Лабораторна робота №1 на тему Створення концептуальної моделі, Проектування баз даних, ЗНТУ
« Назад1. Лабораторна робота №1 на тему Створення концептуальної моделіМета роботи: навчитися створювати концептуальні моделі на прикладі обраної предметної області. 1.1 Постановка задачіДля вибраної предметної області (ПО) необхідно проаналізувати її опис, визначити інформаційні потреби користувачів. Потім треба розбити ПО на окремі частини (сутності) згідно їхніх функцій. Далі треба вияснити зв’язки, що існують між сутностями, і визначити атрибути та ключі. Треба визначити задачі та функції інформаційної системи (ІС), сформувати перелік документів, що підлягають включенню до БД. Для кожного документу необхідно визначити його склад і форму подання інформації. Необхідно виконати документальний опис роботи всієї системи та її частин, встановити їх взаємодію. 1.2 Приклад створення моделіРозглянемо предметну область „Конференції“ та створимо для неї концептуальну модель. Метою створення інформаційної системи є можливість швидко отримувати необхідну інформацію про конференції з тематики, яка цікавить користувача, або про конференції, що відбудуться найближчим часом, в певний термін або в певному місті. Зараз немає загального ресурсу, присвяченого конференціям. Існують лише окремі спроби створення таких ресурсів, присвячених конференціям з вузької тематики. Необхідно надати користувачеві можливість зручного пошуку необхідної йому інформації про конференції, а також можливість організаціям, що проводять конференції, оперативно вводити й редагувати інформацію про конференції. Для даної предметної області вводимо такі сутності. Сутність Конференція – основна, в ній представлена інформація про конференції: назва, тема, місце проведення, дати початку та закінчення конференції, адреса та інше. З цією сутністю зв'язані інші. Сутність Секції – в ній відбита інформація про всі секції, що проходять у рамках вказаних конференцій. Сутність Матеріал – у ній зберігається інформація про кожен матеріал, представлений на конференції. Вона зв'язана з сутністю Секція, тому що матеріал звичайно представляється в яку-небудь секцію. Сутність Виконавчий секретар – в ній відображена інформація про виконавчих секретарів конференцій. Допоміжна сутність Країна – у ній для зручності й точного введення назви представлені всі країни, в яких відбуваються конференції. Для кожної з сутностей треба виявити перелік атрибутів. Їх визначають таким чином, щоб можна було розв’язувати потрібні задачі. Треба визначити ключові атрибути для встановлення зв’язків між сутностями. Для кожної пари сутностей вказати яка з них є батьківською, а яка дочірньою. В сутності Конференція введемо для встановлення зв’язків з сутностями Секції, Виконавчий секретар та Країна ключовий атрибут Конференція ID. Сутність Секції – батьківська для сутності Матеріал. Зв’язок здійснюється за атрибутом СекціяID. Інші атрибути та зв’язки між сутностями зображені на рис. 2.7. Визначимо функції інформаційної системи. Вона повинна: - забезпечувати введення нових даних; - здійснювати контроль введених даних; - редагувати існуючі дані; - готувати звіти. Інформаційна система повинна здійснювати пошук відомостей про конференцію за її назвою, датою або місцем проведення, пошук матеріалів конференцій для вказаного автора доповіді, виводити статистичну інформацію про кількість організованих конференцій в різних країнах, роках та ін. Така ІС дозволить зібрати всю необхідну інформацію про конференції для зацікавлених осіб та швидко її оновлювати. 1.3 План виконання лабораторної роботи
1.4 Теми предметних областей для створення БД
З повагою ІЦ "KURSOVIKS"! |