Основні методи дослідження магістерської роботи, Державне управління, ЛРІДУ
« Назад Додаток 12 Основні методи дослідженняМетод – це сукупність прийомів чи операцій практичного або теоретичного освоєння дійсності, підпорядкованих розв’язанню конкретного завдання. Загальні методи пізнання поділяються на три групи: - методи емпіричного дослідження; - методи теоретичного дослідження; - універсальні методи. 1. Методи емпіричного дослідження:- спостереження – цілеспрямоване вивчення об’єкта; - порівняння – процес встановлення подібності або відмінностей предметів або явищ, а також знаходження загального, притаманного двом, або кільком об’єктам; - вимірювання – це визначення числового значення певної величини за допомогою одиниці виміру; - експеримент – це метод, за яким дослідник активно впливає на об’єкт завдяки створенню штучних умов. 2. Методи теоретичного дослідження:- ідеалізація – це конструювання подумки об’єктів, які не існують насправді; - формалізація – метод вивчення різних об’єктів шляхом відображення їхньої структури у знаковій формі (напр. математичні знаки); - аксіоматичний – метод побудови наукової теорії, за якого деякі твердження приймаються без доведень; - гіпотеза та припущення – це форма осмислення фактичного матеріалу, форма переходу від фактів до законів; - історичний метод – дає досліднику формування і розвиток процесів і подій у хронологічній послідовності з метою виявлення зв’язків як закономірностей; - системний підхід – комплексне дослідження великих і складних об’єктів (систем), як єдиного цілого із узгодженням функціонування усіх елементів. 3. Універсальні методи- абстрагування – відхід у думці від несуттєвих властивостей і виділення кількох рис, які цікавлять дослідника (види абстракцій: ототожнення, ізолювання, конструктивізація і т.п.); - аналіз – метод, який дає змогу поділяти предмети на складові частини; - синтез – припускає з’єднання окремих частин, або рис предмета в єдине ціле; - індукція – перехід від часткового до загального, коли на підставі знання про частину предметів або класів робиться висновок про клас загалом; - дедукція – висновок щодо якогось елементу множини робиться на підставі знання загальних властивостей всієї множини; - моделювання – ґрунтується на використанні моделі, як засобу дослідження явищ і процесів природи та суспільства. Під моделями розуміють системи, що замінюють об’єкт пізнання. З повагою ІЦ "KURSOVIKS"!
|