год)
|
46
|
8
|
22
|
6
|
10
|
Модуль 5 = 1,5 залікових кредити (64 години) Використання комп’ютерних технологій і мереж
|
Змістовий модуль 6 (Т.3.1-Т.3.4) Системи управління базами даних
|
-
|
Комп'ютерні мережі, основні положення, комунікаційне середовище та передавання даних
|
4
|
2
|
0
|
2
|
0
|
-
|
Архітектура комп'ютерних мереж, локальні обчислювальні мережі (класифікація, топологія, можливості підключення до інших систем, обмін даними).
|
8
|
2
|
2
|
2
|
2
|
-
|
Глобальна співдружність комп'ютерних мереж Internet (структура, можливості доменної системи та адресація, технології створення Web– сторінок. Web дизайн. Мова HTML)
|
16
|
2
|
6
|
4
|
4
|
-
|
Експертні системи та навчальні системи
|
12
|
2
|
2
|
6
|
2
|
-
|
Технологія використання комп’ютерної техніки в економіці й фахової діяльності
|
20
|
2
|
4
|
6
|
8
|
-
|
Підсумкове заняття (семінар)
|
4
|
0
|
4
|
|
|
Всього по заліковому кредиту
Форма контролю-письмовий тест (1 год)
|
64
|
10
|
18
|
20
|
16
|
Усього за 2 семестр
|
211
|
32
|
76
|
51
|
52
|
Разом по курсу
|
270
|
44
|
100
|
63
|
63
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Розподіл балів при рейтинговій системі з навчальної дисципліни “Інформатика та комп'ютерна техніка” для груп ОБК, ОБП
Модулі
|
Модуль 1= 100 балів
|
|
|
Змістові модулі
|
ЗМ 1
|
ЗМ 2
|
Підсумкова атестація з модульного контролю
100 балів
|
|
Кількість балів за ЗМ
|
40
|
60
|
|
Тема
|
Т 1.1
|
Т 1.2
|
Контрольний захід
10
|
Т 1.3
|
Контрольний захід
10
|
|
Активність на сем. та практ. заняттях
|
4
|
10
|
30
|
|
Виконання самостійної роботи
|
3
|
3
|
10
|
|
Виконання індивідуальної роботи
|
3
|
7
|
10
|
|
Модулі
|
Модуль 2 = 15 балів
|
|
|
Змістові модулі
|
ЗМ 3
|
Підсумкова атестація з модульного контролю
сума балів 15
|
|
Кількість балів за ЗМ
|
15
|
|
Тема
|
Т 2.1
|
Контрольний захід
3
|
|
Активність на сем. та практ. заняттях
|
7
|
|
|
Виконання самостійної роботи
|
1
|
|
Виконання індивідуальної роботи
|
4
|
|
Модулі
|
Модуль 3= 15 балів
|
|
Змістові модулі
|
ЗМ 4
|
Підсумкова атестація з модульного контролю сума балів 15
|
|
Кількість балів за ЗМ
|
15
|
|
Тема
|
Т 2.2
|
Т 2.3
|
Контрольний захід
4
|
|
Активність на сем. та практ. заняттях
|
3
|
3
|
|
Виконання самостійної роботи
|
1
|
1
|
|
Виконання індивідуальної роботи
|
1
|
2
|
|
Модулі
|
Модуль 4 = 16 балів
|
|
Змістові модулі
|
ЗМ 5
|
Підсумкова атестація з модульного контролю сума балів 16
|
|
Кількість балів за ЗМ
|
16
|
|
Тема
|
Т 2.4
|
Контрольний захід
3
|
|
Активність на сем. та практ. заняттях
|
6
|
|
Виконання самостійної роботи
|
1
|
|
Виконання індивідуальної роботи
|
5
|
|
Модулі
|
Модуль 5=14 балів
|
|
Змістові модулі
|
ЗМ 6
|
Підсумкова атестація з модульного контролю сума балів 14
|
|
Кількість балів за ЗМ
|
5
|
|
Тема
|
Т 3.1
|
Т 3.2
|
Т 1.3
|
Контрольний захід
2
|
|
Активність на сем. та практ. заняттях
|
1
|
1
|
1
|
|
Виконання самостійної роботи
|
1
|
1
|
1
|
|
Виконання індивідуальної роботи
|
2
|
2
|
2
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
З повагою ІЦ "KURSOVIKS"!
|