Роздрукувати сторінку
Главная \ Методичні вказівки \ Методичні вказівки \ 3465 Варіанти завдань, Варіант 5, Продаж авіаквитків, Проектування баз даних, ЗНТУ

Варіанти завдань, Варіант 5, Продаж авіаквитків, Проектування баз даних, ЗНТУ

« Назад

Варіант 5, Продаж авіаквитків

Створюється інформаційно-пошукова система, яка забезпечує продаж квитків та надає інформацію про авіарейси. Передбачається, що продаж квитків здійснюється на прямі рейси. Якщо з аеропорту відправлення до аеропорту призначення не можна дістатися за один рейс, система повідомляє про це та надає можливість обрати якийсь інший пункт призначення. Аеропорт відправлення може бути різним, тобто можна купувати квитки на необмежену кількість рейсів, щоб дістатися до аеропорту, з яким немає прямого сполучення, або купува­ти квиток для подорожі в обидва кінці.

Для деяких категорій осіб існують пільги. Наприклад, для дітей до 12 років або для студентів з 1 вересня по 30 травня вартість квитка становить 50 %.

Інформаційна система повинна містити такі таблиці бази даних:

Авіарейси

В цій таблиці знаходиться інформація про авіарейси між усіма аеропортами бази даних. Для кожного рейсу вказуються проміжні посадки, якщо вони є. Між двома аеропортами може існувати декілька рейсів, але рейсів з однаковими номерами в цій таблиці бути не може. Деякі рейси відбуваються щодня, деякі в певні дні тижня або місяця. Ця інформація зберігається у полі День відправлення, її треба буде враховувати під час продажу квитків. Реальні дати рейсів в цій табли­ці не зберігаються. Поля таблиці:

- номер рейсу;

- аеропорт відправлення;

- аеропорт призначення;

- день відправлення;

- час відправлення;

- шифр літака;

- пункти посадок;

- кількість годин польоту між кінцевими пунктами;

- відстань у кілометрах.

Типи літаків

Ця таблиця містить інформацію про всі літаки. Кожен літак належить якийсь авіакомпанії та має місця різних категорій. Треба визначити, які саме класи місць використовуються, наприклад, 1 клас, бізнес-клас, економ-клас та ін. Поля таблиці бази даних:

- шифр літака (визначає тип літака та назву авіакомпанії);

- тип літака;

- назва авіакомпанії;

- декілька полів для кожного класу, в яких вказується кіль­кість місць (якщо на літаку не передбачені місця якогось класу, то значення в цьому полі повинно дорівнювати 0).

Тарифи

В цій таблиці наведені ціни на квитки між усіма аеропортами бази даних в залежності від класу місця, типу літака та авіакомпанії. Звичайно, немає сенсу вводити ціну квитка між двома містами двічі (у прямому та зворотному напрямку). Поля таблиці:

- номер рейсу;

- шифр літака;

- декілька полів для зазначення вартості квитка для кожного класу.

Продаж квитків

Це найголовніша таблиця бази даних. Саме сюди заноситься вся інформація про продані квитки. Поля таблиці бази даних:

- дата відправлення;

- номер рейсу;

- клас;

- прізвище, ім’я та по батькові;

- номер паспорту або посвідчення;

- ціна квитка без пільг;

- пільги;

- вага вантажу;

- загальна вартість;

- дата продажу.

Поле Вага вантажу заповнюється, якщо вага багажу перевищує норму, яку пасажир може провозити безкоштовно. Вартість перевезен­ня багажу понад норму тоді додається до Загальної вартості.

Інформаційна система повинна розв’язувати такі задачі.

1. Розробити зручну форму для автоматизації продажу квитків. Під час продажу квитків слід передбачити контроль за тим, щоб дата відправлення відповідала дням відправлення, які наведені у табли­ці Авіарейси. А також треба стежити, щоб кількість проданих квитків на кожну дату не перевершувала загальну кількість місць цього класу. Треба розраховувати загальну вартість квитка з ура­хуванням пільг та вартості перевезення багажу.

2. Готувати інформацію про наявність вільних місць у літаках за різними критеріями: на певний рейс, до вказаного аеропорту на певні дні та ін.

3. Надавати довідкову інформацію про номери рейсів, час у польоті та вартість квитків між двома аеропортами.

4. Готувати звіт для кожної авіакомпанії про обсяг перевезень за місяць, квартал, рік. Туди має входити інформація про сукупну кількість перевезених пасажирів, кількість рейсів, сумарну від­стань та загальний час у польоті.

5. Виводити підсумки кількості проданих квитків, сплачених за них грошей для кожної авіакомпанії, за вказаний термін і т.п.

З повагою ІЦ "KURSOVIKS"!